دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی

 

شیائومی بعد از تجربه موفق خود در گوشی‌های میان رده Mi9 و Mi9Se تصمیم به معرفی یک گوشی دیگر از این سری گرفت. شیائومی می 9 تی بسیاری از ویژگی‌های خود را از اجداد خود به ارث برده و برخی دیگر از ویژگی‌هایش نظیر دوربین پاپ آپ و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری جدید است. این گوشی در بازار چین با نام K20 و در بازار جهانی با نام Mi9T عرضه می‌شود.

بررسی گوشی شیائومی می 9 تی

طراحی

به عقیده ما یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی می 9 تی مربوط به سبک طراحی و ظاهر متفاوت و نسبتا خلاقانه آن می‌شود. فریم اصلی این گوشی آلومینیومی است و پنل جلو و قاب پشت آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و بسیار براق و جذاب به نظر می‌رسد. شیائومی گوشی Mi 9T را در سه رنگ مشکی، آبی - مشکی و قرمز - مشکی روانه بازار کرده که دو نسخه آبی – مشکی و قرمز – مشکی آن طراحی خاصی دارند که شیائومی از آن به عنوان طرحی شعله مانند یاد می‌کند. در عکس زیر نسخه قرمز – مشکی این گوشی را مشاهده می‌کنید. بدنه Mi 9T ابعاد 8.8 در 74.3 در 156.7 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 191 گرم می‌رسد. بنابراین با خرید Mi 9T شیائومی به گوشی با ظاهر شیک، زیبا و جذاب دسترسی پیدا می‌کنید، اگرچه برای اطمینان از محافظت از قاب پشت این اسمارتفون ملزم به استفاده از قاب و گارد موبایل خواهید بود و این موضوع می‌تواند زیبایی ظاهری و خاص بودن گوشی را از بین ببرد.

 

اگر به قاب پشت گوشی دقت کنید متوجه می‌شوید که فقط سه لنز دوربین در این بخش نصب هستند و هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست! اسکنر انگشت شیائومی می 9 تی در نمایشگر آن تعبیه شده است! به بیان دیگر صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. برای اسکن انگشت و تایید هویت کافیست انگشت خود را روی بخش زیرین صفحه نمایش قرار دهید تا پروسه اسکن و تایید انجام شود. در بررسی Mi 9T شیائومی مشخص شد که سرعت عمل اسکنر انگشت زیر صفحه نمایش دستگاه خوب و قابل قبول است. گوشی مذکور علاوه بر قابلیت اسکن انگشت از قابلیت تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند که سرعت و دقت عمل آن در این زمینه واقعا خوب است. تشخیص چهره این گوشی توسط دوربین سلفی آن انجام می‌شود.

حالا که صحبت از دوربین سلفی شد، بد نیست کمی هم در مورد اصلی ترین ویژگی خاص طراحی گوشی می 9 تی هم صحبت کنیم. گوشی Mi 9T از دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره می‌برد که در لبه فوقانی و سمت چپ قاب آن تعبیه شده و هر زمان که نیاز به فعالسازی و استفاده از دوربین سلفی باشد از بدنه دستگاه خارج می‌شود و پس از اتمام کار به طور خودکار به داخل بدنه گوشی باز می‌گردد. سرعت باز و بسته شدن دوربین سلفی گوشی خوب است و استفاده از این سبک طراحی سبب شده که شیائومی بتواند حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک‌تر در نظر بگیرد. جالب است بدانید شیائومی مکانیزمی در عملکرد دوربین پاپ‌آپ گوشی می 9 تی بکار برده که در صورت فعال بودن آن و افتادن گوشی از دست کاربر، سریعا دوربین سلفی به داخل بدنه هدایت می‌شود تا از آسیب دیدن آن جلوگیری به عمل آید. بنابراین بهره‌مندی از دوربین سلفی پاپ‌آپ یکی از اصلی ترین ویژگی های خاصی است که در طراحی گوشی Xiaomi Mi 9T شاهد بکارگیری آن هستیم.

 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی مورد نظر نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر این گوشی بزرگ است و تقریبا 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. بدین ترتیب ظاهری زیبا و به روز از نمای رو به رو برای دستگاه به ارمغان آورده می‌شود. گوشی می 9T شیائومی از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به پورت شارژر USB C مجهز است و در عین حال از جک 3.5 میلیمتری هدفون هم بهره می‌برد. اسپیکر گوشی هم در لبه زیرین آن تعبیه شده و کیفیت صدای خروجی آن مطلوب خواهد بود.

اما یکی از ویژگی هایی که انتظار داشتیم در گوشی Mi 9T شاهد پیاده‌سازی آن باشیم و خلا آن به طور کامل احساس می‌شود، پشتیبانی از استاندارد ضد آب است. متاسفانه گوشی مذکور از طراحی ضد آب بهره نمی‌برد و در برابر آب خوردگی حساس عمل می‌کند. این تنها ویژگی است که به عقیده ما اگر در گوشی می 9 تی ارائه می‌شد می‌توانست آن را به یک رقیب جدی برای شناخته شده ترین گوشی های رده بالای بازار تبدیل کند. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش نقد و بررسی Mi 9T شیائومی داشته باشیم می‌توانیم اینطور بگوییم که گوشی مذکور از سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت بسیار خوبی بهره می‌برد و ظاهر خوب آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتش محسوب می‌شود.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi 9T از 6.39 اینچی و از نوع آمولد (AMOLED) است و رزولوشن فول اچ دی پلاس (2340 در 1080 پیکسل) را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر آن هم 19.5 به 9 است. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم صفحه نمایش این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد و بخش زیرین صفحه نمایش قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم ارائه می‌کند. مقاومت صفحه نمایش گوشی به لطف بهره‌مندی از شیشه گوریلاگلس 5 در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز بسیار خوب است اما با این حال توصیه می‌کنیم حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را برای محافظت از نمایشگر دستگاه روی آن نصب کنید. لازم به ذکر است که اگر گلس LCD شما کیفیت خوبی داشته باشد، اختلالی در عملکرد اسکنر انگشت صفحه نمایش دستگاه به وجود نمی‌آورد، پس از این نظر نگران نباشید. اما کیفیت صفحه نمایش گوشی چطور است؟ در بررسی Mi 9T شیائومی مشخص شد که صفحه نمایش آن کیفیت عملکرد بسیار خوبی دارد و محتوا بر روی آن با شارپنس، کنتراست، شادابی و وضوح مطلوبی نمایش داده می‌شود.

تماشای فیلم و ویدئو های یوتیوب در صفحه نمایش 6.39 اینچی این گوشی بسیار لذت‌بخش خواهد بود و وبگردی هم می‌تواند تجربه بسیار مطلوبی را برایتان به ارمغان بیاورد. طبق اطلاعات ارائه شده، صفحه نمایش گوشی مذکور ماکسیمم روشنایی در حدود 400 نیت دارد و بدین ترتیب برای استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. برای اینکه در محیط های این چنینی بتوانید محتوای روی صفحه نمایش گوشی را بدون مشکل مشاهده کنید کافیست شدت روشنایی آن را بر روی حداقل 80 درصد تنظیم نمایید. بنابراین صفحه نمایش شیائومی می 9 تی از نظر روشنایی هم کیفیت عملکرد مطلوبی دارد. به طور کلی اگر به کیفیت عملکرد صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، شیائومی Mi 9T شما را نا امید نمی‌کند. ضمنا نمایشگر این گوشی از قابلیتی تحت عنوان Ambient Display پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی شبیه به قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always On Display" است و مشخصاتی مثل تاریخ، زمان و شارژ باتری و برخی نوتیفیکیشن ها را دائما به تصویر می‌کشد.

دوربین

تا حالا این اصطلاح را شنیده اید که حتما باید قبل از مرگ فلان تجربه را داشته باشید؟ اگر ذوق عکاسی در وجودتان بیدار است، عکاسی با دوربین سه گانه موبایلی هم جزو تجربه هایی است که حتما قبل از مرگ باید تجربه کنید. اینکه یک کمپانی توانسته سه لنز 48، 8 و 13 مگاپیکسلی را در ابعاد یک اسمارتفون مختصر و کاراآمد کند، خودش هنر است. سردمدار این پکیج عکاسی یک لنز 48 مگاپیکسلی واید است که دریچه دیافراگم f/1.8 دارد تا بنیانگذار انقلاب بزرگی در زمینه عکاسی در شب باشد. با صدقه سر اف نامبر f/1.8، چالش هایی مثل تاری و نویز رو به ریشه کن شدن پیش میروند. لنز دوم یک لنز 8 مگاپیکسلی است که علاوه بر سایز سنسور 53 میلیمتری، زوم اپتیکال دوبرابر دارد که مصداق بارز یک محصول بالارده و رقابتی است. لنز آخر یک لنز 13 مگاپیکسلی تله فتو است که به واسطه زاویه دید وسیعش جزو سنسورهای الترا واید است. چینش این دوربین سه گانه هم قابل توجه است و خوش ذوقی این کمپانی را فریاد میزند. لنز 48 مگاپیکسلی با ساختاری تافته جدابافته است و به صورت تکی در راستای فلاش ال ای دی دوگانه و لنزهای 8 و 13 مگاپیکسلی در وسط قاب تعبیه است.
اگر اقبال به شما رو بیاورد و شانس استفاده از Xiaomi Mi 9T نصیبتان شود، استفاده از دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با آن ماژول کشویی جذابش اولین قابلیتی است که دلتان میخواهد تست کنید؛ هم کیفیت 20 مگاپیکسلی اش را، هم ساز و کار جذاب ماژول پاپ آپش.

باتری گوشی شیائومی می 9 تی

بسیاری از کاربران به دلیل استفاده از باتری های 3000 و 3300 میلی آمپری در گوشی های Mi 9 SE و Mi 9 انتقاد کرده اند و عنوان کردند که خواستار گوشی های بالارده با باتری های قدرتمند می باشند که شیائومی با عرضه سری K20 این خواسته را به واقعیت تبدیل کرد.


گوشی Mi 9T از یک باتری 4000 میلی آمپری استفاده می کند و به کمک شارژر 18 واتی درون جعبه نزدیک به 1 ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا از درصد 0 تا درصد 100، شارژ شود.


در تست حالت مطالعه با نور کم و اتصالات خاموش گوشی Mi 9T توانست تا به مدت 35 ساعت روشن بماند، در پخش یک ویدیوی 1080p، گوشی Mi 9T توانست تا 20 ساعت به پخش این ویدیو ادامه دهد.


در حالت متصل به وایفای و وبگردی گوشی Mi 9T زمان 16 ساعت را ثبت کرد و درحالت تحت فشار با نور 100 درصد این گوشی تا 4 ساعت به عملکرد خود ادامه داد که این آمار بسیار مناسبی برای یک گوشی می باشد.


با استفاده روزمره با اتصال وایفای و وبگردی می توان از این گوشی انتظار 10 الی 12 ساعت اسکرین (Screen On Time به معنی میزان زمان روشن ماندن صفحه نمایش در طول استفاده) را داشت که برای نزدیک به 2 روز کفایت می کند و درصورت استفاده سنگین و اتصال دیتا، این مقدار به نزدیک 8 ساعت کاهش می یابد که همچنان برای یک روز به طور کامل کافیست.

سخن پایانی

شیائومی می 9 تی یک گوشی هوشمند فوق‌العاده به حساب می‌آید که فقط افراد خاصی سراغ آن می‌روند. به نظر بسیاری از کارشناسان، کمپانی چینی سری می 9 را بیش از حد گسترش داده به همین خاطر امیدواریم این خط تولید دیگر شلوغ‌تر از چیزی که شده، نشود.

با همه اینها، اگر تصمیم به خرید شیائومی می 9 تی گرفتید، مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد. با ما با جدیدترین گوشی های بازار همراه باشید.

 

نقاط قوت

 

  • نمایشگر OLED بزرگ و باکیفیت
  • شیوه طراحی زیبا با پوشش گوریلا گلس 5
  • باتری با دوام
  • عملکرد سریع و روان
  • کیفیت مناسب تصاویر گرفته شده در شب و روز
  • کیفیت مناسب ویدیوهای ضبط شده
  • وجود NFC، محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD، سنسور IR و رادیو FM

نقاط ضعف

 

  • قیمت یکسان با مدل می 9 تی
  • لغزندگی بسیار زیاد بدنه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی