دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی

 

شیائومی بعد از تجربه موفق خود در گوشی‌های میان رده Mi9 و Mi9Se تصمیم به معرفی یک گوشی دیگر از این سری گرفت. شیائومی می 9 تی بسیاری از ویژگی‌های خود را از اجداد خود به ارث برده و برخی دیگر از ویژگی‌هایش نظیر دوربین پاپ آپ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری جدید است. این گوشی در بازار چین با نام K20 و در بازار جهانی با نام Mi9T عرضه می‌شود.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی

طراحی

به عقیده ما یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی می 9 تی مربوط به سبک طراحی و ظاهر متفاوت و نسبتا خلاقانه آن می‌شود. فریم اصلی این گوشی آلومینیومی است و پنل جلو و قاب پشت آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بسیار براق و جذاب به نظر می‌رسد. شیائومی گوشی Mi 9T را در سه رنگ مشکی، آبی - مشکی و قرمز - مشکی روانه بازار کرده که دو نسخه آبی – مشکی و قرمز – مشکی آن طراحی خاصی دارند که شیائومی از آن به عنوان طرحی شعله مانند یاد می‌کند. در عکس زیر نسخه قرمز – مشکی این گوشی را مشاهده می‌کنید. بدنه Mi 9T ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 191 گرم می‌رسد. بنابراین با خرید Mi 9T شیائومی به گوشی با ظاهر شیک، زیبا و جذاب دسترسی پیدا می‌کنید، اگرچه برای اطمینان از محافظت از قاب پشت این اسمارتفون ملزم به استفاده از قاب و گارد موبایل خواهید بود و این موضوع می‌تواند زیبایی ظاهری و خاص بودن گوشی را از بین ببرد.

 

اگر به قاب پشت گوشی دقت کنید متوجه می‌شوید که فقط سه لنز دوربین در این بخش نصب هستند و هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست! اسکنر انگشت شیائومی می 9 تی در نمایشگر آن تعبیه شده است! به بیان دیگر صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. برای اسکن انگشت و تایید هویت کافیست انگشت خود را روی بخش زیرین صفحه نمایش قرار دهید تا پروسه اسکن و تایید انجام شود. در بررسی Mi 9T شیائومی مشخص شد که سرعت عمل اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش دستگاه خوب و قابل قبول است. گوشی مذکور علاوه بر قابلیت اسکن انگشت از قابلیت تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند که سرعت و دقت عمل آن در این زمینه واقعا خوب است. تشخیص چهره این گوشی توسط دوربین سلفی آن انجام می‌شود.

حالا که صحبت از دوربین سلفی شد، بد نیست کمی هم در مورد اصلی ترین ویژگی خاص طراحی گوشی می 9 تی هم صحبت کنیم. گوشی Mi 9T از دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره می‌برد که در لبه فوقانی و سمت چپ قاب آن تعبیه شده و هر زمان که نیاز به فعالسازی و استفاده از دوربین سلفی باشد از بدنه دستگاه خارج می‌شود و پس از اتمام کار به طور خودکار به داخل بدنه گوشی باز می‌گردد. سرعت باز و بسته شدن دوربین سلفی گوشی خوب است و استفاده از این سبک طراحی سبب شده که شیائومی بتواند حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک‌تر در نظر بگیرد. جالب است بدانید شیائومی مکانیزمی در عملکرد دوربین پاپ‌آپ گوشی می 9 تی بکار برده که در صورت فعال بودن آن و افتادن گوشی از دست کاربر، سریعا دوربین سلفی به داخل بدنه هدایت می‌شود تا از آسیب دیدن آن جلوگیری به عمل آید. بنابراین بهره‌مندی از دوربین سلفی پاپ‌آپ یکی از اصلی ترین ویژگی های خاصی است که در طراحی گوشی Xiaomi Mi 9T شاهد بکارگیری آن هستیم.

 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی مورد نظر نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی بزرگ است و تقریبا 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. بدین ترتیب ظاهری زیبا و به روز از نمای رو به رو برای دستگاه به ارمغان آورده می‌شود. گوشی می 9T شیائومی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به پورت شارژر USB C مجهز است و در عین حال از جک 3.5 میلیمتری هدفون هم بهره می‌برد. اسپیکر گوشی هم در لبه زیرین آن تعبیه شده و کیفیت صدای خروجی آن مطلوب خواهد بود.

اما یکی از ویژگی هایی که انتظار داشتیم در گوشی Mi 9T شاهد پیاده‌سازی آن باشیم و خلا آن به طور کامل احساس می‌شود، پشتیبانی از استاندارد ضد آب است. متاسفانه گوشی مذکور از طراحی ضد آب بهره نمی‌برد و در برابر آب خوردگی حساس عمل می‌کند. این تنها ویژگی است که به عقیده ما اگر در گوشی می 9 تی ارائه می‌شد می‌توانست آن را به یک رقیب جدی برای شناخته شده ترین گوشی های رده بالای بازار تبدیل کند. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش نقد و بررسی Mi 9T شیائومی داشته باشیم می‌توانیم اینطور بگوییم که گوشی مذکور از سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می‌برد و ظاهر خوب آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتش محسوب می‌شود.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi 9T از 6.39 اینچی و از نوع آمولد (AMOLED) است و رزولوشن فول اچ دی پلاس (2340 در 1080 پیکسل) را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر آن هم 19.5 به 9 است. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم صفحه نمایش این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد و بخش زیرین صفحه نمایش قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم ارائه می‌کند. مقاومت صفحه نمایش گوشی به لطف بهره‌مندی از شیشه گوریلاگلس 5 در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز بسیار خوب است اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را برای محافظت از نمایشگر دستگاه روی آن نصب کنید. لازم به ذکر است که اگر گلس LCD شما کیفیت خوبی داشته باشد، اختلالی در عملکرد اسکنر انگشت صفحه نمایش دستگاه به وجود نمی‌آورد، پس از این نظر نگران نباشید. اما کیفیت صفحه نمایش گوشی چطور است؟ در بررسی Mi 9T شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد و محتوا بر روی آن با شارپنس، کنتراست، شادابی و وضوح مطلوبی نمایش داده می‌شود.

تماشای فیلم و ویدئو های یوتیوب در صفحه نمایش 6.39 اینچی این گوشی بسیار لذت‌بخش خواهد بود و وبگردی هم می‌تواند تجربه بسیار مطلوبی را برایتان به ارمغان بیاورد. طبق اطلاعات ارائه شده، صفحه نمایش گوشی مذکور ماکسیمم روشنایی در حدود 400 نیت دارد و بدین ترتیب برای استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. برای اینکه در محیط های این چنینی بتوانید محتوای روی صفحه نمایش گوشی را بدون مشکل مشاهده کنید کافیست شدت روشنایی آن را بر روی حداقل 80 درصد تنظیم نمایید. بنابراین صفحه نمایش شیائومی می 9 تی از نظر روشنایی هم کیفیت عملکرد مطلوبی دارد. به طور کلی اگر به کیفیت عملکرد صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، شیائومی Mi 9T شما را نا امید نمی‌کند. ضمنا نمایشگر این گوشی از قابلیتی تحت عنوان Ambient Display پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی شبیه به قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" است و مشخصاتی مثل تاریخ، زمان و شارژ باتری و برخی نوتیفیکیشن ها را دائما به تصویر می‌کشد.

دوربین

تا حالا این اصطلاح را شنیده اید که حتما باید قبل از مرگ فلان تجربه را داشته باشید؟ اگر ذوق عکاسی در وجودتان بیدار است، عکاسی با دوربین سه گانه موبایلی هم جزو تجربه هایی است که حتما قبل از مرگ باید تجربه کنید. اینکه یک کمپانی توانسته سه لنز 48، 8 و 13 مگاپیکسلی را در ابعاد یک اسمارتفون مختصر و کاراآمد کند، خودش هنر است. سردمدار این پکیج عکاسی یک لنز 48 مگاپیکسلی واید است که دریچه دیافراگم f/1.8 دارد تا بنیانگذار انقلاب بزرگی در زمینه عکاسی در شب باشد. با صدقه سر اف نامبر f/1.8، چالش هایی مثل تاری و نویز رو به ریشه کن شدن پیش میروند. لنز دوم یک لنز 8 مگاپیکسلی است که علاوه بر سایز سنسور 53 میلیمتری، زوم اپتیکال دوبرابر دارد که مصداق بارز یک محصول بالارده و رقابتی است. لنز آخر یک لنز 13 مگاپیکسلی تله فتو است که به واسطه زاویه دید وسیعش جزو سنسورهای الترا واید است. چینش این دوربین سه گانه هم قابل توجه است و خوش ذوقی این کمپانی را فریاد میزند. لنز 48 مگاپیکسلی با ساختاری تافته جدابافته است و به صورت تکی در راستای فلاش ال ای دی دوگانه و لنزهای 8 و 13 مگاپیکسلی در وسط قاب تعبیه است.
اگر اقبال به شما رو بیاورد و شانس استفاده از Xiaomi Mi 9T نصیبتان شود، استفاده از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با آن ماژول کشویی جذابش اولین قابلیتی است که دلتان میخواهد تست کنید؛ هم کیفیت 20 مگاپیکسلی اش را، هم ساز و کار جذاب ماژول پاپ آپش.

باتری گوشی شیائومی می 9 تی

بسیاری از کاربران به دلیل استفاده از باتری های 3000 و 3300 میلی آمپری در گوشی های Mi 9 SE و Mi 9 انتقاد کرده اند و عنوان کردند که خواستار گوشی های بالارده با باتری های قدرتمند می باشند که شیائومی با عرضه سری K20 این خواسته را به واقعیت تبدیل کرد.


گوشی Mi 9T از یک باتری 4000 میلی آمپری استفاده می کند و به کمک شارژر 18 واتی درون جعبه نزدیک به 1 ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا از درصد 0 تا درصد 100، شارژ شود.


در تست حالت مطالعه با نور کم و اتصالات خاموش گوشی Mi 9T توانست تا به مدت 35 ساعت روشن بماند، در پخش یک ویدیوی 1080p، گوشی Mi 9T توانست تا 20 ساعت به پخش این ویدیو ادامه دهد.


در حالت متصل به وایفای و وبگردی گوشی Mi 9T زمان 16 ساعت را ثبت کرد و درحالت تحت فشار با نور 100 درصد این گوشی تا 4 ساعت به عملکرد خود ادامه داد که این آمار بسیار مناسبی برای یک گوشی می باشد.


با استفاده روزمره با اتصال وایفای و وبگردی می توان از این گوشی انتظار 10 الی 12 ساعت اسکرین (Screen On Time به معنی میزان زمان روشن ماندن صفحه نمایش در طول استفاده) را داشت که برای نزدیک به 2 روز کفایت می کند و درصورت استفاده سنگین و اتصال دیتا، این مقدار به نزدیک 8 ساعت کاهش می یابد که همچنان برای یک روز به طور کامل کافیست.

سخن پایانی

شیائومی می 9 تی یک گوشی هوشمند فوق‌العاده به حساب می‌آید که فقط افراد خاصی سراغ آن می‌روند. به نظر بسیاری از کارشناسان، کمپانی چینی سری می 9 را بیش از حد گسترش داده به همین خاطر امیدواریم این خط تولید دیگر شلوغ‌تر از چیزی که شده، نشود.

با همه اینها، اگر تصمیم به خرید شیائومی می 9 تی گرفتید، مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد. با ما با جدیدترین گوشی های بازار همراه باشید.

 

نقاط قوت

 

  • نمایشگر OLED بزرگ و باکیفیت
  • شیوه طراحی زیبا با پوشش گوریلا گلس 5
  • باتری با دوام
  • عملکرد سریع و روان
  • کیفیت مناسب تصاویر گرفته شده در شب و روز
  • کیفیت مناسب ویدیوهای ضبط شده
  • وجود NFC، محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD، سنسور IR و رادیو FM

نقاط ضعف

 

  • قیمت یکسان با مدل می 9 تی
  • لغزندگی بسیار زیاد بدنه
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

 

 

بدون تردید با شرکت شیائومی (Xiaomi) آشنایی کامل دارید. این شرکت چینی یکی از معروف ترین برند های چینی است که در حوزه طراحی و تولید گوشی های موبایل فعالیت می‌کند و ثابت کرده که می‌توان با قیمت ناچیز گوشی های با کیفیتی را روانه بازار کرد. اغلب محصولاتی که توسط شیائومی روانه بازار می‌شوند از قیمت رقابتی و مقرون به صرفه‌ای بهره‌مند هستند و شیائومی ردمی 8a هم از این قاعده مستثنی نیست! گوشی شیائومی Redmi 8A در ماه سپتامبر سال 2019 معرفی شد و یکی از جدیدترین گوشی های میان رده این شرکت است.

قیمت شیائومی Redmi 8A بسیار مناسب در نظر گرفته شده و به همین سبب دستگاه می‌تواند برای افرادی که به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی کار راه انداز هستند گزینه خرید عالی باشد. اما آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ نقاط قوت و ضعف آن کدامند؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی بخرید و شیائومی ردمی 8A از گزینه های خرید مد نظرتان است، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

طراحی

گوشی شیائومی ردمی 8a بزرگ، با کیفیت ساخت محکم و دارای طراحی مدرن است. در پنل جلو این گوشی شیشه لبه به لبه گوریلا گلس 5 دیده می‌شود که صفحه نمایش 6.2 اینچی را در بر می‌گیرد. بالای نمایشگر بریدگی است که داخل آن دوربین سلفی و بلندگوی مکالماتی قرار دارد. در پایین یک حاشیه نمایشگر بزرگ را می‌بینید.در سمت راست دکمه‌های پاور تنظیم حجم صدا قرار گرفته‌اند. در سمت دیگر شیار سیم‌کارت است که دو سیم کارت با قطع نانو و یک میکرو اس‌دی قبول می‌کند.متاسفانه شیائومی این قضیه را مشخص نکرده است ولی باید بگوییم شیار وسط برای سیم کارت اول و شیار بیرونی برای سیم کارت دوم است.


شیار سیم کارت یک درزبند کوچک لاستیکی دارد که نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای ضد آب و غبار کردن گوشی انجام شده است. خود این شیار زمانی که بسته است با بدنه گوشی یک‌دست می‌شود ولی رنگ آن با بدنه مطابقت ندارد.در پایین گوشی می‌توانید جک صوتی، میکروفون، درگاه یواس‌بی تایپ C و تک بلندگو را ببینید.در پنل پشتی یک الگوی ظریف متفاوت نواری دیده می‌شود تا کیفیت ساخت فلزی به نظر برسد ولی به جای الگوی دایره‌ای از یک الگوی موجی شکل استفاده شده است.

به ادعای شیائومی این طراحی باعث می‌شود گوشی سفت‌تر در دست جا گیرد. اما با توجه به پلاستیکی بودن این گوشی به نظر ما کاملا لیز است.نکته جالب دیگر در مورد پنل پشتی رنگ گوشی است. با آن که مدل‌های آبی و مشکی رنگ در تمامی بخش‌های گوشی یکدست به یک رنگ هستند، مدل قرمز رنگ در پایین گوشی به رنگ نارنجی است و هرچه به سمت بالا می‌روید شدت رنگ به سمت قرمز بیشتر می‌شود.

گوشی ردمی 8A واقعا گوشی بزرگی است. این گوشی 188 گرم وزن دارد که همین قضیه ممکن است برخی از خریداران را فراری دهد. گرچه باید بگوییم با وجود استفاده از یک بدنه پلاستیکی، کیفیت ساخت گوشی محکم و ماندگار حس می‌شود.همچنین شیائومی از روکش مقاوم به ذرات آب نانو استفاده کرده است تا پاشیدن آب روی این گوشی مشکلی به وجود نیاورد. این کیفیت ساخت با توجه به قیمت گوشی واقعا عالی است و Redmi 8A به هیچ وجه گوشی بی کیفیتی حس نمی‌شود. تنها نکته آزاردهنده وجود لوگو ردمی در حاشیه جلویی است که نیازی به آن نبوده است. ما ترجیح می‌دادیم شیائومی از بخش جلوی این گوشی به عنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده نکند چون بخش نرم‌‌افزاری به اندازه کافی تبلیغات به کاربر نشان می‌دهد.


صفحه نمایش

با وجود دقت پایین صفحه نمایش، متن و تصاویر روی آن واقعا شارپ به نظر می‌رسند و حتی کیفیت ویدئوها هنگام پخش خوب است. زمانی که می‌گوییم ویدئو منظورمان فایل‌های نمونه خودمان است که کیفیت به مراتب بالاتر از آن چه در سایت‌های استریم پیدا می‌کنید دارند.یوتیوب در گوشی شیائومی ردمی 8a حداکثر می‌تواند فایل‌های اچ‌دی پخش کند که در این دقت فشردگی تصویر فوق‌العاده بالا است و تصویر ملایم محوی شکل می‌گیرد.
اینستاگرام همچنین یک دردسر دیگر است چون یک تصویر با دقت به مراتب پایین‌تر را بارگذاری می‌کند. تمامی این مسائل باعث می‌شود پخش فیلم روی گوشی شیائومی ردمی 8a خیلی جالب نیست .نکته این جا نیاز به پیکسل بهتر است نه پیکسل بیشتر. کیفیت پنل نمایش این گوشی به ویژه با توجه به قیمت آن کاملا خوب است. به همین علت کیفیت با محتوا روی آن به خوبی نشان داده می‌شود.تنها شکایت ما میزان روشنایی  است که در حالت حداکثر نیز زیاد نیست. بنابراین زمان استفاده در محیط آزاد و با نور زیاد ممکن است به مشکل بر بخورید.جدا از آن کیفیت نمایشگر از نظر رنگ، کنتراست و نگاه به صفحه نمایش از زوایای مختلف خوب است.

دوربین

شیائومی ردمی 8 ای، یک پکیج مختصر و مفید در زمینه عکاسی است. دوربین اصلی این موبایل هوشمند از یک لنز 12 مگاپیکسلی مجهز به گشودگی دیافراگم  f/1.8 تشکیل شده است. با وجود فرمول  f/1.8، دوربین اصلی این گوشی در زمینه عکاسی در نور ضعیف مدعی است و تا جای ممکن، ردپای نویز و تاری ناشی از کمبود نور را کاهش داده است. این لنز 12 مگاپیکسلی فوکوس خودکار dual pixel و فیلم برداری با رزولوشن 1080p را هم در لیست امکانات عکاسی خود  جای داده است.
Xiaomi Redmi 8A با یک ناچ استایل نسبتا کوچک در بخش فوقانی، میزبان لنز سلفی 8 مگاپیکسلی است که علاوه بر گشودگی دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با رزولوشن 1080p را هم بر عهده گرفته است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 8a

ارتقا باتری ردمی 8A به 5000mAh بنظر بهترین پیشرفت این گوشی نسبت به مدل قبلی یعنی 7A با ظرفیت 4000mAh محسوب می‌شود. باتری این گوشی برای افرادی مناسب است که دائما درحال سفر هستند و بطور مکرر تماس برقرار می‌کنند، یا بطور کلی می‌توان گفت می‌خواهند از گوشی استفاده سنگین کنند. باتری ردمی 8A می‌تواند 3 روز بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد که زمان زیادی محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A پرداختیم. این گوشی میان رده و خوش قیمت بیشتر برای آن دسته افرادی مناسب است که به دنبال خرید یک گوشی کار راه‌ انداز و در عین حال با کیفیت هستند که بدون مشکل امکان نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واستاپ و غیره را فراهم سازد. بهره‌مندی از باتری قدرتمند و سرعت شارژ خوب باتری اصلی ترین ویژگی های مثبت و مهم این اسمارتفون به شمار می‌روند.

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از اندروید 9 پای
  • قیمت مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
     

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

 

اپل با ارائه پرچمداران قدرتمند خود در زمینه گوشی همراه مانند آیفون ۱۱ ، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس توانسته است جایگاه خود را در زمینه گوشی های همراه به خوبی تثبیت کند. ولی با این حال طرفداران این شرکت مشتاقانه منتظر نسخه جدید از سری گوشی جدید آیفون، یعنی آیفون ۱۲ هستند.
البته باتوجه به شیوع ویروس کرونا نمی‌توان بطور قطعی زمان مشخصی برای عرضه و معرفی کامل این گوشی اعلام کرد ولی با توجه به شایعات اعلام شده در این مقاله به نقد و بررسی کامل آیفون ۱۲ خواهیم پرداخت.

گوشی جدید آیفون، اولین محصول این شرکت است که قرار است از اینترنت ۵G استفاده کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در طراحی جدید گوشی ایفون 12، ضمن افزودن قابلیت Touch ID در صفحه نمایش، بریدگی بالای صفحه یا ناچ (notch) حذف خواهد شد. همچنین می‌تواند مدل‌های بیشتری نسبت به آیفون‌های معمولی اپل داشته باشد.

البته همانطور که گفتیم نمی‌توان بطور دقیقی اطلاعات و ویژگی های این گوشی را بررسی کرد؛ زیرا ممکن است تا زمان انتشار ویژگی های جدیدی به این گوشی اضافه شود ولی با توجه به اطلاعاتی که بطور رسمی از جانب اپل منتشر شده است آخرین گفته‌ها و اخبار را در مورد این گوشی مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

بررسی گوشی ایفون 12 اپل

طراحی

انتظار یک طراحی کاملاً متفاوت را برای آیفون ۱۲ نداشته باشید. شایعاتی در این مورد وجود دارند که ادعا می‌کنند طراحی آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ تفاوت نخواهد داشت. همان لبه‌های خمیده، اما نازک‌تر، بلندتر و حاشیه‌‌های کوچک‌تر برای افزایش فضای صفحه در نظر گرفته خواهد شد.

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند ناچ که اپل آن را از زمان آیفون ایکس (iPhone X) معرفی کرده است احتمالاً کوچک‌تر خواهد شد. اما در مقابل برخی شایعات دیگر ادعا می‌کنند که ناچ قرار است حذف شود و در عوض اجزای دوربین TrueDepth درون یک حاشیه نازک قرار داده می‌شوند.

یکی از نمونه‌های اولیه نشان می‌دهد که آیفون ۲۰۲۰ دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با سیستم دوربین  Face ID و TrueDepth است که در بزل (bezel) یا ناحیه سیاه بالای صفحه قرار گرفته است.

شایعه دیگر این است که اپل به دنبال حذف لبه گرد است که برای اولین بار در آیفون ۶ دیده شد و تا سری جدید آیفون ۱۱ نیز همچنان باقی ماند. انتظار می‌رود که آیفون جدید، نوار آلومینیومی مات آیفون ۴ را به همراه حاشیه‌های تیزتر با کناره‌های مسطح و صفحات شیشه‌ای جلو و عقب تخت داشته باشد.

همچنین این امکان وجود دارد که ماژول دوربین عقب شامل یک اسکنر لیدار(LIDAR) نیز باشد. زیرا این ویژگی در iPad Pro که در ماه مارس به بازار آمد معرفی شده است.

صفحه نمایش

سطح جلویی صفحه نمایش از ماده‌ای جدید و فوق‌العاده بادوام به نام Ceramic Shield (سپر سرامیکی) ساخته شده است. همچون Gorilla Glass این Ceramic Shield نیز توسط Corning ساخته شده است، اما باید کمی بادوام‌تر از آخرین نسخهٔ «معمولی» Gorilla Glass Victus باشد. این ممکن است یکی از دلایل طراحی مسطح باشد - این نوع شیشه را نمی‌توان به صورت انعطاف‌پذیر شکل داد. اما این فقط یک حدس و گمان محض است. در هر صورت، سطح بیرونی هیچگونه تغییر شکل بصری برای صفحه نمایش ایجاد نمی‌کند و زاویه دید آن بسیار عالی است.

خبر دیگر در مورد صفحه نمایش بزرگ این است که اپل استفاده از پنل‌های IPS برای آیفون 12 را کنار گذاشته و به صفحه نمایش‌های AMOLED تغییر وضعیت داده است، حتی در مدل پایه. در نتیجه شما تراکم پیکسل بسیار بالایی، کمی بیش از رزولوشن HD کامل خواهید داشت (1.170 پیکسل عرضی در مقایسه با 828 پیکسل عرضی در آیفون 11). مطمئناً پیش از این اپل آن را صفحه نمایش Retina می‌نامید، اما از نزدیک می‌توان پیکسل‌ها را تشخیص داد. وقتی صفحه نمایش را بررسی کردیم، دیگر نمی‌توانستیم پیکسل‌ها را مشاهده کنیم، حتی از نزدیک.

تفاوت آشکاری در تجربهٔ بین صفحه نمایش آیفون 11 و آیفون 11 پرو وجود داشت. پیش از این، کنتراست برتر فناوری OLED و بهبود عملکرد رنگ، ارتقاء به آیفون 11 گران‌تر را توجیه می‌کرد. این وجه تمایز دیگر وجود ندارد.

اتفاقاً، صفحه نمایش پیشرفت‌های دیگری مانند مطابقت DCI-P3 برای طیف رنگ و حداکثر روشنایی 1.200 cd / m2 دارد. با این حال، این فقط هنگام تماشای متریال HDR در زیر نور مستقیم خورشید یا به عنوان دینامیک اضافی عمل می‌کند. پشتیبانی از HDR برای آیفون 12 نیز جدید است.

صفحه نمایش دارای لبه‌هایی باریک اما برجسته‌ای در اطراف و شکافی در بالا است، دومی پنل حسگر بزرگی است که امروزه به آن عادت کرده‌ایم. این که آیا اپل هرگز قصد دارد این مورد را کوچک‌تر کند و فضای بالایی را در اختیار ما قرار دهد، مشخص نیست (هر چند شایعاتی وجود دارد که ممکن است در آیفون 13 بازیک‌تر شود). از طرف دیگر، تجربهٔ آی. او. اس و آیفون به گونه‌ای تنظیم شده است که وابستگی کم‌تری به آیکون‌های وضعیت در بالای صفحه داشته باشد، بنا بر این فضای آن از اولویت کم‌تری برخوردار است.

دوربین

و حالا می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین بخش‌های آیفون ۱۲ یعنی دوربین‌های دوگانه آن. قبل از اینکه این بخش را آغاز کنیم، باید یک نکته را یادآور شوم؛ سنسورهای دوربین عریض و فوق عریض در این گوشی، با آیفون ۱۲ پرو و همه مدل‌های آیفون ۱۱ یکسان است. امسال اما اپل یک لنز جدید ۷ المانی با دیافراگم f/1.6 برای دوربین عریض در نظر گرفته و ادعا می‌کند این لنز جدید علاوه بر رساندن نور بیشتر به سنسور، شارپنس را هم افزایش داده است.

همچنین علاوه بر یکسان بودن این دو دوربین در آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ معمولی، iPhone 12 Mini هم دقیقا همین دو دوربین را دارد و بنابراین نتایجی که در این بخش می‌بینیم، برای دوربین عریض و فوق عریض هر سه گوشی یکسان خواهد بود.

پیدا کردن تفاوت بین عکس‌های دوربین اصلی آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱، کار نسبتا سختی است اما در نور کم و به خاطر لنز جدید، این تفاوت‌ها بیشتر آشکار می‌شوند. درواقع دوربین‌های موبایلی امروزی، بیش از آنکه به سخت‌افزار متکی باشند، به نرم‌افزار و پردازش‌هایی که خود گوشی روی عکس‌ها انجام می‌دهد متکی هستند. برای همین هم هست که سنسور دوربین پیکسل ۵ با پیکسل ۲ هنوز یکسان است.

البته اپل امسال در آیفون ۱۲ پرو مکس از یک سنسور بزرگ‌تر و جدید بهره برده اما بیایید از آیفون ۱۲ دور نشویم. بهبودهای دوربین این گوشی نسبت به قبل، بیشتر به لطف پردازنده A14 Bionic ممکن شده است. اولین بهبود در عکاسی، مربوط به ویژگی Smart HDR 3.0 می‌شود. با کمک این ویژگی، دامنه دینامیکی در عکس‌هایی که در روز با این گوشی می‌گیرید، در سطح بسیار بالایی قرار دارد. برای مثال در عکس‌هایی که در گالری زیر هستند، مواردی وجود دارند که در آن‌ها، خورشید مستقیما در جلوی دوربین قرار گرفته اما همانطور که شاهد هستیم، جزئیات و رنگ‌های اطراف خورشید و بخش‌های دیگر تصویر به خوبی قابل مشاهده هستند.

Smart HDR 3.0 سعی می‌کند همیشه جزئیات موجود در Highlight و Shadow را حفظ کند و در یک سطح قرار دهد. درواقع جوری که چشم ما انسان‌ها کار می‌کند نیز سازوکاری مشابه دارد و ما جزئیات بخش‌های پرنور و کم نور را به صورت یکسان و مساوی می‌بینیم. هدف Smart HDR 3.0 هم همین است تا به این ترتیب عکس‌های ثبت شده، بیشتر از همیشه به واقعیت و آن چیزی که ما میبینیم، شبیه باشند.

باتری گوشی ایفون 12

در واقع آیفون 12 به جای این که باتری بهتری نسبت به آیفون 11 داشته باشد، باتری کوچک‌تری زیر 3000 میلی آمپر ساعت دارد. با داشتن عملکردی سنگین‌تر و صفحه نمایشی با وضوح بالاتر، بر روی کاغذ باعث نگرانی است. اما مشکلات احتمالی برق با این واقعیت که صفحه نمایش از نوع OLED است و این که پردازندهٔ جدید 5 نانومتری برق کم‌تری مصرف می‌کند، جبران می‌شود.

اپل اظهار می‌کند که امکان پخش ویدیو تا یازده ساعت وجود دارد، اما بستگی زیادی به صدا، سرویس و فرمت ویدیویی دارد. ما می‌توانیم به راحتی یک ویدیوی 1080p یوتیوب را برای مدتی طولانی‌تر از آن پخش کنیم، در حالی که به نظر می‌رسید پخش فیلم از طریق اپل تی‌وی پلاس برق بیشتری مصرف می‌کند.

اگر یک کاربر فعال و جابجا شونده هستید، احتمالاً می‌توانید بر روی شارژ روزانه حساب کنید، زیرا عملکرد سایر برنامه‌ها - و ارتباطات 4G و ویژه ارتباط 5G - زیاد از باتری استفاده می‌کنند.

به همین دلیل عملکرد جدید MagSafe می‌تواند خبر خوبی باشد. این فناوری جدید ارتباط کمی با MagSafe در مک‌بوک دارد، جدا از این که در مورد شارژ کردن باتری و مگنت‌ها است. اپل به سادگی یک مگنت در پشت آیفون جدید قرار داده است، که نصب شارژر بی‌سیم جدید را آسان می‌کند. تلفن‌ها هنوز هم توسط شارژرهای QI استاندارد شارژ می‌شوند، اما با این کار کمی کارآمدتر خواهد بود (مخصوصاً این واقعیت را دوست داریم که می‌توانیم تلفن خود را در حالی که به شارژ است در دست نگه داریم و از آن استفاده کنیم نه این که بر روی پایه شارژ گیر کند).

در غیر این صورت هیچ خبری از شارژ سریع نیست - وقتی از طریق پورت لایتنینگ متصل می‌شوید، شارژ سریع 20 وات هنوز امکانپذیر است. تا 50 درصد بالاتر است و سپس سرعت آهسته می‌شود، دقیقاً مانند آیفون 11.

کلام آخر

به طور کلی این محصول به دلیل شیوع بیماری کرونا کمی دیرتر از سال های گذشته رونمایی شد. در حال حاضر کاربران محدودی می توانند از آن استفاده کنند و هنوز به طور کامل در اختیار عموم مردم قرار نگرفته. بنابراین می بایست منتظر ماند تا شاهد عملکرد آیفون ۱۲ و مزایا و معایب آن باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

 

وقتی از شیائومی می نوت 10 پرو یا همان شیائومی می سی سی 9 پرو پرمیوم حرف می‌زنیم، از یک اسمارتفون چینی تبار با دوربین عکاسی فوق العاده می‌گوییم که در رده‌بندی های جدول DxO، یک تغییر حسابی ایجاد کرده و همرده Huawei Mate 30 Pro به عنوان بهترین موبایل مخصوص عکاسی جای گرفته است! حالا با این گوشی میتوانید برای خود و اطرافیان خاطره بسازید!!

آخرین کمپانی جسوری که دست به رونمایی از موبایل هوشمند مجهز به دوربین پنجگانه زده بود، محصولات کمپانی نوکیا بود که با مدل نوکیا 9 پیورویو، حسابی گرد و خاک کرده بود پنجه در پنجه این کمپانی بیاندازد. شیائومی با رونمایی شیائومی می نوت 10 پرو نه فقط به واسطه دوربین پنجگانه، بلکه به خاطر لنز 108 مگاپیکسلی این مدل، همه علاقه مندان عکاسی را مبهوت خود کرده است.
اولین مدلی که با دوربین 108 مگاپیکسلی جنجال کرده بود، می میکس آلفا بود که راه برای استفاده از لنز 108 مگاپیکسلی برای بقیه مدل ها باز کرد. اما حقیقتا این محصول شیائومی برای خود شاهکاری به شمار میرود.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

طراحی

گوشی می نوت 10 پرو شیائومی گوشی است که از کیفیت ساخت بالا و ظاهر زیبایی بهره می‌برد. از حاشیه‌های خمیده و شیشه‌ای آن گرفته تا قاب آلومینیومی که آن را احاطه کرده همه جز مواردی هستند که در گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالای سازندگان مطرح گوشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. موبایل می نوت 10 پرو دارای یک صفحه نمایش 6.47 اینچی +FHD است که به صورت خمیده تا کناره‌های گوشی کشیده شده است. در پایین این نمایشگر تنها یک حاشیه نازک وجود دارد و در قسمت بالایی نیز یک ناچ برای میزبانی از دوربین سلفی قرار گرفته است.

در قسمت بالایی گوشی سنسور مادون قرمز در کنار یک میکروفون قرار گرفته و در طرف دیگر یعنی بخش پایینی نیز جک صدا، درگاه USB-CT، بلندگو و یک میکروفون دیگر تعبیه شدند. تمامی دکمه‌های فیزیکی گوشی در سمت راست قرار گرفتند. دو دکمه برای تنظیم صدا، یک دکمه پاور که درست زیر آن قرار دارد و کمی پایین‌تر هم محل قرار گیری سیم کارت است.

صفحه نمایش

می نوت 10 پرو از نمایشگر 6.47 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×2340 استفاده می کند که تراکم پیکسلی 399 ppi را در نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر دارای گوشه های گرد و لبه های خمیده می باشد که حاشیه های باریکی آن را احاطه کرده و حدود 88 درصد از مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است.

شیائومی در می نوت 10 و می نوت 10 پرو، نسخه دوم حالت خواندن (Reading Mode 2.0) را قرار داده است که به لطف آن، نمایشگر این گوشی با کاهش نور آبی، موفق به دریافت گواهی TUV شده است. همچنین نمایشگر این گوشی از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می کند و با توجه به اولد بودن پنل، قابلیت Always On Display نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

حداکثر روشنایی پنل آمولد می نوت 10 پرو، در حالت خودکار به 600 نیت می رسد که نشان می دهد برای استفاده از آن در محیط هایی با تابش مستقیم نور آفتاب، مشکل خاصی وجود نخواهد داشد. در حالت دستی نیز روشنایی این پنل به 430 نیت می رسد که آن را در رده تقریبا ماشبه با پنل های اولد بکار رفته در سایر اسمارتفون ها قرار می دهد.

در قسمت تنظیمات نمایشگر، امکانات متنوعی قرار داده شده است که از میان آن ها می توان به حالت تیره، حالت خواندن، امکان مخفی کردن بریدگی و تنظیمات رنگی اشاره کرد. در منوی تنظیمات رنگی نمایشگر این گوشی، سه پروفایل مختلف با نام های خودکار، استاندارد و اشباع به چشم می خورد که در حالت خودکار می توان دمای رنگ ها را به صورت دستی و به دلخواه، تنظیم کرد.

در حالت خودکار، نمایشگر Mi Note 10 Pro فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و شیائومی به دلیل تنظیم خودکار رنگ ها بر اساس نور محیط، استفاده از این حالت را به کاربران پیشنهاد می دهد. با این حال، دقت رنگ ها در این حالت چندان عالی نیست و باید در نظر داشته باشید که اگر دمای رنگی را روی warm قرار دهید، تا حدودی دقت رنگ ها بهبود پیدا خواهد کرد.

در حالت بعدی یعنی حالت استاندارد، فضای رنگی نمایشگر به sRGB تغییر پیدا می کند که در آن رنگ ها با دقت بهتری به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت نوبت به حالت اشباع می رسد که در آن از دقت رنگ ها کاسته شده و به شادابی آن ها افزوده می شود.

دوربین

نوکیا 9 پیورویو راه برای موبایل های پنج لنزی هموار کرد اما شیائومی با رونمایی از شیائومی می نوت 10 پرو ، تا انتهای این مسیر پیش رفت. این اسمارتفون که ماژول پنجگانه دارد، با 5 لنز 108، 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی به عنوان یک اسمارتفون حرفه ای در عکاسی رجزخوانی می‌کند. هرچند در روزهای نخست ورود به عرصه رقابت مورد تمسخر کمپانی فوجی فیلم چینی تبار قرار گرفت اما واقعیت این است که جسارت و خلاقیت شیائومی قابل تقدیر است.
لنز 108 مگاپیکسلی که از سنسور ISOCELL Bright HMX استفاده کرده است، گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و استاد ثبت صحنه های نسبتا تاریک است. علاوه بر این، به واسطه زاویه دید گسترده، یک لنز واید مجهز به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس لیزری است.
البته شیائومی تمام برگ های برنده خود را در لنز 108 مگاپیکسلی رو نکرده و جانب اعتدال را بین 4 لنز بعدی نیز رعایت کرده است. لنز تله فتوی 12 مگاپیکسلی علاوه بر فوکوس خودکار Dual Pixel با قابلیت تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر و Laser AF هم دارد. در ادامه، لنز 5 مگاپیکسلی تله فتو با زوم اپتیکال 5 برابر، لنز الترا واید 20 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی وجود دارد که در کنار فلاش چهارگانه مجموعه عکاسی شیائومی می نوت 10 پرو را تکمیل کرده است.
هرچند در نگاه اول جای خالی سنسور تشخیص عمق به چشم می‌آید اما به جای آن، لنز 12 مگاپیکسلی تله فتو دارد که بتوانیم عطایش را به لقایش ببخشیم.
بخش فوقانی نمایشگر xiaomi mi note 10 pro میزبان یک بریدگی کوچک است که لنز سلفی 32 مگاپیکسلی را جای داده است. با وجود گشودگی دیافراگم f/2.0 میتوان به عملکرد موفقیت آمیز این لنز در عکاسی سلفی در نور کم امیدوار بود و به صدقه سر پیکسل‌های 0.8µm تصاویر ثبت شده شفاف و واضح خواهند بود.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

باتری گوشی می نوت 10 پرو یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی و از جمله مواردی است که می‌تواند نظر بسیاری را برای خرید گوشی شیائومی می نوت 10 پرو به خود جلب کند. ظرفیت باتری همانطور که پیشتر هم گفتیم 5240 میلی‌آمپر است که می‌تواند یک روز کامل جوابگو باشد. شاید تنها گوشی‌هایی که در بحث باتری عملکرد بهتری از گوشی می نوت 10 پرو دارند هوآوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو باشند. البته عمر بالای باتری تنها به ظرفیت بالای آن ارتباط ندارد؛ زیرا تراشه اسنپدراگون 730G مصرف باتری به مراتب کمتری نسبت به تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون 855 دارد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد باتری گوشی می نوت 10 پرو پشتیبانی آن از شارژ سریع 30 واتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا شارژ گوشی را ظرف مدت تقریبا 1 ساعت از 0 به 100 درصد برسانید که برای باتری با این ظرفیت تحسین برانگیز است.

سخن پایانی

اگر دوربین گوشی هوشمند از اولین اولویت های شما می باشد، شیائومی می نوت 10 پرو می تواند یکی از گزینه های خرید شما به شمار بیاید. این گوشی با پنج دوربینی که در قسمت پشتی اش قرار گرفته است، امکانات متنوع و نسبتا کاملی از دوربین گوشی هوشمند را در اختیار می گذارد و در رده قیمتی اش، یکی از بهترین تجربه ها بین رقبا را دارد. گذشته از این موارد، می نوت 10 پرو از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوب در کنار نمایشگر با کیفیت آمولد، استفاده می کند که به ارزش های خرید آن می افزاید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی نوکیا 130

 

برنامه های کاربردی صفحه نمایش بزرگ، یک پردازنده قدرتمند و دوربین - همه آن زیبا، جالب و مفید است، اما گاهی اوقات فقط نیاز به یک گوشی است که زنگ، پخش موسیقی برای یک مدت طولانی و نیازی نیست که شارژ. چنین مدل گوشی نوکیا 130، در سال 2014 منتشر شده است. هنوز بیشتر انتظار می رود از آن است، اما با ویژگی های اعلام آن را به مدیریت "عالی است."

بررسی گوشی نوکیا 130

طراحی و ساخت

صفحه کلید این گوشی دارای اعداد و حروف است و در پشت آن نیز یک چراغ قوه ال‌ای‌دی خود نمایی می‌کند.

جالب اینجاست که این گوشی کوچک می‌تواند کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی را تا ۳۲ گیگ پشتیبانی کند و فایل‌های Mp3 را به همراه فایل‌های تصویری اجرا کند، یک رادیو نیز در این گوشی تعبیه شده تا از لحاظ صوتی چیزی کم نداشته باشد.

از قرار معلوم نوکیا ۱۳۰ می‌تواند تا ۴۶ ساعت به اجرای بی‌وقفه موسیقی بپردازد و ‍‍۱۶ ساعت اجرای فیلم‌ داشته باشد. سایر مشخصات گوشی نیز شامل قابلیت استفاده از ۲ سیم کارت مینی با پشتیبانی از پروتکل dual-band GSM به همراه بلوتوث نسخه ۳، درگاه استاندارد میکرو یو‌اس‌بی و باتری ۱۰۲۰ میلی‌آمپری می‌باشد.

باتری نوکیا 130

با نوکیا 130 شما می توانید در مورد نیاز روزانه برای اتصال به پریز برق فراموش کرده ام. ظرفیت باتری در یک نسبتا کم - 1020 میلی آمپر، اما به دلیل آن است که هیچ اجزایی است که به شدت شارژ خود را صرف، می تواند برای مدت طولانی به طول انجامد. زمان کنونی در حالت آماده به کار بسته به اینکه آیا 1 یا 2 سیم کارت نصب شده، و 36 یا 26 روز بود. همچنین با 1 شارژ، شما می توانید در حدود 13 ساعت یا 46 ساعت گوش دادن به موسیقی یا تماشای ویدیوهای 16 ساعت صحبت کنید.

کابل شارژ گنجانده شده است، هنگامی که متصل به یک تلفن کامپیوتر نیز شارژ می شود.

جمع بندی

نوکیا 130 - یک "یابو" خوب است. خریداران اعلام کیفیت ساخت بالا، سطح بسیار خوبی از دریافت سیگنال و صدا هر دو برای تماس و برای موسیقی، عمر باتری طولانی.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی اپل واچ 6

 

اپل واچ سری 6 شاید چیزی شبیه یک آپدیت از مدل‌های قبلی به‌نظر برسد، اما با معرفی برنامه کنترل اکسیژن خون جهت بازی را کمی عوض کرده است. همچنین باید اشاره کرد که نمایشگر همیشه روشن آن که روشن‌تر از قبل هنرنمایی می‌کند بسیار رضایت‌بخش است.

نکات مثبت اپل واچ سری 6:

  • برنامه کنترل اکسیژن خون (SpO2)
  • پوشش‌‌ها و بند رنگارنگ جدید
  • نمایشگر همیشه روشن با وضوح بیشتر
  • شارژ سریع‌تر

نکات منفی اپل واچ سری 6:

  • همان عمر باطری 18 ساعته

Apple Watch Series 6 تصور می‌کند که بهترین اسمارت واچ موجود در دنیا باشد. اکنون در ششمین دوره تکرار خود، این پادشاه دسته گجت‌های پوشیدنی کاربران را با عملکرد بسیار نرم، لمس عالی و تنظیمات سریع و بدون دردسر خود روبه‌رو کرده است. حالا با ویکی‌نقد همراه شوید تا درباره این ساعت بیشتر بدانید.


خب چه چیزهای جدیدی در نسخه جدید اپل واچ وجود دارد؟ اپل واچ 6 سنسور کنترل اکسیژن خون را برای اولین بار ارائه داده است و نمایشگر همیشه روشن آن از قبل روشن‌تر شده و حتی تراشه سریع‌تری نیز دارد. کارخانه‌های اسمارت واچ رقیب به نظر می‌رسد که در حال برداشتن قدم‌های بزرگ‌تری با محصولات خود هستند، درحالیکه اپل واچ هنوز به فرایند پیشرفت تدریجی خود (و عمر باتری 18 ساعته خود) چسبیده است.

نرم افزار watchOS 7 چند ابزار مفید مانند ردیاب خواب اپل واچ را آپدیت می‌کند. همچنین چندین مورد جدید واچ فیس و چندین بند جدید برای این ساعت افزوده شده است.

پس اگر از اپل واچ سری 4 یا مدل‌های قبلی سراغ اپل واچ سری 6 می‌روید، ترکیبی از سخت افزارها، نرم‌افزارها و لوازم‌های مورد نیاز که در این اسمارت واچ دیده می‌شود، پیشرفت زیادی برای شما محسوب خواهد شد. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی سخت افزاری

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد. 

کنترل اکسیژن خون

این ساعت هوشمند مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت حساب کردن سطح اکسیژن خون  در کمتر از ۱۵ ثانیه را دارد. این قابلیت که SpO2 نیز شناخته می‌شودف برای کودکان نیز قابل اجرا است. اپل واچ سری ۶ با این ویژگی قادر است تا به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند و این قابلیت برای زمانی که ورزش می‌کنید، بسیار کاربردی است.

برای مثال، هنگامی که در حین ورزش کردن و یا سایر فعالیت‌ها، دچار افت سطح اکسیژن در خون شوید، اپل واچ سری ۶ به شما هشدار خواهد داد.

ردیاب خواب اپل واچ 6

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

تنظیمات خانواده 

کاربران با این برنامه می‌توانند فرزندان خود را کنترل کنند و بفهمند که در چه موقعیتی قرار دارند. حتی با iMessage قادر خواهند بود که بفهمند کودکان آنها با چه افرادی در ارتباط هستند.

همچنین اپل این امکان را ایجاد کرده که بدون نیاز به خرید گوشی آیفون کودکان را با ساعت کنترل کرد.

باتری و سایر ویژگی های اپل واچ 6

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.
همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

جمع بندی

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است.

اما باز هم این ساعت زیبایی و طراحی خاص خود را دارد. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل هستید همین حالا کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی اپل واچ اس ای

اپل واچ SE در مدل‌های بلوتوث و سلولار وارد بازار می‌شود، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به همراه داشتن گوشی هوشمند خود نخواهید داشت. این محصول مانند برادر گران قیمت خود اپل واچ به قابلیت‌هایی مانند قطب‌نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ و قابلیت تشخیص سقوط مجهز شده، با این حال فاقد قابلیت ECG است که با توجه به قیمتش، نمی‌توان چندان به آن خرده گرفت.

اگرچه کاربران در این محصول به چیپ S6 دسترسی ندارند، با این حال پردازنده S5 با دو هسته نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و تقریباً جدید محسوب می‌شود. در حقیقت عملکرد این ساعت هوشمند مشابه با اپل واچ سری ۵ است. این ساعت هوشمند از سیستم عامل WatchOS 7 که اپل در کنفرانس WWDC 2020 رونمایی کرد، بهره می‌برد. اگر قصد خرید اپل واچ اس ای را دارید با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

در این قسمت شاهد تغییر خاصی نیستیم. طراحی اپل واچ سری SE تقریبا همان طراحی است که قبلا در دیگر ساعت‌های ساخت اپل دیده بودیم. برخلاف اپل واچ 6 که در دو نسخه فلزی و تیتانیومی عرضه می‌شود ساعت هوشمند Apple Watch SE تنها در نسخه آلومینیومی به فروش می‌رسد. اپل همچنین رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری را برای این ساعت در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند Apple Watch SE از همان پردازنده S5 که پیشتر در اپل واچ 5 مورد استفاده قرار گرفته بود بهره می‌برد و علاوه بر این اندازه صفحه نمایش آن هم مانند اپل واچ 5 است و حدود 30 درصد بزرگتر از اپل واچ 3 است. با این همه در این ساعت خبری از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نیست؛ در حالی که اپل واچ 6 و 5 هردو از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. عدم وجود چنین قابلیتی در ساعت هوشمندی که بیش از 250 دلار قیمت دارد یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید، البته تا حدودی هم حق با اپل است؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند میان محصولات مختلف خود به خصوص بین این ساعت و اپل واچ 6 تفاوت‌هایی داشته باشند.

همانطور که گفتیم ساعت هوشمند Apple Watch SE در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری به فروش می‌رسد. مدل 40 میلی‌متری با رزولوشن 324×394 و مدل 44 میلی‌متری نیز با رزولوشن 368×448 پیکسل عرضه می‌شوند.

قابلیت ورزشی و سلامتی

سری اپل واچ برخلاف رقبایی مثل گارمین و فیت‌بیت همواره بیشتر تمرکز خود را بر ارائه ویژگی‌های سلامتی بهداشتی معطوف کرده و ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت مانند اپل واچ 6 از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و همچنین ارتفاع سنج لحظه‌ای بهره می‌برد و افزون بر این از قابلیت تشخیص سقوط، نظارت بر نویز محیط و برقراری تماس اضطراری بین‌المللی برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که در اپل واچ 3 وجود ندارند.

با این همه اپل واچ SE برخلاف پرچمدار اپل یعنی اپل واچ 6 به قابلیت سنجش اکسیژن خون و گرفتن نوار قلب مجهز نیست. با این وجود و همزمان با عرضه watchOS 7 این ساعت و دیگر ساعت‌های اپل از اپل واچ 3 به بعد از ویژگی ردیابی خواب پشتیبانی می‌کنند و برنامه جدید Fitness اپل نیز به فهرست برنامه‌های آن‌ها افزوده شده است. اپلیکیشن Fitness دارای تمرینات ورزشی است و در کنار آن‌ها تمرینات رقص‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما جالب‌ترین قابلیتی که به ساعت هوشمند Apple Watch SE افزوده شده است امکان تشخیص شستشوی دست‌ها است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند که دست‌هایشان را با هدف از میان بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به درستی شستشو دهند. این ویژگی یک تایمر 20 ثانیه‌ای را به شما نشان می‌دهد تا دست‌هایتان را به درستی و با صرف مدت زمان 20 ثانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده شستشو دهید. ساعت علاوه بر تایمر با بازخوردهای لمسی و صدا به شما در انجام این فرایند کمک می‌کند.

این قابلیت به طور خودکار و با تشخیص صدای آب و صابون شروع به کار می‌کند و برای همین نیازی نیست هربار که می‌خواستید دست‌هایتان را بشورید به یک برنامه به خصوصی بروید و آن را فعال کنید. البته اپل به صورت پیش‌فرض این ویژگی را غیرفعال کرده، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings —> Handwashing و فعال کردن Timer و Haptics این ویژگی را فعال کنید. بعد از فعال کردن این ویژگی و با گذشت زمان می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن Health تاریخچه مربوط به زمان‌هایی که دست‌های خود را شستید و مدت زمانی که برای هر بار شستن دست‌ها زمان گذاشتید را مشاهده کنید.

باتری و شارژدهی اپل واچ SE

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

سخن پایانی

با توجه به تمام نکاتی که عنوان شد این ساعت یک ساعت میان رده محسوب میشود اما قابلیت های کافی برای یک ساعت هوشمند را آنچنان که توقع می رود ندارد .Apple Watch SE صفحه نمایش و ECGهمیشه روشن ندارد. برای اطلاع از قیمت ها و خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی ایفون 11 پرو

گوشی ایفون 11 پرو با داشتن صفحه نمایش نسبتاً کوچک 5.8 اینچی، یک بازگشت واقعی در بازار امروز گوشی  تبلت های رو به رشد است. اما هنوز افراد زیادی هستند که خواهان تلفن های جمع و جور و فشرده هستند. اما همه چیز در مورد آیفون 11 پرو فرض می کند و عالی است، از جمله پیشرفت های در دوربین های اپل. از حالت شب جدید و ویژگی Smart HDR بهتر گرفته تا محدوده دینامیک گسترده تر در ویدئو، آیفون 11 پرو اکنون به بهترین گوشی دوربین های موجود در بازار تبدیل شده است.

با 999 دلار، قیمت آیفون 11 پرو بسیار بالا است، و با این قیمت انتظار می رود که فضای ذخیره سازی این گوشی بالاتر از 64 گیگابایت باشد. یک ضد حال دیگر: آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی و آیفون 11 ارزانتر، از ماندگاری و دوام باتری بهتری برخوردار است. اما اگر می خواهید یک گوشی هوشمند قوی با طراحی که بتوانید با یک دست با آن کار کنید، داشته باشید، انتخاب آیفون 11 پرو قطعاً گزینه خوبی است.

قیمت این گوشی در مقابل قیمت مناسب آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس  واقعا چیزی نیست، اما در کل، از دید اکثر مردم، آیفون 11 بهترین آیفون است و احتمالاً اکنون بهترین تلفن از نظر قیمت می باشد.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

دوربین

کمپانی اپل تقریبا درباره‌ی تعداد دوربین‌هایی که در گوشی تلفن به کار می‌برد محافظه کارانه عمل کرده است. بر خلاف برند‌هایی مانند هواوی و سامسونگ که با شعار هرچه بیشتر بهتر پیش رفته‌اند. مدل 11 پرو و 11 پرو مکس (11 pro max) شاهد تولد لنزهای بسیار پهن با 12MP f / 2.4، بوده است که به همراه دوربین های اصلی 12MP f / 1.8 با OIS و زوم لنز2X 12MP ، که منحصر به مدل‌های Pro است عرضه شده است.

بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر در iPhone 11 Pro وجود دارد. تصاویر به دلیل پردازش دقیق‌تر و لایه‌بندی تصاویر با استفاده از داده‌های هر سه دوربین ، واضح‌تر به نظر می‌رسند. گسترده‌ی پویایی با بعضی دوربین‌های DSLR مثل کانن 80D قابل مقایسه است، با این حال خوشبختانه مانند آنچه در بیشتر دوربین‌های تلفن‌ همراه می‌بینیم زیاد غرق شده در رنگ و پرکار به نظر نمی‌رسد.

ارائه‌ی رنگ های طبیعی، و نوردهی متعادل عناصر اصلی در دستور العمل اپل برای عکاسی فوق العاده است.
من شخصاً عاشق حالت پرتره در آیفون 11 پرو هستم و متوجه شدم در تشخیص لبه‌ها، حتی اگر تشخیص‌شان دشوار باشد مانند ریشه‌ی مو بسیار دقیق است. این امکان گوشی Huawei P30 Pro را از این نظر شکست می‌‌دهد زیرا در تشخیص لبه ها زیاد هوشمند نیست. البته باید اضافه کنم وقتی نوبت به بزرگ‌نمایی و زوم می‌رسد Huawei P30 Pro از آن بهتر است.

قابل توجه‌ترین پیشرفت ویژگی حالت شب است، به نظر من گوشی گوگل 4 را در بازی خودش شکست می‌دهد. به طور خودکار وقتی تلفن تاریکی را تشخیص می‌دهد وارد عمل می‌شود. بسته به میزان نور موجود، تصویربرداری بین 1-3 ثانیه طول می کشد و در این آزمایش نتایج تا به حال خوب بود است.

Ios 13 یک رابط کاربری جدید نیز برای دوربین عرضه کرده است، این رابط به شما این امکان را می‌دهد که پیش‌نمایی از آنچه چگونه در ضرایب نسبت‌های مختلف به نظر می‌رسید را ببینید. شما حتی می‌توانید همزمان با دوربین‌های فوق العاده پهن و اصلی عکس بگیرید. دوربین سلفی جلوی آن نیز روزرسانی شده و وضوح تصویر از 7MP به 12MP افزایش یافته است. تصاویر بسیار گرم تر از Samsung Note 10 Plus یا Huawei Mate 30 Pro هستند. کیفیت فیلم در این گوشی غیرقابل انکار است. تصویربرداری حیرت انگیز است و می‌توان با آن به ضبط فیلم‌های زیبایی پرداخت که هرگونه لرزش را می‌گیرد.

اپل یک ویژگی باحال دیگر نیز اضافه کرده است - دکمه شاتر داخلی را نگه دارید و به طور خودکار یک فیلم درست مانند استوری‌های اینستاگرام ضبط کنید. این ویژگی ممکن است به طور تصادفی باعث گرفتن عکس‌های متحرک وقتی یک عکس ثابت ‌می‌خواهید نیز بشود.

هر سه دوربین پشتی قادر به ضبط ویدئوهای 4k با سرعت 60 فریم در ثانیه هستند. حتی می‌توانید دوربین‌ها را زوم یا از آن حالت هنگام فیلم برداری خارج کنید که به طرز جالبی این امکان آسان است. به سادگی بر روی گزینه‌های دوربین بزنید تا دوربین‌های بالای دکمه ی شاتر تغییر کنند.

تعقیب سوژه هنگام فیلم‌برداری به طرز فوق العاده‌ای کار می‌کند در حالی که بزرگنمایی صوتی نیز برای تمرکز بر روی سوژه‌ای که تولید صدا می‌کند نیز عرضه شده است. آیفون ۱۱ پرو دارای بهترین دوربین در تلفن‌های هوشمند در حال حاضر می‌باشد و برای فیلم‌برداری عالی است. مفهوم "حالت شب" زیاد جدید نیست. اما اپل بعد از این که مدتی از این رقابت دور بود اکنون شماره یک است.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 11 پرو

باتری بکار رفته در آن نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. در یکی از تست‌های انجام شده، با روشنایی ۱۵۰ نیت و وبگردی بی‌وفقه این باتری توانسته به مدت ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه دوام داشته باشد. برای مقایسه می‌توان گفت که آیفون ۱۱ پرو مکس در همین تست به مدت ۱۱:۵۴ و آیفون ۱۱ میزان ۱۱:۱۶ دوام داشته است. همچنین این گوشی با شارژ سریع همراه شده است که به طور میانگین در کمتر از ۳۰ دقیقه به ۴۷ درصد برسد. اندازه این باتری برابر با ۳۰۴۶ میلی‌آمپر بوده و از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند طی ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود. علاوه بر این از شارژ سریع Qi نیز پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. اگر قصد خرید گوشی مناسب و با کیفیت را دارید کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
  • دوربین فوق‌العاده
  • قدرت عملکرد فوق‌العاده
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
     

نقاط ضعف:

  • ظاهر گوشی می‌توانست زیبا و متفاوت تر باشد
  • قیمت بسیار گران
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 12

هرساله بسیاری از طرفداران گوشی آیفون منتظرند تا شرکت اپل محصولات جدید خود را معرفی و روانه بازار کند. در اکتبر سال ۲۰۲۰ ، اپل از آخرین مدل گوشی های آیفون، تحت عنوان iPhone 12 رونمایی کرد. از این رو برای نقد و بررسی جدیدترین مدل گوشی های آیفون با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی ایفون 12 هستید کلیک کنید.

بررسی آیفون 12

نمایشگر 

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

هر سال آیفون جدید چند قابلیت جدید و چند ارتقا و بهبود جدید در بخش دوربین دریافت می کند. اپل خیلی با دقت این بهبود ها را اعمال می کند، به این صورت که اگر هر سال آیفون خود را عوض کنید به سختی متوجه این تفاوت ها خواهید شد، اما اگر بعد از 2 یا 3 آیفون خود را ارتقا دهید، به خوبی بهبود های صورت گرفته را درک خواهید کرد.
اما چه چیزی جدیدی در آیفون 12 امسال وجود دارد؟ همان سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی وجود دارد ولی حالا لنز آن ارتقا یافته است. دیافراگم آن هم اندکی عریض تر شده و به F/1.6 رسیده است که در جذب بیشتر نور و ثبت عکس ها بهتر در شرایط محیطی کم نور بسیار کارآمد خواهد بود. اپل مدعی است که سیستم Deep Fusion تغییر کرده و حالا بهتر از قبل عمل می کند و همچنین Smart HDR 3 هم بهتر می تواند چندین عکس با نوردهی های مختلف را با هم ادغام کند.
در واقعیت هم عکس های ثبت شده با iPhone 12 اندکی از مدل همتای سال قبل بهتر شده اند. به طور کلی دوربین آیفون های امسال هم مثل همیشه عملکرد بسیار خوبی دارند و در واقع جزو بهترین گوشی های موبایل  بازار خواهند بود.

دوربین فوق عریض به نوعی تنظیم شده تا تنظیمات و رنگ های دوربین اصلی را داشته باشد، تا وقتی بین دوربین ها تعویض می کنید، عکس ها از نظر خصوصیات بنیادین با هم تفاوتی نداشته باشند. این سنسور هم 12 مگاپیکسلی است و کار خود را به خوبی انجام می دهد. جزئیات تصاویر جزو بهترین های بازار نیست ولی تکنولوژی Smart HDR کمک شایانی در خلق فوق عریض های حیرت انگیز کرده است

در بخش جلویی هم یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر تعبیه شده که از نظر کیفیت و عکس های ثبتی کاملا شبیه به iPhone 11 سال قبل است.
از ویژگی های جدید آیفون جدید این است که حالا می توانید با هر سه دوربین دستگاه به حالت Night Mode دسترسی داشته باشید. این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد، چون آیفون 11 این حالت را تنها برای دوربین اصلی در دسترس کاربر قرار می داد.

باتری گوشی آیفون 12

آیفون 12 یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت آن نسبت به آیفون 11 حدود 10 درصد کاهش یافته، اما اپل قول داده است که عمر باتری به لطف تراشه A14 Bionic بازدهی بیشتری خواهد داشت. این گوشی در تست های ما آمار خوبی از خود به جای گذاشته است، آیفون 12 می تواند 20 ساعت در تماس ها و 13 ساعت در هنگام وبگردی و تماشای ویدئوی آنلاین شارژ رسانی کند. متأسفانه این گوشی مناسب گیمرها نیست چرا که میزان شارژدهی در بازی های 3 بعدی توسط این گوشی فقط 3 ساعت است. خبری از شارژر همراه گوشی در جعبه نیست، اما شما می توانید شارژ سریع 20W را جدا تهیه کنید، شارژ این گوشی با شارژر 20 وات از 0 تا 60 درصد تقریباً 30 دقیقه زمان نیاز دارد. آیفون 12 از شارژر 15 وات بیسیم MageSafe نیز پشتیبانی می کند، شارژر MagSafe می تواند آیفون 12 را در مدت زمان 30 دقیقه 30 درصد شارژ کند که عدد جالبی نیست. 

کلام آخر

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی آیفون 12

آیا علاقه‌مند به آیفون 12 – iPhone 12 هستید؟ آیا درباره آن اطلاعاتی ندارید؟ ما در این مقاله به بررسی آیفون 12 و مشخصات فنی آن، خواهیم پرداخت.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان که می‌توان محصولات آن را به عنوان گران‌ترین گوشی‌های موبایل هم معرفی کرد، قطعا اپل نام دارد. شرکت اپل هم اکنون اقدام به معرفی گوشی آیفون 12 ، آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس کرده که هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های قابل قبول و البته قابل نقد، هستند. ما تصمیم داریم گوشی آیفون 12 را در این مقاله به چالش بکشانیم و در صورت تمایل از شما هم می‌خواهیم که با ما همراه باشید.

بررسی گوشی آیفون 12

طراحی

تمامی آیفون های سری 12 از یک زبان طراحی نسبتاً جدید بهره برده اند، چرا نسبتاً؟ دلیل آن واضح است؛ طراحی آیفون های جدید برگرفته از گوشی های محبوب گذشته اپل یعنی آیفون 4 و 5 است. لبه ها تیز و برنده هستند به طوری که بعد از چند سال مانند گذشته می توان آیفون های سری جدید را به صورت ایستاده روی یک سطح صاف قرار داد. قاب پشتی شیشه ای و فریم دور گوشی فلزی است، اگرچه آیفون 12 یکی از سبک ترین پرچمداران مدرن است، ولی به جرأت می توان گفت یکی از مقاوم ترین و خوش ساخت ترین آن ها نیز هست.

همکاری اپل و کورنینگ این بار منجر به ساخت شیشه های محافظ سرامیکی شده است، محافظ سرامیکی می تواند تا 4 برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی از صفحه نمایش در برابر خرد شدن و خط و خش محافظت کند در کنار آن پوشش اولئوفوبیک باعث شده است جای اثر انگشت و لکه ها به راحتی با یک دستمال پاک شود. ایفون 12 دارای فریم آلومینیومی با روکش مات می باشد، که در پنج رنگ آبی، سیاه، سبز، قرمز، سفید رنگ آمیزی و به بازار عرضه شده است، برخی گزارشات حاکی از آن است که سطح رنگ قاب آیفون 12 مانند آیفون 5 با ضربه های بسیار ساده خراش برمی دارد، امیدواریم تاریخ تکرار نشود. در قسمت پایینی گوشی پورت لایتنیگ و بلندگوی استریو طراحی شده است، در سمت چپ می توانید کلید سایلنت، ولوم، همچنین شیار سیم کارت را مشاهده کنید، در سمت راست کلید پاور به تنهایی از سایرین مجزاست. گواهی IP68 نشان می دهد مقاومت این گوشی در برابر گرد و غبار و آب نسبت به نسل پیشین خود افزایش یافته است، آیفون 12 می تواند تا عمق حداکثر 6 متر به مدت 30 دقیقه زنده بماند.

نمایشگر

آیفون 12 با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED عرضه شده است، از حق نگذریم کیفیت صفحه نمایش نسبت به آیفون 11 وضوح بیشتر و حاشیه های کمتری دارد، اندازه بریدگی دوربین جلو و سنسور تشخیص چهره همچنان مانند گذشته است، احتمالاً برای کوچکتر شدن آن باید تا نسل بعد صبر کنیم.

نام پنل جدید قرار گرفته در آیفون 12، Super Retina XDR OLED است که از محتوای HDR Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند. شایعه شده بود که امسال آیفون 12 با صفحه نمایش 120 هرتزی ساخته خواهد شد، اما صفحه نمایش آیفون 12 با سرعت نرخ تازه سازی 60 هرتز ساخته شده است. آیفون 12 حدود 4 میلی متر از آیفون 11 باریکتر شده است، صفحه نمایش این گوشی با تراکم پیکسلی 445PPi از صفحه نمایش آیفون 11 با تراکم پیکسلی 326PPI از وضوح بهتری برخوردار است، حاشیه های صفحه نمایش نیز حدود 20% نازک تر از آیفون 11 است. به لطف طراحی و وزن مناسب این گوشی به راحتی در دستان شما جای می گیرد و یک تلفن خوش دست محسوب می شود که از کار با آن بسیار لذت بخش است.

دوربین

در این مدل نیز شاهد دوربین های سه گانه هستیم که ۱۲ مگاپیکسل و فوق عریض می باشد. همچنین لنز ۶۵ میلی متری با بزرگنمایی ۲٫۵X اپتیکال نیز از ویژگی های جدید این محصول است. عکس ها دارای پیسکل بیشتری بوده و درنتیجه کیفیت بهتری دارد. بنابراین در این محصول شاهد زوم بیشتر هستیم.

در مدل آیفون ۱۲ پرو مکس، قابلیت لرزش گیر به دوربین اضافه شده است که باعث می شود، تجربه عکاسی و فیلم برداری با دوبین های آیفون جذاب تر از قبل شود. در حالت شب این دوربین امکان تصویربرداری با کیفیت در شب برای کاربران فراهم شده است.

همچنین شما می توانید با دوربین های آیفون ۱۲ ویدیوهای HDR تولید کنید. فرمت Apple ProRAW نیز در تنظیمات موجود است که تصویر خام و محاسباتی در اختیار شما قرار می دهد.

باتری و شارژدهی آیفون 12

آیفون 12 یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت آن نسبت به آیفون 11 حدود 10 درصد کاهش یافته، اما اپل قول داده است که عمر باتری به لطف تراشه A14 Bionic بازدهی بیشتری خواهد داشت. این گوشی در تست های ما آمار خوبی از خود به جای گذاشته است، آیفون 12 می تواند 20 ساعت در تماس ها و 13 ساعت در هنگام وبگردی و تماشای ویدئوی آنلاین شارژ رسانی کند. متأسفانه این گوشی مناسب گیمرها نیست چرا که میزان شارژدهی در بازی های 3 بعدی توسط این گوشی فقط 3 ساعت است. خبری از شارژر همراه گوشی در جعبه نیست، اما شما می توانید شارژ سریع 20W را جدا تهیه کنید، شارژ این گوشی با شارژر 20 وات از 0 تا 60 درصد تقریباً 30 دقیقه زمان نیاز دارد. آیفون 12 از شارژر 15 وات بیسیم MageSafe نیز پشتیبانی می کند، شارژر MagSafe می تواند آیفون 12 را در مدت زمان 30 دقیقه 30 درصد شارژ کند که عدد جالبی نیست. 


جمع بندی

به طور کلی این محصول به دلیل شیوع بیماری کرونا کمی دیرتر از سال های گذشته رونمایی شد. در حال حاضر کاربران محدودی می توانند از آن استفاده کنند و هنوز به طور کامل در اختیار عموم مردم قرار نگرفته. بنابراین می بایست منتظر ماند تا شاهد عملکرد آیفون ۱۲ و مزایا و معایب آن باشیم.

  • علی حیدری