دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی ایفون 11 پرو

گوشی ایفون 11 پرو با داشتن صفحه نمایش نسبتاً کوچک 5.8 اینچی، یک بازگشت واقعی در بازار امروز گوشی  تبلت های رو به رشد است. اما هنوز افراد زیادی هستند که خواهان تلفن های جمع و جور و فشرده هستند. اما همه چیز در مورد آیفون 11 پرو فرض می کند و عالی است، از جمله پیشرفت های در دوربین های اپل. از حالت شب جدید و ویژگی Smart HDR بهتر گرفته تا محدوده دینامیک گسترده تر در ویدئو، آیفون 11 پرو اکنون به بهترین گوشی دوربین های موجود در بازار تبدیل شده است.

با 999 دلار، قیمت آیفون 11 پرو بسیار بالا است، و با این قیمت انتظار می رود که فضای ذخیره سازی این گوشی بالاتر از 64 گیگابایت باشد. یک ضد حال دیگر: آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی و آیفون 11 ارزانتر، از ماندگاری و دوام باتری بهتری برخوردار است. اما اگر می خواهید یک گوشی هوشمند قوی با طراحی که بتوانید با یک دست با آن کار کنید، داشته باشید، انتخاب آیفون 11 پرو قطعاً گزینه خوبی است.

قیمت این گوشی در مقابل قیمت مناسب آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس  واقعا چیزی نیست، اما در کل، از دید اکثر مردم، آیفون 11 بهترین آیفون است و احتمالاً اکنون بهترین تلفن از نظر قیمت می باشد.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو

صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

دوربین

کمپانی اپل تقریبا درباره‌ی تعداد دوربین‌هایی که در گوشی تلفن به کار می‌برد محافظه کارانه عمل کرده است. بر خلاف برند‌هایی مانند هواوی و سامسونگ که با شعار هرچه بیشتر بهتر پیش رفته‌اند. مدل 11 پرو و 11 پرو مکس (11 pro max) شاهد تولد لنزهای بسیار پهن با 12MP f / 2.4، بوده است که به همراه دوربین های اصلی 12MP f / 1.8 با OIS و زوم لنز2X 12MP ، که منحصر به مدل‌های Pro است عرضه شده است.

بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر در iPhone 11 Pro وجود دارد. تصاویر به دلیل پردازش دقیق‌تر و لایه‌بندی تصاویر با استفاده از داده‌های هر سه دوربین ، واضح‌تر به نظر می‌رسند. گسترده‌ی پویایی با بعضی دوربین‌های DSLR مثل کانن 80D قابل مقایسه است، با این حال خوشبختانه مانند آنچه در بیشتر دوربین‌های تلفن‌ همراه می‌بینیم زیاد غرق شده در رنگ و پرکار به نظر نمی‌رسد.

ارائه‌ی رنگ های طبیعی، و نوردهی متعادل عناصر اصلی در دستور العمل اپل برای عکاسی فوق العاده است.
من شخصاً عاشق حالت پرتره در آیفون 11 پرو هستم و متوجه شدم در تشخیص لبه‌ها، حتی اگر تشخیص‌شان دشوار باشد مانند ریشه‌ی مو بسیار دقیق است. این امکان گوشی Huawei P30 Pro را از این نظر شکست می‌‌دهد زیرا در تشخیص لبه ها زیاد هوشمند نیست. البته باید اضافه کنم وقتی نوبت به بزرگ‌نمایی و زوم می‌رسد Huawei P30 Pro از آن بهتر است.

قابل توجه‌ترین پیشرفت ویژگی حالت شب است، به نظر من گوشی گوگل 4 را در بازی خودش شکست می‌دهد. به طور خودکار وقتی تلفن تاریکی را تشخیص می‌دهد وارد عمل می‌شود. بسته به میزان نور موجود، تصویربرداری بین 1-3 ثانیه طول می کشد و در این آزمایش نتایج تا به حال خوب بود است.

Ios 13 یک رابط کاربری جدید نیز برای دوربین عرضه کرده است، این رابط به شما این امکان را می‌دهد که پیش‌نمایی از آنچه چگونه در ضرایب نسبت‌های مختلف به نظر می‌رسید را ببینید. شما حتی می‌توانید همزمان با دوربین‌های فوق العاده پهن و اصلی عکس بگیرید. دوربین سلفی جلوی آن نیز روزرسانی شده و وضوح تصویر از 7MP به 12MP افزایش یافته است. تصاویر بسیار گرم تر از Samsung Note 10 Plus یا Huawei Mate 30 Pro هستند. کیفیت فیلم در این گوشی غیرقابل انکار است. تصویربرداری حیرت انگیز است و می‌توان با آن به ضبط فیلم‌های زیبایی پرداخت که هرگونه لرزش را می‌گیرد.

اپل یک ویژگی باحال دیگر نیز اضافه کرده است - دکمه شاتر داخلی را نگه دارید و به طور خودکار یک فیلم درست مانند استوری‌های اینستاگرام ضبط کنید. این ویژگی ممکن است به طور تصادفی باعث گرفتن عکس‌های متحرک وقتی یک عکس ثابت ‌می‌خواهید نیز بشود.

هر سه دوربین پشتی قادر به ضبط ویدئوهای 4k با سرعت 60 فریم در ثانیه هستند. حتی می‌توانید دوربین‌ها را زوم یا از آن حالت هنگام فیلم برداری خارج کنید که به طرز جالبی این امکان آسان است. به سادگی بر روی گزینه‌های دوربین بزنید تا دوربین‌های بالای دکمه ی شاتر تغییر کنند.

تعقیب سوژه هنگام فیلم‌برداری به طرز فوق العاده‌ای کار می‌کند در حالی که بزرگنمایی صوتی نیز برای تمرکز بر روی سوژه‌ای که تولید صدا می‌کند نیز عرضه شده است. آیفون ۱۱ پرو دارای بهترین دوربین در تلفن‌های هوشمند در حال حاضر می‌باشد و برای فیلم‌برداری عالی است. مفهوم "حالت شب" زیاد جدید نیست. اما اپل بعد از این که مدتی از این رقابت دور بود اکنون شماره یک است.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 11 پرو

باتری بکار رفته در آن نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. در یکی از تست‌های انجام شده، با روشنایی ۱۵۰ نیت و وبگردی بی‌وفقه این باتری توانسته به مدت ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه دوام داشته باشد. برای مقایسه می‌توان گفت که آیفون ۱۱ پرو مکس در همین تست به مدت ۱۱:۵۴ و آیفون ۱۱ میزان ۱۱:۱۶ دوام داشته است. همچنین این گوشی با شارژ سریع همراه شده است که به طور میانگین در کمتر از ۳۰ دقیقه به ۴۷ درصد برسد. اندازه این باتری برابر با ۳۰۴۶ میلی‌آمپر بوده و از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند طی ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود. علاوه بر این از شارژ سریع Qi نیز پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. اگر قصد خرید گوشی مناسب و با کیفیت را دارید کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
  • دوربین فوق‌العاده
  • قدرت عملکرد فوق‌العاده
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
     

نقاط ضعف:

  • ظاهر گوشی می‌توانست زیبا و متفاوت تر باشد
  • قیمت بسیار گران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی