دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی اپل واچ 6

 

اپل واچ سری 6 شاید چیزی شبیه یک آپدیت از مدل‌های قبلی به‌نظر برسد، اما با معرفی برنامه کنترل اکسیژن خون جهت بازی را کمی عوض کرده است. همچنین باید اشاره کرد که نمایشگر همیشه روشن آن که روشن‌تر از قبل هنرنمایی می‌کند بسیار رضایت‌بخش است.

نکات مثبت اپل واچ سری 6:

  • برنامه کنترل اکسیژن خون (SpO2)
  • پوشش‌‌ها و بند رنگارنگ جدید
  • نمایشگر همیشه روشن با وضوح بیشتر
  • شارژ سریع‌تر

نکات منفی اپل واچ سری 6:

  • همان عمر باطری 18 ساعته

Apple Watch Series 6 تصور می‌کند که بهترین اسمارت واچ موجود در دنیا باشد. اکنون در ششمین دوره تکرار خود، این پادشاه دسته گجت‌های پوشیدنی کاربران را با عملکرد بسیار نرم، لمس عالی و تنظیمات سریع و بدون دردسر خود روبه‌رو کرده است. حالا با ویکی‌نقد همراه شوید تا درباره این ساعت بیشتر بدانید.


خب چه چیزهای جدیدی در نسخه جدید اپل واچ وجود دارد؟ اپل واچ 6 سنسور کنترل اکسیژن خون را برای اولین بار ارائه داده است و نمایشگر همیشه روشن آن از قبل روشن‌تر شده و حتی تراشه سریع‌تری نیز دارد. کارخانه‌های اسمارت واچ رقیب به نظر می‌رسد که در حال برداشتن قدم‌های بزرگ‌تری با محصولات خود هستند، درحالیکه اپل واچ هنوز به فرایند پیشرفت تدریجی خود (و عمر باتری 18 ساعته خود) چسبیده است.

نرم افزار watchOS 7 چند ابزار مفید مانند ردیاب خواب اپل واچ را آپدیت می‌کند. همچنین چندین مورد جدید واچ فیس و چندین بند جدید برای این ساعت افزوده شده است.

پس اگر از اپل واچ سری 4 یا مدل‌های قبلی سراغ اپل واچ سری 6 می‌روید، ترکیبی از سخت افزارها، نرم‌افزارها و لوازم‌های مورد نیاز که در این اسمارت واچ دیده می‌شود، پیشرفت زیادی برای شما محسوب خواهد شد. برای اطلاع از قیمت اپل واچ 6 کلیک کنید.

بررسی اپل واچ 6

طراحی سخت افزاری

اپل واچ سری 6 نسل جدید ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که در سپتامبر سال 2020 آماده معرفی و عرضه از طرف شرکت اپل شد. در ادامه این مطلب بررسی اپل واچ سری 6 و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

اپل واچ سری 6 از لحاظ ظاهر تفاوت زیادی با ساعت‌های هوشمند نسل قبلی شرکت اپل نداشته است، در حقیقت اپل از همان طراحی اپل واچ سری 4 و 5 در تولید این محصول استفاده کرده است، با این حال از لحاظ قابلیت‌ها و کارکرد شرکت اپل امکانات ویژه‌ای را برای این محصول در نظر گرفته است.

در ادامه این مطلب قابلیت‌های ویژه اپل واچ سری 6 را به‌عنوان منحصر به فردترین ساعت هوشمند اپل مطالعه خواهید کرد. 

کنترل اکسیژن خون

این ساعت هوشمند مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت حساب کردن سطح اکسیژن خون  در کمتر از ۱۵ ثانیه را دارد. این قابلیت که SpO2 نیز شناخته می‌شودف برای کودکان نیز قابل اجرا است. اپل واچ سری ۶ با این ویژگی قادر است تا به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند و این قابلیت برای زمانی که ورزش می‌کنید، بسیار کاربردی است.

برای مثال، هنگامی که در حین ورزش کردن و یا سایر فعالیت‌ها، دچار افت سطح اکسیژن در خون شوید، اپل واچ سری ۶ به شما هشدار خواهد داد.

ردیاب خواب اپل واچ 6

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

تنظیمات خانواده 

کاربران با این برنامه می‌توانند فرزندان خود را کنترل کنند و بفهمند که در چه موقعیتی قرار دارند. حتی با iMessage قادر خواهند بود که بفهمند کودکان آنها با چه افرادی در ارتباط هستند.

همچنین اپل این امکان را ایجاد کرده که بدون نیاز به خرید گوشی آیفون کودکان را با ساعت کنترل کرد.

باتری و سایر ویژگی های اپل واچ 6

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.
همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

جمع بندی

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است.

اما باز هم این ساعت زیبایی و طراحی خاص خود را دارد. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل هستید همین حالا کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی