دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی شیائومی می 8

 

پرچمدار قدرتمند ، به روز و با کیفیت گوشی شیائومی می 8 ، اسمارت فون هوشمندی که کیفیت عالی با مشخصات برجسته ای را داراست و رقیب پرچمداران برندهای معروفی همچون سامسونگ ، گوگل و.... است.این اسمارت فون که در می 2018 معرفی و در ماه ژوئن عرضه شد با پرچمدارانی مانند OnePlus 6 ، Huawei Honor 10 و Samsung Galaxy S9 مقایسه می شود که با مشخصات سخت افزاری قدرتمند و به روز رسانی های پی در پی می توان براحتی آن را نسبت به برخی از پرچمداران جدید ، به موجب اختلاف قیمت، برتر دانست.

طراحی گوشی شیائومی می 8

زمانی که این گوشی را کنار آیفون ۱۰ قرار می‌دهیم شباهت زیادی را بین این دو می‌بینیم. به خصوص رنگ مشکی شباهت‌های بسیاری دارد. شیائومی سنسوراثرانگشت را در قاب پشتی این گوشی جای داده که محلی بسیار مناسب برای قرار گرفتن این سنسور به حساب می‌آید به خصوص اینکه شیائومی هم محل مناسبی در قاب پشتی برایش در نظر گرفته و هم اینکه عمق این سنسور به اندازه کافی مناسب است تا بدون نیاز به نگاه کردن بتوانید آن را به راحتی پیدا کنید. مانند بسیاری از پرچم‌داران کنونی بازار این گوشی هم از شیشه و فلز ساخته شده که قاب پشتی از جنس شیشه و فریم اطراف فلزی است.

در قاب جلوی گوشی صفحه نمایشی بزرگ را می‌بینیم که بالایش ناچی بسیار بزرگ قرار گرفته. در مورد اینکه چرا این ناچ این اندازه بزرگ است در بخش امنیت توضیحات کاملی می‌دهیم. جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از این گوشی حذف شده و درگاه ارتباطی که از نوع تایپ سی است درست در بخش میانی پایین می ۸ قرار گرفته که کنار خودش دو ردیف سوراخ را می‌بینید. زیر یکی از این سوراخ‌ها اسپیکر و زیر دیگری میکروفون اصلی قرار دارد. در قاب پشتی دوربین‌های اصلی را می‌بینیم که همانند آیفون ۱۰ طراحی زیر هم دارند و فلش تکی میان دو لنزش قرار گرفته. ضخامت دستگاه تنها ۷٫۶ میلی‌متر است و وزنش ۱۷۵ گرم است. از نظر ابعاد این گوشی یک محصول کاملا مناسب است که اندازه‌ای متناسب برایش در نظر گرفته شده و بسیار هم خوش دست است.

صفحه نمایش

شرکت شیائومی نشان داده است که علاقه ای به صفحه نمایش های QHD ندارد و از این نوع صفحه نمایش تنها یکبار و در سال ۲۰۱۵ در گوشی می نوت پرو استفاده کرده بود. بنابراین جای تعجب ندارد که گوشی می ۸ دارای یک صفحه نمایش ۶٫۲۱ اینچی با رزولوشن Full HD باشد. این صفحه نمایش دارای نسبت تصویری برابر با ۱۸٫۷:۹ و تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل بر اینچ می باشد. در بررسی های ما صفحه نمایش گوشی می ۸ در حالت خودکار توانست به میزان تحسین برانگیز ۶۲۴ نیت روشنایی برسد. همچنین میزان روشنایی این صفحه نمایش در حالت دستی برابر با ۴۵۸ نیت بود. تنها نکته ای که در صفحه نمایش این گوشی وجود دارد مربوط به نمایش رنگ مشکی می باشد که به میزان بسیار جزئی رنگ تولید شده از مشکی خالص فاصله دارد البته باید بگوئیم که این میزان تنها توسط تجهیزات مخصوص قابل مشاهده می باشد و شما با چشم غیر مصلح به هیچ عنوان متوجه این مسئله نخواهید شد.

نقد و بررسی گوشی می 8کمترین میزان روشنایی تولید شده توسط این صفحه نمایش نیز برابر با ۱٫۲ نیت بود که این میزان بسیار خوب و فوق العاده می باشد. در آزمایش بعدی ما گوشی را به زیر نور خورشید بردیم تا بتوانیم عملکرد آن را در زیر تابش نور مستقیم خورشید بررسی کنیم. این گوشی در این مرحله توانست امتیازی برابر با گوشی هواوی P20 پرو کسب کند که این مسئله نشان از عملکرد خوب صفحه نمایش این گوشی در زیر نور خورشید می باشد. اگر این گوشی را با گوشی می ۶ مقایسه کنیم باید بگوییم که شرکت شیائومی در این بخش کار بزرگی را انجام داده است و عملکرد  این گوشی در زیر تابش مستقیم نور خورشید نسبت به نسل قبلی بسیار بهبود پیدا کرده است. نکته دیگر دربازه صفحه نمایش این گوشی این است که این صفحه نمایش می تواند رنگ ها را بسیار دقیق تولید کند. هنگامیکه حالت کنتراست استاندارد را فعال کنید دقت رنگی معادل ۱٫۸ برای شما ثبت می شود که این حالت دقیقترین رنگ ها برای شما به نمایش درمی آید. البته این دقت رنگ بیشتر درمورد رنگ های روشن به وقوع می پیوندد اما هنگامیکه حالت کنتراست خودکار را فعال کنید دقت رنگ ۴ برای شما ثبت می شود که باید بگوییم عملکرد صفحه نمایش گوشی در این بخش نیز قابل تحسین می باشد.

دوربین

گوشی می 8 دارای دوربینی دوتایی با سنسورهای 12 مگاپیکسلی است که هرکدام مشخصات متفاوتی دارند. سنسور اصلی مجهز به یک لنز عریض بوده و دومین سنسور دارای لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم دوبرابر بدون کاهش کیفیت تصویر است؛ لنز اصلی مجهز به لرزش‌گیر است. تصاویر ثبت شده با این گوشی در طول روز؛ از نظر جزئیات نوردهی، کنتراست و جزئیات در وضعیت مطلوبی قرار دارد. امکان ضبط ویدیو به صورت 4k و همچنین امکان زوم دوبرابر در حالت ویدیو در می 8 وجود ندارد.

باتری گوشی شیائومی می 8

گوشی می ۸ دارای یک باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری می باشد که این میزان ظرفیت مشابه باتری می باشد که در گوشی می میکس ۲ اس از آن استفاده شده است. هرچند ما دوست داشتیم که در این گوشی همانند گوشی می میکس از یک باتری ۴۰۰۰ میلی امپری استفاده می شد اما باید بگوییم باتوجه به گوشی های پرچمدار موجود در بازار میزان باتری گوشی می ۸ قابل پذیرش می باشد ( گوشی گلکسی اس ۹ پلاس با صفحه نمایشی معادل ۶٫۲ اینچ دارای یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری، گوشی اچ تی سی یو ۱۲ پلاس با صفحه نمایشی معادل ۶ اینچ دارای یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری، گوشی وان پلاس ۶ با صفحه نمایشی معادل ۶٫۲۸ اینچ دارای یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری) و تنها در این بین گوشی P20 پرو هواوی با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری می باشد. برخلاف گوشی Mi mix 2S گوشی Mi 8 در ازمایشات و بررسی های ما توانست نتایج خوبی را کسب کند. ما با یکبار شارژ این گوشی توانستیم به ۱۴ ساعت پخش فیلم بپردازیم که این میزان خود به خوبی نشان می دهد که باتری این گوشی از چه قدرتی برخوردار می باشد. همچنین می توان با یکبار شارژ این گوشی به ۱۱ ساعت وب گردی از طریق وای فای پرداخت و باید بگوییم که این میزان بسیار بیشتر از گوشی های پرچمدار سال می باشد.

برای آن هایی که هنوز به تماس صوتی توجه ویژه ای دارند باید بگوییم که این گوشی با یکبار شارژ می تواند به ۲۲ ساعت و ۳۷ دقیقه به مکالمه بپردازد و با توجه به این نتایج باید بگوییم که عملکرد باتری این گوشی بسیار خوب می باشد. در تبلیغات گوشی می ۸ اعلام می شود که ای گوشی قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۴ را دارا می باشد. اما شارژری که همراه با گوشی عرضه شده است طبق این فناوری کار نمی کند و تنها از فناوری شارژ سریع ۳ پشتیبانی می کند. با استفاده از فناوری شارژ سریع ۳ شارژ باتری گوشی از ۰ تا ۱۰۰ در حدود یک ساعت ۳۰ دقیقه بطول می انجامد و با نیم ساعت شارژ می توان نزدیک به ۴۴ درصد باتری را شارژ کرد.  ذکر این نکته ضروری می باشد که باوجود اینکه بدنه این گوشی از جنس شیشه می باشد اما قابلیت شارژ بی سیم را ندارد و این مسئله باتوجه به اینکه در گوشی می میکس ۲ اس از این فناوری استفاده شده بود کمی ناراحت کننده می باشد.

نتیجه گیری

شیائومی می 8 یک گوشی بسیار قدرتمند و جذاب بود که امروز در بخش های مختلفی آن را مورد بررسی قرار دادیم و با عملکرد آن بیشتر آشنا شدیم. همانطور که مشاهده کردید، در بخش طراحی و کیفیت ساخت، این گوشی از باکیفیت ترین مواد ساخته شده بود که در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می کند. اما کپی برداری کامل از طراحی دیگر برندها را در آن چندان نمی پسندیم.

در بخش سخت افزار، شاهد استفاده از یک پکیج سخت افزاری بسیار قدرتمند در این گوشی بودیم. همچنین، در بخش دوربین مشاهده کردیم که گوشی جدید شیائومی می تواند در شرایط مختلف عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش بگذارد. همه ی این ها قابلیت ها و مزیت های گوشی Mi 8 بود. اما قابلیت اصلی که این گوشی را به شکل قابل توجهی از سایر رقبا پیش می اندازد، قیمت فوق العاده ی این گوشی می باشد. در حالی که سخت افزار استفاده شده در این گوشی تفاوت چندانی با گوشی های مطرح بازار مثل گلکسی اس 9 پلاس ندارد، قیمت این محصول نیمی از قیمت اس 9 پلاس می باشد. بنابراین، در صورتی که به دنبال خرید یک گوشی بسیار قدرتمند و در عین حال دارای قیمت مناسب هستید، شیائومی می 8 می تواند یک انتخاب مناسب پیش روی شما باشد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی