دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

 

وقتی از شیائومی می نوت 10 پرو یا همان شیائومی می سی سی 9 پرو پرمیوم حرف می‌زنیم، از یک اسمارتفون چینی تبار با دوربین عکاسی فوق العاده می‌گوییم که در رده‌بندی های جدول DxO، یک تغییر حسابی ایجاد کرده و همرده Huawei Mate 30 Pro به عنوان بهترین موبایل مخصوص عکاسی جای گرفته است! حالا با این گوشی میتوانید برای خود و اطرافیان خاطره بسازید!!

آخرین کمپانی جسوری که دست به رونمایی از موبایل هوشمند مجهز به دوربین پنجگانه زده بود، محصولات کمپانی نوکیا بود که با مدل نوکیا 9 پیورویو، حسابی گرد و خاک کرده بود پنجه در پنجه این کمپانی بیاندازد. شیائومی با رونمایی شیائومی می نوت 10 پرو نه فقط به واسطه دوربین پنجگانه، بلکه به خاطر لنز 108 مگاپیکسلی این مدل، همه علاقه مندان عکاسی را مبهوت خود کرده است.
اولین مدلی که با دوربین 108 مگاپیکسلی جنجال کرده بود، می میکس آلفا بود که راه برای استفاده از لنز 108 مگاپیکسلی برای بقیه مدل ها باز کرد. اما حقیقتا این محصول شیائومی برای خود شاهکاری به شمار میرود.

بررسی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

طراحی

گوشی می نوت 10 پرو شیائومی گوشی است که از کیفیت ساخت بالا و ظاهر زیبایی بهره می‌برد. از حاشیه‌های خمیده و شیشه‌ای آن گرفته تا قاب آلومینیومی که آن را احاطه کرده همه جز مواردی هستند که در گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالای سازندگان مطرح گوشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. موبایل می نوت 10 پرو دارای یک صفحه نمایش 6.47 اینچی +FHD است که به صورت خمیده تا کناره‌های گوشی کشیده شده است. در پایین این نمایشگر تنها یک حاشیه نازک وجود دارد و در قسمت بالایی نیز یک ناچ برای میزبانی از دوربین سلفی قرار گرفته است.

در قسمت بالایی گوشی سنسور مادون قرمز در کنار یک میکروفون قرار گرفته و در طرف دیگر یعنی بخش پایینی نیز جک صدا، درگاه USB-CT، بلندگو و یک میکروفون دیگر تعبیه شدند. تمامی دکمه‌های فیزیکی گوشی در سمت راست قرار گرفتند. دو دکمه برای تنظیم صدا، یک دکمه پاور که درست زیر آن قرار دارد و کمی پایین‌تر هم محل قرار گیری سیم کارت است.

صفحه نمایش

می نوت 10 پرو از نمایشگر 6.47 اینچی آمولد با رزولوشن 1080×2340 استفاده می کند که تراکم پیکسلی 399 ppi را در نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر دارای گوشه های گرد و لبه های خمیده می باشد که حاشیه های باریکی آن را احاطه کرده و حدود 88 درصد از مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است.

شیائومی در می نوت 10 و می نوت 10 پرو، نسخه دوم حالت خواندن (Reading Mode 2.0) را قرار داده است که به لطف آن، نمایشگر این گوشی با کاهش نور آبی، موفق به دریافت گواهی TUV شده است. همچنین نمایشگر این گوشی از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می کند و با توجه به اولد بودن پنل، قابلیت Always On Display نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

حداکثر روشنایی پنل آمولد می نوت 10 پرو، در حالت خودکار به 600 نیت می رسد که نشان می دهد برای استفاده از آن در محیط هایی با تابش مستقیم نور آفتاب، مشکل خاصی وجود نخواهد داشد. در حالت دستی نیز روشنایی این پنل به 430 نیت می رسد که آن را در رده تقریبا ماشبه با پنل های اولد بکار رفته در سایر اسمارتفون ها قرار می دهد.

در قسمت تنظیمات نمایشگر، امکانات متنوعی قرار داده شده است که از میان آن ها می توان به حالت تیره، حالت خواندن، امکان مخفی کردن بریدگی و تنظیمات رنگی اشاره کرد. در منوی تنظیمات رنگی نمایشگر این گوشی، سه پروفایل مختلف با نام های خودکار، استاندارد و اشباع به چشم می خورد که در حالت خودکار می توان دمای رنگ ها را به صورت دستی و به دلخواه، تنظیم کرد.

در حالت خودکار، نمایشگر Mi Note 10 Pro فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و شیائومی به دلیل تنظیم خودکار رنگ ها بر اساس نور محیط، استفاده از این حالت را به کاربران پیشنهاد می دهد. با این حال، دقت رنگ ها در این حالت چندان عالی نیست و باید در نظر داشته باشید که اگر دمای رنگی را روی warm قرار دهید، تا حدودی دقت رنگ ها بهبود پیدا خواهد کرد.

در حالت بعدی یعنی حالت استاندارد، فضای رنگی نمایشگر به sRGB تغییر پیدا می کند که در آن رنگ ها با دقت بهتری به نمایش گذاشته می شوند. در نهایت نوبت به حالت اشباع می رسد که در آن از دقت رنگ ها کاسته شده و به شادابی آن ها افزوده می شود.

دوربین

نوکیا 9 پیورویو راه برای موبایل های پنج لنزی هموار کرد اما شیائومی با رونمایی از شیائومی می نوت 10 پرو ، تا انتهای این مسیر پیش رفت. این اسمارتفون که ماژول پنجگانه دارد، با 5 لنز 108، 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی به عنوان یک اسمارتفون حرفه ای در عکاسی رجزخوانی می‌کند. هرچند در روزهای نخست ورود به عرصه رقابت مورد تمسخر کمپانی فوجی فیلم چینی تبار قرار گرفت اما واقعیت این است که جسارت و خلاقیت شیائومی قابل تقدیر است.
لنز 108 مگاپیکسلی که از سنسور ISOCELL Bright HMX استفاده کرده است، گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و استاد ثبت صحنه های نسبتا تاریک است. علاوه بر این، به واسطه زاویه دید گسترده، یک لنز واید مجهز به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس لیزری است.
البته شیائومی تمام برگ های برنده خود را در لنز 108 مگاپیکسلی رو نکرده و جانب اعتدال را بین 4 لنز بعدی نیز رعایت کرده است. لنز تله فتوی 12 مگاپیکسلی علاوه بر فوکوس خودکار Dual Pixel با قابلیت تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر و Laser AF هم دارد. در ادامه، لنز 5 مگاپیکسلی تله فتو با زوم اپتیکال 5 برابر، لنز الترا واید 20 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی وجود دارد که در کنار فلاش چهارگانه مجموعه عکاسی شیائومی می نوت 10 پرو را تکمیل کرده است.
هرچند در نگاه اول جای خالی سنسور تشخیص عمق به چشم می‌آید اما به جای آن، لنز 12 مگاپیکسلی تله فتو دارد که بتوانیم عطایش را به لقایش ببخشیم.
بخش فوقانی نمایشگر xiaomi mi note 10 pro میزبان یک بریدگی کوچک است که لنز سلفی 32 مگاپیکسلی را جای داده است. با وجود گشودگی دیافراگم f/2.0 میتوان به عملکرد موفقیت آمیز این لنز در عکاسی سلفی در نور کم امیدوار بود و به صدقه سر پیکسل‌های 0.8µm تصاویر ثبت شده شفاف و واضح خواهند بود.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی می نوت 10 پرو

باتری گوشی می نوت 10 پرو یکی از نقاط قوت اصلی این گوشی و از جمله مواردی است که می‌تواند نظر بسیاری را برای خرید گوشی شیائومی می نوت 10 پرو به خود جلب کند. ظرفیت باتری همانطور که پیشتر هم گفتیم 5240 میلی‌آمپر است که می‌تواند یک روز کامل جوابگو باشد. شاید تنها گوشی‌هایی که در بحث باتری عملکرد بهتری از گوشی می نوت 10 پرو دارند هوآوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو باشند. البته عمر بالای باتری تنها به ظرفیت بالای آن ارتباط ندارد؛ زیرا تراشه اسنپدراگون 730G مصرف باتری به مراتب کمتری نسبت به تراشه‌هایی مثل اسنپدراگون 855 دارد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد باتری گوشی می نوت 10 پرو پشتیبانی آن از شارژ سریع 30 واتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا شارژ گوشی را ظرف مدت تقریبا 1 ساعت از 0 به 100 درصد برسانید که برای باتری با این ظرفیت تحسین برانگیز است.

سخن پایانی

اگر دوربین گوشی هوشمند از اولین اولویت های شما می باشد، شیائومی می نوت 10 پرو می تواند یکی از گزینه های خرید شما به شمار بیاید. این گوشی با پنج دوربینی که در قسمت پشتی اش قرار گرفته است، امکانات متنوع و نسبتا کاملی از دوربین گوشی هوشمند را در اختیار می گذارد و در رده قیمتی اش، یکی از بهترین تجربه ها بین رقبا را دارد. گذشته از این موارد، می نوت 10 پرو از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بسیار خوب در کنار نمایشگر با کیفیت آمولد، استفاده می کند که به ارزش های خرید آن می افزاید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی