دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

 

 

بدون تردید با شرکت شیائومی (Xiaomi) آشنایی کامل دارید. این شرکت چینی یکی از معروف ترین برند های چینی است که در حوزه طراحی و تولید گوشی های موبایل فعالیت می‌کند و ثابت کرده که می‌توان با قیمت ناچیز گوشی های با کیفیتی را روانه بازار کرد. اغلب محصولاتی که توسط شیائومی روانه بازار می‌شوند از قیمت رقابتی و مقرون به صرفه‌ای بهره‌مند هستند و شیائومی ردمی 8a هم از این قاعده مستثنی نیست! گوشی شیائومی Redmi 8A در ماه سپتامبر سال 2019 معرفی شد و یکی از جدیدترین گوشی های میان رده این شرکت است.

قیمت شیائومی Redmi 8A بسیار مناسب در نظر گرفته شده و به همین سبب دستگاه می‌تواند برای افرادی که به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی کار راه انداز هستند گزینه خرید عالی باشد. اما آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ نقاط قوت و ضعف آن کدامند؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی ارزان قیمت اندرویدی بخرید و شیائومی ردمی 8A از گزینه های خرید مد نظرتان است، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 8a

طراحی

گوشی شیائومی ردمی 8a بزرگ، با کیفیت ساخت محکم و دارای طراحی مدرن است. در پنل جلو این گوشی شیشه لبه به لبه گوریلا گلس 5 دیده می‌شود که صفحه نمایش 6.2 اینچی را در بر می‌گیرد. بالای نمایشگر بریدگی است که داخل آن دوربین سلفی و بلندگوی مکالماتی قرار دارد. در پایین یک حاشیه نمایشگر بزرگ را می‌بینید.در سمت راست دکمه‌های پاور تنظیم حجم صدا قرار گرفته‌اند. در سمت دیگر شیار سیم‌کارت است که دو سیم کارت با قطع نانو و یک میکرو اس‌دی قبول می‌کند.متاسفانه شیائومی این قضیه را مشخص نکرده است ولی باید بگوییم شیار وسط برای سیم کارت اول و شیار بیرونی برای سیم کارت دوم است.


شیار سیم کارت یک درزبند کوچک لاستیکی دارد که نشان می‌دهد تلاش‌هایی برای ضد آب و غبار کردن گوشی انجام شده است. خود این شیار زمانی که بسته است با بدنه گوشی یک‌دست می‌شود ولی رنگ آن با بدنه مطابقت ندارد.در پایین گوشی می‌توانید جک صوتی، میکروفون، درگاه یواس‌بی تایپ C و تک بلندگو را ببینید.در پنل پشتی یک الگوی ظریف متفاوت نواری دیده می‌شود تا کیفیت ساخت فلزی به نظر برسد ولی به جای الگوی دایره‌ای از یک الگوی موجی شکل استفاده شده است.

به ادعای شیائومی این طراحی باعث می‌شود گوشی سفت‌تر در دست جا گیرد. اما با توجه به پلاستیکی بودن این گوشی به نظر ما کاملا لیز است.نکته جالب دیگر در مورد پنل پشتی رنگ گوشی است. با آن که مدل‌های آبی و مشکی رنگ در تمامی بخش‌های گوشی یکدست به یک رنگ هستند، مدل قرمز رنگ در پایین گوشی به رنگ نارنجی است و هرچه به سمت بالا می‌روید شدت رنگ به سمت قرمز بیشتر می‌شود.

گوشی ردمی 8A واقعا گوشی بزرگی است. این گوشی 188 گرم وزن دارد که همین قضیه ممکن است برخی از خریداران را فراری دهد. گرچه باید بگوییم با وجود استفاده از یک بدنه پلاستیکی، کیفیت ساخت گوشی محکم و ماندگار حس می‌شود.همچنین شیائومی از روکش مقاوم به ذرات آب نانو استفاده کرده است تا پاشیدن آب روی این گوشی مشکلی به وجود نیاورد. این کیفیت ساخت با توجه به قیمت گوشی واقعا عالی است و Redmi 8A به هیچ وجه گوشی بی کیفیتی حس نمی‌شود. تنها نکته آزاردهنده وجود لوگو ردمی در حاشیه جلویی است که نیازی به آن نبوده است. ما ترجیح می‌دادیم شیائومی از بخش جلوی این گوشی به عنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده نکند چون بخش نرم‌‌افزاری به اندازه کافی تبلیغات به کاربر نشان می‌دهد.


صفحه نمایش

با وجود دقت پایین صفحه نمایش، متن و تصاویر روی آن واقعا شارپ به نظر می‌رسند و حتی کیفیت ویدئوها هنگام پخش خوب است. زمانی که می‌گوییم ویدئو منظورمان فایل‌های نمونه خودمان است که کیفیت به مراتب بالاتر از آن چه در سایت‌های استریم پیدا می‌کنید دارند.یوتیوب در گوشی شیائومی ردمی 8a حداکثر می‌تواند فایل‌های اچ‌دی پخش کند که در این دقت فشردگی تصویر فوق‌العاده بالا است و تصویر ملایم محوی شکل می‌گیرد.
اینستاگرام همچنین یک دردسر دیگر است چون یک تصویر با دقت به مراتب پایین‌تر را بارگذاری می‌کند. تمامی این مسائل باعث می‌شود پخش فیلم روی گوشی شیائومی ردمی 8a خیلی جالب نیست .نکته این جا نیاز به پیکسل بهتر است نه پیکسل بیشتر. کیفیت پنل نمایش این گوشی به ویژه با توجه به قیمت آن کاملا خوب است. به همین علت کیفیت با محتوا روی آن به خوبی نشان داده می‌شود.تنها شکایت ما میزان روشنایی  است که در حالت حداکثر نیز زیاد نیست. بنابراین زمان استفاده در محیط آزاد و با نور زیاد ممکن است به مشکل بر بخورید.جدا از آن کیفیت نمایشگر از نظر رنگ، کنتراست و نگاه به صفحه نمایش از زوایای مختلف خوب است.

دوربین

شیائومی ردمی 8 ای، یک پکیج مختصر و مفید در زمینه عکاسی است. دوربین اصلی این موبایل هوشمند از یک لنز 12 مگاپیکسلی مجهز به گشودگی دیافراگم  f/1.8 تشکیل شده است. با وجود فرمول  f/1.8، دوربین اصلی این گوشی در زمینه عکاسی در نور ضعیف مدعی است و تا جای ممکن، ردپای نویز و تاری ناشی از کمبود نور را کاهش داده است. این لنز 12 مگاپیکسلی فوکوس خودکار dual pixel و فیلم برداری با رزولوشن 1080p را هم در لیست امکانات عکاسی خود  جای داده است.
Xiaomi Redmi 8A با یک ناچ استایل نسبتا کوچک در بخش فوقانی، میزبان لنز سلفی 8 مگاپیکسلی است که علاوه بر گشودگی دیافراگم f/2.0، فیلمبرداری با رزولوشن 1080p را هم بر عهده گرفته است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 8a

ارتقا باتری ردمی 8A به 5000mAh بنظر بهترین پیشرفت این گوشی نسبت به مدل قبلی یعنی 7A با ظرفیت 4000mAh محسوب می‌شود. باتری این گوشی برای افرادی مناسب است که دائما درحال سفر هستند و بطور مکرر تماس برقرار می‌کنند، یا بطور کلی می‌توان گفت می‌خواهند از گوشی استفاده سنگین کنند. باتری ردمی 8A می‌تواند 3 روز بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد که زمان زیادی محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Redmi 8A پرداختیم. این گوشی میان رده و خوش قیمت بیشتر برای آن دسته افرادی مناسب است که به دنبال خرید یک گوشی کار راه‌ انداز و در عین حال با کیفیت هستند که بدون مشکل امکان نصب و استفاده از برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واستاپ و غیره را فراهم سازد. بهره‌مندی از باتری قدرتمند و سرعت شارژ خوب باتری اصلی ترین ویژگی های مثبت و مهم این اسمارتفون به شمار می‌روند.

نقاط قوت:

  • بهره‌مندی از اندروید 9 پای
  • قیمت مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
     

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی