دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خانواده «جذاب‌های رنگی» شیائومی، میزبان یک عضو جدید است که با عنوان می نوت 10 وارد عرصه رقابت شده است. می نوت 10 که نسخه گلوبال می سی سی 9 پرو تازه وارد است، در حال حاضر با دو نام و مشخصات فنی یکسان در لیست محصولات شیائومی دیده میشود.  CC که مخفف Colorful و Creative اعلام شده است، نشان میدهد که شیائومی با جسارت تمام، بازار جوانان و مخاطبان خوش سلیقه را نشانه گرفته است. اگر به دنبال یک محصول جسورانه می‌گردید که علاوه بر زیبایی ظاهری، در حوزه مشخصات فنی هم حرفی برای گفتن داشته باشد، می نوت 10 گزینه مناسبی خواهد بود. قیمت گوشی شیائومی می نوت 10 در بازار نسبت با دیگر رده های خود مورد بحث قرار گرفته است. در ادامه به بررسی کامل این گوشی خواهیم پرداخت.

گوشی mi note 10

صفحه نمایش

هرچند CC با استراتژی برندسازی، مفهوم Colorful و Creative را بر دوش می‌کشد، اما در حوزه طراحی، با مخفف جدیدی از این CC شگفت انگیز مواجهیم که خاص بودن و طراحی پیشتازانه می سی سی 9 پرو را به رخ می‌کشد. CC در حوزه طراحی، مخفف Chic و Cool را به رخ میکشد. این گوشی علاوه بر تنوع رنگی بالا در قاب پشتی، یک نمایشگر 6.47 اینچی همه فن حریف دارد که روی پنل Super AMOLED سوار شده است.

این موبایل هوشمند نمایشگری با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی دارد که کیفیت تصویر ضمانت می‌دهد اما رنگ‌های گرم و واقعی در دریچه 6.47 اینچی زیر سر فناوری HDR10+ و DCI-P3 است که اغلب در محصولات پرچمدار اعلام حضور کرده است.
حاشیه های جانبی تنها 11 درصد قاب رویی را به خود اختصاص داده و نرخ نمایشگر بر قاب رویی را به 89 درصد رسانده است؛ رقمی که در مقایسه با می سی سی 9، سه درصد افزایش داشته است.

دوربین

شیامی برای علاقه مندان به عکاسی کم نگذاشته و نوت ۱۰ را با ۵ لنز ارائه داده است. لنز اصلی عکس‌هایی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل (بله درست شنیدید ۱۰۸ مگا پیکسل) می‌گیرد البته بازهم یادآور می‌شویم همیشه عدد بالاتر مگاپیکسل نشان‌دهنده کیفیت عکس‌ها نیست؛ اما تمام ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. به ترتیب سنسورهای دوربین به این شکل است: سنسور اول ۵ مگاپیکسل با بزرگنمایی ۵ برابر و سنسور دوم ۱۲ مگاپیکسل با بزرگنمایی ۲ برابر، سنسور سوم ۱۰۸ مگاپیکسل و سنسور چهارم ۲۰ مگاپیکسل الوترا واید و سنسور آخر ۲ مگاپیکسل مایکرو است. به صورت پیش فرض دوربین اصلی روی رزولوشن ۲۷ مگاپیکسل تنظیم شده است و برای گرفتن عکس‌های ۱۰۸ باید به صورت دستی آن را تنظیم کنید. در عمل کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قابل قبول و رضایت بخش است می‌توانید به عکس ها امیدوار باشید تصاویر از جزییات و رنگ خوبی برخوردار هستند. همچنین پرتره های گرفته شده کیفیت خوبی دارند و زمینه به خوبی بوکه می‌شود. دوربین مایکرو هم عکس‌های جالبی از فاصله نزدیک می‌گیرد. هنگامی‌که بزرگنمایی ۵ برابری روی تصویر می‌کنید کیفیت تصاویر چندان افت نمی‌کند اما زوم ۵۰ برابری با اینکه خیلی هیجان انگیز است با افت شدید کیفیت همراه می‌شود. کیفیت دوربین در نور روز کاملا انتظارات را از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی برآورده می‌کند اما هنگامی‌که نور کم می‌شود نویز در عکس ها به خوبی نمایان است. سایز کوچک دوربین مایکرو نیز باعث می‌شود تا بافت عکس‌های مایکرو در تصاویر مشخص باشند. دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی نیز سنسوری از سامسونگ دارد و کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن رضایت بخش است. جزییات تصاویر گرفته شده کاملا مشخص است و رنگ ها طبیعی هستند.

پردازنده و سیستم

نوبت می‌رسد به بخش پردازنده دستگاه. نوت ۱۰ با پردازنده ۸ هسته ای Qualcomm Snapdragon 730G به همراه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است. استفاده از این نوع پردازنده باعث می‌شود تا لقب پرچم دار را به نوت ۱۰ ندهیم؛ اما سرعت کارکردن با گوشی بالاست و از پس اجرای تمامی پردازش‌های سنگین برمی آید. ما برای تست عملکرد دستگاه بازی call of duty را روی آن نصب کردیم و خوشبختانه هیچ لگ و کندی در حین اجرای بازی مشاهده نشد تنها مورد گرم شدن قسمت پشت دستگاه است که البته خیلی نگران کننده نیست.

باتری

شیامی برای نوت ۱۰ باتری ۵۲۶۰ میلی آمپری در نظر گرفته است. این ظرفیت در نگاه اول برای یک گوشی فوق العاده است اما با کارکرد روزمره از امکانات دستگاه متوجه خواهید شد که ظرفیت اعلام شده با میزان مصرف تفاوت دارد. ما با حدود ۱ روز و نیم استفاده از امکانات گوشی آن را دوباره به شارژر متصل کردیم. خوشبختانه با استفاده از قابلیت شارژ سریع می‌توانید این گوشی را در مدت ۳۰ دقیقه تا حدود ۶۰ درصد شارژ کنید و شارژ کامل باتری حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

نتیجه گیری

نوت ۱۰ شیامی قابلیت‌های چشمگیری برای یک گوشی ۵۰۰ یورویی ارائه می‌دهد. قابلیت‌هایی که اگر بخواهید همه آن‌ها را در یک گوشی از برندهای دیگر داشته باشید باید هزینه بسیار بالاتری برای آن‌ها بپردازید. در مقابل باید گفت بهتر بود شیامی از پردازنده قوی تری برای این گوشی استفاده می‌کرد. در مجموع باید گفت در این رنج قیمتی اگر بخواهید سراغ یک گوشی از برندهای دیگر بروید باید به دنبال نسل های قبلی پرچم دارانشان باشید؛ مثلا سامسونگ اس ۹ و یا گلکسی A80 می‌توانند گزینه‌های جایگزین این گوشی باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید گوشی کلیک کنید.گوشی می نوت 10

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی می 9 لایت

گوشی هوشمند شیائومی می ۹ لایت (Xiaomi Mi 9 Lite) معرفی شد و ما هم اکنون قصد داریم مشخصات ، باتری و قیمت می 9 لایت را به طور کامل بررسی کنیم.

شرکت شیائومی از گوشی جدید خود با نام شیائومی می ۹ لایت رونمایی کرد. شرکت چینی شیائومی توانسته موفقیت‌های زیادی را در زمینه تولید گوشی های هوشمند میان رده به دست آورد و به نظر می‌رسد با Xiaomi Mi 9 Lite هم می‌تواند این روند را ادامه دهد. ما در این بخش قصد داریم گوشی جدید شیائومی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی و ساخت

همانطور که در مقدمه نیز گفته شده می9 لایت طراحی بسیار مشابهی به پرچمدار سری می یعنی می9 دارد ، دو طرف گوشی توسط گلس پوشانده شده است ، و فریم گوشی نیز از جنس فلز میباشد ، قسمت جلوی گوشی  میزبان صفحه نمایش 6.39 اینچی است ،  در قسمت بالای آن ناچ قطره ای شکل که میزبان دوربین سلفی است دیده میشود. قسمت پایینی صفحه نمایش نیز میزبان حسگر اثرانگشت اپتیکال است که به محض لمس کردن آن شروع به کار میکند  و عملکرد سریع و دقیقی نیز دارد.
قسمت پشتی نیز ، بر خلاف می9 از ظاهری جذاب تری برخوردار است و الگوی های s  شکلی را هنگام برخورد نور بازتاب میدهد.لبه های گوشی در قسمت پشتی نیز گرد طراحی شده تا به زیبایی و بهتر دست گرفتن گوشی کمک کند.قسمت بالای گوشی میزبان فرستنده مادون قرمز برای کنترل لوازم خانگی ، و جک 3.5 میلیمتری هدفون میباشد
قسمت پایینی گوشی نیز میزبان درگاه USB TYPE C   و اسپیکر اصلی گوشی میباشد. در کل می9لایت با این که یک محصول کاملا اقتصادی است اما طراحی درجه یک و شبیه به پرچمدار هارا دارد ، از ویژگی های مثبت طراحی گوشی میتوان به حاشیه های نازک اطراف صفحه نمایش اشاره کرد که ظاهری بسیار لوکس به این گوشی بخشیده است .

صفحه نمایش

Xiaomi mi 9 lite  دارای صفحه نمایش 6.39 اینچی با روزولشن فول اچ دی پلاس است که تراکم بسیار مناسب 403 پیکسل بر اینچ را برای این گوشی به ارمغان می آورد. صفحه نمایش این گوشی توسط گوریلاگلس 5 پوشانده شده است.صفحه نمایش گوشی از نوع سوپر آمولد میباشد که امروزه بیشتر برای گوشی های پرچمدار و گران قیمت از آن استفاده میشود
بنا به گفته شرکت شیائومی پنل صفحه نمایش این گوشی مشابه با پنل می9 است و ساخت شرکت سامسونگ میباشد.رنگ های تولید شده توسط صفحه نمایش بسیار غنی و رنگ مشکلی نیز بسیار غلیظ میباشد که در نهایت منجر به تولید بهترین تصاویر میشود .از دیگر ویژگی های صفحه نمایش این گوشی میتوان به قابلیت پشتیبانی از پالت رنگی وسیع dci-p3  و پشتیبانی از محتوای hdr  اشاره کرد
روشنایی صفحه نمایش نیز بسیار عالی میباشد و در محیط خارجی تا 597 نیت نیز افزایش پیدا میکند .قابلیت dc dimming  نیز که در این صفحه نمایش وجود دارد باعث کاهش سوزش چشم در هنگام استفاده از صفحه نمایش میشود.

باتری

باتری به خدمت گرفته شده در این مدل، ۴۰۳۰ میلی آمپر ظرفیت دارد. برخورداری از این باتری بزرگ و تراشه ۱۰ نانومتری طول عمر فوق‌العاده‌ای را برای آن به ارمغان آورده؛ به علاوه اینکه از شارژ سریع ۱۸ وات، در کمترین زمان ممکن می‌توان این گوشی را شارژ کرد.

به طور کلی می ۹ لایت امکانات بسیار عالی با برچسب قیمتی مقرون به صرفه را در یک بسته جای داده و می‎تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که قیمت گوشی برای آنها در اولویت بوده و می‌خواهند با صرف کمترین هزینه از بهترین مشخصات سخت‌افزاری بهرمند شوند.

سخت افزار

گوشی جدید شیائومی دارای یک قدرتمندترین تراشه برای گوشی‌های میان رده، یعنی تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۷۱۰ (۱۰ نانومتری) می‌باشد که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 616 می‌تواند نیازهای کاربران را به خوبی رفع کند.

نکته: احتمال دارد امکان اجرای صحیح و بدون کاهش کیفیت برخی بازی‌های سنگین اندروید در این دستگاه وجود نداشته باشد که البته از احتمال بسیار پایینی هم برخوردار است، اما می‌توانید اکثر بازی‌های منتشرشده را با نهایت کیفیت اجرا کنید.

گوشی جدید شیائومی در دو مدل متفاوت بر اساس تفاوت در میزان حافظه ذخیره‌سازی عرضه خواهند شد که به ترتیب زیر می‌باشد:

  • ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

دوربین

همان طور که قبلاً اشاره شد، یکی از نقاط قوت این گوشی میان‌رده شیائومی برخورداری از دوربین‌های فوق‌العاده بوده که این شرکت در زمان رونمایی روی آن تأکید زیادی داشته است. تاکنون لنز ۴۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته، mi 9 lite نیز در زمره همین موارد قرار می‌گیرد. دیافراگم آن f/1.8 بوده و از نوع واید است. یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی می ۹ لایت نیز ۳۲ مگاپیکسلی بوده، در نتیجه می‌تواند عکس‌های بسیار عالی را ثبت کند.

شیائومی می 9 لایت

نرم افزار

تنها وجه تمایز میان می ۹ لایت و می سی سی ۹ مشخصات نرم‌افزاری آنهاست. این نسخه از خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند. از نسخه Android 9.0 (Pie) استفاده کرده و با رابط کاربری MIUI 10 اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته این نسخه، ارائه ایموجی‌های متحرک است که بسیار سرگرم‌کننده و جالب به نظر می‌رسد. همچنین در این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی حرکت بین منوها و برنامه‌ها روان‌تر شده و سرعت آن نیز بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این نسخه از رابط کاربری این است که حاشیه ناچ نمایشگر را روشن کرده تا به شما یادآوری کند دوربین در آنجا قرار دارد. به این دلیل که افراد بسیاری هنگام گرفتن عکس‌های سلفی به جای نگاه کردن به لنز دوربین به نمایشگر نگاه می‌کنند. این قابلیت به شما یادآوری می‌کند که چه مقدار صورت شما از نمایشگر فاصله داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است نظر برخی افراد خلاق را جلب کند، ویدئوهای اسلوموشن است که به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی حاصل شده است.

مزایا

  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • دوربین سه‌گانه با کیفیت بالا
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • ۶ گیگابایت رم در هر دو مدل
  • تراشه و پردازنده گرافیکی قابل قبول
  • طراحی منحصر به فرد
  • حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش

معایب

  • ظاهر تکراری
     
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی s20 پلاس

گوشی گلکسی S20 پلاس عضو دوم خانواده اس 20 امسال سامسونگ است که بالاتر از مدل استاندارد گلکسی S20 و پایین‎تر از هیولایی به اسم اولترا در وسط قرار گرفته است. گلکسی S20 پلاس در جدیدترین پرچم‌دارهای سامسونگ بچه وسط است، ولی اشتباه نکنید چون همچنان با یک گوشی عالی روبرو هستید. برای اطلاع از قیمت گوشی S20 پلاس کلیک کنید.

بابت پولی که برای آن پرداخت می‌کنید یک گوشی با نمایشگر عالی، با طراحی همیشگی سامسونگ و تقریبا تمام زرق و برق‌های دیگری می‌خرید که از یک پرچم‌دار امروزی انتظار دارید. بنابراین، اگر دنبال یک گوشی عالی اندرویدی می‌گردید، گلکسی اس 20 پلاس یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید بخرید. تنها عیب‌های این گوشی چیپست با کارآمدی مصرف توان کمتر اگزینوس و یکسری نکات آزاردهنده لانچر سامسونگ است. با این مقدمه تا انتهای این مطلب همراه صفرویک باشید تا با عضو دیگر خانواده اس 20 سامسونگ آشنا شوید.

طراحی

سامسونگ Galaxy S20 Plus از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد، اما این وسیله بی‌نقص‌ترین دستگاه به عنوان یک پرچمدار بزرگ است و خب بد به نظر نمی‌رسد. از آن‌جا که سازندگان تلفن سعی در یافتن بهترین محفظه برای لنزهای بیشتر دارند، بلوک مستطیل شکل در پشت S20 Plus گزینه بدی نیست. این کمی زیباتر و کم‌تر مزاحم نسبت به برجستگی مربعی در قسمت پشتی پیکسل 4 است.

سامسونگ به دنبال طراحی تکراری در دیزاین Galaxy S20 Plus رفته و دوربین جلوی گلکسی S10 را به وسط جابجا کرده است، دقیقاً مانند آنچه در گلکسی نوت 10 پیدا خواهید کرد، در حالی که اپتیک‌های عقب را بصورت عمودی در یک مستطیل قرار داده است.

لبه های نمایشگر این گوشی کاملا خمیده و منحنی نیستند، همانطور که لبه‌های موجود در سه گوشی Galaxy S گذشته بودند. با این حال، قاب گرد S20 Plus و زیبایی صفحه نمایش هنوز هم آن را فوراً به عنوان یک محصول سامسونگ قابل تشخیص می‌کند.

گلکسی اس 20 پلاس در سه رنگ آبی ابری، خاکستری کیهانی و سیاه کیهانی عرضه می‌شود. شخصاً، احساس می‌کنم که این به معنای یک قدم به سمت عقب است. خط S10 در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های منحصر به فرد و جسورانه موجود بود (از Prism White iridescent گرفته تا صورتی فلامینگویی) و رنگ‌هایی که سامسونگ برای اس 20 پلاس در نظر گرفته خسته کننده به نظر می‌رسند. مگر اینکه در نور طبیعی بهتر به نظر برسند.

پنل پشتی شیشه‌ای آن با ضربه انگشت بسیار راحت می‌لرزد، بنابراین از یک کیف استفاده کنید یا از گوشی خود با یک قاب Galaxy S20 Plus محافظت کنید.

دوربین

شما دوربین اصلی 108MP شاه سامسونگ یا بزرگنمایی دیجیتال 100 برابر را در Galaxy S20 Plus نخواهید داشت. این ویژگی‌ها برای Galaxy S20 Ultra محفوظ است. بنابراین چه چیزی را در سامسونگ گلکسی S20 پلاس دریافت می‌کنید؟ بیشتر اوقات، شما به یک لنز اولیه 12MP با دیافراگم f/1.8 تکیه می کنید. یک تله 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 قادر به بزرگنمایی نوری 3 برابر؛ لنز ultrawide 12MP با دیافراگم f/2.2. و یک سنسور عمق پرواز VGA، که به عکس‌های زنده و سایر جلوه‌ها کمک می‌کند.

صفحه نمایش

مانند دو مدل S20 دیگر، گلکسی S20 پلاس از یک صفحه نمایش چهار ضلعی AMOLED برخوردار است که از سرعت تازه سازی 120 هرتز برخوردار است. این اولین باری است که سامسونگ تاکنون پنل‌های 120 هرتزی را در تلفن‌های خود قرار داده است؛ در یک صفحه نمایش 6.7 اینچی.

اکثر صفحه نمایش‌های هوشمند از نرخ تازه سازی 60 هرتز بهره می‌گیرند. 120Hz به این معنی است که انیمیشن‌ها به طور بسیار عالی نمایش داده می‌شوند، زیرا محتویات روی صفحه دو بار به روز می‌شوند. سامسونگ همچنین میزان نمونه گیری لمسی این پنل را به 240 هرتز رسانده است و این باعث شده تا این گوشی‌های جدید Galaxy بیشتر از همیشه احساس پاسخگویی داشته باشند.

گوشی سامسونگ s20 پلاسسخت افزار و عملکرد

گوشی گلکسی اس 20 پلاس در بخش سخت‌افزاری بدون توجه به این که از کدام چیپست – اگزینوس برای بازار خارج از آمریکا و اسنپ‌دراگون برای آمریکا – استفاده شده باشد، یک هیولای واقعی است. مدل مجهز به اگزینوس 990 این گوشی که ما تست کردیم تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را بدون مشکل هر گونه داغ کردن بیش از حد بدنه باز کرد، مساله‌ای که در گوشی‌های گذشته این شرکت که از این چیپست استفاده می‌کردند دیده شده بود. بازی کردن پابجی موبایل با حالت 120 هرتز نمایشگر هیچگونه افت سطح عملکرد گوشی را نشان نداد. 12 گیگابایت رم بیشتر از حد کافی است و به گوشی اجازه می‌دهد چندین پردازش را بدون تاخیر یا هرگونه کندی قابل توجه انجام دهد.

تنها زمان فیلمبرداری بی وقفه با کیفیت 8K است که پشت گوشی داغ شده و شارژ باتری شدید کم خواهد شد، البته انتظاری جز این نیست.

باتری

گوشی‌های با چیپست اگزینوس سامسونگ همیشه در تست‌های باتری خوب نبودند. این قضیه به همراه پشتیبانی از شبکه 5G و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز باعث شد جدی‌تر به موضوع ماندگاری شارژ باتری این گوشی رسیدگی کنیم.

عملکرد اس 20 پلاس در این بخش بسیار شبیه به مدل اولترا بود و ماندگاری شارژ باتری به مقدار زیادی به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد. زمانی که نمایشگر را روی حالت 60 هرتز و دقت فول اچ‌دی پلاس قرار می‌دهید، ماندگاری شارژ خوب است. شارژ این گوشی زمان استفاده متوسط به راحتی 1.5 روز دوام می‌آورد. اگر با آن آنلاین فیلم ببینید انتظار خالی شدن 6 تا 10 درصد شارژ باتری را در هر ساعت داشته باشید که تقریبا تمامی پرچم‌دارهای دیگر رفتار مشابهی دارند.

گرچه زمان استفاده از حالت 120 هرتز و حتی با افت دقت نمایشگر، پیش از اتمام روز به شارژ نیاز خواهید داشت. منظور ما حتی زمان استفاده متوسط است یعنی گوش دادن به موزیک در حین رسیدن به سر کار، بررسی منظم پیام‌ها و فیدهای رسانه‌های اجتماعی، چند ساعت تماشای کلیپ در یوتیوب و کمی بازی پابجی موبایل پیش از خوابیدن. خوشبختانه سرعت شارژ به کمک شارژر 25 وات داخل جعبه فروش بالا است و این باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت پس از تقریبا 1.5 ساعت کاملا شارژ خواهد شد.

 

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

سامسونگ مدت‌ها بود که به دنبال ارائه نسخه ارزان قیمت از پرچمداران خود بود به ویژه سری نوت ۱۰ بود و تنها چند رو پیش از  نمایشگاه CES 2020 در لاس وگاس، از دو نسخه پرچمدار  خود گلگسی نوت ۱۰ لایت را در کنار اس ۱۰ لایت که قیمت گوشی ارزانی دارند را معرفی کرد. برای اطلاع از قیمت نوت 10 لایت کلیک کنید. در ادامه به بررسی تخصصی این گوشی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر گوشی

گوشی سامسونگ نوت 10 لایت

نمایشگر 6.7 اینچی گلکسی نوت 10 Lite یک نمایشگر غول پیکر Super AMOLED و Infinity-O است که با یک برش دوربین همراه می‌شود که این برش دوربین به طور مستقیم در مرکز دستگاه قرار گرفته است. این صفحه نمایش زیباست و به مانند بیشتر گوشی‌های سامسونگ، می‌توان آن را بهترین نمونه صفحه‌نمایش‌‎ها دانست. نمایشگر انتخاب شده برای این گوشی، از گلکسی نوت 10 که اندازه 6.3 اینچی دارد، بزرگتر است. فراموش نکنید که برای افزایش ایمنی نمایشگر می‌توانید به فکر خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ Samsung Galaxy Note 10 Lite باشید.

سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت در سه رنگ Aura Glow، Aura Black و Aura Red عرضه می‌شود. تمامی این رنگ‌ها دیدنی و جذاب هستند. رنگ قرمز انتخاب شده برای این گوشی، بسیار جذاب‌تر از دیگر رنگ‌هایی است که تاکنون برای گوشی‌هایی با قیمت مناسب‌تر در نظر گرفته شده است. رنگ قرمز این گوشی بسیار واضح است و رنگ مشکی از این گوشی، لک‌های اثر انگشت را واضح‌تر از همیشه نشان می‌دهد. برای Note 10 Lite یک فضای جک هدفون در نظر گرفته شده است که این برای دوستداران هندزفری‌های سیمی، خبری خوش به شمار می‌رود. این مسئله برای افرادی که به دنبال جک 3.5 میلی‌متری هستند، خبری خوش به شمار می‌رود و البته که برای گلکسی نوت 10 لایت نیز یک قلم S در نظر گرفته شده است که برای دوستداران این گجت، خبری خوش به نظر می‎رسد.

دوربین ها

دوربین‌های نوت 10 لایت برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار کاملاً استاندارد هستند. این گوشی هوشمند، سه لنز ایده‌آل را ارائه می‌دهد که در بین این لنزها شاهد یک لنز اصلی (12 مگاپیکسلی)، لنز دیگر یک لنز اولتراواید (12 مگاپیکسلی) و نمونه دیگر تله فوتو (12 مگاپیکسلی) است. البته باید بگوییم که برای نوت 10 پرچمدار، لنز اصلی 16 مگاپیکسلی است.

در پیچ و تاب‌های جالبی که برای برند سامسونگ وجود دارد، این شرکت یک ماژول جدید دوربین را طراحی کرده است. در این ماژول دوربین، تمامی 4 لنز در نظر گرفته شده توسط شرکت سامسونگ در یک تکه مربع قرار می‌گیرند که با پیکسل 4 گوگل و آیفون 11 پرو، مطابقت کامل دارد و بسیاری از افراد این نمونه را کپی‌کاری از آیفونی‌ها می‌دانند. به نظر می‌رسد هیچ قافیه و دلیلی در پشت این تصمیم وجود ندارد، اما استفاده از این ماژول برای این گوشی به هیچ عنوان دور از انتظار نبود! چرا که این شرکت همواره در جهتی تلاش می‌کند تا افراد را به سمت کار خود جلب کند.

باتری

شگفت آور است که Galaxy Note 10 Lite نسبت به گلکسی نوت ۱۰ (۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت) و گلکسی نوت ۱۰ پلاس (۴،۳۰۰ میلی آمپر ساعت) از باتری بزرگتر با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپری ساعتی برخوردار است. البته با توجه به اینکه مجبور است به یک صفحه بزرگ ۶.۷ اینچی AMOLED را پشتیبانی کند. سامسونگ ببخشی از این ظرفیت  را برای نمایشگر بزرگتر نوت ۱۰ لایت کنار گذاشته است.

در انتها اینکه از ویژگی‌های اتصال این مدل می‌توان به درگاه هدفون ۳.۵ میلیمتری، NFC ، Wi-Fi 5 ، Wi-Fi Direct ، Smart View و یک درگاه شارژ USB-C اشاره کرد. نظر شما در مورد خرید گوشی نوت ۱۰ لایت چیست؟گوشی نوت 10 لایت

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

اسمارت فون های سری M سامسونگ، موفقیت زیادی در بازار کشور های در حال توسعه از جمله هند به دست آورده است. به عنوان مثال Galaxy M20 یک از محبوبترین و به صرفه ترین دستگاه هایی بود که از طرف غول تکنولوژی کره ای معرفی شد و در رقابت مستقیم با محصولات جذاب چینی شرکت هایی چون شیائومی عرضه شد. باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی یک از ویژگی های کلیدی این اسمارت فون بود که باعث محبوبیت و موفقیتش شد. بعد از آن، این کمپانی Galaxy M30 را معرفی کرد که در بخش هایی مثل نمایشگر Super AMOLED و دوربین پشتی از M20 بهتر بود.
حالا گوشی Galaxy M30s  به عنوان نسخه بهبود یافته ای از M30 از راه رسیده و بار دیگر سامسونگ روی باتری این محصول به عنوان یک ویژگی کلیدی تمرکز کرده است. 
گلکسی ام30اس در زیر بدنه یک باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی دارد. این بزرگترین باتری موبایلی میباشد که این کمپانی تاکنون در اسمارت فون های خود قرار داده است. دیگر قابلیت قاب توجه M30s دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آن است. این مقدار 5 برابر بیشتر از دوربین اصلی M30 است و حتی از Galaxy A70 نیز بیشتر است.
گلکسی ام30اس از یک چیپست Exynos 9611 استفاده میکند که به نظر میرسد با Exynos 9610 درون Galaxy A50 یکی است. مقدار حافظه رم این دستگاه 4 و 6 گیگابایتی بوده و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی هم آن را همراهی میکند. این دستگاه همچنین در بخش طراحی نیز بهبود هایی به خود دیده که بیشتر به چینش دوربین های پشتی و ساختمان دوربین ها مربوط میشود. باقی المان های طراحی و المان ها، تقریبا با M30 یکسان است. یک نمایشگر 6.4 اینچی Full HD+ از نوع Super AMOLED و Infinity-U در بخش جلویی قرار گرفته و دو لنز دوربین 5 و 8 مگاپیکسلی سنجش عمق و فوق عریض هم در کنار دوربین اصلی تعبیه شده است. تصاویر سلفی را نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی ثبت میکند و توان شارژ دستگاه هم 15 واتی است. در بخش پشتی هم یک اسکنر اثر انگشتی فیزیکی به چشم میخورد.
آیا Galaxy M30s نسبت به M30 بهبود های کافی داشته است؟ آیا خرید گوشی M30s عاقلانه است؟ در این بررسی تخصصی با ما همراه باشید تا پاسخی برای این پرسش ها بیابیم.

گوشی m30s

طراحی ظاهری

گوشی سامسونگ گلکسی M30s طراحی پلاستیکی خمیده ساده دارد و دارای گرادیان رنگی است که از آبی به سبز تغییر می‌کند. با توجه به باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی، اندازه این گوشی بسیار پهن‌تر از حد انتظار است. در قسمت پشتی نیز اسکنر اثر انگشت فیزیکی وجود دارد که به خوبی و سریع کار می‌کند؛ اما انیمیشن برای باز کردن قفل مدتی طول می‌کشد تا کار کند. در گوشه بالا وسمت چپ آن نیز یک مستطیل مشکی را مشاهده می‌کنیم که از سه لنز دوربین تشکیل می‌شود.

دوربین این گوشی واقعاً عجیب است؛ زیرا فضای منفی زیادی در همان منطقه سیاه وجود دارد که به راحتی می‌تواند دو برابر دوربین‌های دیگر، فضای عکاسی در یک کادر جای دهد. حدس ما این است که سامسونگ این کار را کرده است تا دستگاه را کمی قابل تشخیص‌تر کند، زیرا هیچ دلیل دیگری این فضای منفی را توجیه نمی‌کند.

نمایشگر

سامسونگ m30s

با پیشرفت گوشی سامسونگ گلکسی M30s نسبت به سری‌های پیشین، در این مدل شاهد یک صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED و با رزولوشن Full HD و یک شکاف کوچک اینفینیتی U در بالای صفحه هستیم. وجود نمایشگرهای Super AMOLED در این حوزه قیمت چندان رایج نیست، بنابراین یک ویژگی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. این مدل، یکی دیگر از نمایشگرهای زیبا سامسونگ با رنگ مشکی عمیق، رنگ‌های زنده و تعادل رنگ سفید مناسب است.

قابلیت خوانایی در زیر نور خورشید (Sunlight Legibility) در گوشی سامسونگ گلکسی M30s بسیار بالا و  و حداکثر میزان روشنایی آن 420 nits است؛ اما پنل آن کمی براق است که می‌تواند بازتاب‌های ناخواسته‌ای را از گوشی به سوی چشم به همراه داشته باشد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز به طور متوسط ​​هستند. شما می‌توانید حالت‌های صفحه نمایش را از حالت زنده و طبیعی انتخاب کنید. این گوشی همچنین به شما امکان می‌دهد فیلتر رنگ آبی و حالت شب را نیز روشن کنید.

در مورد کیفیت پنل، گلکسی M30s یکی از بهترین نمایشگرها در این حوزه قیمتی است. بخشی که معمولاً سامسونگ همیشه در آن به خوبی عمل کرده است.

سخت افزار

چیپست Exynos 9611 که به Galaxy M30s قدرت میبخشد، چهار هسته بزرگ Cortex-A73 با سرعت 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته کوچکتر Cortex-A53 با سرعت 1.74 گیگاهرتزی دارد. درست مثل Exynos 9610 تعبیه شده در A50، پردازنده گرافیکی این چیپست هم Mali-G72 MP3 میباشد. متاسفانه با اینکه مشخصات فنی دستگاه بر روی کاغذ خبر از یک دستگاه قدرتمند میدهد ولی در استفاده واقعی، عملکرد دستگاه نقص هایی دارد. البته در استفاده روزانه از رابط کاربری و اجرای اپ ها و انیمیشن سرعت دستگاه خوب کافی است. ولی در تعویض اپ ها لگ های متعددی مشاهده کردیم و استفاده از اپلیکیشن های گوگل مثل Maps نیز با تاخیر های زیادی همراه بود. 
اینکه سامسونگ نتوانسته در سال 2019، نرم افزار خود را با چیپست های قدرتمندی مثل Exynos 9610 یا 9611 سازگار کند، بسیار تاسف برانگیز است. این در حالیکه است که گلکسی هایی که از چیپست های اسنپدراگون استفاده میکنند، عملکرد بسیار روان تری دارند. همین نکته باعث شده تا کارشناسان زیادی معتقد باشند که بهتر است سامسونگ از تعبیه چیپ های خانگی خود صرف نظر کند، حتی اگر منجر به افزایش قیمت محصولاتش شود. 
Galaxy A50 هم در استفاده روزانه چنین مشکلاتی داشت ولی بازی های سنگین را به خوبی مدیریت میکرد و ام30اس هم چنین است. بازی های سنگینی مثل Asphalt 9 به خوبی اجرا میشوند. درست است که دمای دستگاه بعد از اجرای بازی های سنگین به مدت طولانی کمی بالا میرود، ولی این افزایش دما به مشکلی بزرگ تبدیل نمیشود.

بررسی گوشی M30s

نرم افزار

گلکسی ام30اس مثل Note 10 های جدید، از رابط کاربری One UI 1.5 سامسونگ استفاده میکند. اگرچه درست مثل سایر محصولات سری M، این دستگاه هم ویژگی های کمی در بخش نرم افزاری دارد. ویژگی هایی مثل Bixby Voice، Bixby Routine و Link to Windows در این دستگاه وجود ندارد و بر خلاف Galaxy A50s، قابلیت Samsung Pay نیز حذف شده است. اگرچه بر خلاف سایر اعضای سری M، این دستگاه قابلیت هایی دارد که در محصولات گران تر سامسونگ دیده میشد، مانند Smart capture که امکان اسکرین شات چند صفحه ای را مهیا میسازد.
 

باتری

برای یک اسمارت فون میان رده تقریبا اقتصادی با باتری 6000 میلی آمپر ساعتی مثل M30s انتظار میرود عمر باتری رکورد های تحسین برانگیزی را ثبت کند، ولی چندان هم اینطور نیست. با اینکه ام30اس از ام30 یا ام20، 1000 میلی آمپر ساعتی گنجایش باتری بیشتری دارد، ولی باید به این نکته هم توجه کرد که درون آن چیپست پر مصرف تری تعبیه شده است. چرا که Exynos 7904 درون M20 و M30 دو هسته بزرگ و 6 هسته کوچکتر داشند، ولی Exynos 9611 این دستگاه چهار هسته پرمصرف و چهار هسته کم مصرف تر دارد.
به همین خاطر است که عمر باتری این دستگاه، تفاوت چندانی با برادران کوچکترش ندارد. ام30اس بدون در نظر گرفتن مقدار استفاده از آن، میتوان یک روز کامل کاربر را همراهی کند. ولی اگر استفاده سبک از دستگاه نکنید و نمایشگر همیشه روشن و هر دو سیمکارت نیز فعال باشند، نباید انتظار همراهی دو روزه از دستگاه داشته باشید. خاموش کردن حالت نمایشگر روشن میتواند در عمر باتری تاثیر مثبتی بگذارد ولی از آنجایی که با فعال بودن این حالت هم دستگاه عمر باتری بسیار خوبی خواهد داشت، پیشنهاد میکنیم آن را روشن بگذارید. زیرا حال که سامسونگ چراغ LED اعلانی در دستگاه های خود قرار نمیدهد، این قابلیت میتواند بسیار سودمند باشد.

دوربین سامسونگ m30s

دوربین

یکی از ویژگی‌های اصلی و قابل توجه گوشی سامسونگ گلکسی M30s دوربین‌های آن است. گوشی M30s دارای یک دوربین سه گانه در قسمت عقب است که از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی f/2.0، یک لنز فوق العاده 8 مگاپیکسلی و حسگر 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است.عکس‌های کم نور و تصاویر حالت شب دارای کیفیتی بالاتر از حد متوسط ​​هستند و جزئیات کاملی را که در قسمت‌های تاریک تصویر وجود دارند را نیز نشان می‌دهد. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل بوده و دارای کیفیتی فوق‌العاده است و تمام جزئیات تصویر را به وضوح ثبت می‌کند.

جمع بندی

ما در این مقاله گوشی سامسونگ گلکسی M30s را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. این گوشی جدیدترین مدل گلکسی سری M است که نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارای قابلیت‌های به روزتر و کاربردی‌تری است. برتری اصلی گوشی سامسونگ گلکسی M30s نسبت به سایر گوشی‌های موجود در این سری، دوربین و باتری آن است. پس اگر در طول روز زیاد از گوشی خود استفاده می‌کنید و مشکل باتری و شارژ مجدد آن را دارید، گوشی سامسونگ گلکسی M30s می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اگر هم به عکاسی علاقه‌مند هستید و دنبال یک گوشی با کیفیت دوربین بالا می‌گردید، باز هم گوشی سامسونگ گلکسی M30s می‌تواند گزینه پیشنهادی خوبی برای شما باشد. دوربین پشتی آن 48 مگاپیکسل است که می‌تواند تصاویر را با وضوح بسیار بالا و کیفیت عالی ثگوشی m30sبت کند. اگر به دنبال یک موبایل به‌روز و باکیفیت هستید، گوشی سامسونگ گلکسی M30s را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی در سال 2019 به بازار عرضه شد و اکنون در دسترس کاربران قرار دارد.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی سامسونگ گلکسی A51 جدیدترین گوشی میان رده سامسونگ می‌باشد که از سال ۲۰۱۹ جایگزین A50 شده است. این گوشی جدید طراحی مدرن با حاشیه‌ای محدود دارد. علاوه بر آن در دوربین این گوشی پیشرفت‌های بیشتری نسبت به A50 وجود دارد.

قیمت گوشی A51 حدود ۳۵۰ دلار است و جزو گوشی‌های مقرون به صرفه سامسونگ محسوب می‌شود. بدون شک این گوشی جزو محبوب‌ترین تلفن‌هایی است که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ ارائه داده است. سوال‌های بسیاری در مورد این گوشی میان رده وجود دارد؛ آیا به اندازه گلکسی  A50 محبوب و پر فروش خواهد بود؟ در مقایسه با دوربین فوق العاده گوگل پیکسل 3A چگونه عمل خواهد کرد؟ 

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A51

طراحی

گوشی A51

در کل تفاوت ظاهری عجیبی را بین این گوشی و ای 50 نمی‌بینیم. اولین تفاوت در نوع ناچی است که برای Galaxy A51 در نظر گرفته شده. این ناچ بر خلاف نسل قبل که حالت قطره‌ای داشت به صورت حفره‌ای در نظر گرفته شده.در قاب پشتی دومین تفاوت دو گوشی با هم دیده می‌شود. چیدمان لنزهایی که برای دوربین اصلی به کار گرفته شده مطابق با ترند این روزهای سامسونگ است. لنزهای دوربین اصلی به صورت حرف L چیده شده‌اند و قابی که برایشان در نظر گرفته شده در کنار اینکه بیرون‌زدگی زیادی ندارد به رنگ مشکی است و اندازه بزرگی دارد و فلش را هم در خودش جای داده است.

در زمینه اندازه و وزن هم خیلی دو گوشی به هم شبیه هستند. A51 حدود 172 گرم وزن و 7.2 میلی‌متر ضخامت دارد و جنس بدنه‌اش هم در قاب پشتی و هم در فریم از پلاستیک ساخته شده. همان‌طور که از اعداد و ارقام هم مشخص است با گوشی‌ای بسیار سبک و به علاوه خوش دست روبرو هستیم که در مدت طولانی هم می‌توانید بدون مشکل با یکدست با آن کار کنید.

طراحی قاب پشتی به گونه‌ای است که شبیه به A50s است و این‌طور به نظر می‌رسد که برش‌هایی در آن صورت گرفته اما این‌ها در حقیقت برش نیستند و به سبب تفاوت رنگی‌ای که در اینجا صورت گرفته می‌توانید این حس را پیدا کنید.

جزئیات ظاهری دستگاه

در قاب جلو صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های نسبتا کم را می بنییم که بالای خودش دوربین سلفی را به صورت حفره دارد. سمت راست کلیدهای ولوم و پاور با طراحی‌ای کاملا شبیه به هم در نظر گرفته شده‌اند.

سمت چپ درگاه سیم کارت‌ها را می‌بینیم. بالای گوشی هم تنها گزینه‌ای که دیده می‌رود میکروفون دوم است.

پایین گوشی جزئیات زیادی قرار گرفته‌اند. درگاه ارتباطی تایپ سی کنار میکروفون اصلی و اسپیکر و سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا در بخش پایینی گوشی هستند.در قاب پشتی دوربین اصلی با 4 لنز و چیدمان جدیدش قرار دارد. خبری از سنسور اثرانگشت در این قاب نیست و همانند نسل قبلی این سنسور داخل صفحه نمایش است.

صفحه نمایش

در قاب جلو صفحه‌ای با اندازه 6.5 اینچ می‌بینیم که توانسته حدود 87.5 درصد از قاب جلو را در اختیار خودش بگیرد. طبق انتظار صفحه‌ای از جنس سوپر امولد برای این گوشی به کار گرفته شده که کیفیت فول اچ دی دارد در ضمن اینکه تراکم پیکسلی‌اش هم برابر 405 پیکسل در هر اینچ است.

در این بخش رضایت کاملی از گوشی داشتیم. صفحه نمایش طبق انتظاری که داشتیم رنگ‌ها را بسیار پویا و شفاف نشان می‌داد و عمق رنگ مشکی در آن بسیار زیاد است که به همین سبب کاملا مناسب برای مشاهده ویدیو و بازی کردن. این صفحه زاویه دید زیادی هم دارد و با نگاه کردن به آن از کنار هیچ افت رنگ یا نوری در آن دیده نمی‌شود.

برای اینکه بتوانید از پتانسیل صفحه نمایش بهره زیادی ببرید سامسونگ با کمک رابط کاربری پر و پیمان خودش امکانات زیادی را در تنظیمات صفحه قرار داده.

سخت افزار

Galaxy A51 به چیپ ساخت سامسونگ به نام اگزینوس 9611 مجهز شده که پایه معماری 11 نانومتری دارد. این چیپ روی خودش پردازنده 8 هسته‌ای با فرکانس هسته‌های 4 هسته 2.3 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی می‌بیند.

در اجرای بازی‌ها و برنامه ‌ای 51 عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. ما بازی‌های آسفالت 9، کال آو دیوتی موبایل و پابجی موبایل را روی این گوشی اجرا کردیم که تمامی آن‌ها بدون مشکل اجرا شدند.

بازی کال آو دیوتی موبایل با رزولوشن متوسط خودش روی گوشی اجرا می‌رود اما همه چیز کاملا نرم و روان است و سرعت بالای پاسخگویی صفحه نمایش این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا از بازی کردن لذت کامل را ببرید.

بازی آسفالت 9 هم امکان اجرا شدن در نهایت کیفیت خودش را دارد اما اگر حالت خودکار را انتخاب کنید و همه چیز را به عهده خود گوشی بگذارید به طور حتم نتیجه بهتری را به دست می‌آورید.

در نهایت پابجی موبایل هم به خوبی و بدون کوچک‌ترین لگ و یا کندی‌ای روی این گوشی میان رده به اجرا در می‌آید.

گوشی سامسونگ A51

اسپیکر

برای ای 51 یک اسپیکر در نظر گرفته شده که در بخش پایینی آن است. از گوشی‌ای در این رنج قیمتی نمی‌توان انتظار حضور دو اسپیکر را داشت اما حداقل می‌توان انتظار کیفیت خوبی را داشت که متاسفانه Galaxy A51 این انتظار را برآورده نمی‌کند. صدای این اسپیکر بلند است اما کیفیت مناسبی چه در زمانی که صدا تا نیمه زیاد است و چه در زمانی که تا انتها صدا را زیاد می‌کنید به شما نمی‌دهد.

امنیت

در بخش امنیت سامسونگ از دو روش امنیتی برای این گوشی هوشمند بهره برده که یکی سنسور اثرانگشت است و دیگری تشخیص چهره.

سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش است و این روشی است که سامسونگ برای گوشی‌های سری A خودش به کار گرفته. این سنسور نسبت به سنسور اثرانگشت گوشی‌ای مانند A50 عملکرد بسیار بهتر و قابل قبول‌تری دارد اما نسبت به گوشی‌ای مانند می 9 تی عملکرد بسیار ضعیف‌تری دارد. سنسور اثرانگشت در تشخیص اثرانگشت کاربر مشکلی ندارد و زمانی نبود که این سنسور نتواند اثرانگشت را تشخیص دهد اما سرعت پایینی دارد و به نسبت گوشی‌های میان رده‌ای که در بازار سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش دارند باید مدت زمان بیشتری انگشت خودتان را روی این سنسور نگه دارید.

تشخیص چهره دومین ویژگی امنیتی این گوشی به حساب می‌آید که با کمک دوربین سلفی انجام می‌رود. این ویژگی در ای 51 عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد و می‌توانید روی آن حسابی جداگانه باز کنید. در نور کافی و نور کم دوربین سلفی توانایی تشخیص کاربر را دارد و با سرعت هم اینکار را انجام می‌دهد البته دقت داشته باشید اگر محیط خیلی تاریک باشد توانایی تشخیص وجود ندارد با وجود این گوشی در این شرایط نور صفحه را به طور خودکار افزایش می‌دهد تا نور لازم برای تشخیص چهره را فراهم کند.

نرم افزار

یکی از ویژگی‌های خاص و متفاوت این گوشی نسبت به رقبایش همین بخش نرم‌افزاری است. Galaxy A51 به صورت پیشفرض با اندروید نسخه 10 عرضه می‌رود که در این رنج قیمتی جزو اولین گوشی‌هایی است که آخرین نسخه از اندروید را روی خودش دارد. ظاهر این اندروید با آن چیزی که از گوشی‌های اندروید خام انتظار دارید کاملا متفاوت است به سبب اینکه رابط کاربری دوست‌داشتنی سامسونگ با نام وان یو آی روی آن نصب شده. سامسونگ برای اینکه در بخش نرم‌افزاری حجت را برای این گوشی تمام کرده باشد از آخرین نسخه رابط کاربری خودش هم بهره برده که در حقیقت وان یو آی نسخه 2 است که سبب شده ظاهر و البته امکاناتی مشابه به گوشی‌های پرچم‌دار برای این گوشی به همراه بیاید.

دوربین

دوربین گوشی گلکسی A51

سامسونگ از ترند جدید این روزهای خودش در بخش دوربین برای این گوشی استفاده کرده. 4 لنز در قاب پشتی این گوشی در نظر گرفته شده که دوربین اصلی را تشکیل می‌دهند. این لنزها به صورت حرف L در قاب پشتی هستند و قابی دارند که بیرون‌زدگی زیادی ندارد و مستطیل شکل طراحی شده و البته از نظر رنگی هم کاملا مشکی است که به خوبی خودش را در این قاب صورتی که در اختیار ما قرار دارد نشان می‌دهد.

بالاترین لنز سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و برای تشخیص عمق استفاده می‌رود. زیر آن لنز اصلی را می بنییم که سنسور 48 مگاپیکسلی دارد. لنز زیری برای عکاسی اولترا واید به کار می‌رود و سنسور 12 مگاپیکسلی برایش در نظر گرفته شده و در نهایت لنزی که کنار این 3 لنز و زیر فلش دستگاه قرار گرفته سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و برای عکاسی ماکرو می‌توانید روی آن حساب کنید.

منوی دوربین طبق انتظاری که از رابط کاربری دوست‌داشتنی سامسونگ داریم کامل و بدون نقص است. پایین این منو چند تب قرار دارد که هم با لمس کردن آن‌ها و هم با کشیدن انگشت به چپ یا راست روی صفحه ویوفایندر می‌توانید بین آن‌ها جا به جا شوید. بالای صفحه نمایش هم چند آیکون قرار گرفته که به کمک آن‌ها نیازتان به دسترسی به بخش تنظیمات گوشی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

بخریم؟

بدون شک ای 51 را می‌توان یکی از خوش دست‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار دانست که مدت زمان طولانی می‌توانید آن را دست بگیرید و کار کنید بدون اینکه خسته شوید. صفحه نمایش و نرم‌افزار کاملا به روز از برگ‌های برنده این گوشی هوشمند بین رقبایش هستند و دوربین هم عملکرد خوبی برای یک گوشی میان رده دارد. مهم‌ترین نقطه ضعف این گوشی هوشمند جنس پلاستیکی بدنه است که رقبایش در این زمینه عملکرد بهتری از خودشان نشان می‌دهند.

در مجموع اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند میان رده هستید که خوش دست بودن و نرم‌افزار به روز از مهم‌ترین فاکتورهای شما برای خرید حساب می‌رود Galaxy A51 می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار منطقی باشد

 

گوشی A51

  • علی حیدری