دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایفون xs مکس

ایفون xs مکس بزرگ‌ترین تلفن هوشمندی است که تا به حال توسط کمپانی آمریکایی اپل ساخته شده است. این آیفون جدید با نمایشگر 6.5 اینچی خود که به ناچ مجهز شده و حاشیه کمی دور و اطرافش را پوشانده، حسابی خودنمایی می‌کند (آیفون‌‌های جدید چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟). این گوشی نسبت به دو آیفون دیگر که همراه با آن با معرفی شدند، علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر، قیمت بیشتری هم دارد؛ اصلا به همین خاطر هم اپل پسوند Max را برای آن برگزیده است.

همان طور که انتظار داشتیم، در نام آیفون‌های جدید حرف S وجود دارد و این بدان معناست که این گوشی‌ها نسبت به نسل قبل یعنی آیفون X، تفاوت ظاهری خاصی ندارند و بیشتر تغییرات در بخش سخت افزار صورت گرفته است.

طراحی گوشی ایفون xs مکس

بررسی آیفون XS Max را با مرور سبک طراحی و ظاهر گوشی آغاز می‌کنیم. زبان و سبک طراحی که اپل در آیفون XS مکس از آن استفاده به عمل آورده مشابه با سبک بکار رفته در آیفون XS و آیفون X (محصول سال 2017 اپل) است. فریم اصلی دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قاب های پشت و جلوی گوشی شیشه‌ای هستند. اپل اشاره دقیقی نداشته که در قاب پشت و جلوی آیفون XS مکس از چه نوع شیشه‌ای استفاده به عمل آورده اما مدعی شده که شیشه بکار رفته در این گوشی مقاوم‌ترین نوع شیشه‌ای محسوب می‌شود. که تاکنون در هر گوشی موبایلی از آن استفاده شده است.

 

ابعاد بدنه آیفون XS Max اپل 7.7 در 77.4 در 157.5 میلیمتر بوده و دستگاه حدود 208 گرم وزن دارد. بنابراین علیرغم اینکه گوشی از نمایشگری بزرگ بهره می‌برد و طول و عرض نسبتا بلندی هم دارد، ضخامت بدنه آن کم است و این مسئله منجر به ظریف‌تر به نظر رسیدن دستگاه می‌شود. زمانی که از نمای رو به رو به آیفون XS Max اپل نگاه کنید، صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه آن خیلی سریع توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی تقریبا 84.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه کرده و بدین سبب ظاهری چشم‌نواز را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. لازم به اشاره است که زائده بالای صفحه نمایش یا اصطلاحا ناچ (Notch) همچنان مثل آیفون X در بخش فوقانی ال سی دی دیده می‌شود و محل نصب سنسور های جلوی گوشی است.

زمانی که به قاب پشت آیفون XS مکس نگاه می‌کنید هم درخشندگی قاب پشت گوشی که با شیشه پوشانده شده توجهتان را جلب خواهد کرد. سنسور دوربین دوگانه گوشی به صورت عمودی در لبه فوقانی و سمت چپ قاب پشت آیفون XS Max نصب شده و هیچ خبری هم از اسکنر انگشت یا اصطلاحا تاچ آیدی (Touch ID) نخواهد بود. زمانی که آیفون XS مکس اپل را در دست می‌گیرد، تفاوت مابین این گوشی و تمام گوشی های دیگری که در بازار وجود دارند را احساس خواهید کرد. گوشی به گونه‌ای طراحی شده که جذابیت در آن موج می‌زند و هر فرد علاقمند به تکنولوژی و موبایل را عاشق خودش می‌کند.

نسخه‌ای از آیفون XS Max که قرار است در بازارهای آسیایی عرضه شود قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را خواهد داشت. این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین سبب قادر است تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد. همانطور که گفتیم آیفون XS Max از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و به جای آن به قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل که فیس آی‌دی (Face ID) نام دارد مجهز خواهد بود. بدین سبب کاربر می‌تواند در هر شرایط و وضعیتی با گرفتن گوشی جلوی صورت خود قفل نمایشگر آن را آنلاک کند.

به صورت کلی باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی بزرگ و زیبا هستید که در دست شما کاملا خاص به نظر برسد و توجه هر فردی را جلب کند، آیفون XS مکس اپل بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. شاید زبان و سبک کلی طراحی این گوشی در مقایسه با آیفون X که سال گذشته از سوی اپل معرفی شده باشد چندان متفاوت نباشد، اما این مسئله نمی‌تواند نقطه ضعفی برای آیفون XS Max محسوب شده و از ارزش های آن بکاهد. به نظر ما آیفون XS مکس اپل از نظر طراحی و ظاهر یک گوشی فوق‌العاده است.

نمایشگر

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در  2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.

گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

دوربین

بررسی آیفون XS Max به ما نشان داد این گوشی از نظر عملکرد دوربین شباهت زیادی به آیفون X دارد. در این پرچمدار شاهد قرارگیری یک ماژول دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستیم. چینش لنزهای دوربین در این دستگاه به صورت عمودی انجام شده و اپل بین‌‌شان را با فلاش چهارگانه LED پر کرده است. مانند نسل قبل، لنزهای به کار رفته در این گوشی، از نوع تله فوتو و واید انگل است که به ترتیب گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 دارند.

وجود قابلیت Smart HDR اصلی‌ترین تفاوتی است که در دوربین آیفون XS Max نسبت به آیفون X ایجاد شده است. Smart HDR نسبت به HDR معمولی، به ثبت جزییات بیشتر و همچنین کنتراست بالاتر در تصاویر کمک می‌کند. با توجه به این موضوع، اگر نمونه تصاویر ثبت شده با آیفون XS Max و آیفون X را با هم مقایسه کنید، متوجه تفاوت در این قسمت خواهید شد. از طرفی سایز پیکسل‌ها در آیفون XS Max نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده و شاهد جذب نور بیشتر در تصاویر گرفته شده با آن هستیم. 

لازم به ذکر است اپل هر دو لنز دوربین آیفون XS Max را به لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده و کاربر را در ثبت تصاویر ویدیوها با کیفیت بهتر کمک می‌کند.

برنامه دوربین اپل بسیار ساده طراحی شده و برخلاف گوشی‌های اندرویدی حداقل‌ترین تنظیمات برای شخصی سازی در آن یافت می‌شود. همچنان در این اپلیکیشن خبری از مود Pro برای عکاسی حرفه نبوده و کاربر برای دسترسی به تنظیمات مربوط به آن باید از اپلکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه استفاده کند.

قابلیت عکاسی پرتره و زوم اپتیکال دو برابری به لطف بهره‌گیری از ماژول دوگانه در این پرچمدار به کاربر ارایه می‌شود. برای استفاده از زوم اپتیکال تنها کافی است در برنامه دوربین، روی آیکون 2X کلیک کنید. قابلیت عکاسی پرتره هم با سوایپ مودها قابل دسترسی است. کاربر می‌تواند بعد از ثبت عکس پرتره، روی گزینه Edit کلیک کند و از این طریق میزان تارشدگی در پس زمینه را به صورت دستی کم و زیاد کند. همچنین در این مود امکان ایجاد افکت نورهای استودیویی هم موجود است.

دوربین سلفی این آیفون جدید 7 مگاپیکسل رزولوشن دارد و از قابلیت‌های عکاسی پرتره و Smart HDR بهره می‌برد. عکاسی پرتره با دوربین سلفی آیفون XS Max به کمک پردازش نرم افزاری انجام می‌شود. جداسازی سوژه از پس زمینه توسط این دوربین سلفی به خوبی انجام شده و تصاویر در این مود با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌شوند.

به طول کل عملکرد دوربین آیفون XS Max به آیفون X که سال قبل شاهدش بودیم، شباهت زیادی دارد و بهبود اندکی در آن ایجاد شده است؛ بنابراین اگر از کیفیت نمونه تصاویر ثبت شده توسط آیفون X رضایت داشته باشید، مطمئنا آیفون XS Max که از قابلیت Smart HDR بهره می‌برد، شما را راضی خواهد کرد.

فیلمبرداری توسط آیفون XS Max حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. امکان فیلمبرداری صحنه آهسته‌ هم با نرخ 240 فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ دی در این دستگاه موجود است.

باتری ایفون xs مکس

در آخرین بخش از بررسی آیفون XS Max اپل نوبت به باتری و توان شارژدهی آن می‌رسد. با توجه به اینکه آیفون XS Max اپل از صفحه نمایشی بزرگ و با رزولوشن بالا بهره می‌برد، مطمئنا مصرف شارژ باتری دستگاه افزایش خواهد داشت. باتری که اپل برای آیفون XS مکس در نظر گرفته ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. طبق بررسی ها باتری این گوشی توانسته چیزی در حدود 1 روز (در برخی موارد کمی کمتر از آن)، انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت استفاده نرمال تامین کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که با یک بار شارژ باتری آیفون XS Max اپل و استفاده زیاد از دستگاه، انرژی مورد نیاز آن کاملا تامین شود.

آیفون XS Max اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعات ارائه شده باید باتری این گوشی به واسطه بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع ظرف 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود، اما در عمل اینطور نیست و باتری دستگاه ظرف مدت زمان مذکور حدود 35 الی 45 درصد شارژ خواهد شد که البته این مقدار هم قابل قبول است. پس آیفون XS Max اپل از نظر باتری و شارژدهی وضعیت کاملا معمولی دارد و شاید بهتر بود اپل کمی ظرفیت باتری دستگاه را افزایش می‌داد.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS Max اپل پرداختیم. آیفون XS مکس بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین، زیباترین، با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود. در ادامه اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن را طی دو دسته‌بندی خدمتتان معرفی می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار زیبا، چشم‌نواز و بادوام
  • صفحه نمایش بزرگ، با کیفیت و با رزولوشن عالی
  • قدرت پردازش فوق‌العاده
  • دوربین عالی

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

مشخصات iphone se

گوشی ایفون se

شاید حذف کردن جک هدفون از نگاه اپل، شجاعت باشد، اما قطعاً عرضه گوشی هوشمندی با طراحی تاریخ گذشته در سال 2020 جرئت بیشتری می‌طلبد. به نظر می‌رسد که شرکت آمریکایی از وفاداری طرفداران خود، اطمینان کافی دارد و از طرفی آیفون 400 دلاری را به‌قدری جذاب می‌داند که ابایی از طراحی قدیمی آن نداشته باشد. این گوشی ارزان‌قیمت اپل که قابل‌مقایسه با میان‌رده‌های اندرویدی می‌باشد، ایفون se نام دارد. رسالت iPhone SE 2020، انجام تمام وظایف اصلی گوشی به نحو احسن بوده و این محصول ادعایی در زمینهٔ نوآوری و فنّاوری‌های بعضاً عجیب‌وغریب امروزی ندارد.

طراحی گوشی iphone se

همانطور که گفتیم طراحی این گوشی کاملاً شبیه به طراحی آیفون ۸ است. جنس پنل های جلویی و پشتی گوشی از شیشه است و جنس شاسی و فریم اصلی نیز از آلومینیوم است. تنها تفاوت آیفون اس ای ۲۰۲۰ با آیفون ۸ این است که لوگوی اپل به وسط پنل پشتی منتقل شده است.

شایان ذکر است که حاشیه های اطراف نمایشگر این گوشی بسیار ضخیم هستند و این مورد باعث میشود که آیفون اس ای ۲۰۲۰ کمی قدیمی به نظر برسد. این طراحی به هیچ وجه زشت نیست، اما ممکن است با سلیقه ی برخی کاربران مطابقت نداشته باشد.

همچنین در پایین نمایشگر این گوشی دکمه ی هوم نوستالژیک گوشی های آیفون به چشم میخورد که با سنسور Touch ID یکپارچه شده است. این یعنی دیگر خبری از سیستم Face ID و ژست های حرکتی نیست. با اینکه سیستم Face ID مزیت های خاص خودش را دارد، استفاده از سنسور Touch ID همچنان لذت بخش است.

آیفون اس ای ۲۰۲۰ به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD مجهز شده است که بر اساس استانداردهای سال ۲۰۲۰ بسیار کوچک به نظر میرسد. اما این مورد باعث میشود که حمل این گوشی و قرارگیری آن در دست به مراتب ساده تر از گوشی های دیگر باشد.

نمایشگر آیفون اس ای ۲۰۲۰ به لحاظ کیفیت تصویر روزولوشن دقیقاً شبیه به نمونه ی موجود در گوشی آیفون ۱۱ است. رنگ های این نمایشگر کاملاً دقیق هستند و تکست ها از شارپنس بالایی برخوردار میباشند. همچنین حداکثر روشنایی این نمایشگر نیز کاملاً استاندارد و قابل قبول است.

آیفون اس ای ۲۰۲۰ از گواهی IP67 برخوردار میباشد به این معنی که میتواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری در برابر نفوذ آب مقاومت کند. به سختی میتوانید یک گوشی ۴۰۰ دلاری در بازار پیدا کنید که از این ویژگی برخوردار باشد. ناگفته نماند که آیفون اس ای ۲۰۲۰ در رنگ های مشکی، سفید و قرمز روانه ی بازار می شود.

صفحه نمایش

به نظر می رسد که یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی در تلفن های امروزی قدیمی است ، اما کسانی که به دنبال خرید یکی از بهترین تلفن های کوچک هستند از این صفحه ناامید نخواهند شد.

انتظار یک تصویر فول HD را نداشته باشید. وضوح نمایشگر آیفون SE فقط   ۷۵۰ در۱۳۳۴پیکسل است. ما ترجیح می دهیم یک صفحه نمایش ۱۰۸۰p ببینیم اما این وضوح نیز خیلی بد نیست.

صفحه نمایش iPhone SE روشن است ، زیرا دارای ۶۲۵ نیت است و در تست ما حداکثر ۶۵۳ نیت است. همچنین بسیار روشن تر از ۴۰۱ نیت پیکسل ۳ ای است.

هنگام گشت و گذار در وب یا عکس گرفتن ، مشکلی برای مشاهده صفحه نمایش در فضای باز زیر نور خورشید وجود ندارد. این پنل همچنین از True Tone پشتیبانی می کند ، به این معنی که می تواند به طور خودکار دمای رنگ صفحه نمایش را بر اساس شرایط نوری محیط تنظیم کند.

دوربین

همان طور که گفتیم، از نظر سخت افزاری شباهت زیادی بین این گوشی و آیفون 6s وجود دارد. دوربین نیز دقیقا همان است که در آیفون 6s قرار گرفته است: یک دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.2. علاوه بر مگاپیکسل بالاتر، امکان فیلم برداری 4K نیز به دوربین این گوشی افزوده شده که آن را کاملا از دوربین آیفون 5s متمایز می کند.
مانند همیشه، کیفیت عکس های تهیه شده با دوربین آیفون بهترین نیست، اما جزو یکی از بهترین هاست. نویز تصاویر بسیار کم است و رنگ ها و جزئیات به خوبی توسط دوربین ثبت می شوند. یکی از بهترین ویژگی های این دوربین فعال شدن سریع آن و سرعت بالای شاتر است که به کاربر کمک می کند هیچ صحنه ای را از دست ندهد.

قابلیت لایو فوتوز نیز در این دوربین گنجانده شده است که با آن می توانید عکس هایی در قالب گیف یا همان عکس های متحرک بگیرید.

اما دوربین دوم پیشرفت دوربین اصلی را نداشته و اپل در این گوشی از همان دوربین 1.2 مگاپیکسلی بهره برده است که در آیفون 5s به کار رفته بود. ویژگی رتینا فلاش نیز به این دوربین اضافه شده که هنگام گرفتن عکس سلفی اگر این ویژگی فعال باشد، قبل از گرفتن عکس تمام صفحه آیفون شما سفید می شود تا نور مناسب را برای عکس سلفی فراهم کند. با وجود این کیفیت دوربین قابل قبول است و شما را راضی خواهد کرد.

باتری گوشی iphone se

آیفون SE 2020 از باتری کوچک 1821 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که مشابه نمونه بکار رفته در آیفون 8 می‌باشد؛ با این حال انتظار می رود که تراشه بهینه تر بتواند تا حدودی شارژدهی دستگاه را بهبود ببخشد. این گوشی در آزمایش پخش مداوم ویدئو حدود 10 ساعت دوام می آورد که رکورد چندان جالبی نبوده و عملکرد متوسطِ روبه پایین آن را نشان می دهد.

در استفاده ترکیبی با روشن بودن اینترنت دیتا و انجام کارهایی مثل وبگردی، اجرای بازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و … این گوشی به سختی می تواند یک روز را دوام بیاورد و احتمالا در میانه روز کاری، مجددا باید به فکر شارژ کردن آن باشید.

سخن پایانی

آیفون SE در حال حاضر ارزان ترین و کوچک ترین آیفون بازار محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را هم دارد و در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار می گیرد. قبل از خریدن این گوشی باید ببینید که آیا می تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر.

اگر می خواهید آیفون جدید بخرید اما نمی خواهید بالای 16 میلیون خرج کنید، آیفون SE جدید تنها گزینه پیش روی شماست. اگر به دنبال خوش دست ترین گوشی پرچمدار بازار هستید، به اکوسیستم اپل و آپدیت های چندین و چند ساله اش علاقه مندید، و تجربه کم نقص از گوشی هوشمند برایتان اهمیت زیادی دارد، آیفون SE می تواند نیاز شما را برآورده کند.

از طرفی اگر به دنبال یک گوشی جدید با طراحی مدرن و به روز هستید، ظرفیت باتری و سرعت شارژ برایتان اهمیت دارد، و به دوربین های چندگانه با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال یا عکاسی فوق عریض علاقه دارید، آیفون SE گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی اپل واچ 5

بررسی اپل واچ 5

اپل واچ 5 قدرت‌نمایی اپل در عرصه‌ی ساعت‌های هوشمند است. هر چیزی که در سری 4 اپل واچ تحسین طرفداران و منتقدان را به دنبال داشت در سری جدید قدرتمند‌تر و جذاب‌تر شده است. قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده‌اند و سری 4 که در نوع خودش بهترین بود حالا بهتر هم شده است. در ادامه‌ به نقد و بررسی Apple Watch 5 خواهیم پرداخت تا با جنبه‌های ویژه و خاص این ساعت هوشمند بیشتر آشنا شوید و سپس به خرید اپل واچ 5 بپردازید.

طراحی و صفحه نمایش اپل واچ 5

در طراحی ظاهری و بدنه اپل واچ 5 تغییراتی ایجاد نشده و شباهت زیادی به اپل واچ سری 4 دارد اما از لحاظ سخت افزاری تمام قطعات بهینه شده اند و ویژگی های جدید نرم افزاری به آن افزوده شده است . کمپانی اپل از موادی از جمله آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده، فولاد ضد زنگ، سرامیک و تیتانیوم در جنس بدنه Apple Watch Sreies 5 استفاده کرده است. قیمت اپل واچ 5 در نسخه های تیتانیوم و سرامیک نسبت به سایر مدل ها بالاتر است. 

اپل با رونمایی اولین نمایشگر همیشه روشن، رویکردی متفاوت از رقیبان خود داشته است. اپل صرفاً به جای خاموش کردن صفحه نمایش، از نمایشگر پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین LTPO برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده نموده است . با این مزیت صفحه نمایش در تمام مدت حتی زمانی که ساعت هوشمند روی مچ دست شما بسته نباشد با نوری کم روشن است. با این قابلت می توانید زمان و اعلان ها را بدون اینکه مرتبا آن را بالا بیاورید یا روی مچ دستتان باشد، ببینید. البته با وجود صفحه نمایش همیشه روشن در این ساعت هوشمند، عمر باتری همان 18 ساعت است. وجود یک درایور کم مصرف جدید و یک سنسور جدید سنجش نور محیط برای کاهش مصرف انرژی قطعات صفحه نمایش  در نسل 5 اپل واچ باعث شده تا با وجود صفحه نمایش همیشه روشن، طول مصرف باتری ساعت همانند سری های قبل باشد.

باتری اپل واچ 5

در طول مدتی که از این گجت استفاده کردم، باتری عملکردی بسیار خوبی داشت. من از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب این ساعت را در دست داشتم و هنوز ۴۰ درصد از شارژ آن باقی مانده بود. البته این میزان شارژدهی باتری در روزهایی که ورزش میکنید متفاوت خواهد بود و قطعا شارژ بیشتری مصرف خواهد شد. ولی حتی بعد از یک یا دو ساعت ورزش کردن هم شما تا شب نیازی به شارژ کردن ساعت خود نخواهید داشت.

باتری این ساعت به هیچ وجه نمی‌تواند به مدت دو روز شارژدهی داشته باشد و اگر شما ساعت خود را در شب شارژ نکنید، در روز بعد حتماً به مشکل خواهید خورد.

اپل واچ سری ۵ با همان شارژ مغناطیسی که در مدل های قبلی هم شاهدش بودیم شارژ میشود. این شارژ می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری ساعت شما را ۴۴ درصد شارژ کند و برای شارژ کامل به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارد.

سایر ویژگی های این ساعت

  • قابلیت تماس اضطراری در تمام مدل‌های سلولار که در ۱۵۰ کشور جهان در دسترس می باشد
  • دارای Wi-Fi (802.11b/g/n 2.4GHz)
  • دارای Bluetooth 5.0
  • دارای پردازنده S5 with 64-bit dual-core
  • دارای چیپ وایرلس W3
  • دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی
  • دارای 18 ساعت عمر باطری
  • دارای سیستم عامل watchOS 6

نتیجه گیری

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است.

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی ایرپاد پرو

اپل ایرپاد پرو از طراحی بسیار عالی برخوردار است و یک پیروزی بزرگ برای اپل به شمار می‌آید. استفاده از ایرپاد پرو بسیار راحت است و کیفیت صدای عالی دارد. پرو مجهز به محفظه شارژ بی‌سیمی شده است و بهترین قابلیت آن حذف صداهای محیطی است. این قابلیت حذف صدای بیرونی یا نویز کنسلینگ بسیار عالی است و می‌تواند کاربر را از شر صداهای اضافی نجات دهد.

وقتی اپل شایعات وجود اپرپاد پرو را تائید کرد و اسم و زمان حضور این دستگاه را در بازار اعلام کرد، بیشتر رسانه‌های تکنولوژی شکه شدند. حالا اپل ایرپاد پرو آماده است و هر کسی می‌تواند نسخه جدید ایرپاد بی‌سیمی را با قابلیت حذف صدای محیطی تهیه کند.

AirPods Pro نه تنها یک ابزار ارتباطی است، بلکه راهی برای گوش دادن به موسیقی و فیلم‌ها می‌باشد. مثل همیشه اپل تعجب همه را برانگیخته و یک جفت ایرپاد عالی ارائه داده است.

طراحی ایرپاد پرو

در اولین تست ایرپاد پرو متوجه شدیم آنها بسیار سبک هستند و پس از قرارگرفتن در گوش، به سختی می‌توان متوجه وجود آنها شد. البته این نکته‌ای منفی نیز بشمار می‌رود چراکه ممکن است پس از افتادن آن از گوش، از این اتفاق مطلع نشوید.

بخش بیرونی این دستگاه نسبت به ایرپاد 2 بسیار کوچک‌تر شده ‎است. باتوجه به اینکه در ایرپاد 2 بوسیله لمس بدنه آن می‌توانستید به آهنگ بعدی گوش دهید یا سیری را فعال کنید، بنظر می‌رسد در ایرپاد پرو اینکار کمی سخت‌تر خواهد شد. البته تجربه نشان می‌دهد  در صورت استفاده مداوم، پس از مدت کوتاهی به آن عادت می‌کنید.

همچنین می‌توانید کاری که پس از لمس بدنه خارجی ایرپاد انجام می‌شود را تغییر دهید؛ برای مثال از آن برای تنظیم سیری یا فعالسازی قابلیت حذف صداهای مزاحم استفاده نمایید.

چیزی که نبود آن بشدت احساس می‌شود، امکان تغییر میزان صدا از طریق بدنه ایرپاد است. در Powerbeats Pro برای نمونه این قابلیت وجود دارد اما واقعا استفاده از گوشی برای هر بار تغییر صدا در ایرپاد پرو اعصاب خردکن است. بعضی افراد می‌گوید خب می‌شود از سیری برای اینکار استفاده نمود، دلایلی که ما برای رد این قضیه داریم:

  •  همیشه بدرستی کار نمی‌کند
  •  زمان لازم برای تایید و فعالسازی 4 ثانیه است
  • صدا بسیار زیاد یا بسیار کم می‌شود

 درحین تلاش برای کم و زیاد کردن صدا با سیری، شاید اطرافیان فکر کنند شما دیووانه شده‌اید.
در ایرپاد پرو سنسور شتاب سنج تعبیه شده تا هنگام گذاشتن یا درآوردن از گوش، موزیک متوقف شود. همچنین این هدفون دارای گواهی IPX4 است که آنرا در برابر نفوذ آب مقاوم می‌سازد. افتادن ناگهانی آنها از گوش نیز نسبت به ایرپادهای معمولی بسیار بهبود یافته اما هنوز بی‌نقص نشده است.

قابلیت حذف نویز

همانطور که بیشتر هدفون‌ها دارای قابلیت حذف صدای بیرونی هستند، ایرپاد پرو نیز گزینه‌ای برای حذف تمامی صداهای بیرونی دارد و یا اینکه می‌توانید اجازه ورود صداها را به داخل بدهید.

اپل نام این مشخصه را «حالت شفاف» (Transparency Mode) گذاشته است. صدایی که از دنیای بیرون وارد می‌شود به طور حیرت انگیزی طبیعی است و احساس می‌کنید هدفون را از گوش خود بیرون آورده‌اید.

این مشخصه برای زمانی خوب است که در خیابان هستید و می‌خواهید از تقاطع عبور کنید. خوب می‌شد، اگر این مشخصه مانند آمازون اکو بادز قابل تنظیم بود، چرا که در آن می‌توان انتخاب کرد چه مقدار از صدای بیرون را شنید.

چیزی که بیشتر از حالت شفاف اپل چشمگیر و جذاب است، این است که چطور تکنولوژی نویز کنسلینگ آن کار می‌کند. صادقانه باید گفت که شکه کننده است.

کیفیت صدا

اولین چیزی که پس از استفاده از ایرپاد پرو متوجه خواهید شد این است که کیفیت صدای این هدفون بسیار بهتر از ایرپادهای اورجینال است زیرا صدای bass بیشتری دارد. طراحی جدید و منحصر به فرد و به همچنین درایورهای سازگار با این طراحی، دلیل اصلی وجود صدای bass قویتر در ایرپاد پرو میباشند. کیفیت صدای ایرپادهای در محیط های آرام بسیار خوب است اما از آنجایی که این هدفون از قابلیت حذف نویز بی بهره هستند، نمی‌توانند به خوبی نویز مزاحم محیط اطراف را خنثی کنند. تکنولوژی حذف نویز در ایرپاد پرو به علاوه طراحی خاص که صدا را در داخل گوش ایزوله میکند، باعث میشود که تأثیر منفی نویز های مزاحم محیط اطراف کاربر به کمترین میزان ممکن برسد.

ایمنی و راحتی

این نوع هدفون بسیار کارآمد است و به افراد اجازه می دهد هنگامی که دستشان پر است، بتوانند به راحتی تماسی برقرار کرده یا آهنگی گوش دهند. این هدفون اپل در مقایسه با دو نسل پیشین بهبودی در بحث طراحی و عملکرد داشته که به خوبی توانست رضایت ما را جلب کند.

با هدفون AirPods Pro این گجت ضد عرق است و جنس بدنه باکیفیتی برای آن در نظر گرفته شد. ما در کاربری که با AirPods Pro داشتیم، ارگونومی بالایی روی گوش خود احساس کردیم. شما می توانید با دستگاه iOS خود به راحتی سینک شوید و برای سه جفت سرپوش اضافی باید 4 دلاری پرداخت کنید تا همیشه هدفون تمیز و کارآمدی داشته باشید.

عمر باتری

ایرپاد پرو با یک بار شارژ تا ۴.۵ ساعت عمر باتری دارد که کمی کمتر از ۵ ساعت ایرپاد معمولی است. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها جدید و کاهش اندازه، این کاهش عمر باتری قابل قبول است.

با این حال همانند نسل‌های قبلی شما با حضور قاب آن می‌توانید ۲۴ ساعت با آن به موزیک گوش دهید.

برای مقایسه، جدیدترین Galaxy Buds سامسونگ با هر بار شارژ ۶ ساعت دوام می‌آورد اما قاب آن‌ها فقط ۷ ساعت دیگر به عمر کارشان اضافه می‌نماید و مجموعا ۱۳ ساعت می‌شود.

با این حال WF-1000XM3 سونی با هر بار شارژ ۶ ساعت کار می‌کند و در کل با حضور قابش ۲۴ ساعت کارایی دارد. اما قاب آن بزرگتر است و نمی‌توان آن را برتر از ایرپاد پرو دانست.

جمع بندی

اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید، این کار را انجام دهید. اپل محصولی تولید کرده که هرکسی با یک بار استفاده از آن می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد؛ به خصوص اگر کاربر آیفون باشید. ایرپاد پرو از بسیاری از جهات شبیه به ایرپادهای قبلی است اما توانسته با بهبود برخی جزییات مهم نسبت به آن‌ها برتری داشته باشد. با وجود اینکه هیچ محصولی نمی‌تواند برای همه کاربران بی عیب و نقص باشد اما ایرپاد پرو بهترین و کامل‌ترین نسخه از ایرپادها است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا خرید ایرپاد پرو اپل را به دیگران توصیه می‌کنید؟

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 8 پلاس

زمانی آیفون 8 پلاس یکی از پربحث ترین گوشی های بازار بود و البته هنوز هم هست. ولی پیش از آمدن آیفون 10، در بین گوشی های اپل، این تلفن هوشمند از بقیه بازار گرم تری داشت.

این گوشی پرقدرت با بدنه شیشه ای و به همراه فناوری شارژ سریع، از گوشی های هوشمند کلاسیکی است که به نظر می رسد همه چیز را داشته باشد.

در سری 8 گوشی های اپل شاهد تغییراتی نسبت به سری قبلی بودیم.  در این سری دو تلفن هوشمند آیفون 8 و ایفون 8 پلاس معرفی شدند.

نمایشگر و سخت افزار گوشی ایفون 8 plus

اپل همواره نشان داده که اعتقادی به رقابت های عددی ندارد. شاید خواسته بعدی طرفداران این کمپانی QHD کردن کیفیت صفحه نمایش آیفون ها باشد اما فعلا در آیفون 8 پلاس از صفحه نمایش 5.5 اینچی FHD با پنل IPS استفاده شده است. با در نظر گرفتن کیفیت صفحه و ابعاد آن چگالی پیکسلی گوشی نیز در حدود 400ppi است که شاید به اعدادی مانند 520ppi نوت 8 نزدیک نباشد اما بدون شک برای کاربران تفاوتی ایجاد نمی کند. شاید در نگاه اول همه به داشتن چگالی پیکسلی روی نمایشگر گوشی تاکید داشته باشند اما نه تنها در عمل چشم انسان قادر به تفکیک این دو کیفیت نیست، بلکه استفاده از پنل FHD در افزایش طول عمر باتری دستگاه نیز کمک شایانی به اپل داشته است. کیفیت صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در هر شرایطی بسیار خوب ارزیابی می شود. حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم می توان به راحتی تصاویر و منوها را مشاهده کرد؛ رنگ ها نیز با کیفیت و گیرا به نمایش در می آیند و خبری از کم بودن کیفیت رنگ ها یا اغراق بیش از اندازه و اشباع نیست.

از نظر سخت افزاری هم نیاز به هیچ گونه توضیح اضافه ای نیست. پردازنده A11 Bionic در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده بین تلفن های هوشمند جهان به حساب می آید و این ویژگی در اجرای بازی ها و برنامه ها، انجام پردازش های سنگین و سرعت بارگزاری منوها خود را به خوبی نشان می دهد.

 

با این حال نکته ای که درباره بخش سخت افزاری آیفون 8 پلاس قابل ذکر است استفاده این گوشی از 3 گیگابایت حافظه رم می باشد. اپل با هماهنگ کردن سخت افزار و نرم افزار توانسته بهترین عملکرد را از مجموعه گوشی خود دریافت کند. در هنگام باز کردن برنامه ها و بازی ها، می توان سرعت بالاتر آیفون 8 پلاس نسبت به همه رقبا را به وضوح احساس کرد اما بعد از خروج از هر اپلیکیشن و برای ورود مجدد به آن، به دلیل کم بودن ظرفیت حافظه می بایست یک بار دیگر منتظر لود شدن هر چند سریع اپ ها بود. این در حالیست که برای مثال 6 گیگابایت رم در نوت 8 باعث می شود هرگز برای ورود دوباره به یک برنامه تاخیری وجود نداشته باشد.  

دوربین

دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که از قابلیت‌های مختلفی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم بدون افت کیفیت تا 2 برابر، فوکوس اتوماتیک با تشخیص مرحله‌ای و غیره پشتیبانی می‌کند. یک چراغ فلش چهارگانه هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام کیفیت دوربین اصلی آیفون 8 پلاس را توصیف کنیم، شاید بهترین کلمه "فوق‌العاده" باشد! به جرئت می‌توانید بگوییم که دوربین کمتر گوشی پتانسیل لازم برای رقابت با دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل را دارد.

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس هم از یک سنسور باکیفیت 7 مگاپیکسلی تشکیل شده است که تجربه‌ای دلنشین را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمنا دوربین دوگانه (اصلی) آیفون 8 پلاس حالت پورتریت (Portrait Mode) و پورتریت لایتنینگ (Portrait Lightening) هم پشتیبانی می‌کند که منجر به اضافه کردن افکت‌های نوری جالبی به عکس‌ها می‌شوند. پس دوربین اصلی و سلفی باکیفیت هم یکی دیگر از اصلی‌ترین نقاط قوت آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شوند.

باتری گوشی ایفون 8 plus

آی‌فون 8 پلاس به یک باتری 2691 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که نسبت به نسل قبلی با کاهش حجم رو به رو بوده اما اپل می‌گوید که با توجه به چیپست جدید، بهبودهایی شامل حال این گوشی شده است تا از لحاش شارژدهی مشکل چندانی نداشته باشید.

بالاخره کوپرتینونشین‌ها نیز از آهوی شیطان پیاده شدند و محصولات جدیدشان را به قابلیت شارژ سریع مجهز کردند. البته شاژری که بتواند آی‌فون 8 پلاس را با سرعت بالا شارژ کند همراه این مدل عرضه نمی‌شود! در صورتی که بخواهید با شارژری که خود اپل زحمت کشیده و در باکس دستگاه قرار داده این مدل را شارژ کنید به چیزی در حدود 140 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن نیاز دارید؛ موردی که حتی در میان‌رده‌های اندرویدی نیز مدت‌هاست که حل شده است.

علاوه بر این‌ها شما قادر هستید تا گوشی جدید اپل را به صورت بی‌سیم نیز شارژ کنید. در تست‌هایی که ما با شارژر بی‌سیم و استاندارد سامسونگ گرفتیم سرعت شارژ شدن در این حالت بسیار پایین بود در حدی که احتمالا قید شارژ کردن گوشی با این ویژگی را بزنید (تقریبا 3 درصد در هر 10 دقیقه!). شاید بهتر باشد که منتظر بمانیم تا شارژر وایرلس جدید اپل سرو کله‌اش در بازار پیدا شود.

در صورتی که به صورت نرمال از گوشی خود استفاده کنید،‌ آی‌فون 8 پلاس تا یک روز کامل همراه شما خواهد بود و از این لحاظ وضعیت شارژدهی آن در حد متوسط ارزیابی شده و همچون اکثر پرچمداران امروزی‌ست.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نسبتا جامع آیفون 8 پلاس اپل پرداختیم. سعی کردیم تا بیشتر بخش‌های اصلی مربوط به این گوشی را به چالش بکشیم و از شرح مواردی همچون قابلیت‌های نرم افزاری، اسپیکر، آنتن دهی و غیره گوشی صرف نظر کنیم. در انتها دسته‌بندی نقاط قوت و ضعف این گوشی به شرح زیر خواهند بود:

نقاط قوت:

  • بدنه مقاوم فلزی و شیشه‌ای
  • پشتیبانی نمایشگر از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch)
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری و پشتیبانی از شارژ بیسیم و شارژ سریع

نقاط ضعف:

  • ظاهر نه چندان متفاوت در مقایسه با آیفون 7 پلاس
  • ظاهر نه چندان مدرن در مقایسه با پرچمداران اندرویدی
  • سرعت شارژ پایین باتری
  • قیمت گران
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

اپل واچ 3

شرکت اپل هر سال در ماه سپتامبر با محصولات جدیدی طرفداران خود را متعجب می سازد. در برنامه امسال، اپل در کنار معرفی آیفون ۱۰۰۰ دلاری خود، از نسل جدید اپل واچ تحت عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) رونمایی به عمل آورد که می توان آن را ارتقایی بزرگ به شمار آورد. این نسل با عنوان Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) معرفی شد و یکی از ویژگی های بزرگ آن قابلیت تماس بدون نیاز به آیفون است. پیشتر اپل واچ چنین قابلیتی نداشته و خوشبختانه اپل در نسل جدید آن را به کار گرفته است. در این مطلب می خواهیم با نگاهی دقیق به Apple Watch 3 (اپل واچ ۳)، بررسی کنیم که چه بهبود هایی در هر بخش حاصل شده، و آیا ارزش ارتقا از سری ۲ به سری ۳ وجود دارد؟ همچنین اگر قصد خرید اقساطی اپل واچ 3 را دارید همین حالا کلیک کنید.

طراحی اپل واچ سری 3

همانطور که گفتیم، طراحی این ساعت تغییرات چندانی را به خود ندیده است. در حالی که بیشتر سازندگان ساعت هوشمند به سراغ استفاده از نمایشگر گرد رفته اند؛ اما شرکت اپل از سال 2015 تا کنون، طراحی محصول خود را تغییر نداده است. با این وجود Apple Watch 3 را هنوز هم می توان یکی از زیباترین ساعت های هوشمند موجود در بازار دانست.

ضخامت دستگاه نسبت به گذشته افزایش یافته است اما این افزایش چندان محسوس نخواهد بود. اپل واچ 3 قطعات سخت افزاری پیشرفته ای را در خود گنجانده است و مهندسی شرکت اپل در ساخت این محصول قابل ستایش می باشد. در نسخه سوم اپل واچ، آنتن مربوط به LTE در زیر نمایشگر فشرده سازی شده است. هرچند که این امر موجب افزایش ضخامت کلی دستگاه شده است، اما بر خلاف برخی ساعت های دیگر که آنتن آن ها در داخل بند قرار داده شده و باعث سفت شدن بند شده است، اپل واچ 3 درگیر این مشکل نمی باشد. از دیگر تغییرات به وجود آمده در بخش طراحی می توان به قرمز شدن رنگ دکمه چرخان دیجیتالی در اپل واچ 3 (نسخه LTE) اشاراه کرد که مخالفان و دوست‌داران خاص خود را دارد.

همانند سال های گذشته در کنار دکمه چرخان، یک دکمه دیگر قرار گرفته است. این دکمه اکنون برای برنامه های دلخواه و برنامه های اخیرا استفاده شده هم کاربرد خواهد داشت. در سمت دیگر ساعت میکروفون و اسپیکر قرار دارد و همانند نسخه های گذشته، سنسور ضربان قلب سنج در قسمت پشت ساعت قرار دارد. همانند اپل واچ سری 2، نمایشگر نسخه جدید هم توسط شیشه ای محافظت می شود که اپل نام آن را Ion-X قرار داده است. تجربه استفاده از اپل واچ 2 نشان داده است که این شیشه از مقاومت قابل قبولی برخوردار است، بنابراین در این زمینه نگرانی خاصی برای اپل واچ 3 نیز وجود نخواهد داشت. همانند گذشته، اپل واچ جدید هم در دو نسخه با بند های 38 و 42 میلی متری عرضه شده است که در رنگ های نقره ای و خاکستری موجود می باشد و بند های آن قابل تعویض است.

تمام نسخه های اپل واچ 3 تا عمق 50 متری در برابر نفوذ آب مقاوم هستند و خوشبختانه این ساعت در آب شور هم مقاومت دارد. همانند نسخه گذشته، سری سوم اپل واچ هم از روش خاصی (Water lock) برای خارج کردن آب از داخل اسپیکر استفاده می کند.

WATER LOCK

آیکون قطره ی آب نشان می دهد که ساعت شما در برابر نفوذ آب به داخل بلندگو و تعامل با نمایشگر مقاوم (قفل) شده است. قبل از رفتن زیر آب لازم است گزینه ی water lock را فعال کنید. برای انجام این کار از دو روش زیر می توانید اقدام کنید:

  • روی نمایشگر، انگشت خود را به سمت بالا بکشید و روی آیکون قطرات باران ضربه بزنید
  • فعال کردن از طریق برنامه ی workout

با فعال کردن این گزینه، لمس نمایشگر قفل می شود؛ بنابراین خیال شما از بابت این که پیامی به اشتباه از طریق برخورد قطرات آب به کسی ارسال شود و یا در کل دستوراتی ناخواسته انجام گیرد، راحت خواهد بود.

پس از بیرون آمدن از محیط های خیس می توانید گزینه ی water lock را غیر فعال کنید. برای انجام این کار باید دکمه ی بالایی را تا فعال شدن کامل بچرخانید. در حین فعال شدن، صداهای عجیب و غریبی به گوش شما می خورند که این صدا ها ناشی از خالی شدن بلندگو ها از آب می باشد. حتی با کمی دقت بیشتر، می توانید شاهد پرتاب شدن آب های اضافی از درون بلندگو ها به بیرون باشید.

اگر به طور ناگهانی ساعت شما خیس شد، نگران نباشید و سعی کنید در اولین فرصت ممکن water lock را فعال کنید و سپس قفل آن را باز کنید. با این کار آب های اضافی از اسپیکر ساعت به بیرون رانده می شوند. برای اطمینان از خشک شدن کامل، این عمل را دو سه بار دیگر انجام دهید. در آخر اینکه به گفته‌ی اپل بهتر است پس از شنا در آب‌شور، بعد از فعال کردن قفل مخصوص، ساعت خود را با آب گرم بشورید.

قابلیت اتصال سلولار

بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در این گوشی، قابلیت سلولار است که با مجهز بودن به یک سیم کارت، می تواند همانند یک گوشی، امکان برقراری و یا دریافت تماس ها را برای کاربر فراهم کند. آنتن دهی این گوشی در نوع خود مناسب است و می توان همانند تمامی سیم کارت ها، از قابلیت دیتای آن نیز استفاده کرد. شماره سیم کارت این ساعت، همان شماره سیم کارت گوشی های آیفون است. طراحی این ساعت به گونه ایست که کاربر می بایست در مرحله نخست، از طریق گوشی تنظیمات مربوط به انجام دهد و اپلیکیشن های مدنظر را بر روی آن نصب کند. ناگفته نماند که این اسمارت واچ با گوشی های اندرویدی کار نمی کند.
ارتباط این ساعت با محصولات هوشمند در طی سه مرحله انجام می شود؛ در گام نخست، ساعت جست و جوی خود را برای پیدا کردن نزدیک ترین گوشی آیفون آغاز می کند و در صورت مشاهده، از طریق بلوتوث به آن متصل می شود. در صورت عدم برقراری ارتباط بلوتوثی، ارتباط از طریق وای فای انتخاب می شود. اگر هیچ کدام از این دو گزینه موجود نباشند، این ساعت به صورت خودکار قابلیت سلولار LTE را فعال می کند.

جابجایی خودکار میان بلوتوث، وای فای و سلولار از طریق چیپ وایرلس W2 انجام می شود. این تراشه، از توانایی بالایی در ذخیره انرژی باتری برخوردار است. میزان آنتن دهی قابلیت سلولار در واچ فیس Explorer، به صورت چهار نقطه سبز رنگ بر روی نمایشگر به نمایش درمی آید. اما در دیگر موارد، میزان پوشش آنتن، در قسمت کنترل سنتر یعنی جایی که بلوتوث، حالت پرواز و دیگر تنظیمات سریع جای گرفته اند، مشاهده می شود.

اپلیکیشن های بومی اپل بر روی این ساعت از عملکرد و کارایی بالایی برخوردارند که این مسئله در اپلیکیشن های ساخت دیگر شرکت ها مشاهده نمی شود. امکان نصب اپلیکیشن ها به طور مستقیم بر روی این ساعت فراهم نیست و این در حالیست که بر روی پلتفرم اندروید ور و به طور خاص، ساعت سامسونگ Gear، می توان اپلیکیشن های مدنظر را مستقیما نصب کرد

کاربران می توانند در صورت نیاز به برقراری تماس های صوتی، از طریق شماره گیر تعبیه شده بر روی نمایشگر ساعت و یا تپ کردن بر روی نام مخاطبین، اقدام به این کار کنند. اما نوشتن پیام و یا اضافه کردن اموجی ها، با توجه به ابعاد کوچک نمایشگر، اندکی دشوار است. البته قابلیت سیری را نیز باید به این موارد اضافه کرد که می تواند با توجه به دستورات صوتی کاربر، دستورات متفاوتی را بر روی ساعت اجرا کند.

باتری اپل واچ سری 3

قبل از عرضه نسل سوم اپل واچ، یکی از بزرگ ترین انتقادهایی که به این ساعت وارد می شد، طول عمر پایین باتری بود که خوشبختانه در مدل جدید، این نقص تاحدودی برطرف شده است. البته میزان نگهداری شارژ توسط دستگاه، به نحوه استفاده کاربر از ساعت بستگی دارد و اگر از تمامی قابلیت ها و ویژگی های این ساعت استفاده شود، به طور حتم، شارژ باتری در زمان کمتری به اتمام خواهد رسید. خوشبختانه اپل، تغییراتی را در نحوه جابجایی میان حالت های بلوتوث، وای فای و سلولار ایجاد کرده که طول عمر باتری بیشتری را برای این ساعت به ارمغان خواهد آورد.

جمع بندی

تغییرات عمده ای چون طراحی بهبودیافته، سخت افزار قدرتمندتر، ارتباط سلولی و برخی دیگر، Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را نسبت به سری ۲ ارزشمندتر ساخته است. بنابراین اگر در بین دو راهی هستید که کدامیک از نسل های ساعت هوشمند اپل ارزش خرید بیشتری دارند و باید آن را مناسب دانست، قطعا باید نسل جدید را انتخاب کرد. زیرا اپل با افزودن ویژگی های جدید، تجربه ای متفاوت به کاربران خود ارائه می دهد و Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) یک دستگاه فوق العاده برای تجربه جدید است.

اگرچه در نگاه نخست تغییرات چشمگیر نباشند اما با اندکی کاربری می توان به ویژگی ها و تفاوت ها پی برد. به هر حال شرکت اپل از ۲۲ سپتامبر فروش Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را آغاز می کند و پیش فروش نیز پیشتر آغاز شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و کامل هستید، قطعا این نسل از محصول اپل شما را راضی نگه خواهد داشت.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون اس ای

در دنیای مد و تکنولوژی یکی از شگفت انگیز اخباری که همیشه مخاطبین زیادی را به خودش جذب می‌کند، محصولات جدید اپل است. شرکتی که از اوایل فعالیت خود در عصر هوشمندی غوغا به پا کرد و هر سال با ارایه محصولات منحصر به فرد و جذاب خود، هواداران بسیاری را به خود اختصاص میدهد. در همین راستا، ماه آوریل 2020، کمپانی اپل محصول جدیدش یعنی آیفون اس ای Iphone SE 2020 را رونمایی و مشخصات آن را معرفی کرد. تلفنی که در رسانه های گوناگون با نام های Iphone 9 یا Iphone SE 2 هم شناخته می‌شود. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون se را نیز تجربه کنید. با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی ایفون اس ای

همانطور که اشاره کردیم، پنل نمایش این گوشی با آیفون 8 یکی است و خود آن نمایشگر از روی گوشی آیفون 6 برداشته شده بود. پنل نمایش مورد نظر در سال 2014 معرفی شده ولی کیفیت آن در طول سالیان سال با پشتیبانی از پوشش رنگ وسیع، تنظیمات True Tone و HDR بهتر شده است.

روکیدا - بررسی کامل و تخصصی گوشی آیفون SE 2020: روح تازه در یک کالبد قدیمی - نقد و بررسی, نقد و بررسی گوشی موبایل, گوشی iPhone SE 2020, گوشی آیفون SE, گوشی آیفون SE 2020, گوشی آیفون SE 2020 اپل, گوشی های هوشمند, گوشی هوشمند

بنابراین آیفون SE جدید یک نمایشگر 4.7 اینچی ال‌سی‌دی IPS با نور پس‌زمینه ال‌ای‌دی دارد که به اسم «رتینا» شناخته می‌شود و دقت آن 1334 در 750 پیکسل است. تراکم 326 پیکسل در هر اینچ این نمایشگر را ابتدا در آیفون 4 دیدیم و این معنای کلمه رتینا در جهان اپل است.

آیفون ایکس اولین گوشی بود که با تغییر آن به 458 پیکسل در هر اینچ مجهز به نمایشگر سوپر رتینا شد. نمایشگر تخت و تحت حفاظت شیشه سفارشی ساخت شرکت کورنینگ است و یک لایه اولئوفوبیک برای مقاومت بیشتر در برابر لک افتادن دارد.

روکیدا - بررسی کامل و تخصصی گوشی آیفون SE 2020: روح تازه در یک کالبد قدیمی - نقد و بررسی, نقد و بررسی گوشی موبایل, گوشی iPhone SE 2020, گوشی آیفون SE, گوشی آیفون SE 2020, گوشی آیفون SE 2020 اپل, گوشی های هوشمند, گوشی هوشمند

به کمک تنظیمات تصحیح رنگ True Tone می‌توانید کیفیت رنگ نمایشگر گوشی آیفون SE 2020 را تغییر دهید و قابلیت‌هایی مانند Night Shift، فیلتر رنگ آبی، نیز جزوی از سیستم عامل iOS هستند.

این نمایشگر به ادعای اپل می‌تواند محتوای با استاندارد دالبی ویژن و HDR10 را نشان دهد. نمایشگر مورد نظر به لطف پوشش رنگ گسترده، مقدار روشنایی و کنتراست بالا می‌تواند دامنه دینامیک تصاویر را بهتر کند و واقعا از مزایای آن بهره ببرید.

اما یک نمایشگر واقعی که از استاندارد HDR10 پشتیبانی کند مانند پنل نمایش گوشی آیفون 11 پرو، می‌تواند محتوای با استاندارد HDR10 واقعی را با تمام مزایایش به شما نشان دهد.

حالا کمی از مسائل فنی دور می‌شویم تا به آمار و ارقام نگاهی بیاندازیم.

پنل نمایش گوشی آیفون SE 2020 می‌تواند بسیار روشن باشد و توانستیم با تنظیم دستی نور صفحه به عدد عالی 670 نیت برسیم. این مقدار حتی از عدد وعده داده شده 625 نیت اپل بیشتر است. سطوح رنگ مشکی تقریبا متوسط است و پنل آیفون SE جدید نسبت کنتراست خوب 1400:1 را ثبت کرد.

حداقل میزان روشنایی نیز 2.7 نیت بود تا زمان مطالعه در شب با این گوشی چشمانتان خسته نشود.

روکیدا - بررسی کامل و تخصصی گوشی آیفون SE 2020: روح تازه در یک کالبد قدیمی - نقد و بررسی, نقد و بررسی گوشی موبایل, گوشی iPhone SE 2020, گوشی آیفون SE, گوشی آیفون SE 2020, گوشی آیفون SE 2020 اپل, گوشی های هوشمند, گوشی هوشمند

ما نمایشگر آیفون SE جدید را تحت اندازه‌گیری‌های همیشگی‌مان قرار دادیم و نتیجه آن مشاهده رندر بسیار دقیق رنگ بود. متوسط deltaE این نمایشگر 1.4 با حداکثر انحراف 2.8 در نقطه سفید است. تمام رنگ‌های اندازه‌گیری شده به خوبی deltaE زیر 4 را دارند تا با یک نمایشگر با کالیبراسیون رنگ عالی روبرو باشیم.

این اندازه‌گیری‌ها با خاموش بودن گزینه True Tone بود، چون کالیبراسیون رنگ را براساس نور محیطی تغییر می‌دهد و می‌تواند رنگ‌سنج ما را به اشتباه بیاندازد.

برای این که رنگ‌ها واقعی‌ترین ظاهر خود را داشته باشید باید این گزینه را خاموش نگه دارید، در حالی که اگر رندر جذاب رنگ‌های سفید و خاکستری را می‌خواهید، آن را روشن کنید.

دوربین

آیفون SE 2020 دارای دوربین 12 مگاپیکسلی است. سالهاست که دوربین های 12 مگاپیکسلی آیفون ها به سنگ محکی در بین دوربین گوشی های هوشمند تبدیل شده است. راستش را بخواهید اپل هر چند وقت یک بار با دوربین 12 مگاپیکسلی خود که نسبت به قبل تنها مقداری بهبود یافته است، حسابی دوربین های ده ها و بیش از 100 مگاپیکسلی بازار را به چالش می کشد. حالا هم آیفون SE 2020 دارای یکی از همان 12 مگاپیکسلی های مشهور اپل است. این دوربین دارای دریچه دیافراگم f1.8 بوده و از فوکوس خودکار و سیستم OIS برای لرزشگیری استفاده می کند. این دوربین با یک فلش LED دوگانه همراه شده است. اپل دقیقا نگفته است که در این گوشی از چه سنسوری استفاده کرده است و حتی بیان نکرده است که این دوربین نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 8 بهبود یافته است یا همان دوربین آیفون 8 در آیفون اس ای 2020 نیز استفاده شده است.

با این حال مطمئنا شاهد کیفیت بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به دوربین آیفون 8 هستیم که دلیل آن نیز وجود پردازنده قدرتمند تر و سریع تر است. در واقع شاید بپرسید وجود چیپست A13 چقدر در بهبود کیفیت تصاویر آیفون SE 2020 تاثیر داشته است. جواب این است: زیاد! ما عکس های این گوشی را در کنار عکس های آیفون 8 پلاس قرار دادیم و به سرعت متوجه کیفیت بهتر تصاویر شدیم به گونه ای که شاهد رنگ های بسیار دقیق تر و با کیفیت تری بودیم. همچنین بخش های روشن تصویر روشن تر و بخش های مشکی تصویر نیز دارای عمق رنگ مشکی بسیار بهتری بودند. در واقع بخش بزرگی از این بهبود کیفیت به بهبود چیپست این گوشی مربوط می شود. در ادامه برخی تصاویر ثبت شده با دوربین آیفون SE 2020 را مشاهده می کنید.

مورد مهمی که در عکاسی با این گوشی با آن روبرو شدیم، روشن تر بودن تصاویر منظره یاب(صفحه دوربین گوشی) نسبت به محیط هستند. این موضوع زمانی که بخواهید در شب عکاسی کنید به کارتا خواهد آمد اما در طول روز بهتر است روشنای را کاهش دهید. نتایج عکاسی با آیفون SE 2020 باعث شد به این نتیجه برسیم که کیفیت عکس های این آیفون حتی از پرچمدار قبلی اپل یعنی آیفون XS نیز بهتر است. اما همانطور که می توان حدس زد کیفیت تصاویر آیفون SE 2020 توانایی رقابت با آیفون 11 پرو و پرو مکس را ندارد که دلیل آن نیز واضح است. با این حال تصاویر ثبت شده با این گوشی تفاوت زیادی با آیفون 11 ها ندارد و برای یک گوشی با چنین قیمتی واقعا خوب است. یکی از چیز هایی که واقعا کمبود آنها در دوربین آیفون SE 2020 حس می شود، نبود حالت شب یا همان Night Mode است که اگر چنین حالتی وجود داشت بسیار عالی بود. با این حال ما از تصاویر شبانه ای که با این گوشی گرفتیم راضی بودیم و کیفیت خوبی را تجربه کردیم هرچند نمی توان تصاویر شبانه این گوشی را با برادران بزرگترش مقایسه کرد که با وجود قیمت یک سومی آیفون اس ای نسبت به آیفون پرو مکس قابل فهم است.

آیفون SE 2020 فاقد دوربینی برای عمق بخشیدن به تصاویر است. این موضوع به خصوص در تصاویر پرتره خودنمایی می کند یعنی جایی که شاهد عمق نامناسب تصاویر پرتره آیفون اس ای 2020 با عمق تصاویر پرتره گوشی های دارای دوربین اختصاصی عمق دهی هستیم. لبه ها مقداری نامشخص هستند در واقع دوربین این گوشی نمی تواند مانند یک دوربین اختصاصی همچون TOF 3D لبه های تصویر را تشخیص داده و به طور مناسبی پس زمینه را تار کند. اما با این حال کیفیت تصاویر پرتره بد نیستند و می توان گفت فقط تصاویر پرتره گوشی های پرچمداری که از دوربین های اختصاصی عمق دهی برای پرتره استفاده می کنند از عکس های پرتره آیفون اس ای بهتر است.

عمر باتری گوشی ایفون اس ای

اپل در وبسایت خود گفته است که میزان شارژدهی آیفون اس ای ۲۰۲۰ تقریباً در حد و اندازه ی شارژدهی آیفون ۸ است، اما پس از انجام چند تست به این نتیجه رسیدیم که شارژدهی گوشی جدید اپل بیشتر است. آیفون اس ای ۲۰۲۰ میتواند با میزان روشنایی ۵۰ درصد به مدت ۱۵ ساعت و ۴۵ دقیقه بهص صورت ممتد ویدیو پخش کند. همچنین با استفاده ی معمولی این گوشی میتواند یک و نیم تا دو روز شارژ نگه دارد.

همچنین آیفون اس ای ۲۰۲۰ از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی میکند که این ویژگی عمدتاً در گوشی هیا پریمیوم یافت می‌شود. علاوه بر این باید به شارژ سریع ۱۸ واتی اشاره کنیم که باعث میشود شارز باتری این گوشی در مدت ۳۰ دقیقه از ۰ به ۵۰ درصد برسد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که شارژر ۱۸ واتی را باید به صورت جداکانه خریداری کنید.

کلام آخر

نظرات بسیار متعددی درباره این گوشی کوچک و دوست داشتنی اپل وجود دارد. گاها و به نظر برخی از منتقدان این گوشی به غیر از منفعت‌های اقتصادی فراوان برای اپل چیز خاص دیگری ندارد و به نظر برخی کاربران، این گوشی دقیقا همان چیزی بود که از اپل انتظار داشتند. واقعیت امر این است که وقتی صحبت از محصول اپل به میان می‌آید، کمتر از دیگر محصولات سایر کمپانی‌ها به سخت‌افزار و امکانات معمول در محصول اپل پرداخته می‌شود. برخی قواعد اپل برای کاربران به نوعی استاندارد تبدیل شده‌اند که در گوشی‌های اندرویدی و ویندوزی خلاف این مساله حاکم است. بهره‌گیری از بهترین صفحه‌نمایش در حالی که تفاوت چندانی برای چشم کاربران ندارد، بهره‌گیری از بهترین دوربین در حالی که از دوربین گوشی انتظار عکاسی حرفه‌ای نمی‌رود و یا مثلا شارژ بی‌سیم در حالی که به شکل واقعی کاربر را از اتصالات سیمی خلاص نمی‌کند، هم برای اپل و هم بسیاری از کاربران اهمیت ندارد. اما باید اعتراف کنیم که اپل می‌توانست بهتر از این‌ها در این محصولش کار کند. به هر حال به نظر ما در حالی که خریدار غیر اپلی که به دنبال خرید گوشی اپل می‌باشد، آیفون 6S را به احتمال زیاد به SE ترجیه خواهد داد. اما مطمئن باشید که اکثر کاربران قدیمی اپل که با گوشی‌های صفحه کوچک اپل کار کرده‌اند، SE را به عنوان ایده‌آل‌ترین گوشی نسل جدید تلقی می‌کنند.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون XS MAX

آیفون ایکس مکس یا iPhone XS Max ( که Ten S Max تلفظ می شود) بزرگترین گوشی هوشمند بود که اپل در دسامبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد. اپل آیفون ایکس اس مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی است. مطمئنا این گوشی جدیدترین محصول Max اپل نیست، بعد از تولید این گوشی شرکت اپل سه گوشی جدیدتر آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به بازار عرضه کرد و در حال حاضر این سه گوشی جزء جدیدترین محصولات این شرکت می باشند. اگر قصد خرید ایفون ایکس مکس را دارید با ما همراه باشید.

طراحی ایفون XS MAX

بررسی آیفون XS Max را با مرور سبک طراحی و ظاهر گوشی آغاز می‌کنیم. زبان و سبک طراحی که اپل در آیفون XS مکس از آن استفاده به عمل آورده مشابه با سبک بکار رفته در آیفون XS و آیفون X (محصول سال 2017 اپل) است. فریم اصلی دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قاب های پشت و جلوی گوشی شیشه‌ای هستند. اپل اشاره دقیقی نداشته که در قاب پشت و جلوی آیفون XS مکس از چه نوع شیشه‌ای استفاده به عمل آورده اما مدعی شده که شیشه بکار رفته در این گوشی مقاوم‌ترین نوع شیشه‌ای محسوب می‌شود. که تاکنون در هر گوشی موبایلی از آن استفاده شده است.

 

ابعاد بدنه آیفون XS Max اپل 7.7 در 77.4 در 157.5 میلیمتر بوده و دستگاه حدود 208 گرم وزن دارد. بنابراین علیرغم اینکه گوشی از نمایشگری بزرگ بهره می‌برد و طول و عرض نسبتا بلندی هم دارد، ضخامت بدنه آن کم است و این مسئله منجر به ظریف‌تر به نظر رسیدن دستگاه می‌شود. زمانی که از نمای رو به رو به آیفون XS Max اپل نگاه کنید، صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه آن خیلی سریع توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی تقریبا 84.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه کرده و بدین سبب ظاهری چشم‌نواز را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. لازم به اشاره است که زائده بالای صفحه نمایش یا اصطلاحا ناچ (Notch) همچنان مثل آیفون X در بخش فوقانی ال سی دی دیده می‌شود و محل نصب سنسور های جلوی گوشی است.

زمانی که به قاب پشت آیفون XS مکس نگاه می‌کنید هم درخشندگی قاب پشت گوشی که با شیشه پوشانده شده توجهتان را جلب خواهد کرد. سنسور دوربین دوگانه گوشی به صورت عمودی در لبه فوقانی و سمت چپ قاب پشت آیفون XS Max نصب شده و هیچ خبری هم از اسکنر انگشت یا اصطلاحا تاچ آیدی (Touch ID) نخواهد بود. زمانی که آیفون XS مکس اپل را در دست می‌گیرد، تفاوت مابین این گوشی و تمام گوشی های دیگری که در بازار وجود دارند را احساس خواهید کرد. گوشی به گونه‌ای طراحی شده که جذابیت در آن موج می‌زند و هر فرد علاقمند به تکنولوژی و موبایل را عاشق خودش می‌کند.

 

نسخه‌ای از آیفون XS Max که قرار است در بازارهای آسیایی عرضه شود قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را خواهد داشت. این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین سبب قادر است تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد. همانطور که گفتیم آیفون XS Max از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و به جای آن به قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل که فیس آی‌دی (Face ID) نام دارد مجهز خواهد بود. بدین سبب کاربر می‌تواند در هر شرایط و وضعیتی با گرفتن گوشی جلوی صورت خود قفل نمایشگر آن را آنلاک کند.

به صورت کلی باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی بزرگ و زیبا هستید که در دست شما کاملا خاص به نظر برسد و توجه هر فردی را جلب کند، آیفون XS مکس اپل بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. شاید زبان و سبک کلی طراحی این گوشی در مقایسه با آیفون X که سال گذشته از سوی اپل معرفی شده باشد چندان متفاوت نباشد، اما این مسئله نمی‌تواند نقطه ضعفی برای آیفون XS Max محسوب شده و از ارزش های آن بکاهد. به نظر ما آیفون XS مکس اپل از نظر طراحی و ظاهر یک گوشی فوق‌العاده است.

دوربین

بررسی آیفون XS Max به ما نشان داد این گوشی از نظر عملکرد دوربین شباهت زیادی به آیفون X دارد. در این پرچمدار شاهد قرارگیری یک ماژول دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستیم. چینش لنزهای دوربین در این دستگاه به صورت عمودی انجام شده و اپل بین‌‌شان را با فلاش چهارگانه LED پر کرده است. مانند نسل قبل، لنزهای به کار رفته در این گوشی، از نوع تله فوتو و واید انگل است که به ترتیب گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 دارند.

وجود قابلیت Smart HDR اصلی‌ترین تفاوتی است که در دوربین آیفون XS Max نسبت به آیفون X ایجاد شده است. Smart HDR نسبت به HDR معمولی، به ثبت جزییات بیشتر و همچنین کنتراست بالاتر در تصاویر کمک می‌کند. با توجه به این موضوع، اگر نمونه تصاویر ثبت شده با آیفون XS Max و آیفون X را با هم مقایسه کنید، متوجه تفاوت در این قسمت خواهید شد. از طرفی سایز پیکسل‌ها در آیفون XS Max نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده و شاهد جذب نور بیشتر در تصاویر گرفته شده با آن هستیم. 

لازم به ذکر است اپل هر دو لنز دوربین آیفون XS Max را به لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده و کاربر را در ثبت تصاویر ویدیوها با کیفیت بهتر کمک می‌کند.

برنامه دوربین اپل بسیار ساده طراحی شده و برخلاف گوشی‌های اندرویدی حداقل‌ترین تنظیمات برای شخصی سازی در آن یافت می‌شود. همچنان در این اپلیکیشن خبری از مود Pro برای عکاسی حرفه نبوده و کاربر برای دسترسی به تنظیمات مربوط به آن باید از اپلکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه استفاده کند.

قابلیت عکاسی پرتره و زوم اپتیکال دو برابری به لطف بهره‌گیری از ماژول دوگانه در این پرچمدار به کاربر ارایه می‌شود. برای استفاده از زوم اپتیکال تنها کافی است در برنامه دوربین، روی آیکون 2X کلیک کنید. قابلیت عکاسی پرتره هم با سوایپ مودها قابل دسترسی است. کاربر می‌تواند بعد از ثبت عکس پرتره، روی گزینه Edit کلیک کند و از این طریق میزان تارشدگی در پس زمینه را به صورت دستی کم و زیاد کند. همچنین در این مود امکان ایجاد افکت نورهای استودیویی هم موجود است.

دوربین سلفی این آیفون جدید 7 مگاپیکسل رزولوشن دارد و از قابلیت‌های عکاسی پرتره و Smart HDR بهره می‌برد. عکاسی پرتره با دوربین سلفی آیفون XS Max به کمک پردازش نرم افزاری انجام می‌شود. جداسازی سوژه از پس زمینه توسط این دوربین سلفی به خوبی انجام شده و تصاویر در این مود با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌شوند.
به طول کل عملکرد دوربین آیفون XS Max به آیفون X که سال قبل شاهدش بودیم، شباهت زیادی دارد و بهبود اندکی در آن ایجاد شده است؛ بنابراین اگر از کیفیت نمونه تصاویر ثبت شده توسط آیفون X رضایت داشته باشید، مطمئنا آیفون XS Max که از قابلیت Smart HDR بهره می‌برد، شما را راضی خواهد کرد.

فیلمبرداری توسط آیفون XS Max حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. امکان فیلمبرداری صحنه آهسته‌ هم با نرخ 240 فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ دی در این دستگاه موجود است.

صدا و باتری ایفون XS MAX

اپل که معمولا از نظر صدا و ویژگی‌های صوتی در محصولاتش چیزی کم نمی‌گذارد، آیفون XS Max را به اسپیکر استریو مجهز کرده است. همکاری دو اسپیکر در این آیفون جدید باعث تولید صدایی با حجم و عمق مناسب و همچنین کیفیت بالا شده است.

اتصال هدفون به آیفون XS Max توسط پورت لایتنینگ انجام می‌شود و مانند نسل قبل خبری از جک صوتی 3.5 میلیمتری در آن نیست. ایرپادی که در جعبه محصول وجود دارد هم با پورت لایتنینگ به دستگاه متصل می‌شود. متاسفانه اپل دانگل تبدیل جک صوتی 3.5 میلیمتری به پورت لایتنینگ را درجعبه قرار نداده و در صورت نیاز باید آن را با قیمت نسبتا بالایی از بازار خریداری کنید.


باتری یکی از اصلی‌ترین نکات مثبتی است طی بررسی آیفون XS Max در این بخش متوجه آن شدیم. ابتدا بهتر است بدانید چیپست A12 که در آیفون XS Max استفاده شده، نسبت به نسل قبل انرژی کمتری مصرف می‌کند و از این نظر بهینه‌تر شده است. همچنین در این دستگاه از باتری با ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعت استفاده شده که نسبت به آنچه در آیفون 8 پلاس مشاهده کرده بودیم، افزایش یافته است. این دو فاکتور در نهایت شارژدهی بالایی را در آیفون XS Max ایجاد کرده‌اند و آن را نسبت به نسل قبل، یک پله بالاتر قرار داده‌اند.

طی بررسی آیفون XS Max و تست باتری آن در شرایط مختلف، متوجه شارژدهی خوب آن شدیم. باتری این گوشی در حالت معمولی با استفاده نه چندان سنگین، برای یک و روز و نیم دوام می‌آورد.

آیفون XS Max از فناوری شارژ سریع بهره‌‌مند شده است. البته برای استفاده از این فناوری باید آداپتور 30 واتی استفاده کنید که متاسفانه در جعبه محصول موجود نیست. با استفاده از این نوع آداپتور تنها در مدت 30 دقیقه حدود نیمی از باتری دستگاه شارژ می‌شود. با آداپتور پیش فرضی که توسط این محصول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، فناوری شارژ سریع فعال نخواهد شد. در انتهای بررسی آیفون XS Max باید اشاره کنیم این دستگاه از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS Max اپل پرداختیم. آیفون XS مکس بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین، زیباترین، با کیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی های موجود در بازار محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید گوشی اپل می گردید همین حالا کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

نقد و بررسی ایفون xs

گوشی ایفون xs

زمانی که اپل در سال گذشته از گوشی آیفون X رونمایی کرد، تنها قصد نداشته که یک گوشی جدید را معرفی کند، بلکه می‌خواسته سیاست جدید خود در قبال آیفون‌ها را نشان دهد. حقیقت امر این است که آیفون X  توانست با تغییراتی که با خود به همراه آورده، تبدیل به پرفروشترین گوشی اپل بشود . هم اکنون با معرفی شدن iPhone XS و iPhone XS Max ، باید دید اپل تا چقدر به ایده‌ی جدید خود وفادار مانده است.

آیفون‌های جدید، قدرتمندترین سخت افزار اپل در زمینه گمینگ را به نمایش می‌گذارند و اگر شما یکی از آن‌ها را خریداری کنید، تا مدت‌ها نیازی به تعویض گوشی خود نخواهید داشت، با این توضیحات باید حدس زده باشید که این دو گوشی تا چه حد قدرتمند هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا iPhone XS و iPhone XS Max ارزش پولی را که بابت آن پرداخت می‌کنید را دارند؟ از این قسمت به بعد مسائل مقداری پیچیده می‌شوند. در ادامه به بررسی گوشی ایفون xs خواهیم پرداخت. برای کسب آگاهی از قیمت ایفون xs کلیک کنید.

طراحی ایفون xs

سال گذشته طراحی آی‌فون X مهم‌ترین ویژگی آن به‌شمار می‌رفت، در حدی که در زمان معرفی تمام نگاه‌ها را به خودش خیره ساخته بود. مطابق سنت هرساله اپل، امسال نیز ما انتظار تغییر چندانی را در طراحی نداشتیم اما حداقل به‌دنبال رفع نواقص که بودیم! کاری که اپل هیچ توجهی به آن نداشت. تقریبا به‌جز یک رنگ طلایی جدید و زیبا، از لحاظ ظاهری آی‌فون Xs با آی‌فون X که سال گذشته کلی سر و صدا به راه انداخت، هیچ تفاوت دیگری ندارد!

همچنان شاهد استفاده از نسبت نمایشگر عریض هستیم و دکمه معروف هوم اپل نیز از زیر نمایشگر رخت بر بسته تا حاشیه‌های اطراف آن کاهش یابد. از لحاظ ابعاد، آی‌فون Xs با چیزی که سال گذشته معرفی شده بود حتی یک میلی‌متر نیز تفاوت ندارد و دقیقا همانی است که در آی‌فون X دیده بودیم! تنها تفاوت در جدول مشخصات این گوشی نسبت به برادر بزرگ‌تر خودش، افزایش وزن دستگاه آن هم به اندازه ۳ گرم است و بس! همچنان دوربین دستگاه از بدنه اصلی بیرون‌زده و اپل پس از گذشت یک سال نیز نتوانسته فکری برای آن بکند. بنابراین اگر این گوشی را در دست بگیرید حس متفاوت و جدیدی نخواهید داشت. البته می‌توان از جنبه دیگری به قضیه نگاه کرد و گفت حداقل قاب محافظی که برای آی‌فون X خریده بودید همچنان کاربردی است و در آی‌فون Xs نیز قابل استفاده خواهد بود!

در سمت راست گوشی کلید پاور دیده می‌شود و سمت چپ میزبان کلیدهای کنترل صدا و کلید اختصاصی گوشی‌های این کمپانی است. اسپیکر و پورت لایتنینگ نیز در بخش زیرین دیده می‌شود و دیگر تعجبی ندارد اگر بگوییم که خبری از جک استاندارد صدا در این گوشی نیست. اپل حتی تبدیل لایتنینگ به جک هدفون را نیز از جعبه گوشی حذف کرده تا رسما با هدفون‌های سیمی خداحافظی کرده باشد!

در طراحی این مدل همچنان شاهد یک بریدگی در بالای نمایشگر هستیم که از آن با نام ناچ یاد می‌کنند. این بخش میزبان سنسورهای متعددی از جمله دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره آی‌فون Xs است. در رابطه با طراحی بد نیست اشاره کنیم که این دستگاه توانسته گواهینامه IP68 را دریافت کند که به منزله افزایش مقاومت آن در برابر آب نسبت به چیزی است که در آی‌فون X دیده بودیم. یادتان نرود که همچنان در آی‌فون Xs با مشکل جذب اثر انگشت بر روی بدنه نیز دست و پنجه نرم خواهید کرد.

با تمام این‌ها در صورت خرید آی‌فون Xs شما یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین گوشی‌های روز دنیا را خواهید داشت که علی‌رغم ظاهر به شدن تکراری آن، از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی به گفت اپل بدنه شیشه‌ای آن مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد.

دوربین

در حالی که اپل برای تغییر دوربین آیفون X اقدامی انجام نداد اما در تولید آیفون XS جدید تغییرات شگرفی را در دوربین انجام داد.

مشخصات ظاهری دوربین iPhone XS مانند لنز ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱٫۸ درست شبیه به مدل آیفون X است.

هردوی این دوربین ها دارای ثبات لنزی هستند و توسط آن ها می توانند ویدئوهایی به حجم۴۰ K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه گرفت.

سنسور دوربین آیفون XS نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر و در نورهای کم و تاریکی می توان عکس های باکیفیت تری گرفت.

ایرادی که در مدل های قبلی آیفون وجود داشت در آیفون XS برطرف شده است. رنگ ها و جزییات تصویر در آیفون XS تا حد بسیار زیادی بهبود داده شده است و سرعت باز شدن دوربین و عکسبرداری نیز نسبت به مدل های قبلی آیفون بسیار بیشتر است.

با وجود تکنولوژی اسمارت HDR در تصاویر گرفته شده توسط آیفون XS رنگ ها و شفافیت اغراق آمیز نخواهیم دید و تصاویر به طبیعی ترین حالت خود نمایش داده خواهند شد.

حالت عکسبرداری پرتره و نور این نوع از تصاویر هم به لطف وجود سنسورهای بزرگ تر و تکنولوژی اسمارت HDRدر آیفون XS بسیار بهبود یافته است.

اپل در حال حاضر یکی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی ها در زمینه دوربین تلفن همراه را در اختیار دارد.

تکنولوژی دیگری که در دوربین آیفون XS وجود دارد با نام کنترل عمیق شناخته می شود. این تکنولوژی به شما اجازه می دهد که نقاط نامشخص و محو در تصاویر پرتره را تغییر دهید. می توانید نقاط محو را بیشتر کنید و یا آن را به طور کلی از تصویر حذف کنید. این خصوصیت اجازه می دهد تا در هر محیطی که خواستید عکس های تکی و با نمایش جزییاتی که می خواهید را داشته باشید.

اپل همچنین عنوان می کند که حالت پویایی تصاویر در ویدئوهای ضبط شده با دوربین آیفون XS بیشتر شده است.

همچنین نورپردازی این ویدئوها نیز بهبود داده شده است. ثبات این تصاویر بسیار عالی و بالا خواهد بود و ویدئوها بسیار طبیعی و نزدیک به زندگی واقعی هستند. صدای ضبط شده با تصویر نیز کیفیت استریو بالایی دارد و به بالاتر رفتن کیفیت ویدئوها کمک شایانی می کند.

در حال حاضر آیفون XS بهترین دوربین را در میان سایر محصولات اپل دارد، اما آیا در بین تمام گوشی های همراه به روز دنیا هم آیفون XS رتبه اول را از آن خود کرده است؟

باتری ایفون xs

به بررسی آِیفون XS از نظر باتری می رسیم. مثل همیشه، اپل در معرفی آِیفون های خود حرفی از سایز باتری نزد و ترجیح داد تا از نقاط قوت دستگاه خود تعریف کند! باتری آیفون X دارای ظرفیت ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت بود که می توانست به سختی تا یک روز پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. چیپست جدید آیفون XS عمر این باتری را در حدود ۳۰ دقیقه افزایش می دهد که البته رقم بالایی نیست.

آِیفون XS دارای تکنولوژی شارژ سریع و وایرلس می باشد، اما متاسفانه فست شارژر آن در هنگام خرید در درون جعبه نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. شاید بهتر بود که اپل این مقدار هزینه‌ی اضافی را به کاربران خود تحمیل نکند و همانند سامسونگ و وان پلاس، فست شارژر را به همراه دستگاه به فروش برساند.

در بررسی آِیفون XS از نظر باتری به طور کلی تغییر خاصی را نسبت به آیفون X نمی بینیم، زیرا همان طور که گفتیم ابعاد این ۲ دستگاه با هم برابر بوده و اپل فضایی برای افزایش سایز باتری در اختیار نداشته است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS) پرداختیم. این گوشی قیمت بسیار گرانی دارد و در مقایسه با آیفون X اپل چندان ویژگی های برتر و جدیدی را ارائه نمی‌کند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول شامل مواردی همچون صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قدرت پردازشی بی‌نظیر و دوربین عالی می‌شوند. در ادامه نقاط قوت و ضعف آیفون XS اپل را در دو دسته‌بندی مجزا عنوان کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • صفحه نماش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین فوق‌العاده
  • بهره‌مندی از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته

نقاط ضعف:

  • قیمت گران
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

ایفون 11 پرو

آیفون 11 پرو با داشتن صفحه نمایش نسبتاً کوچک 5.8 اینچی، یک بازگشت واقعی در بازار امروز گوشی  تبلت های رو به رشد است. اما هنوز افراد زیادی هستند که خواهان تلفن های جمع و جور و فشرده هستند. اما همه چیز در مورد آیفون 11 پرو فرض می کند و عالی است، از جمله پیشرفت های در دوربین های اپل. از حالت شب جدید و ویژگی Smart HDR بهتر گرفته تا محدوده دینامیک گسترده تر در ویدئو، آیفون 11 پرو اکنون به بهترین گوشی دوربین های موجود در بازار تبدیل شده است.

با 999 دلار، قیمت آیفون 11 پرو بسیار بالا است، و با این قیمت انتظار می رود که فضای ذخیره سازی این گوشی بالاتر از 64 گیگابایت باشد. یک ضد حال دیگر: آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی و آیفون 11 ارزانتر، از ماندگاری و دوام باتری بهتری برخوردار است. اما اگر می خواهید یک گوشی هوشمند قوی با طراحی که بتوانید با یک دست با آن کار کنید، داشته باشید، انتخاب آیفون 11 پرو قطعاً گزینه خوبی است.

قیمت این گوشی در مقابل قیمت مناسب آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس  واقعا چیزی نیست، اما در کل، از دید اکثر مردم، آیفون 11 بهترین آیفون است و احتمالاً اکنون بهترین تلفن از نظر قیمت می باشد. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو کلیک کنید.

طراحی ایفون 11 پرو

از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد.

 

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی M30 سامسونگ:قیمت خوب و نمایشگر با کیفیت

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد.

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

دوربین

با وجود سه لنز دوربین در عقب و فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی فیلمبرداری با گوشی آیفون ۱۱ پرو بسیار لذت بخش است. سری آیفون ۱۱ دارای سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در عقب هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربفردی دارند:

دوربین اصلی اول ۱۲ مگاپیکسل و لنز واید ۲۶ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. هم‌چنین قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر را داراست.

دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0 با لنز تله‌فوتو است.  فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال ۲ برابر از ویژگی‌های این دوربین است.

دوربین سوم ۱۲ مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض با گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

دوربین سلفی در جلو ۱۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2 یک سلفی فوق عریض است.

حالت شب این سری جدید آیفون باعث می‌شود در شرایط نور کم نیز عملکرد عالی داشته باشد و با گوشی‌های گوگل و هواوی رقابت کند. عکس‌هایی که با این مدل در تاریکی گرفته شده واقعا خیره‌کننده هستند. حالت پرتره بسیار بهبود یافته است. می‌توان با این دوربین‌ها پرتره‌های زیبا و جذابی ثبت کرد. به طوری که مانند عکس ‌های استودیویی زیبا و حرفه‌ای به نظر می‌آید. ویژگی جدا کردن سوژه از پس زمینه هم به خوبی عمل می‌کند.

باتری ایفون 11 پرو

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی این گوشی با ظرفیت ۳۹۶۹ میلی آمپر ساعت است. اپل ادعا می‌کند که ۴ ساعت بیشتر از iPhone XS دوام می‌آورد.  باتری حتی با یک روز کامل کار خالی نمی‌شود. اپل بالاخره قابلیت شارژ سریع را به گوشی‌های خود افزود. این گوشی با قابلیت شارژ سریع باتری ۱۸ واتی، در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود و نسبت به شارژ ۲۵ واتی نوت ۱۰ بهتر عمل می‌کند.

جمع بندی

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد.

  • علی حیدری