دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

 

در سال 2018 شرکت سامسونگ دو گوشی جدید از سرس اس با نام‌های گلکسی S9 و گلکسی +S9 را معرفی و عرضه کرد. به دلیل تحول انقلابی در ظاهر گوشی‌های گلکسی S8 و +S8، سامسونگ  این سری را با ظاهری تقریبا مشابه ارایه کرده است. البته برخی تغییرات جریی در آنها به چشم می‌خورد. اصلی‌ترین تمایز این سری در ارتقای دوربین آنها و افزوده شدن قابلیت‌های جدید به آنهاست. در ادامه با نقد و بررسی گوشی سامسونگ S9 Plus با ما همراه باشید.

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

صفحه نمایش

همان طور که می‌دانید کمپانی سامسونگ در زمینه صفحه‌های نمایش همیشه یکی از بهترین‌ها بوده؛ به طوری که کمپانی‌های مطرحی چون اپل برای تهیه پنل‌ نمایشگر تلفن‌های هوشمندشان، از سامسونگ کمک گرفته‌اند. کمپانی که به چنین قدرتی در این زمینه رسیده، مطمئنا برای تولیدات خودش، چیزی کم نمی‌گذارد. به همین ترتیب در گلکسی اس 9 پلاس شاهد بهترین نوع نمایشگری هستیم که تا کنون بر روی تلفن‌های هوشمند قرار گرفته است.


صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس از نوع سوپر امولد بوده که اندازه‌ای معادل 6.2 اینچ دارد. این نمایشگر توانایی نمایش 2960 در 1440 پیکسل را داشته که تفکیک 529ppi را تشکیل می‌‌دهد. علاوه بر این‌ها سامسونگ از نسبت تصویری 18.5:9 برای آن استفاده کرده که باعث کشیده‌تر شدن دستگاه شده و فضای بیشتری از رابط کاربری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. طراحی خمیده این صفحه نمایش در طرفین، علاوه بر زیبایی، قابلیت‌های خاصی را به صورت نرم افزاری ارایه می‌دهد.

با توجه به این که سامسونگ از سال گذشته دکمه هوم را از روی پرچمدارانش حذف کرد، در گلکسی اس 9 پلاس هم این روند را ادامه داده و با بهره گیری از دکمه‌های ناوبری نرم افزاری، نه تنها باعث زیبایی بیشتر بخش جلویی گوشی شده، بلکه راحتی کاربر در حین استفاده را تضمین می‌کند. دکمه هوم گلکسی اس 9 پلاس با وجود نرم افزاری بودن، در برابر فشار حساس بوده و از لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند.


Alaways On Display یا صفحه نمایش همیشه روشن، ویژگی است که سامسونگ به صورت نرم افزاری به در اختیار کاربر گذاشته است. با این قابلیت س از خاموش شدن صفحه گوشی، به اطلاعات مختلفی مانند زمان، تاریخ، اعلانات، موزیک در حال پخش و دیگر موارد این چنینی دسترسی خواهید داشت. در این حالت بدون فشردن دکمه پاور، نمایشگر به طور همیشگی روشن خواهد بود و این دسته از اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

شخصی سازی صفحه نمایش ویژگی‌ است که سامسونگ در منوی تنظیمات این پرچمدار قرار داده است. در این بخش می‌توان مودهای مختلفی را برای نحوه نمایش رنگ‌ها انتخاب کرد و یا به صورت دستی، میزان گرمی و یا سردی‌شان را مشخص نمود. علاوه بر این‌ها با قابلیت تغییر رزولوشن این امکان به کاربر داده می‌شود تا از میان حالت‌های +WQHD+ ،FHD و +HD، یکی را انتخاب کند. انتخاب رزولوشن پایین‌تر در این بخش به معنای مصرف انرژی کمتر خواهد بود.

بررسی گلکسی اس 9 پلاس
همان طور که می‌دانید گکسی اس 9 پلاس از صفحه نمایش کشیده با نسبت تصویری 18.5:9 بهره برده و بدین ترتیب برخی از اپلیکیشن‌ها که با این نوع نمایشگر سازگاری ندارند، به صورت تمام صفحه در نمایشگر نشان داده نمی‌شوند. در این وضعیت سامسونگ بخشی را در منوی تنظیمات قرار داده تا این دسته از اپ‌ها را به صورت کامل و بدون حاشیه‌های سیاه رنگ، اجرا کنید.

قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری در بخش نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس موجود بوده که برای اشاره به تعدادی از آن‌ها می‌توان فیلتر نور آبی، تغییر اندازه فونت و منوها، نمایش اسکرین سیور و بهبود دهنده پخش ویدیو را نام برد.

در پایان این بخش بهتر است بدانید صفحه نمایش گلکسی اس 9 پلاس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی بر اساس گفته‌های دسپلی میت که به آزمایش نمایشگر‌های مختلف می‌پردازد، بسیاری از رقبا مانند آیفون X را پشت سر گذاشته است. با وجود اینکه این نمایشگر از نظر مشخصاتی به آن چه که در نسل قبل دیده بودیم، شباهت داشته، اما سامسونگ با بهبودهای فراوان و همچنین بهره گیری از جدیدترین پنل ساخته شده توسط خودش، بهترین عملکرد را در این زمینه به جدیدترین پرچمدارش آورده است.

دوربین

دوربین اصلی Galaxy S9 Plus از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که این موضوع یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های مابین این گوشی و گلکسی S9 به شمار می‌رود. لنز اول این مجموعه دیافراگم متغیر دارد یعنی اندازه دیافراگم آن در حین عکسبرداری با توجه به شدت نور محیط به صورت خودکار تغییر می‌کند و بدین صورت بهترین کیفیت را از نظر نوردهی ایجاد خواهد کرد. دیافراگم این لنز دوربین می‌تواند مابین F/1.5 تا F/2.2 تغییر خودکار داشته باشد. شاید قابلیت "دیافراگم متغیر" بر روی کاغذ خیلی برای شما جالب به نظر نرسد، اما در عمل یک قابلیت فوق‌العاده کاربردی است که به شدت در کیفیت ضبط عکس تاثیرگذار خواهد بود. لنز دوربین اصلی و 12 مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت‌های دیگری همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF) و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) هم پشتیبانی می‌کند. اما لنز دوربین دوم دوربین اصلی گوشی از دیافراگم ثابت F/2.4 بهر می‌برد و از قابلیت‌های فوکوس خودکار، تثبیت اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال 2x پشتیبانی می‌کند. قابلیت‌هایی همچون HDR خودکار، ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 60 فریم در هر ثانیه و عکسبرداری با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. ضمناً سامسونگ یک چراغ فلش LED را هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته است.

 

کیفیت ضبط عکس با دوربین اصلی و دوگانه گوشی گلکسی S9 پلاس بسیار بالا خواهد بود و با دوربین اصلی این گوشی تقریباً در هر شرایطی می‌توانید عکس‌های زیبا و با کیفیت ضبط کنید. قابلیت "دیافراگم متغیر" به بهتر شدن کیفیت عکسبرداری در محیط‌های پرنور و کم نور کمک به سزایی خواهد کرد. عکس‌هایی که به صورت پرتره و با پس زمینه تار هم توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت عالی دارند. به طور کلی باید بگوییم که گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ بدون شک از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است.

دوربین سلفی گوشی هم از لنزی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم ثابت F/1.7 تشکیل شده و از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. با دوربین سلفی این گوشی هم می‌توانید عکس‌های با پس زمینه تار ضبط کنید. از اشتراک گذاری این عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی لذت ببرید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گلکسی اس 9 پلاس هم بسیار مطلوب است و به واقع کیفیتی فراتر از یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی توسط آن ارائه می‌شود. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌های خرید پیش رویتان خواهد بود.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

در آخرین مرحله از بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری Galaxy S9 Plus ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی و جدانشدنی خواهد بود. در بررسی ما مشخص شد که باتری این گوشی در صورتی که از دستگاه استفاده نرمالی به عمل آید تقریبا تا دو سوم روز انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهد کرد. اگر از گوشی برای انجام بازی استفاده کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری آن افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور کلی کیفیت شارژدهی باتری گلکسی S9 Plus معمولی است.

خوشبختانه گلکسی S9 پلاس هم از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و هم از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند است. سرعت شارژ باتری گوشی در حالتی که از پدهای اختصاصی شارژ بیسیم استفاده شود، خیلی زیاد نیست و برای فول شارژ شدن باتری در این حالت باید ساعت‌ها زمان صرف شود. اما در حالتی که از سیم شارژر اورجینال و اصلی گوشی که قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند استفاده شود، باتری 3500 میلی آمپر ساعتی دستگاه ظرف چیزی در حدود 115 دقیقه فول شارژ خواهد شد. پس سرعت شارژ مجدد باتری گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ خوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود اما شارژدهی باتری آن معمولی است.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy S9 Plus) پرداختیم. این گوشی از همه نظر می‌تواند یک گوشی عالی برای خرید باشد و بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های اندروید فعلی بازار است. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گلکسی S9 پلاس سامسونگ در بخش زیر ارائه شده‌اند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • طراحی با کیفیت و زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند
  • رم 6 گیگابایتی
  • دوربین عالی
  • سرعت شارژ خوب باتری
     

نقاط ضعف:

 

  • شارژدهی معمولی باتری
  • قیمت گران
     

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی