دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بررسی airpod pro

خرید ایرپاد پرو

کمپانی اپل به تازگی ایرپادهای جدید خود یعنی Airpods Pro را معرفی کرد. این ایرپادهای جدید با قیمت ۲۴۹ دلار و تنها در رنگ سفید به فروش خواهند رسید. به جرأت میتوان گفت که AirPods pro در بسیاری از موارد نسبت به نسل قبلی خود با بهبودهای قابل توجهی همراه بوده است. این ایرپادها اولین هدفون های اپل هستند که به واسطه ی طراحی منحصر به فردی که دارند، صدا را در داخل گوشی کاربر ایزوله می‌کنند. همچنین این ایرپادها اولین هدفون های اپل هستند که از قابلیت حذف نویز بهره می برند. بنابراین من تصمیم گرفتم که به بررسی این محصول جدید بپردازم و ببینم که آیا این محصول ارزش افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری نسبت به ایرپادهای معمولی را دارد یا خیر. علاوه بر این در این ایرپادها را با هدفون های وایرلس سایر کمپانی ها نیز مقایسه کردم. به همین منظور من این ایرپادها را برای مدتی تست کردم و از هر لحاظ آنها را مورد بررسی قرار دادم. اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید با ما همراه باشید.

راحتی airpod pro

ایر پاد پرو یک آپدیت جدید به شمار می رود که در کسب رضایت افراد به خود موفق عمل کرده است. طراحی این وسیله با تغییر بزرگی همراه بوده است که آن تناسبی می باشد که در گوش شما حفظ می شود. یعنی شما به راحتی می توانید آن را در گوش خود بگذارید و استفاده راحت و کارآمدی را با آن داشته باشید. این نوع از ایر پادها دارای سه اندازه نوک سیلیکون هستند و خیلی وارد کانال گوش نمی شود. همچنین وزن آن ها بالا نمی باشند و بسیار سبک هستند. تمام این ویژگی ها در کنار هم جمع شده اند تا هیچ آسیبی به گوش شما وارد نشود.

طراحی

همچنین تولید صدا در AirPod Pro بسیار بهبود بخشیده شده است و کیفیت بالایی را می توانید در هنگام مکالمه و یا گوش کردن به موزیک تجربه کنید. ساقه های این AirPod Proنسبت به سری های پیشین کوتاه تر بوده است، به همین علت سایز نهایی آن کوچک تر می باشد. ویژگی ذکرشده این امکان را می دهد تا طول عمر باتری افزایش پیدا کند. همچنین با تعبیه شدن ویژگی لمسی می توان کنترل آسان تری را  بر روی این فناوری پیشرفته داشت. نوک این ساقه ها به رنگ سیلیکونی سفید بوده است که یک ظاهر فوق العاده و زیبا را به محصول نهایی می دهد

کیفیت صدا

اولین چیزی که پس از استفاده از ایرپاد پرو متوجه خواهید شد این است که کیفیت صدای این هدفون بسیار بهتر از ایرپادهای اورجینال است زیرا صدای bass بیشتری دارد. طراحی جدید و منحصر به فرد و به همچنین درایورهای سازگار با این طراحی، دلیل اصلی وجود صدای bass قویتر در ایرپاد پرو میباشند. کیفیت صدای ایرپادهای در محیط های آرام بسیار خوب است اما از آنجایی که این هدفون از قابلیت حذف نویز بی بهره هستند، نمی‌توانند به خوبی نویز مزاحم محیط اطراف را خنثی کنند. تکنولوژی حذف نویز در ایرپاد پرو به علاوه طراحی خاص که صدا را در داخل گوش ایزوله میکند، باعث میشود که تأثیر منفی نویز های مزاحم محیط اطراف کاربر به کمترین میزان ممکن برسد.

قابلیت اتصال بی سیم

حتی با وجود ویژگی های جفت شدن آسان، AirPod های اصلی در برابر مشکلات بلوتوث چندان مقاومت نکردند. ما در تست خود با آیفون 11 پرو آن را ست کردیم که آخرین نسخه iOS 13 را اجرا می کند و در دوره تست محدود ما هیچ مشکلی نبود. همگام سازی صوتی در برنامه های ویدیویی نیز خوب بود؛ هیچ تاخیری مشاهده نشد.

مانند AirPods های نسل قبلی، می توانید از AirPods Pro با تلفن های اندرویدی نیز استفاده کنید. ویژگی جفت شدن بلوتوث خودکار در دسترس نیست و ویژگی Siri همیشه روشن کار نمی کند. اما آنها مانند هدفون های معمولی بلوتوث کار می کنند و می توانید از دستیار صوتی تلفن خود استفاده کنید. خاموش کردن سیستم لغو سروصدا همانند یک دستگاه iOS کار می‌کند.

ما بدون مشکل آن را به دستگاه مک متصل کردیم اما با ویندوز تستی نداشتیم.

باتری airpod pro

ایرپاد پرو با یک بار شارژ تا ۴.۵ ساعت عمر باتری دارد که کمی کمتر از ۵ ساعت ایرپاد معمولی است. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها جدید و کاهش اندازه، این کاهش عمر باتری قابل قبول است.

با این حال همانند نسل‌های قبلی شما با حضور قاب آن می‌توانید ۲۴ ساعت با آن به موزیک گوش دهید.

برای مقایسه، جدیدترین Galaxy Buds سامسونگ با هر بار شارژ ۶ ساعت دوام می‌آورد اما قاب آن‌ها فقط ۷ ساعت دیگر به عمر کارشان اضافه می‌نماید و مجموعا ۱۳ ساعت می‌شود.

با این حال WF-1000XM3 سونی با هر بار شارژ ۶ ساعت کار می‌کند و در کل با حضور قابش ۲۴ ساعت کارایی دارد. اما قاب آن بزرگتر است و نمی‌توان آن را برتر از ایرپاد پرو دانست.

جمع بندی

اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید، این کار را انجام دهید. اپل محصولی تولید کرده که هرکسی با یک بار استفاده از آن می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد؛ به خصوص اگر کاربر آیفون باشید. ایرپاد پرو از بسیاری از جهات شبیه به ایرپادهای قبلی است اما توانسته با بهبود برخی جزییات مهم نسبت به آن‌ها برتری داشته باشد. با وجود اینکه هیچ محصولی نمی‌تواند برای همه کاربران بی عیب و نقص باشد اما ایرپاد پرو بهترین و کامل‌ترین نسخه از ایرپادها است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا خرید ایرپاد پرو اپل را به دیگران توصیه می‌کنید؟

 

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی iphone X

گوشی ایفون ایکس

معرفی یک گوشی توسط اپل همیشه موافقان و مخالفان را برای آغاز یک جنگ کلامی به صف می کند. بسیاری از کاربران دل خوشی از اپل و سیاست های آن ندارند و گروه بسیاری دیگر محصولات این شرکت را تحسین می کنند. این داستان هر سال ادامه دارد اما وقتی یک گوشی ویژه در خط تولید اپل قرار بگیرد اوضاع کمی پیچیده تر می شود. امسال اپل علاوه بر آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون 10 (که در شکلی عجیب به صورت آیفون X نوشته می شود) را نیز با انبوهی از تغییرات ظاهری معرفی کرد. معمولا در چند هفته اول، نوشتن بررسی ها کمی با چاشنی احساسات همراه است و نمی توان صحت آنها را کاملا تضمین کرد. اما اگر اندکی بیشتر منتظر بمانیم می توانیم بررسی هایی به دور از احساسات و کاملا منطقی داشته باشیم. حالا سوال اینجاست: آیا انقلاب اپل با آیفون X ارزشش را داشته است؟


معرفی یک گوشی توسط اپل همیشه موافقان و مخالفان را برای آغاز یک جنگ کلامی به صف می کند. بسیاری از کاربران دل خوشی از اپل و سیاست های آن ندارند و گروه بسیاری دیگر محصولات این شرکت را تحسین می کنند. این داستان هر سال ادامه دارد اما وقتی یک گوشی ویژه در خط تولید اپل قرار بگیرد اوضاع کمی پیچیده تر می شود. امسال اپل علاوه بر آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون 10 (که در شکلی عجیب به صورت آیفون X نوشته می شود) را نیز با انبوهی از تغییرات ظاهری معرفی کرد. معمولا در چند هفته اول، نوشتن بررسی ها کمی با چاشنی احساسات همراه است و نمی توان صحت آنها را کاملا تضمین کرد. اما اگر اندکی بیشتر منتظر بمانیم می توانیم بررسی هایی به دور از احساسات و کاملا منطقی داشته باشیم. حالا سوال اینجاست: آیا انقلاب اپل با ایفون ایکس ارزشش را داشته است؟

طراحی گوشی iphone X

در اولین قدم نقد و بررسی آیفون X اپل به صحبت در مورد طراحی و ظاهر آن می‌پردازیم، چون این مقوله اولین عامل ارتباطی کاربر با گوشی خواهد بود. شاید از نظر خیلی افراد اپل در طراحی آیفون X (به ویژه صفحه نمایش بدون حاشیه آن) نوآوری خاصی ارائه نکرده باشد و از سبک طراحی شرکت هایی همچون سامسونگ کپی‌برداری کرده باشد که البته این ادعا تا حدی قابل قبول است، اما با توجه به اینکه این نوع طراحی تا پیش از این در هیچ آیفونی لحاظ نشده بود، آیفون X اپل به محصولی خاص و بسیار متفاوت (حداقل در مقایسه با آیفون های دیگر) تبدیل شده است. ابعاد بدنه این گوشی ۱۴۳.۶ در ۷۰.۹ در ۷.۷ میلیمتر بوده و وزن آن تقریبا معادل ۱۷۴ گرم است. بنابراین آیفون X یک گوشی با وزن متعادل و بدنه‌ای کم ضخامت خواهد بود.

زمانی که آیفون X اپل را در دست می‌گیرید به واقع حس و حال متفاوتی به شما منتقل می‌شود که شبیه به در دست گرفتن یک گوشی اندرویدی نیست. صفحه نمایش بدون حاشیه گوشی به بهترین شکل ممکن طراحی شده و برخلاف ادعای خیلی از منابع، قسمتی که در بخش فوقانی آن برای کنار هم قرار دادن مجموعه دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص چهره گوشی بکار رفته‌اند، آزاردهنده نخواهد بود.

فریم اصلی آیفون X اپل از فولاد ضد زنگ ساخته شده اما پنل جلو و پشت آن با شیشه احاطه شده‌اند و این امر منجر به براق شدن بدنه گوشی و ایجاد حالتی بسیار چشم‌نواز می‌شود. اگر بخواهیم در یک جمله بیان کنیم باید بگوییم که امکان ندارد آیفون X اپل را در دستتان بگیرید و عاشق طراحی و ظاهر آن نشوید! این گوشی از استاندارد ضد آب IP67 هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن می‌تواند تا مدت زمان ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام داشته باشد.

 آیفون X اپل از قابلیت تشخیص چهره اختصاصی و بسیار پیشرفته‌ای تحت عنوان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی می‌کند. این سیستم پیشرفته سبب می‌شود تا گوشی بتواند چهره کاربر را تشخیص داده و بدین صورت قفل نمایشگر دستگاه را باز کند. طبق بررسی هایی که نه فقط ما بلکه کمپانی ها و شرکت های بزرگ دیگر انجام داده‌اند مشخص شده که قابلیت فیس آیدی آیفون X فوق‌العاده دقیق است و این ویژگی حتی در محیط های تاریک هم خوب عمل می‌کند و قادر به تفکیک شناسایی دو قلوهای همسان از یکدیگر یا حتی شناسایی کاربر در شرایطی که عینک بزند، مدل موهای خود را تغییر دهد، ریش و سبیل بگذارد و غیره هم خواهد بود. بنابراین پشتیبانی از فیس آیدی یکی از نقاط قوتی است که باید در نقد و بررسی آیفون X اپل به آن اشاره شود.

اما نقطه ضعف هایی هم در طراحی آیفون X اپل به چشم می‌خورند که باید به آن ها اشاره شود. اولین نقطه ضعف مربوط به حذف کامل اسکنر انگشت (تاچ آیدی) از طراحی آیفون X است! اپل قابلیت فیس آیدی را در آیفون X جایگزین تاچ آیدی کرده، این مسئله شاید اقتدار اپل و اطمینانی که این شرکت در عملکرد قابلیت فیس آیدی داشته را به رخ بکشد، اما به نظر ما بهتر بود که در کنار فیس آیدی یک اسکنر انگشت هم در پشت بدنه آیفون X تعبیه می‌شد. چون در خیلی از شرایط قرار دادن انگشت روی اسکنر گوشی و آنلاک کردن صفحه نمایش آن خیلی راحت تر از بالا آوردن گوشی و قرار دادن آن در جلوی صورت برای قفل‌گشایی از نمایشگر محسوب می‌شود. ضمنا حذف تاچ آیدی سبب شده تا تغییراتی در نحوه تعامل کاربر با بستر نرم افزاری آیفون X هم ایجاد شود، چون عملا دکمه هوم دستگاه حذف شده است که در بخش های آتی سعی می‌کنیم دقیق‌تر در مورد آن صحبت نماییم.

اپل اشاره داشته که روی صفحه نمایش آیفون X با شیشه ضد خش پوشانده شده است. این روزها شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی از شیشه گوریلاگلس برای محافظت از نمایشگر گوشی های خود استفاده می‌کنند اما اپل اشاره‌ای به تجهیز آیفون X به این شیشه نداشته و مدل دقیق شیشه محافظ نمایشگر آیفون X را عنوان نکرده است. یکی دیگر از نقاط ضعف طراحی آیفون X که البته سایر آیفون های اپل هم این نقطه ضعف را دارند، مربوط به عدم وجود شیار رم SD و عدم پشتیبانی گوشی از حافظه جانبی می‌شود. زمانی که از آیفون X اپل استفاده می‌کنید فقط ملزم به استفاده از یک سیم کارت بوده و محدود به فضای ذخیره‌سازی هستید که گوشی به صورت پیش فرض ارائه می‌کند.

آخرین موضوعی که شاید بتوان آن را هم از نقاط ضعف طراحی آیفون X به شمار آورد مربوط به عدم وجود جک ۳.۵ میلیمتری هدفون در آیفون X می‌شود. متاسفانه کاربران این گوشی باید برای استفاده از هندزفری هایی که سیم‌دار هستند، آداپتور جک ۳.۵ میلیمتری به لایتنینگ پورت را مورد استفاده قرار دهند. لازم به اشاره ست که این آداپتور به طور پیش فرض در جعبه آیفون X اپل ارائه شده و کاربران نیازی به پرداخت هزینه مجزا برای خرید آن نخواهند داشت.

نمایشگر

نه تنها در بخش طراحی شاهد تفاوت این آیفون با نسل‌های قبلی هستیم در بخش صفحه‌نمایش هم دنیایی کاملا متفاوت با آیفون‌های دیگر را شاهدیم. بالاخره اپل دست از سر صفحه‌نمایش‌های LCD برداشت و به سراغ صفحات اولد رفت. این صفحه‌نمایش اولد، که به گفته اپل برای آیفون 10 ساخته شده است، ضخامت کمتری دارد اما با چالش‌هایی روبرو است که شاید اپل را هم مانند دیگر کمپانی‌ها مانند سامسونگ، ال‌جی و گوگل دچار مشکل کند. این صفحه‌نمایش توسط سامسونگ برای آیفون 10 ساخته شده و باوجوداینکه شاسی گوشی از آیفون 8 پلاس بسیار کوچک‌تر است اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است و اندازه‌ای 5.8 اینچی دارد.چیدمان پیکسل‌ها در این صفحه‌نمایش به‌صورت الماسی یا همان diamond PenTile است. این حالت قرارگیری کاملا برخلاف صفحات نسل‌های قبلی آیفون است که در آن‌ها شاهد حضور ریزپیکسل‌های اختصاصی RGB بودیم. خیلی‌ها این چیدمان پیکسلی را دوست ندارند اما در نظر داشته باشید که اپل ادعا می‌کند با استفاده از تکنیک‌های خاص و با استفاده از رندرهای ریزپیکسل‌ها تلاش کرده تا این چیدمان پنتایل بسیار واقعی‌تر از چیدمان پنتایلی باشد که در صفحات سامسونگ می‌بینید.با تمام این اوصاف صفحه‌نمایش آیفون 10 بسیار خوش آب و رنگ است و نور خوبی از خودش ساطع می‌کند. زمانی که این صفحه‌نمایش را کنار صفحه‌نمایش آیفون 8 ببینید به‌خوبی متوجه این تفاوت می‌شوید و بهتر بودن کیفیت را درک می‌کنید. آیفون 10 همانند آیفون 8 به سیستم True Tone مجهز است. این سیستم زمانی که فعال شود دمای رنگ‌های صفحه‌نمایش با توجه به نور محیط تنظیم می‌شود تا چشمان کاربر کمترین چالش را برای مشاهده صفحه‌نمایش داشته باشند. نکته مهم در اینجا تفاوت عملکرد این سیستم در دو گوشی آیفون 8 و آیفون 10 است. این تفاوت از آن جا به وجود آمده که در iPhone X سنسور نور 10 کاناله دقت بیشتری در دریافت و آنالیز نور محیط دارد تا سنسور نور 4 کاناله در آیفون 8.

صفحه‌نمایش آیفون 10 از HDR پشتیبانی می‌کند و به همین سبب اگر محتوایی که با پشتیبانی از این تکنولوژی ساخته شده را با آیفون 10 در آیتونز مشاهده کنید به‌طور حتم از آن لذت بیشتری می‌برید اما این تفاوت آنچنان نیست که بخواهید هر روز متوجه آن شوید.

صفحه‌نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد و با چشم غیرمسلح پیکسل‌ها در آن تشخیص داده نمی‌شوند. رنگ‌ها بسیار جذاب نمایش داده می‌شوند و چشمان کاربر بسیار کمتر از زمانی خسته می‌شود که اپل از صفحات LCD روی گوشی‌هایش استفاده می‌کرد.نگرانی‌ای در مورد سوختگی صفحه‌نمایش برای آیفون 10 در این روزها شنیده می‌شود که اپل هم منکر این موضوع نیست. صفحه‌نمایش‌های اولد اغلب این چنین مشکلی دارند که با تعویض محتوا روی صفحه‌نمایش اثری از محتوای قبلی باقی می‌ماند. هنوز زود است که بخواهیم در مورد صفحه‌نمایش آیفون 10 این مورد را قضاوت کنیم اما به‌هرحال اپل اعلام کرده تمام تلاشش را در زمینه نرم‌افزاری انجام داده تا چنین مشکلی برای کاربران ایجاد نشود.نکته منفی در مورد صفحه‌نمایش نواری است که بالای آن قرار دارد. این نوار همان‌طور که گفتیم محل قرارگیری سنسورهای نور و تشخیص چهره است. شاید شما هم مانند ما تصور کنید این نوار سیاه مشکل آفرین نیست و خیلی زود به آن عادت می‌کنید اما این تصور کاملا اشتباه است بعد از مدت طولانی کار کردن با آیفون 10 هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند و این نوار سیاه همیشه جلوی چشم شما قرار دارد و آن را حس می‌کنید.

دوربین

دوربین اصلی آیفون 10 در یک کلام “بی نظیر” است. شاید تبلیغات انجام شده برای این دوربین توسط خود اپل و حتی امتیازدهی وب سایت های معتبری مانند DxO Mark را به عنوان مرجع معتبر قبول نداشته باشید اما کافیست یک عکس با دوربین اصلی آیفون 10 از هر سوژه دلخواهی بگیرید تا کیفیت تصویر، جزئیات و رنگ ها شما را مجذوب خود کنند. عکس گرفتن با آیفون X با وجود رابط کاربری بسیار ساده iOS کاملا لذت بخش است و دیدن نتایج روی گوشی یا رایانه باعث علاقمندتر شدن شما به عکاسی خواهد شد. همانند آیفون 8 اینجا هم شاهد به کارگیری حالت پرتره هستیم که در شرایط نوری مناسب می تواند تصاویر بسیار زیبا و هنری خلق کند. نکته قابل توجه امکان استفاده از حالت پرتره و افکت بوکه در زمان عکس گرفتن با دوربین سلفی است.هوش مصنوعی دوربین اپل نبستا خوب ارزیابی می شود و استفاده از افکت بوکه با وجود برخی ایرادات در جزئیات ریز مانند تارهای مو، عموما نتایج قابل قبولی ارائه می دهد.اما متاسفانه باز هم دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی عملکرد رضایت بخشی ندارد و در نور کم عکس ها دارای نویز بسیار شدیدی هستند. شاید قدم بعدی اپل برای ساختن یک گوشی ایده آل، استفاده از لنز و سنسور دقیق تر و حساس تر برای دوربین سلفی باشد.

باتری و اسپیکر گوشی iphone X

آیفون X اپل از دو اسپیکر استریو بهره می‌برد که کیفیت صدای خروجی از آن ها مناسب است. طبق بررسی های انجام شده قدرت صدای خروجی از اسپیکر آیفون X در حین پخش موزیک در حدود ۷۴ دسیبل بوده که این مقدار از قدرت اسپیکر گوشی هایی همچون گلکسی S8، گلکسی نوت ۸ یا ال‌جی V30 بیشتر است اما از قدرت اسپیکر آیفون ۸ و ۸ پلاس کمتر خواهد بود.

در مرحله بعدی نقد و بررسی آیفون X اپل نوبت به باتری آن می‌رسد. آیفون X از یک باتری لیتیوم یونی ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و از قابلیت‌هایی همچون شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه گوشی به نمایشگری بدون حاشیه و ۵.۸ اینچی و با وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل مجهز شده و پردازنده قدرتمندی هم دارد، در نگاه اول تصور می‌شود که ظرفیت باتری آن کم بوده و احتمالا عملکرد خوبی نخواهد داشت، اما در بررسی های عملی انجام گرفته مشخص شد که باتری آیفون X چندان ضعیف نبوده و عملکرد نسبتا مطلوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند، اما مطمئنا بهتر می‌شد اگر ظرفیت باتری این گوشی کمی بیشتر می‌بود.

طبق تخمین ما احتمالا باتری آیفون X می‌تواند در حالت بکارگیری نرمال گوشی تقریبا ۱۸ ساعت انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند. همانطور که اشاره کردیم، آیفون X اپل از قابلیت شارژ سریعی هم پشتیبانی می‌کند که بنا به ادعای اپل ظرف ۳۰ دقیقه تقریبا باتری گوشی را از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ می‌نماید. متاسفانه در بررسی های عملی صورت گرفته اصلا این موضوع به چشم نخورد و باتری این گوشی ۱۸۹ دقیقه زمان صرف کرد تا از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. متاسفانه این مدت زمان بسیار طولانی است که می‌توانید در جدول فوق نمودار آن را در مقایسه با سایر گوشی های موبایل موجود مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید باتری گوشی هایی مثل گلکسی S9 پلاس سامسونگ که ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد ظرف مدت زمان ۱۰۵ دقیقه شارژ می‌شود! بنابراین در مجموع عملکرد باتری آیفون X اپل چه از نظر شارژدهی و چه از نظر سرعت شارژ مجدد قابل بول نیست و از نقاط ضعف محصول به شمار می‌رود!

سخن پایانی

به‌طور حتم آیفون 10 بهترین آیفونی است که تا امروز معرفی و عرضه شده. این تنها یک جمله شعاری و کلیشه‌ای نیست و باید باور کنید که آیفون 10 واقعا بهترین آیفون است اما به همین نسبت قیمت خیلی بالایی دارد و گران‌ترین آیفونی است که در تاریخ به فروش رفته. طراحی متفاوت، صفحه‌نمایش کم حاشیه، دوربین با عملکرد بهتر و متفاوت‌تر و صفحه‌نمایش باکیفیت تراز عوامل اصلی بالا رفتن قیمت این محصول هستند.

اینکه چه کسانی باید این گوشی را بخرند کاملا واضح و روشن است. اگر شما طرفدار بسیار سرسخت آیفون هستید و هزینه‌ای که برای گوشی می‌پردازید هم برایتان اهمیت ندارد یک‌لحظه هم نباید در خرید این آیفون شک کنید. اما اگر این دو ویژگی را ندارید آیفون 8 پلاس هم چیزی شبیه به آیفون 10 است با این تفاوت که طراحی تکراری‌ای دارد و تنها سنسور تشخیص چهره ندارد.

اگر برای اولین بار می‌خواهید به دنیای آیفون قدم بگذارید به‌طور حتم آیفون 10 بهتر از هر محصولی می‌تواند توانایی آیفون و آی او اس را به شما نشان دهد اما خودتان باید به جیبتان نگاهی بیندازید که آیا این محصول ارزش 1000 دلار، که به پول ما هم مبلغ زیادی می‌شود، را دارد یا خیر؟ اگر تصمیم به خرید گوشی اپل گرفتید پیشنهاد میکنیم به اینجا سری بزنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی iphone se

گوشی ایفون SE

محتویات جعبه گوشی ایفون se شامل خود گوشی، محافظ صفحه نمایش، استیکر های اپل، دفترچه راهنما، اجکتور سیمکارت، آداپتور شارژ AC، ایرپاد و کابل شارژ می شود که یک سر آن لایتنینگ و سر دیگر آن USB است.

طراحی گوشی iphone se

طراحی این گوشی همانطور که اشاره کردیم چیز جدیدی با خود ندارد. در واقع این طراحی را پیشتر در گوشی‌های آیفون 5 و 5S دیده بودیم. اپل بعد از اینکه طراحی شیشه‌ای گوشی‌هایش را در آیفون 5 کنار گذاشت، از طراحی بدنه فلزی در 5S استفاده کرد. این طراحی به قدری طرفدار پیدا کرد که با تغییر آن در گوشی آیفون 6، بسیاری از کاربران اپل نامید شدند. ابعاد گوشی حتی یک دهم میلی‌متری هم تغییری نکرده و برابر با 123.8×58.6×7.6 میلی‌متر و وزن دستگاه 113 گرم می‌باشد.

شاید اپل می‌توانست از طراحی نزدیک به گوشی‌های آیفون 6 و 6S در این گوشی استفاده کند، اما باید اعتراف کنیم که طراحی 5S برای یک گوشی 4 اینچی بسیار دلچسب‌تر از طراحی دو گوشی جدید آیفون می‌باشد. در ضمن، با توجه به اینکه عرضه گوشی آیفون SE در برنامه کاری روتین اپل جایی نداشت، شاید بهترین، ارزان‌قیمت‌ترین و سریع‌ترین راه برای طراحی یک گوشی جدید، استفاده از طراحی قدیمی بود.

اما این طراحی با وجود طرفداران زیادی که دارد، دارای برخی نقاط منفی نیز می‌باشد. استفاده از طراحی قدیمی، شامل مواردی مانند نسل قدیمی تاچ آی‌دی اپل، دوربین سلفی 1.2MP و صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های زیاد با اطرف قاب جلویی گوشی می‌باشد. همانطور که می‌دانید، استاندرادهای امروزی طراحی گوشی‌های هوشمند، ایجاب می‌کند که صفحه‌نمایش دستگاه از کمترین حاشیه ممکن از اطراف برخوردار باشد – که این مساله در SE دیده نمی‌شود.گوشی اپل آیفون اس‌ای با یک محافظ Ion-Strengthened Glass (نوعی محافظ گوریلا گلس سفارشی‌سازی شده) پوشش داده شده و همچنین یک پوشش چربی‌گریز (Oleophobic) برای مصون ماندن گوشی در برابر لکه‌ها و اثر انگشت در نظر گرفته شده است.

نمایشگر

با اینکه شاسی تکراری گوشی هنوز برای ما جذاب است، در مورد صفحه نمایش این اعتقاد را نداریم. آرزو می کردیم صفحه نمایش آیفون 6s را روی این گوشی می دیدیم. اپل در صفحه نمایش های خود هیچ زمان به پیکسل ها دقت نمی کند و بیشترین تمرکز خود را به کیفیت این صفحات معطوف می کند. اپل برای این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت 640×1136 پیکسل استفاده کرده، این در حالی است که سامسونگ در حال حاضر بهترین صفحه نمایش های موبایلی دنیا را با کیفیت 2560×1440 پیکسل تولید می کند. اما تصور نکنید که اپل احمق است! زیرا با این تعداد پیکسل که در صفحه نمایش آیفون SE دیده می شود، این صفحه به اندازه ای باکیفیت است که نمی توان ایرادی به آن گرفت. خوانایی متون در این صفحه نمایش بسیار لذت بخش است و هیچ مشکلی با کوچک ترین متن ها نخواهید داشت. با چشم غیرمسلح و از فاصله بسیار نزدیک نیز هیچ پیکسلی را نمی توانید تشخیص دهید.

زیر نور خورشید این کیفیت خوب ثابت می ماند و می توانید با خیال راحت به تمام محتوا بدون هیچ افت کیفیتی دسترسی داشته باشید.

یک ویژگی جدید را از یاد نبریم که در آیفون 6s شاهدش بودیم و در این گوشی از دست رفته است. این ویژگی چیزی نیست جز 3D Touch یا همان لمس سه بعدی. اگرچه ما هیچ اعتقادی به این ویژگی نداریم و لمس سه بعدی را چندان کاربردی نمی بینیم و جنبه سرگرمی آن را پر رنگ تر می دانیم، با توجه به شناختمان از اپل، انتظار دیدن این ویژگی را در آیفون SE نیز داشتیم.

به هرحال صفحه نمایش آیفون SE کیفیت قابل قبولی دارد و کار کردن با آن لذت خاص خودش را دارد. هرچند صفحه نمایش این گوشی در برابر صفحه نمایش های آمولد سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد، باید قبول کنیم که درنوع خود یکی از بهترین هاست.

دوربین

قیمت 400 دلار، سال 2020، دوربین تکی. این سه کلمه، مواردی هستند که معمولا این روز‌ها شنیدن آن‌ها تعجب‌آور خواهد بود. آیفون جدید اپل تنوع دوربین‌ها را باور ندارد و می خواهد به جای آن‌ها، یک دوربین با کیفیت بهتر را در اختیار بگذارد. این دوربین تکی 12 مگاپیکسلی دقیقا مشابه همانی است که در آیفون 8 دیده بودیم. سنسور به‌کار رفته در این دوربین متعلق به شرکت سونی می‌باشد که دارای پیکسل‌های 1.22 میکرونی بوده و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پشتیبانی می‌کند. همچنین این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال می‌باشد که خبر امیدوار کننده ای برای یک محصول میان‌رده به شمار می آید و لنز این دوربین طوری کالیبره شده است که عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده در اختیار بگذارد.

شاید در ابتدا فکر کنید که کیفیت تصویر آیفون 8 در سال 2020 چندان خوشایند نخواهد بود؛ اما حقیقت این است که استفاده از تراشه جدید با پردازنده سیگنالی بهتر، در کنار قابلیت smart HDR باعث خواهد شد که کیفیت تصاویر پیشرفت چشمگیری داشته باشد. همچنین به لطف استفاده از تراشه جدید، آیفون SE 2020 قادر به ثبت تصاویر پرتره با دوربین تکی می‌باشد؛ اما متاسفانه اپل حالت شب جدید خود را برای این گوشی در نظر نگرفته است.

رابط کاربری دوربین مشابه چیزی است که پیش از این در گوشی‌های اپل دیده بودیم. حالت‌های مختلف دوربین در قسمت بالای دکمه شاتر چیده شده اند که با کشیدن انگشت می توان بین آن‌ها جا به جا شد. خود دکمه شاتر کاربردهای بیشتری را در اختیار می‌گذارد. به عنوان مثال با نگه داشتن این دکمه و کشیدن آن به سمت راست می توان فیلمبرداری را شروع کرد و تکرار این عمل به سمت چپ، عکاسی پی در پی را در اختیار خواهد گذاشت.

باتری گوشی iphone se

آیفون SE 2020 از باتری کوچک 1821 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که مشابه نمونه بکار رفته در آیفون 8 می‌باشد؛ با این حال انتظار می رود که تراشه بهینه تر بتواند تا حدودی شارژدهی دستگاه را بهبود ببخشد. این گوشی در آزمایش پخش مداوم ویدئو حدود 10 ساعت دوام می آورد که رکورد چندان جالبی نبوده و عملکرد متوسطِ روبه پایین آن را نشان می دهد.

در استفاده ترکیبی با روشن بودن اینترنت دیتا و انجام کارهایی مثل وبگردی، اجرای بازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و … این گوشی به سختی می تواند یک روز را دوام بیاورد و احتمالا در میانه روز کاری، مجددا باید به فکر شارژ کردن آن باشید.

کلام آخر

آیفون SE در حال حاضر ارزان ترین و کوچک ترین آیفون بازار محسوب می شود که طرفداران خاص خودش را هم دارد و در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار می گیرد. قبل از خریدن این گوشی باید ببینید که آیا می تواند نیازهای شما را برطرف کند یا خیر.

اگر می خواهید آیفون جدید بخرید اما نمی خواهید بالای 16 میلیون خرج کنید، آیفون SE جدید تنها گزینه پیش روی شماست. اگر به دنبال خوش دست ترین گوشی پرچمدار بازار هستید، به اکوسیستم اپل و آپدیت های چندین و چند ساله اش علاقه مندید، و تجربه کم نقص از گوشی هوشمند برایتان اهمیت زیادی دارد، آیفون SE می تواند نیاز شما را برآورده کند.

از طرفی اگر به دنبال یک گوشی جدید با طراحی مدرن و به روز هستید، ظرفیت باتری و سرعت شارژ برایتان اهمیت دارد، و به دوربین های چندگانه با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال یا عکاسی فوق عریض علاقه دارید، آیفون SE گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

مشخصات ایرپاد 2

ایرپاد 2

وجود ویژگی‌های جدید در ایرپاد 2 اپل مانند شارژ بی‌سیم، برخورداری از دستیار صوتی (Siri) و جفت شدن سریع‌تر نسبت به نسل اول، بسیار مفید هستند. اما به‌جز این موارد، پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل خود ندارند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که اگر ایرپاد اپل نسل اول را در اختیار دارید نیازی نیست که برای خرید ایرپاد نسل دوم اپل هزینه بیشتری بپردازید.

کیفیت صدا ایرپاد 2

طراحی ایرپاد نسل اول بسیار عالی و آینده نگرانه بود و اپل در ایرپاد ۲ آن را تغییر نداد. در حالی که انتظار می‌رفت کیفیت صدا با توجه به کیفیت رقبا بهبود یابد، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده است. در حالی که نسل به نسل کیفیت صدا در محصولات دیگر همانند آیفون و مک بهبود می‌یابد، اما اپل چنین کاری را برای ایرپاد ۲ نکرده است.

بنابراین کیفیت صدا دقیقا همانند نسل قبل است اما این چیز خوبی است؟

در یک کلمه: خیر. در حالی که ایرپاد به طور کلی عملکرد خوبی دارد اما آن‌ها بهترین نیستند. صداهای پایین نادیده گرفته می‌شوند و صداهای بالا بیش از حد شنیده می‌شوند. البته این جمله نمی‌تواند یک جمع بندی کامل از صدای ایرپاد باشد. اگر به صداها با اکولایزر تنظیم شده با دقت گوش دهید می‌توایند صداها را بشنوید. اما به طور کلی فرکانس بالا بیش از اندازه غالب است.

اتصال

ایرپاد ۲ دارای یک تراشه جدید است که ارتباط بی‌سیم و سایر ویژگی‌های هوشمند دستگاه را مدیریت می‌کند. ایرپاد نسل اول از تراشه W1 بهره می‌برد و نسل دوم ایرپاد از تراشه H1 استفاده می‌کند که در مطلبی به طور کامل به آن پرداختیم.

مهمترین ویژگی این تراشه پشتیبانی از قابلیت هی سیری است. دیگر نیازی نیست که از جسچرهای نسبتا سخت دوبار روی گوشی زدن، استفاده کنید و با گفتن عبارت هی سیری می‌توانید دستیار صوتی هوشمند اپل را فراخوانید. اگر از سیری استفاده می‌کنید این ویژگی برای شما لذت بخش خواهد بود.

با نسل جدید تاخیر صدا نیز کمتر شده است. با هدفون‌های بی‌سیم معمولا این مشکل وجود دارد که پخش صدا کمی با تاخیر صورت می‌گیرد، این مسئله به خصوص زمانی که در حال بازی یا مشاهده فیلم هستید حس می‌شود. با وجود اینکه نسل اول ایرپاد در این زمینه بد عمل نمی‌کرد، اما نسل جدید بهتر شده است. این مسئله را با انجام یک تست کوچک با دو نسل ایرپاد می‌توان متوجه شد.

با H1 زمان سوییچ بین دستگاه نیز کاهش یافته است. شما می‌توانید ایرپاد را با چند دستگاه جفت سازی کنید و در صورتی که بین دستگاه منبع قصد سوییچ داشته باشید این کار سریعتر انجام می‌شود. کافی است که ایرپاد را از دستگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید تا ظرف چند ثانیه صدای آن از ایرپاد پخش شود. اپل گفته بود که این زمان تقریبا نصف شده است اما در تست ما کاهش در حدود ۳۰ درصد بود که  پیشرفت خوبی است اما هنوز هم راه برای آنی شدن این تغییر وجود دارد.

راحتی ایرپاد 2

از آنجاییکه ایرپاد 2 ابعادی مشابه نسل قبل دارد، وزن کم ایرپاد 2 از اهمیت زیادی برخوردار است. ایرپادز به آرامی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. همین که آنها را در گوش خود قرار دهید، در زمینه محو می‌شوند و به راحتی می‌توانید حرف بزنید. این قابلیت گاهی ترسناک می‌باشد و احساس می‌کنید فرد دیوانه شده است.

ایرپادزها کوچک هستند و حتی برای گوش‌های بسیار کوچک مناسب می‌باشند. بیشتر افراد همیشه نگران از دست دادن ایرپاد خود هستند و احساس می‌کنند وقتی می‌دوند، از پله‌ها پایین می‌آیند و یا اینکه حرکات سنگین انجام می‌دهند یکی از ایرپادها گم خواهد شد، اما آنها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و امکان گم کردن آنها کم است.

سرعت 

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

جمع بندی

به طور کلی اگر در حال حاضر صاحب نسل ۱ ایرپاد هستید و باتری آن هنوز سالم است ، خرید این محصول را به شما پیشنهاد نمیکنیم اما اگر  قصد خرید یک هدفون بی سیم جدید را دارید نسل دوم Airpod گزینه خوبی برای شماست.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون xs

زمانی که اپل در سال گذشته از گوشی آیفون X رونمایی کرد، تنها قصد نداشته که یک گوشی جدید را معرفی کند، بلکه می‌خواسته سیاست جدید خود در قبال آیفون‌ها را نشان دهد. حقیقت امر این است که آیفون X  توانست با تغییراتی که با خود به همراه آورده، تبدیل به پرفروشترین گوشی اپل بشود . هم اکنون با معرفی شدن iPhone XS و iPhone XS Max ، باید دید اپل تا چقدر به ایده‌ی جدید خود وفادار مانده است.

آیفون‌های جدید، قدرتمندترین سخت افزار اپل در زمینه گمینگ را به نمایش می‌گذارند و اگر شما یکی از آن‌ها را خریداری کنید، تا مدت‌ها نیازی به تعویض گوشی خود نخواهید داشت، با این توضیحات باید حدس زده باشید که این دو گوشی تا چه حد قدرتمند هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا iPhone XS و iPhone XS Max ارزش پولی را که بابت آن پرداخت می‌کنید را دارند؟ از این قسمت به بعد مسائل مقداری پیچیده می‌شوند. قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم، ابتدا باید بدانیم چه چیزی باعث می‌شود آیفون‌های جدید تا این حد خواستنی به نظر آیند. در ادامه به بیان مشخصات گوشی ایفون xs خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون xs اپل

اگر آیفون X را مشاهده کنید، تفاوتی را با iPhone XS متوجه خواهید شد. در هر دو محصول، هیچ قاب آلومینیومی و به جای آن یک نوع فولاد ضد زنگ به کار رفته است. صفحه نمایش به طور تقریبی به طور کامل قسمت جلویی گوشی را پوشش داده است و پشت گوشی یک قاب از جنس شیشه ای است که با پروسه استفاده از شارژ بی سیم را تسهیل می کند. از آنجا که قاب این دستگاه از شیشه ساخته شده است، اثر انگشت و وجود لکه نیز اجتناب ناپذیر است. البته، اپل از یک پوشش مقاوم در برابر چربی در دستگاه استفاده کرد، از برخی از نقاط در تلفن جلوگیری کرد، اما هنوز اثر انگشت خود را بر روی گوشی نشان می‌دهد. این فقط برای کسانی است که مزاحم کاربران هستند که بسیار غیر قابل اطمینان هستند که می‌خواهند از تلفن بدون چارچوب محافظتی استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های مهم تلفن همراه آیفون XS ، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، و این دستگاه ضد آب با رقبا مانند سامسونگ گلکسی S9 و Sony Xperia XZ3 است. هنگامی که اپل جک 3.5 میلیمتری صدا را از آیفون 10 حذف کرد، بسیاری از کاربران با پاسخ منفی مواجه شدند، اما برای شرکت های تلفن همراه دیگر وقت زیادی نگرفتند و با حذف سوکت، گوشی های نازک تر و زیباتر را راه انداختند. . البته، اگر شما از دانگل لایتینگ اپل راضی نیستید، خوشحال خواهید بود که ایرپاد های بی سیم در آیفون 10S لذت خواهید برد.

فناوری Face ID سریع تر از آیفون 10 است، اما این به دلیل سخت افزار جدید و ویژگی‌های نرم افزاری با سرعت بالا برای سنسور تشخیص چهره جدید نیست. در فناوری تشخیص چهره اپل، دوربین و فرستنده مادون قرمز در بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرند؛ زمانی که آی فون می‌خواهد چهره شما را تشخیص دهد، یک فرستنده نوری نامرئی برای شما ارسال می‌کند. دوربین مادون قرمز این نور را تشخیص می‌دهد و مطابق با الگوی قبلی که توسط چهره شما گرفته شده است، و اگر آن یکی باشد، گوشی را باز می‌کند. اپل ادعا می‌کند که با استفاده از سی هزار نقطه، که هیچ کسی و به هیچ وجه قادر به دور زدن آن نیست، برای نجات الگوی چهره ذخیره شود. با استفاده از ماسک ها، عکس ها یا موارد مشابه نمی‌توانید اطلاعات خود را به خطر بیاندازید؛ حال اگر شما یک برادر یا خواهر دوقلویی داشته باشید، هنوز هم باید درباره امنیت اطلاعات احساس نگرانی کنید.

کار سنسور چهره در همه شرایط، حتی زمانی که شما در رختخواب می‌باشید، و یا وقتی یک عینک آفتابی بر چشم دارید، یا زمانی که شما آرایش خود را تغییر می‌دهید، ریش دارید یا صورت خود را اصلاح کردید، و یا در هنگام استفاده از یک کلاه یا حتی اگر در تاریکی باشید. شما ممکن است فکر کنید که استفاده از این قابلیت آسانتر از اثر انگشت است، ولی استفاده از این قابلیت دارای دردسر کمتری نسبت به اثر انگشت است و فقط لازم است که به این قابلیت عادت کنید، که این اتفاق با استفاده بیشتر از آیفون 10S در روز‌های اولیه استفاده از گوشی قطعاً رخ می‌دهد. فقط با یک نگاه به آیفون 10S، می‌توانید قفل گوشی را باز کنید، همچنین از فروشگاه اپل یا Apple Pay، یا خرید از Apple Store، برنامه و بازی بخرید، گذرواژه های خود را در یک سفر، و یا حتی برنامه های کاربردی که نیاز به اثر انگشت خود را دارند، حال می توانید به استفاده از چهره آن ها را باز کنید و استفاده کنید.

نمایشگر

وقتی ابعاد کلی دستگاه تغییر نکرده باشد، بعید است که با نمایشگر متفاوتی نیز رو‌به‌رو باشیم. همین‌طور هم هست و آی‌فون جدید نسبت به نسل گذشته تغییری در اندازه و نسبت نمایشگر نداشته و همچنان شاهد یک صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع Super AMOLED و با نسبت 19.5:9 در این گوشی هستیم که رزولوشن 2436 در 1125 را ارایه می‌دهد. با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید متوجه شوید که در هر اینچ از نمایشگر این گوشی 458 پیکسل جای گرفته‌ است.

البته خوشبختانه در اینجا شاهد بهبودهایی هستیم و همه چیز همچون سابق نیست. نمایشگر سوپر رتینا آی‌فون Xs با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دیده می‌شود که پیش‌تر نمونه آن را در گوشی گیمینگ ریزر دیده بودیم. این نمایشگر همچنین از داینامیک رنج بسیار خوبی بهره می‌برد و به گفته سازنده نسبت به نسل قبلی تا 60 درصد بهبود داشته است.

نمایشگر همچنان از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند. این مدل رنگ‌ها را بسیار گرم و زنده به نمایش می‌گذارد و رنگ مشکی نیز در آن بسیار عمیق دیده می‌شود. به‌طور کلی نمایشگر آی‌فون Xs یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده تا به امروز است و می‌توان آن را جدی‌ترین رقیب گلکسی نوت 9 سامسونگ در این زمینه به حساب آورد.

دوربین

یکی دیگر از مواردی که در آیفون XS نسبت به گذشته (آیفون X) تغییر چندانی نداشته، مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی iPhone XS دقیقا مثل آیفون ایکس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که سنسور اول دیافراگم F/1.8 را به همراه داشته و سنسور دوم از دیافراگم F/2.4 بهره‌ می‌برد. سنسور دوربین اول این مجموعه زاویه دید گسترده‌ای دارد اما سنسور دوربین دوم مجموعه از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز دوربین اصلی iPhone XS هم از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند. قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط این مجموعه قابلیت پشتیبانی بوده و توسط لنز دو پیاده‌سازی می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS اپل قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

اما دوربین iPhone XS در عمل چگونه است؟ همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین اصلی یا پشت آیفون XS اپل کیفیت فوق‌العاده عالی دارد. با دوربین اصلی این گوشی تقریبا تحت هر شرایطی می‌توانید عکس های به یاد ماندنی و بسیار با کیفیتی را ضبط کنید. چراغ فلش LED چهارگانه دوربین اصلی آن سیب می‌شود تا در تاریک‌ترین محیط ها هم بتوانید عکس های با نور مناسب را ضبط نمایید. کیفیت عکس ها شاید در محیط های تاریک کمی افت کند اما با این حال کیفیتی فراتر از استانداردهای فعلی دوربین گوشی های هوشمند را ارائه می‌کند. قابلیت عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم در iPhone XS با آپدیت هایی ارائه شده که کیفیت ضبط اینگونه تصاویر را بهبود می‌بخشد.

در سمت مقابل دوربین سلفی آیفون XS اپل هم مثل آیفون X از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. عکس هایی که با دوربین سلفی iPhone XS اپل ضبط می‌شوند به واقع کیفیت عالی دارند و چیزی فراتر از کیفیت یک لنز دوربین 7 مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند. عکسبرداری سلفی در حالت پرتره آیفون XS بهبود یافته و هم اکنون تفکیک مابین لبه های چهره کاربر و محیط اطراف پشت سر وی به شکل بهتری انجام می‌شود. بنابراین هر دو دوربین اصلی و سلفی آیفون XS اپل کیفیت کم‌نظیری را ارائه می‌کنند و بدون شک رضایت شما را جلب خواهند کرد. اگر به عکسبرداری با گوشی علاقه دارید، مطمئن باشید iPhone XS اپل یکی از بهترین گوشی هایی است که می‌توانید خریداری کنید.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون xs اپل

این بخش از بررسی آیفون XS می‌خواهیم مورد باتری و توان شارژدهی آن در این گوشی صحبت کنیم. اپل برخلاف اغلب شرکت های سازنده گوشی که ظرفیت باتری گوشی های خود را افزایش می‌دهند، ظرفیت باتری آیفون XS را مقایسه با آیفون X کاهش داده است! (برای مطالعه بررسی آیفون X اپل اینجا کلیک کنید). باتری iPhone XS اپل ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعتی دارد، حال آنکه آیفون ایکس اپل از یک باتری 2716 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بود. اگرچه تفاوت مابین ظرفیت باتری این دو گوشی خیلی ناچیز است اما هر حال اشاره به این موضوع جالب به نظر می‌رسید. قدرت و کیفیت شارژدهی باتری آیفون XS تقریبا مثل باتری آیفون X است. به طور میانگین با یک بار شارژ باتری آیفون XS اپل می‌توانید تقریبا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنید و اگر از گوشی استفاده مداوم و سنگینی به عمل آورده شود، توان شارژدهی باتری دستگاه کمتر خواهد شد.
آیفون XS اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اپل باتری این گوشی می‌توان ظرف مدت مپزمان 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ شود که البته این ادعا در عمل در این حد و اندازه قابل مشاهده نبوده و عملا باتری دستگاه ظرف 30 دقیقه چیزی در حدود 30 الی 40 درصد شارژ می‌شود. به طور کلی وضعیت عملکرد باتری آیفون XS اپل خوب است اما نمی‌توان آن را از نقاط قوت دستگاه محسوب کرد.

کلام آخر

به طور کلی می‌توان گفت که گوشی اپل آیفون XS در واقع همان آیفون X می‌باشد که به نوعی از نظر همه ابعاد و امکانات بهینه شده و در عین حال ظاهر خود را حفظ کرده است. قیمت این گوشی نیز چون قیمت دیگر محصولات اپل بسیار بالامی‌باشد. از مهمترین قابلیت ها و تغیراتی که این گوشی با مدل x دارد دوربین قوی تر، سنسور تشخیص چهره پردازنده و رنگ طلایی آن است. ویژگی های دیگر مانند بهره گیری از استاندارد ضد آب بودن گوشی و نسخه 512 گیگابایتی از دیگر تغییراتی هستند که در این گوشی مشاهده می‌شود.عمر باتری گوشی آیفون XS نسبت به مدل X تغییر چندانی نداشته است. کمپانی اپل مصر است گوشی های آیفون را به درگاه لایتنینگ مجهز کند اما در این گوشی خبری از پورت USB Type-C نیست. اگر شما دنبال تغییرات فوق العاده شگرف و بزرگ در آیفون XS هستید بدون شک در هنگام کار در اولین دقایق با این گوشی نامید می‌شوید. به هر حال، از آیفون XS به همراه دیگر محصول عظیم الجثه اپل یعنی XS MAX می‌توان به عنوان با دوام ترین آیفون ها در بازار نام برد که می‌توانند بیشترین رضایت را به کاربران جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه به همراه داشته باشند. برای اطلاع از قیمت گوشی های اپل کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

خرید اقساطی ایفون ایکس مکسآیفون ایکس مکس یا iPhone XS Max ( که Ten S Max تلفظ می شود) بزرگترین گوشی هوشمند بود که اپل در دسامبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد. اپل آیفون ایکس اس مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی است. مطمئنا این گوشی جدیدترین محصول Max اپل نیست، بعد از تولید این گوشی شرکت اپل سه گوشی جدیدتر آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به بازار عرضه کرد و در حال حاضر این سه گوشی جزء جدیدترین محصولات این شرکت می باشند. برای خرید اقساطی ایفون ایکس مکس کلیک کنید.

بررسی ایفون ایکس مکس اپل

طراحی

بررسی آیفون XS Max را با مرور سبک طراحی و ظاهر گوشی آغاز می‌کنیم. زبان و سبک طراحی که اپل در آیفون XS مکس از آن استفاده به عمل آورده مشابه با سبک بکار رفته در آیفون XS و آیفون X (محصول سال 2017 اپل) است. فریم اصلی دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قاب های پشت و جلوی گوشی شیشه‌ای هستند. اپل اشاره دقیقی نداشته که در قاب پشت و جلوی آیفون XS مکس از چه نوع شیشه‌ای استفاده به عمل آورده اما مدعی شده که شیشه بکار رفته در این گوشی مقاوم‌ترین نوع شیشه‌ای محسوب می‌شود. که تاکنون در هر گوشی موبایلی از آن استفاده شده است.

ابعاد بدنه آیفون XS Max اپل 7.7 در 77.4 در 157.5 میلیمتر بوده و دستگاه حدود 208 گرم وزن دارد. بنابراین علیرغم اینکه گوشی از نمایشگری بزرگ بهره می‌برد و طول و عرض نسبتا بلندی هم دارد، ضخامت بدنه آن کم است و این مسئله منجر به ظریف‌تر به نظر رسیدن دستگاه می‌شود. زمانی که از نمای رو به رو به آیفون XS Max اپل نگاه کنید، صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه آن خیلی سریع توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی تقریبا 84.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه کرده و بدین سبب ظاهری چشم‌نواز را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. لازم به اشاره است که زائده بالای صفحه نمایش یا اصطلاحا ناچ (Notch) همچنان مثل آیفون X در بخش فوقانی ال سی دی دیده می‌شود و محل نصب سنسور های جلوی گوشی است.

زمانی که به قاب پشت آیفون XS مکس نگاه می‌کنید هم درخشندگی قاب پشت گوشی که با شیشه پوشانده شده توجهتان را جلب خواهد کرد. سنسور دوربین دوگانه گوشی به صورت عمودی در لبه فوقانی و سمت چپ قاب پشت آیفون XS Max نصب شده و هیچ خبری هم از اسکنر انگشت یا اصطلاحا تاچ آیدی (Touch ID) نخواهد بود. زمانی که آیفون XS مکس اپل را در دست می‌گیرد، تفاوت مابین این گوشی و تمام گوشی های دیگری که در بازار وجود دارند را احساس خواهید کرد. گوشی به گونه‌ای طراحی شده که جذابیت در آن موج می‌زند و هر فرد علاقمند به تکنولوژی و موبایل را عاشق خودش می‌کند.

نسخه‌ای از آیفون XS Max که قرار است در بازارهای آسیایی عرضه شود قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را خواهد داشت. این گوشی از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و بدین سبب قادر است تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب دوام داشته باشد. همانطور که گفتیم آیفون XS Max از اسکنر انگشت بهره‌مند نیست و به جای آن به قابلیت تشخیص چهره پیشرفته اپل که فیس آی‌دی (Face ID) نام دارد مجهز خواهد بود. بدین سبب کاربر می‌تواند در هر شرایط و وضعیتی با گرفتن گوشی جلوی صورت خود قفل نمایشگر آن را آنلاک کند.به صورت کلی باید بگوییم که اگر به دنبال یک گوشی بزرگ و زیبا هستید که در دست شما کاملا خاص به نظر برسد و توجه هر فردی را جلب کند، آیفون XS مکس اپل بهترین گزینه پیش رویتان خواهد بود. شاید زبان و سبک کلی طراحی این گوشی در مقایسه با آیفون X که سال گذشته از سوی اپل معرفی شده باشد چندان متفاوت نباشد، اما این مسئله نمی‌تواند نقطه ضعفی برای آیفون XS Max محسوب شده و از ارزش های آن بکاهد. به نظر ما آیفون XS مکس اپل از نظر طراحی و ظاهر یک گوشی فوق‌العاده است.

نمایشگر

اصلی‌ترین فاکتوری که آیفون XS Max را نسبت به آیفون XS معمولی متمایز کرده، نمایشگر بزرگ‌تر آن است. آیفون XS Max به یک صفحه نمایش برش خورده 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولوشن عجیب و غریب 1242 در  2688 پیکسل فعالیت می‌کند.

با وجود اینکه تکنولوژی HDR در نمایشگر گوشی‌های هوشمند هنوز به یک اصل مهم تبدیل نشده، اما گاهی اوقات نبود آن در پرچمدار اپل احساس می‌شود. نحوه نمایش نقاط تیره و روشن تصاویر در این نمایشگر، به اندازه‌ای فوق العاده نیست که کاربر را به وجد آورد. البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عملکرد بد اپل در این زمینه نیست؛ چرا که صفحه نمایش آیفون XS Max کیفیت بالایی دارد و برای کاربران به اندازه کافی رضایت بخش است.

پنل سوپر امولد که در آیفون‌های جدید با نام Super Retina HD display شناخته می‌شود، روشنایی بالایی دارد و از نظر دقت در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب ظاهر شده است.گوشی‌های اپل معمولا از نظر تفکیک پیکسلی در نمایشگر نسبت به مدل‌های هم‌رده، ضعیف‌تر عمل می‌کردند. پیش‌تر این موضوع نارضایتی کاربران زیادی را به دنبال داشت و باعث شد تا اپل برای افزایش آن در گوشی‌های جدیدش اقدام کند. چگالی پیکسلی نمایشگر آیفون XS Max اکنون به 458ppi می‌رسد که همچنان نسبت به اکثر پرچمداران بازار در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. با این وجود وضوح تصویر در آیفون XS Max به اندازه کافی مناسب است و تصاویر با شارپنس خوبی در آن به نمایش در می‌آیند. همچنین بر اساس ادعای اپل، نمایشگر آیفون XS Max از نظر رنج دینامیکی 60 درصد بهتر از نسل قبل یعنی آیفون X عمل می‌کند. لازم به ذکر است صفحه نمایش آیفون XS Max همچنان از قابلیت لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

دوربین

بررسی آیفون XS Max به ما نشان داد این گوشی از نظر عملکرد دوربین شباهت زیادی به آیفون X دارد. در این پرچمدار شاهد قرارگیری یک ماژول دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستیم. چینش لنزهای دوربین در این دستگاه به صورت عمودی انجام شده و اپل بین‌‌شان را با فلاش چهارگانه LED پر کرده است. مانند نسل قبل، لنزهای به کار رفته در این گوشی، از نوع تله فوتو و واید انگل است که به ترتیب گشودگی دیافراگم f/1.8 و f/2.4 دارند.

وجود قابلیت Smart HDR اصلی‌ترین تفاوتی است که در دوربین آیفون XS Max نسبت به آیفون X ایجاد شده است. Smart HDR نسبت به HDR معمولی، به ثبت جزییات بیشتر و همچنین کنتراست بالاتر در تصاویر کمک می‌کند. با توجه به این موضوع، اگر نمونه تصاویر ثبت شده با آیفون XS Max و آیفون X را با هم مقایسه کنید، متوجه تفاوت در این قسمت خواهید شد. از طرفی سایز پیکسل‌ها در آیفون XS Max نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده و شاهد جذب نور بیشتر در تصاویر گرفته شده با آن هستیم. 

لازم به ذکر است اپل هر دو لنز دوربین آیفون XS Max را به لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده و کاربر را در ثبت تصاویر ویدیوها با کیفیت بهتر کمک می‌کند.

برنامه دوربین اپل بسیار ساده طراحی شده و برخلاف گوشی‌های اندرویدی حداقل‌ترین تنظیمات برای شخصی سازی در آن یافت می‌شود. همچنان در این اپلیکیشن خبری از مود Pro برای عکاسی حرفه نبوده و کاربر برای دسترسی به تنظیمات مربوط به آن باید از اپلکیشن‌های جانبی موجود در این زمینه استفاده کند.

قابلیت عکاسی پرتره و زوم اپتیکال دو برابری به لطف بهره‌گیری از ماژول دوگانه در این پرچمدار به کاربر ارایه می‌شود. برای استفاده از زوم اپتیکال تنها کافی است در برنامه دوربین، روی آیکون 2X کلیک کنید. قابلیت عکاسی پرتره هم با سوایپ مودها قابل دسترسی است. کاربر می‌تواند بعد از ثبت عکس پرتره، روی گزینه Edit کلیک کند و از این طریق میزان تارشدگی در پس زمینه را به صورت دستی کم و زیاد کند. همچنین در این مود امکان ایجاد افکت نورهای استودیویی هم موجود است.

دوربین سلفی این آیفون جدید 7 مگاپیکسل رزولوشن دارد و از قابلیت‌های عکاسی پرتره و Smart HDR بهره می‌برد. عکاسی پرتره با دوربین سلفی آیفون XS Max به کمک پردازش نرم افزاری انجام می‌شود. جداسازی سوژه از پس زمینه توسط این دوربین سلفی به خوبی انجام شده و تصاویر در این مود با کیفیت قابل قبولی ثبت می‌شوند.

به طول کل عملکرد دوربین آیفون XS Max به آیفون X که سال قبل شاهدش بودیم، شباهت زیادی دارد و بهبود اندکی در آن ایجاد شده است؛ بنابراین اگر از کیفیت نمونه تصاویر ثبت شده توسط آیفون X رضایت داشته باشید، مطمئنا آیفون XS Max که از قابلیت Smart HDR بهره می‌برد، شما را راضی خواهد کرد.

فیلمبرداری توسط آیفون XS Max حداکثر با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌شود. امکان فیلمبرداری صحنه آهسته‌ هم با نرخ 240 فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ دی در این دستگاه موجود است.

باتری ایفون ایکس مکس اپل

گوشی‌های آیفون همیشه مشکل باتری داشته‌اند و می‌توان گفت پاشنه آشیل این گوشی‌ها همین باتری است؛ اما اینبار به خصوص در آیفون 10 اس مکس شاهد باتری‌ای بزرگ‌تر هستیم که گفته می‌شود ظرفیت 3174 میلی‌آمپر ساعتی دارد و این بزرگ‌ترین باتری است که اپل در تا امروز در گوشی‌های آیفون به کار گرفته است. در کنار ظرفیت بیشتر باتری نکته بسیار مهم این است که پردازنده جدید اپل بسیار کم‌مصرف است.

اپل ادعا می‌کند که گوشی آیفون 10 اس مکس نسبت به آیفون 10 عمر باتری 90 دقیقه‌ای بیشتری دارد. مشخص نیست اپل چطور توانسته به این عدد دست پیدا کند اما چیزی که مطمئن هستیم این است که آیفون 10 اس مکس می‌تواند با یکبار شارژ و استفاده معمولی 1 روز کامل را دوام بیاورد.

آیفون‌های جدید اپل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما متاسفانه در جعبه دستگاه خبری از آداپتور با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع وجود ندارد و باید این آداپتور را جداگانه تهیه کنید. به هر حال ما آزمایش خودمان را با شارژری که داخل جعبه دستگاه بود انجام دادیم و این آزمایش برای آیفون 10 اس مکس است. برای شارژ شدن این آیفون بزرگ از صفر تا 50 درصد به 1 ساعت و 30 دقیقه و برای رسیدن به شارژ 100 درصد به 3 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

جمع بندی

آیفون‌های جدید اپل بهبودهای هیجان انگیزی نسبت به نسل قبل نیستند. آنگونه که آیفون 10 ما را سال گذشته شگفت زده و شیفته خودش کرد از دیدن این آیفون‌ها شگفت زده نشدیم. البته با توجه به نامگذاری اپل هم نباید انتظار شگفتی را می‌داشتیم زیرا آیفون‌هایی که حرف S را انتهای نام خودشان می‌بینند همیشه یک نسخه بهبود یافته از نسل قبل هستند و برای آیفون 10 های جدید هم همینطور است.

بزرگترین تفاوت آیفون‌های جدید اپل با نسل قبل در اندازه آیفون 10 اس مکس است که بزرگترین صفحه‌نمایش آیفونی را دارد که تا امروز دیده‌اید. در کنار اندازه بزرگ صفحه‌نمایش می‌توان به باتری قوی‌تر، دوربین باکیفیت‌تر و کارامدتر، پردازنده پرقدرت‌تر و در نهایت اسپیکرهای بهبود یافته اشاره کرد.

ویژگی‌های جدید آیفون‌ها این دو گوشی را گزینه‌ای مناسب برای خرید تبدیل کرده‌اند اما برای چه کسانی؟

آیفون‌های جدید اپل مناسب کسانی هستند که آیفون 10 ندارد و یا برای اولین بار است که می‌خواهند وارد اکوسیستم اپل شوند. اگر شما سال گذشته آیفون 10 را خریده‌اید پشنهاد می‌کنیم دو دستی به همان گوشی خودتان بچسبید زیرا این آیفون‌های جدید با اینکه گل سرسبد گوشی‌های هوشمند هستند و هر پرچم‌داری تاب رقابت با آن‌ها را ندارد اما برای شما که آیفون 10 دارید هیچ جذابیتی ندارند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

اپل واچ سری 5

اپل نیازی به ساخت اپل واچ سری 5 نداشت، چرا که سری 4 از لحاظ مشخصه‌های کاربردی، برنامه حمایتی و ظاهر جذاب خود هنوز پیروز میدان رقابت است. اما چرا در همان جا توقف کند و پیشرفت‌های بیشتری نداشته باشد؟ در نگاه اول ممکن است اپل واچ سری 5 را با نسل قبلی سری 4 اشتباه بگیرید، اما سری 5 جدید نمایش‌گر همیشه روشن را به مشخصه‌های خود اضافه کرده است و همین مشخصه این ساعت را بهترین ساعت هوشمند کرده است. قابلیت‌های اپل واچ سری 5 افزایش یافته است و این ساعت را جذاب‌تر و بهتر کرده است. با ما همراه باشید تا به بررسی اپل واچ سری 5 بپردازیم و از ویژگی‌های کاربردی و منحصر به فرد این ساعت هوشمند آگاه شویم. همچنین شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی اپل واچ 5 را نیز تجربه کنید. 

بررسی اپل واچ سری 5

صفحه نمایش

نمایشگر جدید اپل واچ سری 5 همواره روشن خواهد بود و نور آن در زوایای مختلف کم و زیاد می شود، بدین ترتیب  همیشه می توانید واچ فیس و زمان را مشاهده نمایید . در صورتی که مچ دستتان را بچرخانید، نمایشگر به بالاترین حد روشنایی خود می‌رسد.

نمایشگر LTPO OLED نسل جدید اپل واچ دارای 1000 نیت روشنایی می باشد.

سری پنجم اپل واچ همانند اپل واچ سری 4 در دو سایز 40 و 44 میلیمتر عرضه می گردد.

بدنه

اپل واچ سری 5 در چهار مدل و جنس بدنه مختلف شامل بدنه آلومینیوم ، بدنه استیل ، بدنه تیتانیوم و بدنه سرامیک طراحی و عرضه می گردد. قابل توجه است که بدنه آلومینیوم از ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافت شده تولید می‌شود. همچنین بدنه تیتانیوم برای اولین بار است که در اپل واچ عرضه می گردد.

برنامه های سلامت

حضور اپل واچ در همه مکان ها، حس زندگی سالم را به کاربران القا می کند. این ساعت هوشمند ضربان قلب شما را کنترل می کند و به شما این امکان را می دهد که متوجه بیماری ها و نامنظم بودن فعالیت قلبتان شوید. همچنین در صورت بالا رفتن میزان سر و صدا، بهترین مکانی که می تواند بر سلامت شنوایی شما تأثیر بگذارد معرفی می کند. حتی به شما کمک می کند تا چرخه قاعدگی خود را ردیابی کنید. می توانید حالت هایی مانند تنفس، ضربان قلب و حالت های مختلف را به واچ فیس خود اضافه کرده و آن ها را در طول روز استفاده کنید. اپل واچ 5 اولین ساعتی است که در همه حال از شما مراقبت می کند.

ECG روی مچ دست

در هر زمان در هر نقطه که باشید با برنامه ECG، اپل واچ سری 5 تنها در 30 ثانیه قادر به تولید یک ECG شبیه به یک الکتروکاردیوگرام خواهید بود. این یک دستاورد مهم برای یک گجت پوشیدنی است که می تواند داده های مهم را برای آرامش خاطرشما و اشتراک گذاری با پزشکان فراهم کند. ضربان قلب نامنظم می تواند نشانه ای از یک وضعیت جدی باشد، اما بسیاری از افراد در حالت عادی این گونه علائم را تشخیص نمی دهند. اپل واچ 5 با اعلان های برنامه Heart می تواند قلب شما را بررسی کرده و نسبت به این بی نظمی ها به شما هشدار دهد. بنابراین می توانید با جمع آوری این اطلاعات با پزشک خود مشورت کنید.

چرخه قاعدگی

وجود یک برنامه عالی و جدید مخصوص زنان به نام ردیابی چرخه (Cycle Tracking) به شما اطلاعاتی در مورد چرخه قاعدگی و باروری می دهد و می تواند به ارائه تصویری شفاف تر به سلامت کلی شما کمک کند. علاوه بر هشدار اطمینان از شروع سیکل قاعدگی، اطلاعات بیشتری برای کمک به شما در ردیابی بی نظمی ها و علائم کیست ها و فعالیت تخمدان ها برای صحبت با پزشک در اختیار شما قرار می دهد.

محافظ شنوایی

گاهی اوقات با حضور در یک محیط، سر و صدای زیاد بدون آنکه حتی متوجه شوید می تواند به حدی برسد که بر شنوایی شما تأثیر منفی بگذارد. به لطف سیستم عامل watchOS 6 برنامه جدید نویز Noise توسط میکروفن داخلی میزان نویز محیط را بر حسب دسی بل می سنجد. این برنامه هنگامی که احساس کند صدای جمعیت و محیط یا شلوغی ماشین آلات، خطری برای شنوایی شما ایجاد می کند به شما مکانی را برای سلامت شنوایی پیشنهاد می دهد.

باتری اپل واچ سری 5

در طول مدتی که از این گجت استفاده کردم، باتری عملکردی بسیار خوبی داشت. من از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب این ساعت را در دست داشتم و هنوز ۴۰ درصد از شارژ آن باقی مانده بود. البته این میزان شارژدهی باتری در روزهایی که ورزش میکنید متفاوت خواهد بود و قطعا شارژ بیشتری مصرف خواهد شد. ولی حتی بعد از یک یا دو ساعت ورزش کردن هم شما تا شب نیازی به شارژ کردن ساعت خود نخواهید داشت.

باتری این ساعت به هیچ وجه نمی‌تواند به مدت دو روز شارژدهی داشته باشد و اگر شما ساعت خود را در شب شارژ نکنید، در روز بعد حتماً به مشکل خواهید خورد.

اپل واچ سری ۵ با همان شارژ مغناطیسی که در مدل های قبلی هم شاهدش بودیم شارژ میشود. این شارژ می‌تواند در عرض ۳۰ دقیقه باتری ساعت شما را ۴۴ درصد شارژ کند و برای شارژ کامل به ۹۰ دقیقه زمان احتیاج دارد.

جمع بندی

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون x اپل

ایفون x اپل

آیفون X یکی از بهترین و منحصر به فردترین آیفون‌های شرکت اپل محسوب می‌شود که زیبایی خاصی در طراحی آن نهفته بوده و سخت افزاری قدرتمندی در آن مورد استفاده قرار داده شده است. ظاهر زیبا، دوربین بی‌نظیر، صفحه نمایش عالی و پردازنده فوق‌العاده بخشی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مثبت این گوشی هوشمند هستند. در ادامه قصد این مطلب می‌خواهیم به بررسی آیفون اپل پرداخته و مروری بر نقاط قوت و ضعف این گوشی هوشمند داشته باشید. برای اطلاع از قیمت ایفون x کلیک کنید.

بررسی گوشی ایفون x اپل

طراحی

یک طراحی و ظاهر متفاوت دقیقاً همان‌چیزی بود که کاربران اپلی منتظرش بودند. این شرکت چهار سال متوالی از طراحی آیفون 6 با کمترین تغییر استفاده کرد و در زمانی که اکثر رقبا به گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ اما حاشیه باریک رو آورده بودند طراحی آیفون 8 قدیمی و منسوخ به نظر می‌رسید. حالا اپل از یک طراحی بدون حاشیه اما متفاوت از رقبا استفاده کرده که مزایای و معایب خودش را دارد. آیفون 10 از نظر اندازه تنها کمی از آیفون 8 بزرگ‌تر است اما صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ‌تر را در خود جای داده است.

به‌جای این‌که مثل سامسونگ، ال‌جی و هواوی حاشیه‌های ضروری صفحه‌نمایش در بالا و پایین آن قرار بگیرد و یا مثل اسنشال فون و می میکس شیائومی حاشیه‌ها به پایین صفحه رانده شوند اپل یک حاشیه باریک با ضخامت ثابت را به شکل یکنواخت در اطراف صفحه‌نمایش قرار داده است.

به این ترتیب با این‌که از نظر نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آیفون 10 پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد اما در نگاه اول گوشی بی‌حاشیه‌تر از رقبا به نظر می‌رسد؛ البته اگر بریدگی بالای صفحه را در نظر نگیریم.

با حذف حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی اپل مجبور شد تا یک روش جایگزین ایمن برای آن پیدا کند و برای ایمن‌سازی تشخیص چهره نیز مجبور به استفاده از سنسورهای فروسرخ و تشخیص عمق در کنار دوربین سلفی شد. به همین دلیل این بریدگی حالا بلندگوی مکالمات، دوربین سلفی و سنسورهای را در خود جای داده و اپل ترجیح داده سمت چپ و راست آن‌ها را به ادامه صفحه‌نمایش اختصاص دهد.شکی نیست که آیفون 10 از جلو یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های هوشمند است. حتی قاب استیل بدنه که به نظر جنسی شبیه به قاب فلزی آیفون 3GS یا آی‌پادها دارد با انعکاس نور جذابیت خاصی به آیفون 10 داده است. این قاب البته پس از مدتی درست مثل همان محصولات از خش‌های ریز پر می‌شود؛ هرچند که این خش‌ها در نسخه خاکستری کمتر قابل مشاهده است.

پشت گوشی درست مثل آیفون 8 شیشه‌ای طراحی شده تا نه‌تنها نسبت به نسل پیشین متفاوت باشد بلکه امکان شارژ بی‌سیم را نیز فراهم کند. اما خریداران آیفون 10 برای این‌که به همه بفهمانند جدیدترین آیفون اپل را با قیمت گزافی خریداری کرده‌اند انتظار تغییرات بیشتری نسبت به آیفون 8 را دارند.

شاید به همین دلیل اپل دوربین دوگانه را این‌بار عمودی طراحی کرده است. این ماژول دوربین برآمدگی بیشتری هم دارد و شاید بزرگترین نقطه ضعف طراحی گوشی باشد. این در حالیست که سامسونگ در گلکسی نوت 8 به کلی برآمدگی دوربین را حذف کرده و این برآمدگی در میت 10، ال‌جی V30 یا سایر رقبا نیز بسیار کمتر و قابل چشم‌پوشی است.آیفون 10 همچنین حالا با بدنه شیشه‌ای خود 174 گرم وزن دارد که نسبت به گلکسی اس 8 با وزن 155 گرم و ال‌جی وی 30 با وزن 158 گرم و صفحه‌نمایش هم‌اندازه و یا بزرگ‌تر بسیار سنگین‌تر است. این وزن بیشتر البته باعث شده تا حس کنید با یک محصول گران‌قیمت مواجهید (که البته هستید) اما همچنین این احساس خطر را ایجاد می‌کند که در صورت افتادن گوشی خسارت قابل توجهی به آن وارد خواهد آمد.

نمایشگر

روشنایی و شادابی تصویر نمایشگر آیفون X عالی است و نمایشگر آن از تکنولوژی لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند، اما سبک طراحی بدون حاشیه صفحه نمایش آن هیچ نوآوری را در بر ندارد!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در نقد و بررسی آیفون X اپل یا هر گوشی دیگری باید به آن توجه شود، مسئله صفحه نمایش و کیفیت آن است. اپل برای تامین صفحه نمایش آیفون X با رقیب دیرینه‌اش یعنی سامسونگ همکاری کرده و برای اولین بار آیفونی را با نمایشگر سوپر آمولد (Super AMOLED) روانه بازار کرده است. صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون X اپل ۵.۸ اینچی است و وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل را ارائه می‌کند. این امر سبب شده تا نمایشگر گوشی تراکم پیکسلی در حدود ۴۵۸ پیکسل داشته باشد که تقریبا مقدار متوسطی در بین گوشی های پرچمدار محسوب می‌شود. پس از نظر اعداد و ارقام وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش آیفون X اپل در مقایسه با پرچمداران اندرویدی مثل گلکسی S9 سامسونگ خیلی عالی نیست.

اما بررسی ها نشان داده که صفحه نمایش سوپر آمولد آیفون X در عمل کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. اصلی ترین نقطه قوت نمایشگر این گوشی مربوط به توانایی عالی آن در تولید روشنایی می‌شود. حداکثر روشنایی که توسط صفحه نمایش آیفون X تولید شده چیزی در حدود ۶۴۰ نیت بوده است که مقداری بسیار عالی محسوب می‌شود. توانایی نمایشگر آیفون X در تولید روشنایی زیاد سبب می‌گردد تا کاربر به راحتی بتواند گوشی را در محیط های خارجی و زیر تابش نور مستقیم آفتاب مورد استفاده قرار دهد. از دیگر نقاط قوت نمایشگر آیفون X باید به شادابی تصویر عالی و تفکیک‌پذیری بسیار مطلوب رنگ ها در آن اشاره کنیم که حس و حال خوبی را به بیننده منتقل می‌کند.

علاوه بر بحث شادابی رنگ و روشنایی نمایشگر باید به ویژگی های دیگری هم اشاره شود که صفحه نمایش آیفون X اپل از آن ها بهره می‌برد. گذشته از تکنولوژی‌ها و استانداردهایی همچون دالبی‌ ویژان (Dolby Vision)، گستره رنگی بالا (Wide Color Gamut) و ترو تون دیسپلی (True-tone Display) که منجر به بهبود کیفیت نمایش تصاویر می‌شوند، صفحه نمایش آیفون X اپل از قابلیت لمس سه بعدی (۳D Touch) هم پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی منحصر به فرد و ابداع شده توسط شرکت اپل است. به موجب این ویژگی مقدار فشاری که کاربر روی نمایشگر گوشی اعمال می‌کند در عکس‌العملی که گوشی ارائه می‌دهد موثر خواهد بود. پشتیبانی از این ویژگی که گاها بسیار کاربردی است، یکی از نقاط قوت گوشی مذکور محسوب می‌شود که باید در نقد و بررسی آیفون X اپل به آن اشاره می‌شد.

نکته بعدی که باید در مورد صفحه نمایش آیفون X اپل به آن اشاره کنیم مربوط به سبک طراحی نمایشگر این گوشی می‌شود. صفحه نمایش گوشی مورد نظر کاملا بدون حاشیه طراحی شده و تقریبا ۸۲.۹ درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. این سبک طراحی منجر شده تا صفحه نمایش آیفون X در بین آیفون های اپل منحصر به فرد به نظر برسد، اما واقعیت این است که شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی از مدت ها قبل گوشی های خود را به نمایشگرهای بدون حاشیه مجهز می‌کردند و اپل با بکارگیری این سبک از صفحه نمایش در آیفون X به نوعی کپی‌برداری از کمپانی های سازنده گوشی های اندرویدی داشته و نوآوری خاصی را ارائه نکرده است. ضمنا اپل روی نمایشگر آیفون X را با شیشه ضد خش و لایه ضد چربی پوشانده است.

دوربین

دوربین در این گوشی شباهت زیادی به دوربین در آیفون 8 پلاس دارد اما تفاوت‌هایی در اینجا دیده می‌شود. در آیفون 10 هر دو دوربینی که در قاب پشتی جای گرفته‌اند سنسور 12 مگاپیکسلی دارند و هر دو به OIS مجهزند. لنز معمولی اندازه دهانه دیافراگم f/1.8 و لنز تلفوتو اندازه دهانه دیافراگم f/2.4 دارد.منوی دوربین همانند نسل‌های قبلی است با این تفاوت که ویژگی‌ای به نام پرتره که در آن قرار دارد تغییراتی پیدا کرده است. با فعال کردن حالت پرتره یک مکعب بالای این منو قرار می‌گیرد که می‌توان چند حالت مختلف پرتره را در اینجا انتخاب کرد. این افکت‌ها شامل نور طبیعی، نور استودیو، نور صحنه، نور کانتور و نور صحنه سیاه‌وسفید است.

مثل همیشه کیفیت دوربین اصلی در حالت عادی و پرتره بسیار خوب است. در حالت عادی و نور روز عکس‌های تهیه شده با این آیفون از آیفون‌های نسل قبل کمی اشباع تر است و از واقعیت کمی فاصله دارد اما ثبت جزئیات بسیار خوب است و این ثبت خوب جزئیات در نقاط تاریک و روشن تصویر به یک اندازه است که سبب می‌شود رنج دینامیکی بسیار خوب باشد.

همان‌طور که گفتیم دوربین این گوشی همانند دوربین آیفون 8 پلاس از ویژگی حالت پرتره و پرتره لایتینگ پشتیبانی می‌کند. فرق اساسی آیفون 10 با آیفون 8 پلاس در بخش دوربین در اینجاست که دوربین دوم هم در آیفون 10 از حالت پرتره و پرتره لایتینگ پشتیبانی می‌کند.

منوی دوربین دوم بسیار شبیه به منوی دوربین اصلی است. در این منو عکاسی پرتره هم دیده می‌شود که اگرچه سخت‌افزاری نیست اما عکس‌های خوبی با پس‌زمینه مات می‌گیرد. باوجوداینکه عکس‌های گرفته‌شده در حالت پرتره توسط دوربین دوم بسیار خوب است اما با گوشی‌هایی مانند Mate 10 فاصله دارد و میت در این زمینه بهتر عمل می‌کند.

به‌طور حتم یکی از جذاب‌ترین کارایی‌های دوربین دوم این گوشی Animoji است. این ویژگی که توسط آن گوشی حرکت 50 ماهیچه‌ صورت شما را دنبال  و این حرکت را به چند اموجی خاص القاء می‌کند از دوربین TrueDepth IR و پروژکتور نقطه‌ای استفاده می‌کند. این ویژگی در گوشی آیفون 10 بسیار خوب عمل می‌کند و تنها زمانی که نمی‌توانید زیاد به آن اعتماد کنید زمان چشمک زدن است که اپل مشغول بهبود کارایی این بخش است و به‌طور حتم در آینده این ویژگی عملکرد بهتری دارد.

باتری و اسپیکر ایفون 8 پلاس

اسپیکر گوشی عملکرد خوبی دارد اما شارژدهی باتری گوشی چندان عالی نیست و سرعت شارژ مجدد آن کلافه کننده خواهد بود!

آیفون X اپل از دو اسپیکر استریو بهره می‌برد که کیفیت صدای خروجی از آن ها مناسب است. طبق بررسی های انجام شده قدرت صدای خروجی از اسپیکر آیفون X در حین پخش موزیک در حدود ۷۴ دسیبل بوده که این مقدار از قدرت اسپیکر گوشی هایی همچون گلکسی S8، گلکسی نوت ۸ یا ال‌جی V30 بیشتر است اما از قدرت اسپیکر آیفون ۸ و ۸ پلاس کمتر خواهد بود.

در مرحله بعدی نقد و بررسی آیفون X اپل نوبت به باتری آن می‌رسد. آیفون X از یک باتری لیتیوم یونی ۲۷۱۶ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و از قابلیت‌هایی همچون شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه گوشی به نمایشگری بدون حاشیه و ۵.۸ اینچی و با وضوح تصویر ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل مجهز شده و پردازنده قدرتمندی هم دارد، در نگاه اول تصور می‌شود که ظرفیت باتری آن کم بوده و احتمالا عملکرد خوبی نخواهد داشت، اما در بررسی های عملی انجام گرفته مشخص شد که باتری آیفون X چندان ضعیف نبوده و عملکرد نسبتا مطلوب و قابل قبولی را ارائه می‌کند، اما مطمئنا بهتر می‌شد اگر ظرفیت باتری این گوشی کمی بیشتر می‌بود.

طبق تخمین ما احتمالا باتری آیفون X می‌تواند در حالت بکارگیری نرمال گوشی تقریبا ۱۸ ساعت انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند. همانطور که اشاره کردیم، آیفون X اپل از قابلیت شارژ سریعی هم پشتیبانی می‌کند که بنا به ادعای اپل ظرف ۳۰ دقیقه تقریبا باتری گوشی را از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ می‌نماید. متاسفانه در بررسی های عملی صورت گرفته اصلا این موضوع به چشم نخورد و باتری این گوشی ۱۸۹ دقیقه زمان صرف کرد تا از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود. متاسفانه این مدت زمان بسیار طولانی است که می‌توانید در جدول فوق نمودار آن را در مقایسه با سایر گوشی های موبایل موجود مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید باتری گوشی هایی مثل گلکسی S9 پلاس سامسونگ که ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد ظرف مدت زمان ۱۰۵ دقیقه شارژ می‌شود! بنابراین در مجموع عملکرد باتری آیفون X اپل چه از نظر شارژدهی و چه از نظر سرعت شارژ مجدد قابل بول نیست و از نقاط ضعف محصول به شمار می‌رود!

نتیجه گیری

بی‌شک آیفون 10 همان آیفونی است که کاربران اپل منتظرش بودند. در دهمین سالگرد رونمایی از اولین آیفون اپل یک تغییر اساسی در آیفون ایجاد کرده و به نظر می‌رسد این تغییر جوابگو بوده و علاقمندان برای خرید آیفون جدید مقابل اپل استورها صف کشیدند.

با این حال آیفون 10 چیز انقلابی برای کاربران اندرویدی به همراه ندارد. اولین آیفون نحوه تعامل با گوشی هوشمند و تعریف از رابط کاربری را به کلی تغییر داد؛ آیفون 4 طراحی شیشه و فلز را مرسوم کرد و آیفون 5اس حسگر اثر انگشت را محبوب کرد. اما آیفون 10 به جز در میان آیفون‌ها یک محصول انقلابی محسوب نمی‌شود. صفحه‌نمایش بدون حاشیه، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره همگی در گوشی‌های اندرویدی رقیب وجود دارد و به این ترتیب چیز خاصی برای ترغیب به خرید آیفون 10 وجود ندارد.

با این حال کاربران iOS معمولاً سخت از این سیستم‌عامل دل می‌کنند و شاید آیفون 10 همان چیزی باشد که منتظرش بودند. از سوی دیگر شاید مهم‌ترین نقطه ضعیف آیفون‌های پیشین نسبت به رقبای اندرویدی طراحی سخت‌افزاری آن‌ها بود که حالا رفع شده تا اندرویدی‌های نیز پس از مدت‌ها یک نگاه جدی به پرچم‌دار اپل داشته باشند.

پیش از این گفته می‌شد برخی خریداران آیفون تنها برای پرستیژ و کلاس این گوشی را خریداری می‌کنند. این مسأله در چندسال اخیر کمرنگ‌تر شده بود اما حالا قیمت 1000 تا 1200 دلاری آیفون 10 شاید از یک نظر بیش از حد و دیوانه‌وار به نظر برسد اما دوباره مسأله پرستیژ متفاوت را مطرح خواهد کرد تا افرادی که می‌خواهند متفاوت باشند و قیمت بالا هم برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند آیفون 10 بخرند و بلافاصله هم برای دوستانشان انیموجی ارسال کنند!

به‌هر حال از بحث ارزش خرید که بگذریم آیفون 10 یک گوشی فوق‌العاده است؛ صفحه‌نمایش کم‌نظیر، عملکرد عالی دوربین، پردازنده فوق‌العاده سریع، دوام شارژ خوب و طراحی متفاوت. پس اگر یک اپلی هستید و توان خرید آیفون 10 را دارید احتمالاً منتظر توصیه ما نیستید و همین حالا برنامه خرید آیفون 10 را در سر دارید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 11 پرو

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به طور رسمی از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که یکی از آن ها آیفون 11 پرو است. این آیفون در واقع جایگزین آیفون XS محسوب می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه شوید. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 11 پرو را نیز تجربه کنید.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو

نمایشگر

اپل علاقه زیادی به استفاده کردن کلمات کلیدی و اختصاری دارد و به کیفیت صفحه نمایشiPhone11 pro بسیار اهمیت می دهد ایفون 11 پرو مجهز به نمایشگر Oled Super Retina Xdr با پشتیبانی از Dolby است و با انتخاب گزینه افزایش روشنایی میتوانید صفحه نمایش خود را روشن تر کنید و به وضوح x2،4361،125 برای تراکم  458ppi پیکسل دست یافت واز فناوری   OLED برای ارائه تضاد کامل استفاده می کند وبا تاچ کردن بر روی حالت روشنایی خودکار ،صفحه نمایش در ایفون 11پرو طبق اندازه گیری ها به 766CD/M2 می رسد در حالیکه در ایفون های  XS در حالت ویدیوئی HDR را پخش میکند و سطح روشنایی 120 سانتی متر در مربع افزایش پیدا میکند
در واقعیت شما تفاوت زیادی بین گوشی های امسال و سال گذشته در استفاده روزانه مشاهده نمیکنید
من یک ایفون XSMax را درست در کنار ایفون 11 پرو قرار داده ام اگرچه وضوح صفحه نمایشگر ایفون 11 پرو بیشتر از ایفون های XSMAX بوده اما این تفاوت مربوط به روز وشب نبوده و این نمایشگر شگفت انگیز برای تماشای فیلم ومحتوای تلویزیون با کیفیت بالاست
با استفاده از کالیبراسیون رنگ X-Rite ایفون 11 پرو در تست های کالیبراسیون  SRGB از لحاظ دقت رنگ طیف وسیعی از رنگها را دربرگرفته است.

دوربین

با داشتن سه لنز که دوربین عقب را تشکیل می دهد، و با پشتیبانی از فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی، تصویربرداری جدید آیفون 11 پرو حتی با توجه به استانداردهای تصویربرداری کوپرتینو بسیار جاه طلب است.

تصویربرداری با یک سنسور سه‌گانه 12 مگاپیکسلی آغاز می شود که هر کدام دارای انواع لنزهای مختلفی هستند که منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف شما به تصویر می کشند. مانند آیفون XS و آیفون X قبل از آن، دروبین ثانویه تله فوتو وجود دارد که بزرگنمایی نوری 2 برابری را ارائه می دهد، اپل دارای دوربین عریض با روزنه تصویری ƒ/2.0 تا ƒ/2.4 در پرچمداران سال گذشته است تا نور بیشتری را دریافت کند. در همین حال، دوربین فوق عریض جدید، میدان دید 120 درجه ای شبیه به بزرگنمایی 0.5 برابری ارائه می دهد.

اما همه چیز مربوط به سخت افزار نیست. حالت شب جدید اپل سرانجام آخرین دسته آیفون ها را قادر می سازد تا با عملکرد دوربین در شرایط نور کم گوشی های گوگل و هواوی مطابقت داشته باشند.

این در  تصویری که در یک کافی شاپ در فضای باز با استفاده از حالت شب آیفون 11 پرو گرفته شده است به وضوح، مشخص است. با آیفون های قدیمی، هرگز نمی توانید در این ساعت از عصر، به عکسی با این شفافیت و تعادل رنگ نور و سایه برسید. عکس های در وضعیت نور کم و با استفاده از حالت شب در این گوشی اپل با گوشی های گوگل قابل مقایسه است، در گوگل پیکسل 3 جزئیات روی دال بتنی و یا سوراخ های حصار چوبی به تصویر کشیده نشده است، در صورتیکه در لنزهای اصلی آیفون، جزئیات به خوبی نمایان شده است.

برخی از افراد به شخصه، نمونه های عکس از آسمان تاریک تر با تن رنگ واقعی تر آسمان که با آیفون 11 پرو گرفته شده اند را دوست دارند.

عملکرد چشمگیر آیفون 11 پرو در شرایط نور کم برای طول شب و شرایط نور شب نیز به همین نحو است. عکس های که با آیفون در داخل یک کلوپ شبانه گرفته شده است صحنه پیچیده و واضح تر و دیدنی تری را به نمایش گذاشته است و نور را با رنگ های مختلف و متنوع پیچیده نشان داده است.

در مقایسه با تصویری که پیکسل 3 از این کلوب به نمایش می گذارد، در واقع می توانید وضوح تصویر در پشت بلندگوها که در سمت راست اتاق قرار دارد را ببینید. اما به نظر می رسد اپل برای نشان دادن درخشش در بعضی مکان ها و نمایش عمق تصویر تمایل بیشتری دارد.

عکس هایی که با دوربین آیفون 11 پرو در تاریکی گرفته می شوند بسیار خیره کننده هستند، اگر شما صاحب یکی از آنها باشید، مطمئناً دوستانتان، شما را به عنوان عکاس رسمی گروه معرفی می کنند. آنها اصرار خواهند داشت که از هر صحنه ای که شده عکس بگیرید، اگرچه همانطور که می دانید، قابلیت های آیفون 11 پرو در شرایط نور کم، یک ضعف دارد: پرتره.

لنزهای تله فوتو جدید، در روشنایی روز، عکس های با عمق میدانی کم به تصویر می کشد، اما به طرز عجیبی پرتره هایی را تولید می کند اما اگر شرایط نور ایده آل نباشد، تصویر پر از نویز و تار است. در حالی که اکثر افراد، تصاویر گرفته شده با آیفون که از رنگ های گرم تر و طبیعی تری برخودار هستند را ترجیح می دهند، عکس های گرفته شده با پیکسل 3 بسیار واضح تر هستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آیفون 11 پرو نتواند به همان روشی که عکس های معمولی در شب گرفته می شوند، پرتره های در شرایط نور کم خوبی را ارائه دهد، بنابراین امیدواریم که این مشکل با به روزرسانی نرم افزاری اصلاح شود.

در اینجا تلاش شده است تا تصویری گرفته شده با لنزهای فوق عریض آیفون 11 پرو با یکی از تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ که در ایستگاه بزرگ مرکزی نیویورک سیتی، مقایسه شود. جزئیات این عکس که با دوربین جدید آیفون به تصویر کشیده شده است کمی کسل کننده است. هر چند سایه هایی که بر روی ستون ها می افتد، یا جدایی بین آجرهای موجود در دیوارها، یا تزئین سقف در تصویر گرفته با آیفون به وضوح به نمایش گذاشته شده است، عکس گرفته شده با گوشی سامسونگ وضوح بیشتری دارد.

از طرف دیگر، تصویر گرفته شده با دوربین فوق عریض اپل از گوشه جنوب غربی پارک برایانت شبیه نقاشی است. به استثنای تفاوت نور خورشید در پس زمینه، چمن، برگ های افتاده و حروف روی تابلوهای در پیش زمینه، تنها در آیفون قابل مشاهده تر هستند. همچنین دوربین آیفون با کمک ویژگی پردازش HDR همه رنگ های خاکستری و سفید در ابرهای کمرنگ در آسمان را بیرون آورده است. کنتراست به این صحنه، غنا می بخشد، چیزی که سامسونگ از آن غافل است.

باتری ایفون 11 پرو

باتری بکار رفته در آن نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. در یکی از تست‌های انجام شده، با روشنایی ۱۵۰ نیت و وبگردی بی‌وفقه این باتری توانسته به مدت ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه دوام داشته باشد. برای مقایسه می‌توان گفت که آیفون ۱۱ پرو مکس در همین تست به مدت ۱۱:۵۴ و آیفون ۱۱ میزان ۱۱:۱۶ دوام داشته است. همچنین این گوشی با شارژ سریع همراه شده است که به طور میانگین در کمتر از ۳۰ دقیقه به ۴۷ درصد برسد. اندازه این باتری برابر با ۳۰۴۶ میلی‌آمپر بوده و از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند طی ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود. علاوه بر این از شارژ سریع Qi نیز پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی ایفون 8 پلاس اپل

طبق روال هر سال فصل سرد پاییز با ورود آیفون‌های جدید برای طرفداران اپل و به‌خصوص آیفون بازان گرم می‌شود و همه آن‌ها در تکاپوی خرید آیفون‌های جدید می‌افتند. امسال دهمین سالگرد تولید آیفون بود و همان‌طور که انتظار داشتیم اپل با معرفی آیفونی متفاوت این سالگرد را جشن گرفت. اما تنها عضو جدید خانواده بزرگ اپل آیفون 10 نبود و دو گوشی دیگر به نام‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هم در مراسمی معرفی شدند که در سالن استیو جابز برگزار شد. در این بررسی آیفون 8 را زیر ذره‌بین می‌بریم و به‌زودی با بررسی آیفون 8 پلاس و در آینده نزدیک با ورود آیفون 10 به بازار با متفاوت‌ترین گوشی ‌ایفون تا امروز همراه شما هستیم. برای اطلاع از قیمت ایفون 8 پلاس کلیک کنید.

بررسی قیمت ایفون 8 پلاس

طراحی

بحث را با ظاهر آیفون 8 پلاس شروع می‌کنیم که به نظر ما چندان نقطه قوتی برای این گوشی به عنوان یک اسمارتفون برتر در سال 2017 محسوب نمی‌شود! اپل تقریبا از نظر ظاهری چندان تفاوتی مابین آیفون 8 پلاس و آیفون نسل پیشین یعنی 7 پلاس ایجاد نکرده و شکل کلی گوشی تقریبا یکسان باقی مانده است. در حالی که اغلب شرکت‌ها رو به سمت طراحی گوشی‌های با نمایشگر بدون حاشیه سوق پیدا کرده‌اند، اپل آیفون 8 پلاس را با زائده‌های بزرگ در لبه‌ها و پایین و بالای نمایشگر طراحی کرده است.

اما این موضوع بدان معنا نیست که آیفون 8 پلاس ظاهری زشت یا بدترکیب دارد! بلکه کاملا عکس این موضوع صادق است. زمانی که این اسمارتفون را در دست می‌گیرید، حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود. اپل بدنه آیفون 8 پلاس را از آلومینیوم سری 7000 و روکش شیشه مقاوم شده ساخته است. بنابراین این گوشی از نظر مقاومت در برابر ضربه و خراش بسیار خوب طراحی شده است. همچنین آیفون 8 پلاس از استاندارد ضد آب IP67 هم بهره می‌برد.  

با ابعاد 7.5 در 78.1 در 158.4 میلیمتری و وزن 202 گرمی نمی‌توانیم مدعی شویم که آیفون 8 پلاس اپل یک گوشی خیلی ظریف با بدنه‌ای باریک و سبک است. اما روکش شیشه‌ای که روی بدنه گوشی بکار رفته زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین این امر سبب شده که آیفون 8 پلاس اپل بعد از مدت‌ها از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند. بنابراین به صورت کلی باید کفت آیفون 8 پلاس اپل از نظر سبک طراحی یک گوشی خوب محسوب می‌شود اما ظاهر چندان مدرن و متفاوتی را در مقایسه با سایر اسمارتفون‌های برتر و حتی نسل پیشین آیفون‌های اپل به همراه ندارد.

نمایشگر و سخت افزار

اپل همواره نشان داده که اعتقادی به رقابت های عددی ندارد. شاید خواسته بعدی طرفداران این کمپانی QHD کردن کیفیت صفحه نمایش آیفون ها باشد اما فعلا در آیفون 8 پلاس از صفحه نمایش 5.5 اینچی FHD با پنل IPS استفاده شده است. با در نظر گرفتن کیفیت صفحه و ابعاد آن چگالی پیکسلی گوشی نیز در حدود 400ppi است که شاید به اعدادی مانند 520ppi نوت 8 نزدیک نباشد اما بدون شک برای کاربران تفاوتی ایجاد نمی کند. شاید در نگاه اول همه به داشتن چگالی پیکسلی روی نمایشگر گوشی تاکید داشته باشند اما نه تنها در عمل چشم انسان قادر به تفکیک این دو کیفیت نیست، بلکه استفاده از پنل FHD در افزایش طول عمر باتری دستگاه نیز کمک شایانی به اپل داشته است. کیفیت صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در هر شرایطی بسیار خوب ارزیابی می شود. حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم می توان به راحتی تصاویر و منوها را مشاهده کرد؛ رنگ ها نیز با کیفیت و گیرا به نمایش در می آیند و خبری از کم بودن کیفیت رنگ ها یا اغراق بیش از اندازه و اشباع نیست.

از نظر سخت افزاری هم نیاز به هیچ گونه توضیح اضافه ای نیست. پردازنده A11 Bionic در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده بین تلفن های هوشمند جهان به حساب می آید و این ویژگی در اجرای بازی ها و برنامه ها، انجام پردازش های سنگین و سرعت بارگزاری منوها خود را به خوبی نشان می دهد.با این حال نکته ای که درباره بخش سخت افزاری آیفون 8 پلاس قابل ذکر است استفاده این گوشی از 3 گیگابایت حافظه رم می باشد. اپل با هماهنگ کردن سخت افزار و نرم افزار توانسته بهترین عملکرد را از مجموعه گوشی خود دریافت کند. در هنگام باز کردن برنامه ها و بازی ها، می توان سرعت بالاتر آیفون 8 پلاس نسبت به همه رقبا را به وضوح احساس کرد اما بعد از خروج از هر اپلیکیشن و برای ورود مجدد به آن، به دلیل کم بودن ظرفیت حافظه می بایست یک بار دیگر منتظر لود شدن هر چند سریع اپ ها بود. این در حالیست که برای مثال 6 گیگابایت رم در نوت 8 باعث می شود هرگز برای ورود دوباره به یک برنامه تاخیری وجود نداشته باشد.  

دوربین

اپل برای آی‌فون 8 پلاس از دوربین دوگانه استفاده کرده که با چینش افقی در گوشه بالا و سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. علاوه بر بیرون زدگی بیش از حد لنز، محل قرار گیری آن‌ها هم چندان خوب نیست و هنگام عکاسی در برخی حالت‌های خاص احتمال اینکه انگشت‌تان گوشه‌ای از تصویر را به خودش اختصاصی دهد، بالاست. البته این بخش توسط سفایر محافظت می‌شود و می‌توان گفت که در برابر خط و خش کاملا مقاوم است.آی‌فون 8 پلاس به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز است. با این حال تنها شباهت این دو لنز به همین میزان مگاپیکسل باز می‌گردد و کارایی آن‌ها شباهتی به هم ندارد. لنز اصلی 28 میلی‌متری با گشادگی دیافراگم F/1.8‌ بوده که از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. لنز دوم 56 میلی‌متری با F/2.8 از نوع تله‌فوتو است که علاوه بر کمک به ثبت تصاویر پرتره زیبا، می‌تواند زوم دو برابری اپتیکال را برای گل سرسبد محصولات اپل به ارمغان آورد. یک فلاش LED چهارگانه دو رنگ نیز به کمک این دو آمده تا در محیط‌های کم‌نور روشن کننده راه‌پای‌شان باشد.

بر طبق گفته‌های اپل پردازش تصویر در آی‌فون 8 پلاس بهبودهایی داشته و حالا در کنار نویز کمتر، جزئیات بیشتری هم شاهد هستیم. این مدل همچنین توانسته تا در کنار گلکسی نوت 8 سامسونگ، امتیاز 94 را از DxOMark کسب کند (گرچه معیار خوبی برای سنجش دوربین گوشی‌ها نیست!) تا حداقل با دید بازتری به دوربین نگاه کنیم.

تصاویر گرفته شده توسط آی‌فون 8 پلاس بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند. رنگ‌ها خیلی خوب دیده شده و جزئیات تصویر حتی در محیط‌های کم‌نور نیز عالی‌ست. به لطف دوربین دوگانه عکاسی پرتره با این گوشی بسیار جذاب است. تصاویری که در این حالت با آی‌فون 8 پلاس گرفتیم با جزئیات بسیار بالایی به ثبت رسیدند و بک‌گراند تصویر نیز به خوبی مات می‌شود. البته همچنان در برخی مواقع دوربین مرز بین سوژه و محیط را به خوبی تشخیص نمی‌دهد و شاید برخی تصاویرتان آن‌طور که باید و شاید به نظر نرسند اما به صورت کلی عکاسی پرتره با این گوشی لذت بخش است. از لحاظ نرم‌افزاری نیز اپل برای این ویژگی سنگ تمام گذاشته و همین عکاسی پرتره ساده با 5 حالت مختلف صورت می‌گیرد و می‌توان با آن‌ها تصاویر خاص‌تری را به ثبت رساند. به عنوان مثلا می‌شود به‌جای تار کردن، بک‌گراند را کاملا سیاه کرد تا سوژه جذاب‌تر به نظر برسد.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس اپل از یک باتری 2691 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی بهره می‌برد که خوشبختانه از فناوری‌های شارژ بیسیم و شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اگرچه این دو موضوع برای آیفون بازها یک قابلیت جدید هستند، اما طرفداران گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست که شاهد پیاده‌سازی و قابلیت مذکور در گوشی‌های مختلف هستند. خوشبختانه توان شارژدهی باتری آیفون 8 پلاس اپل مطلوب است. باتری این گوشی در بررسی که سایت فون‌آرنا انجام داد توانست امتیاز بسیار عالی 10 ساعت و 35 دقیقه را به ثبت برساند.

اما برای شارژ مجدد باتری آیفون 8 پلاس تقریبا زمان زیادی نیاز است. این مدت زمان توسط سایت فون‌آرنا برابر با 178 دقیقه عنوان شده است. یعنی چیزی در حدود 3 ساعت طول می‌کشد تا باتری آیفون 8 پلاس از 0 درصد تا 100 درصد شارژ شود. همچنین طبق تجربه‌ای که ما داشتیم، روشن بودن اینترنت سیم کارت یا وصل بودن دائم آیفون 8 پلاس به شبکه اینترنت وای فای منجر می‌شود تا شارژ باتری با سرعت بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی خالی شود.

کلام آخر

پرچمدار جدید اپل یک محصول کامل به نظر می‌رسد و شاید برای 90 درصد افراد (مخصوصا ایرانی‌ها) یک گوشی ایده‌آل باشد. شما با خرید چنین مدلی به یک دستگاه با دوربین عالی، سخت‌افزار مناسب، سیستم‌عامل خوب و روان و همچنین ویژگی‌های امنیتی همچون تاچ‌آی‌دی دسترسی دارید و در واقع ضمن خرید یک کالای لوکس، می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما برای یک کاربر حرفه‌ای و کسی که به معنای واقعی کلمه یک گیک باشد، آی‌فون 8 پلاس یک زندان به تمام معناست.

با همه اینها ای‌ کاش اپل کمی در نام‌گذاری این گوشی دقت بیشتری به خرج می‌داد و مثلا با نامی همچون آی‌فون 7s پلاس گوشی جدیدش را راهی بازار می‌کرد چراکه این مدل بیش از یک تغییر نسل، به یک آپدیت نسبتا خوب برای نسل قبلی شباهت دارد. برای خرید گوشی اپل کلیک کنید.

  • علی حیدری