دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی نوکیا 106

 

نوکیا ۱۰۶ جدید مجهز به یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی بوده و یک باتری ۸۰۰ میلی آمپری وظیفه تامین انرژی این دستگاه کوچک را بر عهده دارد. این باتری قادر به ارائه انرژی لازم برای ۱۵٫۷ ساعت مکالمه و همچنین ۲۱ روز کارکرد دستگاه در حالت استندبای است که برای یک گوشی ساده رقم خوبی محسوب می شود. نوکیا 106 جدید معرفی شد؛ کوچولوی دست داشتنی 1 بدنه نوکیا ۱۰۶ از پلی کربنات با استحکام بالا تولید شده و رنگ آن در داخل ماده بوده که در نتیجه با استفاده طولانی مدت نیز آسیبی به آن وارد نخواهد شد. همچنین بدنه این گوشی دارای طراحی کوچک و بسیار خوش دست است که کار با آن را بسیار ساده می کند. نوکیا ۱۰۶ به طور پیش فرض بازی محبوب Snake Xenzia را اجرا می کند و همچنین نسخه آزمایشی بازی های Racing، Danger Dash، Tetris و… را در خود دارد که کاربر می تواند آنها را خریداری کند. نوکیا 106 همچنین قادر است تا ۲۰۰۰ مخاطب و ۵۰۰ پیام متنی را ذخیره سازی کند، بنابراین شما در این زمینه هیچ مشکلی را احساس نخواهید کرد.

طراحی و ظاهر نوکیا 106

توسط نوع مدل مسکن از تلفن دارای طراحی ساده با یک صفحه کلید کلید در دست 106 است. مورد از جنس پلاستیک ساخته شده است. تشکر از این "نوکیا" 106 قابل اعتماد و آسان برای استفاده است. این گوشی دارای اندازه کوچک، که 112.9x47.5x14.9 میلی متر را تشکیل می دهند. وزن آن تنها 74 گرم دستگاه. این ابعاد آن را آسان به قرار دادن دستگاه در دست خود را، آن را نمی خواهد در هر موقعیتی تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، رانندگان می گویند که در حالی که در حال حرکت کاملا آزادانه می تواند بر روی یک مکالمه در تلفن ادامه می دهند.

باتری

باتری ۸۰۰ میلی آمپر ساعتی موبایل نوکیا ۱۰۶ میتواند تا بیش از ۲۱ روز در حالت استندبای قرار بگیرد. همینطور کاربران این گوشی میتوانند حدود ۱۵ ساعت به مکالمه ی طولانی مدت با آن بپردازند.

آنچه در منوی این گوشی گنجانده شده است:

در منوی تلفن دارای توابع زیر است:

  • کتاب تماس.
  • ورود به سیستم.
  • ورود پیام؛
  • سازمان؛
  • خدمات؛
  • رادیو؛
  • یادداشت؛
  • بازی.

دیگر ویژگی های نوکیا 106

گوشی موبایل نوکیا ۱۰۶ نسخه ۲۰۱۸ شبیه نسخه قبلی خود، یک صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با رزولوشن ۱۶۰ * ۱۲۰ پیکسل دارد. برای این مدل ۴ مگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته از آنجا که گوشی نوکیا ۱۰۶ تنها از شبکه ارتباطی نسل دوم پشتیبانی می کند، این میزان حافظه داخلی مقدار اندکی بنظر نمی رسد؛ نوکیا ۱۰۶ میتواند تا ۲۰۰۰ کانتکت و ۵۰۰ پیام را در خود ذخیره کند که میزان مطلوبی برای یک گوشی ساده و کلاسیک است.

در منوی اصلی موبایل نوکیا ۱۰۶ مواردی که کاربر به آن ها احتیاج دارد، در دسترس قرار گرفته است. رادیو FM، ماشین حساب، چراغ قوه در منوی اصلی به چشم می خورند. همچنین بازی محبوب Snake Xenzia بطور پیش فرض بر روی نوکیا ۱۰۶ قرار گرفته است. برای اطلاع از قیمت گوشی ها کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 11 اپل

 

در سال گذشته اپل موفق شد تا گوشی آیفون ایکس آر خود را به میزان قابل توجه به فروش برساند. به همین ترتیب امسال نیز همان استراتژی را در پیش گرفته و آیفون ۱۱ را با 700 دلار روانه بازار می‌کند. این قیمت سبب شده تا بیشتر مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. این در حالی است که مدل‌های گران‌قیمت‌تر اپل با نام پرو به بازار عرضه می‌شوند و دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی می‌باشند. ایفون 11 تنها دو مورد از این دوربین‌ها را دارد. اگر بخواهیم یک تغییر جدی بین دو گوشی آیفون 11 و آیفون 11 پرو قائل شویم، باید بگوییم که آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو 85% شبیه یکدیگر می‌باشند و تنها در ایفون 11 پرو شاهد یک دوربین با بزرگنمایی نوری دو برابر هستیم. البته برای این دوربین باید 30 درصد هزینه بیشتر بپردازید.

مشخصات گوشی ایفون 11

صفحه نمایش

نمایشگر آیفون ۱۱ دقیقاً همان نمایشگری است که اپل در گوشی آیفون XR استفاده کرده بود؛ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ × ۸۲۸ با تمام نقاط قوت و ضعفش. این نمایشگر دقت رنگ بالایی دارد و مینیمم و ماکسیمم روشنایی آن خوب ارزیابی میشود. ناگفته نماند که این نمایشگر از حجم رنگی P3 و تکنولوژی TrueTone نیز پشتیبانی میکند. اما فارغ از بحث رزولوشن پایین، این نمایشگر یک نمونه ی ایده آل نیست.

این نمایشگر به هیچ وجه نمی‌تواند رنگ های جذاب و کنتراست فوق العاده ی پنل های OLED را تولید کند. همچنین مشکل همیشگی پنل های LCD یعنی مشکل motion blur در این نمایشگر نیز حضور دارد. به شخصه فکر میکنم که نمایشگر این گوشی، ضعیف ترین بخش آن به شمار میرود. این نمایشگر خیلی معمولی است و بهتر بود که اپل از یک نمایشگر OLED در این گوشی استفاده کند.

دوربین

همانطور که شما هم متوجه شده اید، یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آیفون 11 ، مربوط به دوربین می باشد. اپل در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ثانویه با زاویه دید فوق عریض را برای این گوشی در نظر گرفته است که این روز ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

البته تغییر ایجاد شده در دوربین، تنها مربوط به اضافه شدن ماژول دیگر نمی باشد و دوربین اصلی نیز با بهبود های بزرگی همراه شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که حساسیت آن در برابر جذب نور افزایش یافته است. همچنین لازم است بدانید که این دوربین در پشت لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که به سیستم لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد و از قابلیت های دیگر آن می توان به سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Dual-Pixel و پشتیبانی از Night Mode جدید اپل اشاره کرد.

آیفون 11
عضو جدید دوربین در آیفون 11 هم مشابه دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که البته اندازه پیکسل های آن، 1.0 میکرون می باشد. این دوربین در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد و مشابه نمونه بکار رفته در پرچمداران سامسونگ، شاهد بکارگیری از فوکوس خودکار و لرزشگیر اوپتیکال برای آن نیستیم.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری گوشی آیفون 11 اپل

در این محصول اپل یک باتری 3110 میلی‌آمپری به کار رفته که در مقایسه با ظرفیت 2940 میلی‌آمپر بر ساعت آیفون ایکس آر شاهد افزایش ناچیزی هستیم. ضمن اینکه می‌توانیم ادعا کنیم که توان منبع نیروی این گوشی با باتری آیفون 11 پرو تقریباً برابری می‌کند. این دستگاه از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی خواهد کرد و کاربران می‌توانند آن را به وسیله شارژرهای Qi شارژ کنند. به علاوه، به خاطر بهره‌مندی از فناوری USB Power Delivery می‌توانیم شارژر سریع 18 واتی را به آن وصل و باتری‌اش را شارژ نماییم هرچند همراه با گوشی یک شارژر 5 واتی به فروش می‌رسد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) پرداختیم. این آیفون در واقع مقرون به صرفه‌ترین نسخه آیفون های جدید اپل است. آیفون 11 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد اما از نظر ظاهر کاملا یکسان با iPhone XR سال گذشته به نظر می‌رسد و فقط به جای یک لنز دوربین اصلی از دو لنز دوربین بهره‌ می‌برد. اگرچه این گوشی به عنوان آیفون مقرون به صرفه اپل روانه بازار شده است، اما با این وجود قیمت خیلی پایینی ندارد. قدرت پردازشی عالی، دوربین بسیار خوب و صفحه نمایش مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 هستند. سایر نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی به شرحی هستند که در بخش زیر عنوان کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و پشتیبانی از استاندارد IP68
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • قابلیت تشخیص چهره بسیار دقیق
  • بستر نرم افزاری روان و انحصاری و دریافت بی‌وقفه آپدیت های iOS
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری
     

نقاط ضعف:

  • ظاهر مشابه با آیفون XR
  • قیمت نه چندان ارزان
  • عدم ارائه شارژر 18 واتی به همراه گوشی
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی شیائومی می 10

 

شیائومی یکی از برندهاییست که روزبه‌روز در کشورمان محبوب‌تر می‌شود و سهم بیشتری را از بازار به‌دست می‌آورد. این شرکت چینی در تمام رده‌ها نماینده شایسته‌ای دارد؛ از گوشی‌های اقتصادی دو-سه میلیونی گرفته تا پرچمداران بیست و چند میلیونی. ما این‌بار سراغ گوشی می 10 رفتیم، پرچمداری که حدود شش ماه از معرفی‌اش می‌گذرد اما یکی از قوی‌ترین گوشی‌های بازار ایران است و از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند.

خانواده می ۱۰ شیائومی فعلاً سه پرچمدار و دو میان‌رده قدرتمند دارد. از می ۱۰ اولترا که همین چند روز قبل معرفی شد و می ۱۰ پرو که بگذریم، می ۱۰ معمولی با چیپست اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتزی یکی از بهترین گوشی‌های بازار و یکی از ارزان‌ترین پرچمداران سازگار با شبکه 5G محسوب می‌شود که هم‌اکنون حدود ۱۹ میلیون تومان قیمت دارد. مشخصات اصلی این گوشی را در ادامه می‌بینید.

بررسی گوشی شیائومی می 10

نمایشگر

نمایشگر بکار رفته در می 10، تفاوتی با نمونه بکار رفته در نسخه پرو ندارد. این نمایشگر 6.67 اینچی از پنل آمولد استفاده می‌کند که به گفته شیائومی، بهترین نمایشگر بکار رفته در بین تمام محصولات آن‌ها می‌باشد.

رزولوشن این نمایشگر کمی فی السابق، 1080×2340 می‌باشد که تراکم پیکسلی 386 پیکسل در اینچ را در اختیار می‌گذارد. بنابراین پرچمدار شیائومی را همچنان باید یک پله پایین‌تر از سایر پرچمداران مطرح بازار قرار دهیم؛ اما باید به این موضوع نیز اشاره‌ کنیم که رزولوشن فول اچ‌دی، همچنان وضوح مناسبی را برای مشاهده انواع محتوا در اختیار می‌گذارد و علاوه بر این، تأثیر مثبتی روی مصرف باتری خواهد داشت.

نرخ تازه‌سازی تصویر در این نمایشگر، 90 هرتز می‌باشد که شاید پایین‌تر از برخی پرچمداران با نمایشگر 120 هرتزی باشد؛ اما هر چیزی بیشتر از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز، باعث می‌شود که انیمیشن‌ها به‌صورت نرم و روان‌تری به نمایش گذاشته شود و اجرای بازی‌ها، لذت‌بخش‌تر باشد.

درزمینهٔ کیفیت نیز می‌توان گفت که با یکی از بهترین‌ها سروکار داریم. حداکثر روشنایی نمایشگر می 10 در حالت دستی حدود 520 نیت هست که در حالت خودکار به 850 نیت می‌رسد و استفاده بدون دردسر در محیط‌های بسیار روشن را در اختیار می‌گذارد.

در قسمت تنظیمات نمایشگر، امکانات کاملی برای شخصی‌سازی رنگ‌ها در نظر گرفته‌شده است. به‌طورکلی سه پروفایل برای رنگ‌ها وجود دارد که خودکار، اشباع و اورجینال نام دارند. شیائومی به‌صورت پیش‌فرض حالت نمایشگر را روی حالت خودکار قرار داده است که در این حالت، رنگ‌ها بر اساس نور محیط تغییر خواهد کرد. گذشته از این موارد، در این حالت می‌توان دمای رنگ‌ها را نیز به‌دلخواه تغییر داد.

در حالت بعدی یعنی اشباع، مطابق انتظار رنگ‌ها به‌صورت اغراق‌شده‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند تا احساس اولد بودن پنل به‌صورت بیشتری منتقل شود. اما اگر خواستار رنگ‌های دقیق هستید، با قرار دادن حالت نمایشگر روی اورجینال، می‌توانید رنگ‌های بسیار دقیقی را دریافت کنید. در این حالت، فضای رنگی نمایشگر Mi 10 به DCI-P3 تغییر می‌کند و خطای رنگی آن، بسیار کمتر از دو حالت قبلی می‌باشد.

گذشته از این موارد، یک منوی پیشرفته نیز برای تنظیم رنگ‌ها در نظر گرفته شده است که در آن می‌توان مواردی مثل فضای رنگی؛ دمای رنگ‌ها، اشباع‌شدگی، کنتراست، Hue و … را به‌صورت دستی تنظیم کرد؛ بااین‌حال همچنان می‌توان گفت که دقیق‌ترین رنگ‌ها متعلق به حالت اورجینال می‌باشد.

از سایر ویژگی‌های نمایشگر هم می‌توان به پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و پوشش Widevine L1 DRM اشاره کرد که به معنای استریم محتوای HDR در رزولوشن حداکثری می‌باشد.

دوربین

شیائومی می ۱۰ به دوربینی ۴ گانه متشکل از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج و ماکرو مجهز شده که در سمت چپ قاب پشتی قرار گرفته‌اند. البته این ۴ دوربین با طراحی متفاوت از آن چه در سال ۲۰۲۰ انتظار داریم کنار یکدیگر نشسته و جلوه‌ای متفاوت به پرچمدار شیائومی داده‌اند. دوربین سلفی هم سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد که درون همان حفره نه‌چندان بزرگ نمایشگر قرار گرفته است. در ادامه مشخصات کامل این ۵ دوربین را مرور می‌کنیم.

  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی، ضریب اف ۱.۷، فوکوس خودکار PDAF، لرزش‌گیر اپتیکال
  • دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۴
  • دوربین عمق‌‌سنج ۲ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۴
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۴، فوکوس خودکار
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۳ اینچی، ضریب اف ۲.۰

باتری گوشی شیائومی می 10

ظرفیت باتری mi 10 با وجود بهره مندی از باتری 4780 میلی آمپر ساعتی، حدود 280 میلی آمپر ساعت بیشتر از mi 10 pro است. یکی از دلایلی که توانسته به شیائومی در افزایش ظرفیت باتری می 10 کمک کند، استفاده از دوربین های کوچک تر در این گوشی است.

در آزمایشی که برای تست ظرفیت باتری می 10 ما در می تل انجام دادیم، این گوشی در وضعیت 90 هرتزی در حدود 18 ساعت و در حالت 60 هرتزی میتواند در حدود 20 ساعت به صورت مداوم ویدیو پخش کند و همین امر می 10 را به یکی از بهترین پرچمداران 2020 شیائومی تبدیل کرده‌است.

می 10 هم از شارژ سیمی و هم شارژ بیسیم با توان 30 وات پشتیبانی می‌کند. برای این گوشی قابلیت شارژ معکوس با توان 5 وات نیز در نظر گرفته شده است. در مورد قدرت شارژ سریع باتری این گوشی باید بگوییم در عرض حدود 30 دقیقه میتوان باتری را 52 درصد شارژ کرد؛ شارژ صد درصدی دستگاه هم در حدود 75 دقیقه زمان خواهد برد.

جمع بندی

همانطور که می دانید شیائومی به عرضه گوشی های مختلف با قیمتی پایین تر از رقبا شهرت دارد. این موضوع در مورد پرچمداران این شرکت نیز صدق می کند؛ اما امسال شاهد عرضه گوشی می 10 پرو باقیمت 1000 دلار بودیم نشان داد شیائومی ترسی از بابت افزایش قیمت محصولات خود ندارد. با این حال این کمپانی تصمیم گرفته تا در کنار پرچمدار اصلی خود یک نسخه ارزانتر را نیز عرضه کند که اصلی ترین دلیل قیمت پایین تر آن، به ساختمان دوربین باز می گردد.البته این موضوع به معنای کیفیت پایین دوربین می 10 نیست؛ چراکه دوربین اصلی این گوشی هنگام عکاسی و فیلمبرداری، کیفیت بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد و تنها ضعف آن، نبود دوربین تله فوتو و کیفیت ناامید کننده دوربین فوق عریض در محیط های کم نور می باشد. از این موارد که بگذریم، شیائومی می 10 دستگاهی با کیفیت ساخت بالا، نمایشگر عالی 90 هرتزی، شارژدهی بسیار خوب باتری، اسپیکر های توانمند و سخت افزار بسیار قدرتمند می باشد که تمام این مجموعه را در قیمتی پایین تر از برخی رقبا در اختیار می گذارد. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی موبایل شیائومی می 9

 

شیائومی می 9 به تازگی معرفی شده است. بار‌ها وارد فروشگاه گوشی شدم، کارت اعتباری ام در دستم و قصد خرید آخرین پرچمدار را داشتم. وارد بخش دموی گوشی‌ها شدم، گوشی‌ای که می‌خواستم بخرم را برداشتم و به بخش اپلیکیشن‌ها وارد شدم و قصد خرید آن را داشتم. آب گلویم را قورت دادم و نا خودآگاه از فروشگاه خارج شدم. این وضعیت سال‌ها ادامه داشته است. من عاشق اسمارت فون‌های رده بالا هستم اما وقتی که به هزینه‌هایم فکر می‌کنم، واقعا قیمت این گوشی‌ها برایم بالا است. در عوض به سمت  وان پلاس و دیگر برند‌هایی می‌روم که برای نصف این قیمت عملکردی مشابه ارائه می‌دهند. اکنون نیز، آخرین پرچمدار شیائومی، شیائومی می 9 ، که برای افرادی مانند من بسیار جذاب است وارد بازار شده است.

مشخصات گوشی شیائومی می 9

نمایشگر

صفحه نمایشamoled لمسی خازنی بسیار خوب به نظر میرسد، دارای ((رزولوشن Full HD)) است و از HDR10 پشتیبانی میکند. صفحه نمایش می 9 کمی روشن تر از صفحه نمایش گوشی Galaxy S10 است (صفحه نمایش می 9 حتی بهتر از آخرین آیفون است) فقط اگر آفتاب به صورت مستقیم در صفحه گوشی هوشمند شما باشد دیدن و خواندن تصاویر کمی دشوار است. تصاویر هنگام مشاهده عکس ها کمی واقعی تر به نظر میرسند، همچنین کنتراست نیز بسیار قابل توجه است(60000:1) که البته مربوط به تکنولوژی مورد استفاده در اسکرین است.

دوربین

این اولین باری است که شیائومی از دوربین سه گانه در گوشی خود استفاده کرده و این تصمیم در ابتدای سال 2019، کاملا هوشمندانه و به موقع بوده است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 استفاده می کند که در پس لنزی با دهانه دیافراکم F/1.9 قرار گرفته است و پیش از این نمونه آن را در گوشی آنر ویو 20 دیده بودیم. این سنسور سونی از چینش پیکسلی Quad Bayer (ترکیب 4 پیکسل و ساخت یک پیکسل) استفاده می کند که باعث می شود نتیجه خروجی از آن، تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی و HDR لحظه ای باشد. البته امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی با دوربین اصلی وجود دارد که میزان جزئیات آن تا حدودی بیشتر است؛ با این وجود، میزان جزئیات را نمی توان در حد انتظار از سنسور 48 مگاپیکسلی دانست.

دوربین دوم اما از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که در پس لنزی با دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم 16 مگاپیکسلی و عضو جدید می رسد که در پس لنزی به دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید فوق عریض 117 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که شیائومی برخلاف سامسونگ، امکان فوکوس خودکار را برای دوربین فوق عریض خود در نظر گرفته است و این دوربین قابلیت عکاسی ماکرو را نیز در اختیار خواهد گذاشت؛ اما متاسفانه هیچ‌یک از دوربین های Mi 9 به لرزشگیر اوپتیکال مجهز نشده اند.

باتری و شارژدهی شیائومی می 9

برخلاف انتظار شیائومی با کاهش ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری می ۹ نسبت به نسل گذشته، از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در می ۹ بهره برده است. بااین‌حال از آن زمان شاهد بهبود مصرف انرژی در پردازنده‌های نسل جدید بوده‌ایم و به همین دلیل نیز با وجود این کاهش، در بررسی خود به عملکرد بهتر می ۹ از لحاظ شارژدهی پی بردیم. برای بررسی عملکرد باتری می ۹ ابتدا با قرار دادن نور نمایشگر روی ۲۰۰ نیت و فعال کردن حالت پرواز، تمام اتصالات را از گوشی جدا کردیم. می ۹ در انتهای آزمون توانست به مدت ۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه شارژدهی داشته باشد که عملکردی خوب ارزیابی می‌شود.

نکته حائز اهمیت در زمان بررسی شارژدهی تلفن‌های هوشمند به‌ویژه در زمان اجرای بازی‌ها به فاکتورهای مختلف نظیر آنلاین یا آفلاین بودن، گرافیک بازی و میزان روشنایی نمایشگر مرتبط است. در نتیجه صحبت در رابطه با شارژدهی باتری در زمان اجرای بازی‌های مختلف امری مشکل است. بااین‌حال با استنداد به نتایج به‌دست آمده در آزمون می‌توانیم شارژدهی شیائومی می ۹ را برای تجربه بازی‌ها در طول روز مناسب ارزیابی کنیم. شیائومی، می ۹ را به همراه یک شارژی ۲۷ واتی به نام Charge Turbo عرضه کرده است. به‌لطف این شارژر می‌توانید در ۳۰ دقیقه شارژ گوشی را به ۷۰ درصد برسانید.

نتیجه گیری

به‌طور خلاصه شیائومی می ۹ یکی از گزینه‌های خوب برای تجربه بازی‌های موبایل است. چینی‌ها با درنظرگرفتن قشر عظیمی از بازیکنان موبایل سعی کرده‌اند تا تنظیماتی درخور را برای استفاده آسان کاربران در دسترس قرار دهند و همین ویژگی وجه تمایزی را میان این پرچم‌دار با رقبا ایجاد کرده است. پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ و تراشه قدرتمند Andro 640 درکنار مدیریت مناسب دمای بدنه، تجربه‌ای روان را از بازی‌های آنلاین و آفلاین ارائه می‌دهد و بی شک شما را ناامید نخواهد کرد. البته هنوز هم رابط کاربر MIUI 10 در رقابت با سایر پرچمداران حرف چندانی برای گفتن ندارد، به‌خصوص که با انتخاب زبان انگلیسی باز هم بخش اعظمی از نرم‌افزارهای اختصاصی حاضر هنوز هم به زبان چینی هستند. نمایشگر می ۹ در میان نمایشگرهای خوب برای استفاده در زیر نور مستقیم آفتاب جای می‌گیرد و می‌توانید به‌راحتی گوشی خود را زیر نور آفتاب استفاده کنید. باتوجه‌به عملکرد و قیمت مناسب شیائومی می ۹ را می‌توانیم محصول ارزشمند برای خریداری و تجربه بازی‌ها معرفی کنیم. برای اطلاعات بیشتر از جدیدترین گوشی های بازار کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 7

 

چند سالی است که شیائومی با عرضه گوشی های مقرون به صرفه و اقتصادی، معنا و مفهوم گوشی های ارزان قیمت را به کلی تغییر داده است. امروزه شیائومی گوشی های ارزان قیمت و قدرتمند زیادی دارد؛ یکی از این گوشی ها شیائومی ردمی نوت 7 می باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی شیائومی ردمی نوت 7 بپردازیم.

خانواده شیائومی ردمی جزو میان رده های پر فروش بازار های جهانی به حساب می آیند که توانستند مشتریان بسیاری را با توجه به سخت افزار قدرتمند و قیمت پایین جذب کنند. Xiaomi Redmi Note 7 یکی از اعضای ویژه خانواده شیائومی ردمی به حساب می آید که در ایران نیز با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده است. 

ردمی نوت 7 با تراشه‌ اسنپدراگون 660، دوربین 48 مگاپیکسلی، باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپری و طراحی جدید و بروز به همراه حفره کوچک بالای صفحه نمایش مدتی است که وارد بازار شده است.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 7

طراحی

یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی ردمی نوت 7 مربوط به سبک طراحی و ظاهر زیبای آن می‌شود. شیائومی سعی کرده این گوشی را جذاب، چشم‌نواز و منطبق با سبک ظاهری گوشی های مدرن طراحی کند. از این رو یک قاب شیشه‌ای را در گوشی بکار برده است. جالب اینجاست که پنل جلو و قاب پشت گوشی Redmi Note 7 با شیشه معمولی پوشانده نشده‌اند، بلکه جنس شیشه بکار رفته در قاب این گوشی گوریلاگلس 5 است که مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و برخورد با اشیای تیز دارد. این موضوع یکی از جالب ترین ویژگی های طراحی گوشی شیائومی Redmi Note 7 محسوب می‌شود. اما از سمت دیگر شیائومی فریم اصلی دستگاه را از پلاستیک ساخته و بدین ترتیب سعی داشته هزینه تولید آن را تا حدی کاهش دهد. گوشی ردمی نوت 7 ابعاد 8.1 در 75.2 در 159.2 میلیمتری دارد وزن آن به چیزی در حدود 186 گرم می‌رسد که وزن قابل قبولی برای گوشی با ابعاد این اسمارتفون (smartphone) و نمایشگری 6.3 اینچی است. ضمنا شیائومی Redmi Note 7 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم ارائه می‌کند.

وقتی از نمای رو به رو به ردمی نوت 7 نگاه کنید، خیلی زود صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریک آن توجهتان را جلب می‌کند. صفحه نمایش این گوشی 6.3 اینچی بوده و برای انجام کارهایی مثل وبگردی واقعا مناسب است. حاشیه های نمایشگر گوشی بسیار باریک هستند و بدین سبب چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی با نمایشگر آن احاطه می‌شود. فقط در لبه زیرین نمایشگر آن حاشیه نسبتا ضخیم‌تری دیده می‌شود که به هیچ عنوان منجر به کاهش زیبایی های دستگاه نمی‌شود و هماهنگی کاملی با ظاهر مدرن و به روز گوشی دارد. شیائومی لنز دوربین سلفی گوشی Redmi Note 7 را هم در لبه فوقانی نمایشگر دستگاه نصب کرده و بدین سبب یک زائده نیم دایره شکل را در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی تعبیه می‌کند.

بنابراین وقتی از نمای رو به رو به شیائومی Redmi Note 7 نگاه می‌کنید، کاملا به روز بودن سبک طراحی آن را احساس خواهید کرد. وضعیت کاملا مشابه در طراحی قاب پشت این گوشی هم دیده می‌شود. وقتی از نمای پشت به دستگاه نگاه کنید، بدنه براق و شیشه‌ای آن جلب توجه می‌کند. قاب پشت این گوشی براق و فلت است و خیلی زود چربی دست را جذب می‌کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن دو لنز دوربین اصلی دستگاه به صورت عمودی تعبیه شده‌اند و زیر این دو لنز، چراغ فلش LED دوگانه آن نصب خواهد بود. تقریبا در بخش میانی و کمی متمایل به لبه فوقانی قاب پشت Redmi Note 7 هم اسکنر انگشت آن نصب است که عملکردی سریع و روان دارد و ما در بررسی آن با هیچ باگ و تاخیری رو به رو نشدیم.

پس گوشی شیائومی ردمی نوت 7 از سبک طراحی و ظاهر کاملا مدرنی بهره می‌برد. وقتی این گوشی را در دست می‌گیرید به خوبی خوش دست بودن آن را درک خواهد کرد. فراموش نکنید که شیائومی قاب پشت و پنل جلوی این اسمارتفون را با شیشه معمولی نپوشانده بلکه بدین منظور از شیشه گوریلاگلس 5 استفاده می‌کند و این ویژگی از ویژگی های بسیار خوب طراحی دستگاه خواهد بود که کیفیت بالای آن را نشان می‌دهد. به عقیده ما گوشی شیائومی ردمی نوت 7 از نظر سبک طراحی و ظاهر وضعیت بسیار خوبی دارد و کیفیتی فراتر از قیمت خودش را ارائه می‌کند.

صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی در رابطه با صفحه نمایش آن صحبت می‌کنیم. یکی از ویژگی های خوب گوشی مذکور مربوط به بهره‌مندی از نمایشگری بزرگ می‌شود. صفحه نمایش Redmi Note 7 شیائومی 6.3 اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم کاملا قابل قبولی برای گوشی با نمایشگر 6.3 اینچی است.

همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم حاشیه های صفحه نمایش ردمی نوت 7 باریک هستند اما نمایشگر گوشی کاملا بدون حاشیه نیست! صفحه نمایش آن طبق آمار چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا شرکت شیائومی روی صفحه نمایش این اسمارتفون را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن در برابر خراشیده شدن محافظت می‌کند. البته توصیه ما این است که با وجود شیشه گوریلاگلس 5 حتما یک گلس محافظ ال سی دی را هم روی نمایشگر دستگاه نصب کنید.
اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش Redmi Note 7 چطور است؟ برخلاف خیلی از گوشی های هم قیمت ردی نوت 7، نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد. تراکم پیکسلی خوب نمایشگر دستگاه سبب شده که محتوای آن جزئیات مطلوبی داشته باشند و نویزهای تصویر به حداقل مقدار ممکن برسند.

شادابی و شارپنس نمایشگر گوشی وضعیت بسیار خوبی دارد و این امر سبب می‌شود محتوا با کیفیت و طراوت مناسبی روی آن نمایش داده شوند. تفکیک‌پذیری رنگ ها و کنتراست مطلوبی هم از سوی نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود.
بنابراین وقتی محتوای روی صفحه نمایش ردمی نوت 7 شیائومی را مشاهده می‌کنید، حس خوبی به شما منتقل خواهد شد. صفحه نمایش این گوشی از نظر توان تولید روشنایی هم وضعیت مطلوبی دارد و بدین سبب می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و محتوای روی نمایشگر را دید.

در بررسی ردمی نوت 7 شیائومی مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 90 درصد می‌توان تقریبا در هر محیط باز و روشنی بدون مشکل از آن استفاده کرد. پس به طور کلی باید گفت که شیائومی Redmi Note 7 از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد که می‌تواند تجربه مطلوبی را برای علاقمندان به تماشای فیلم وبگردی به همراه داشته باشد.

دوربین

در قاب پشتی این گوشی دو لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها سنسور 48 مگاپیکسلی و دیگری سنسور 5 مگاپیکسلی دارد. در سنسور 48 مگاپیکسلی 4 پیکسل یکجا جمع شده‌اند و با هم دیگر پیکسلی بزرگ‌تر از همان رنگ را تشکیل می‌دهند. سنسور 5 مگاپیکسلی تنها برای تشخیص عمق به کار می‌رود و در تهیه عکس‌های پرتره به کارتان می‌آید. سنسوری که برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده تکی و 13 مگاپیکسلی است.

 

منوی دوربین بسیار کاربری است و به‌راحتی به بسیاری از تنظیمات و قابلیت‌ها بدون نیاز به رفتن به بخش تنظیمات دسترسی دارید. در منوی دوربین اصلی 5 گزینه بالای صفحه به نمایش در می‌آیند که عبارت‌اند از خاموش و روشن کردن فلش، HDR، AI (هوش مصنوعی)، فیلترها و گزینه‌های بیشتر. پایین صفحه ویوفایندر هم تب‌های متفاوتی را می بنید که قابلیت‌های مختلف دوربین را به نمایش می‌گذارند؛ برای جابه‌جایی بین این مودها می‌توانید انگشت خودتان را روی صفحه به چپ یا راست بکشید.

زمانی که نور کافی به سنسور دوربین برسد باید انتظار عکس‌هایی بسیار خوب را داشته باشید که نویز بسیار کمی دارند؛ جزئیات در این عکس‌ها زیاد است و رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند؛ رنج دینامیکی هم قابل قبول است اما تصاویر خیلی شارپ نیستند. اگر از حالت HDR استفاده کنید رنج دینامیکی خیلی بهتر و قابل قبول‌تر هم خواهد شد.

هوش مصنوعی در این دوربین ادغام شده است و بالای منوی دوربین می‌توانید لوگویش را مشاهده کنید. زمانی که هوش مصنوعی فعال باشد با رفتن روی سوژه تشخیص انجام می‌شود و شکل لوگو به شکل سوژه‌ای که تشخیص داده شده تغییر پیدا می‌کند اما این هوش مصنوعی خیلی در رنگ‌ها تاثیر به سزایی نمی‌گذارد و بین عکس اصلی و عکس تشخیص داده شده با هوش مصنوعی تغییر عجیبی مشاهده نمی‌شود.

اگر حالت 48 مگاپیکسلی را انتخاب کنید دیگر هوش مصنوعی را نمی‌توانید استفاده کنید و در ضمن اینکه عکس‌های گرفته شده در این حالت بسیار نویز دار می‌شوند. توصیه می‌کنیم از همان حالت 12 مگاپیکسلی برای عکاسی بهتر استفاده کنید.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 7

ردمی نوت 7 به باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که می تواند یکی از دلایل فروش آن محسوب شود. با توجه به ظرفیت بزرگ باتری، و تراشه کم مصرف اسنپدراگون 660، انتظار شارژدهی بسیار خوبی از این گوشی داریم و نتایج کسب شده نیز گویای همین موضوع هستند.

در تست پخش مداوم ویدئو، این گوشی حدود 14 ساعت و 30 دقیقه دوام می آورد که هر چند بهترین نتیجه نیست؛ اما با توجه به رده قیمتی محصول، نتیجه بسیار خوبی تلقی می شود. جالب است بدانید که ردمی نوت 7 از نسخه چهارم فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می کند؛ با این وجود، شیائومی جهت کاهش هزینه ها، شارژر 10 واتی را در داخل جعبه قرار داده است که با استفاده از آن می توان در مدت 30 دقیقه حدود 30 درصد باتری را شارژ کرد.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به نقد و بررسی ردمی نوت 7 شیائومی (Redmi Note 7) پرداختیم. این گوشی نقاط قوت زیادی دارد و به همین سبب واقعا می‌تواند گزینه خرید عالی برای آن دسته از کاربرانی باشد که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی عالی داشته باشند. طراحی خوب، ظاهر زیبا، صفحه نمایش بزرگ، پردازنده و رم مناسب، دوربین خوب، باتری مطلوب و قیمت عالی اصلی ترین ویژگی های مثبت این گوشی را تشکیل می‌دهند. در بخش زیر نقاط قوت و ضعف گوشی ردمی نوت 7 شیائومی را در دو دسته‌بندی مختلف مشخص کرده‌ایم. برای اطلاع از قیمت گوشی ها کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی و ظاهر زیبا، چشم‌نواز و به روز
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت بسیار خوب
     

نقاط ضعف:

  • ندارد
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

 

در این بررسی به سراغ یکی دیگر از عضو های سری A ساموسنگ یعنی Galaxy A50 رفته ایم. گلکسی A50 یکی از گوشی‌های میان رده بازار است که محصولی دوست داشتنی و پرطرفدار از سامسونگ به حساب می‌آید. این گوشی طراحی خوبی دارد و امکانات جذابی در آن به کار گرفته شده که آن را جزو گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. در این بررسی بخش‌های مختلف این گوشی را با هم زیر ذره‌بین نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که چرا گوشی a50 به گوشی‌ای محبوب تبدیل شده است.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

طراحی

طراحی ظاهری گوشی A50 شباهت بسیاری به گوشی M30 دارد که این اتفاق، اتفاقی خوب در صنعت گوشی‌های میان رده می‌باشد. وزن سبک و ارگونومی مهندسی شده A5O این گوشی را به یک گوشی خوش دست و زیبا تبدیل کرده‌است. پنل پشتی این گوشی، کاملا به لبه‌های گوشی متصل شده‌است به طوری که با لمس محل اتصال آن‌ها هیچ چیزی حس نمی‌شود.

قاب میانی گوشی از جنس فلز ساخته شده‌است و مکان کلید‌های پاور و کنترل صدا به خوبی در قسمت راست دستگاه انتخاب شده‌است. در قسمت مقابل نیز شاهد درگاه سیم کارت هستیم که شامل 2 جایگاه خشاب سیم کارت و یک جایگاه کارت حافظه می‌باشد. لبه پایینی گوشی میزبان خروجی اسپیکر، درگاه USB نوع C و جک 3.5 میلی متری صدا است.

شاید متوجه خلا حسگر اثر انگشت در پشت گوشی A50 شده باشید. این به این خاطر است که شرکت سامسونگ از تکنولوژی in-display scanner در ساخت گلکسی A50 استفاده کرده‌است. in-display scanner یا همان «حسگر اثر انشگت زیر صفحه نمایش» چند ثانیه نیاز دارد تا اثر انگشت شما را تشخیص دهد. این تکنولوژی با این که یک تکنولوژی مدرن به نظر می‌رسد ولی گاهی با وجود فشار مناسب و تمیز بودن صفحه شما را نا‌امید خواهد کرد.

صفحه نمایش

همه گوشی‌های گلکسی A یک ویژگی مشترک دارند و آن هم نمایشگر Super AMOLED است. این دستگاهی که داریم در موردش صحبت می‌کنیم نیز استثنا نیست چرا که در آن هم صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080p یا 1080 * 2340 پیکسلی وجود دارد تا نسبت بدنه به تصویر آن به 19.5:9 رسیده و تراکم پیکسلی‌اش 403 باشد.

گلکسی A50 به خاطر استفاده از نمایشگر Infinity-U، دارای بریدگی است که شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد تا در آن دوربین سلفی جای‌گیری کند. سامسونگ تا کنون در برابر طراحی تمام صفحه محصولاتش مقاومت زیادی کرده ولی بعضاً ناچار شده همراه با ترند بازار پیش برود به طوری که این موضوع خودش را با گلکسی A80 نشان داده است.

نمایشگرهای دارای ناچ امروزه به یک استاندارد پذیرفته شده در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند و ما هم باید با آنها کنار بیاییم. به هر حال، این دستگاه 6.4 اینچی سامسونگ توانسته تا کنون در حالت دستی، نهایتاً 420 نیت واحد روشنایی را به ثبت برساند ولی چنان‌چه از حالت خودکار و سنسور تشخیص دهنده نور محیط بهره ببرد، این عدد به 550 نیت افزایش پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه حداقل میزان روشنایی آن 1.8 نیت است.

با خرید سامسونگ گلکسی A50 متوجه خواهید شد که صفحه نمایش آن دقت زیادی در نشان دادن رنگ‌ها دارد که البته دست‌یابی به چنین موفقیتی به حالت استفاده نیز وابسته است. برای مثال، حالت Basic با شیوه نورپردازی sRGB تفاوت رنگی را به 1.7 می‌رساند، حالت AMOLED Photo با شیوه نورپردازی Adobe RGB این عدد را به 1.8 افزایش می‌دهد و با حالت AMOLED Cinema و شیوه نورپردازی DCI-P3 نمره ثبت شده برای تفاوت رنگی 2.0 می‌باشد. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که حالت Adaptive دقت زیادی ندارد و نمره 3.3 برای تفاوت رنگی آن به ثبت می‌رسد.

دوربین

استفاده از دوربین 3 گانه در گوشی های میان رده سامسونگ اولین باری نیست که به چشم می آید، نمونه ای از دوربین 3 گانه را در گوشی گلکسی a7 2018 سامسونگ شاهد بودیم.

گوشی گلکسی ای 50 از یک حسگر قدرت مند 25 مگاپیکسلی با پیکسل های 0.9 میکرومتری و یک لنز 27 میلی متری با f/ 1.7 برای ثبت عکس های عادی استفاده می کند، این لنز از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی نمی کند.

همانند دیگر گوشی های هوشمند سامسونگ شاهد استفاده از یک لنز فوق عریض 13 میلی متری با زاویه دید 120 درجه و فوکوس ثابت هستیم.

لنز 8 مگاپیکسلی دوربین گوشی a50 عکس هایی با روزلیشن 3264 در 2448 ثبت می کند.

دوربین سوم گوشی ای 50 امکان عکاسی 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر عمق و کمک به ایجاد جلوه مورد استفاده قرار میگیرد.

گوشی ای 50 به صورت پیش فرض عکس هایی با رزولیشن 12 مگاپیکسل توسط دوربین اصلی و دوربین سلفی ثبت می کند.

برای ثبت تصاویر با رزولیشن 25 مگاپیکسلی باید از حالت H 4.3 به جای 4.3 استفاده کنید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

در بررسی باتری گوشی سامسونگ Galaxy A50 مشخص شد که یک باتری پرظرفیتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دارد. برای شارژ این باتری پرظرفیت نباید نگرانی‌ای داشته باشید به سبب اینکه پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی برایش در نظر گرفته شده. در بخش مدت‌زمان شارژ دهی با یکی از گوشی‌های خوب بازار روبرو هستید که می‌توانید حدود ۱ روز و نیم روی آن حساب کنید.

سخن پایانی 

سامسونگ با امکاناتی فوق‌العاده مانند صفحه نمایش، باتری، پردازنده و دوربین، گلکسی A50 را به بهترین شکل ممکن تولید کرد. البته ممکن است از جهت کیفیت تصویر نتوانیم آن را زیاد موفق بدانیم ولی به طور کلی چنان‌چه نور کافی وجود داشته باشد، عکس‌های خوبی می‌گیرد. حالا اگر بخواهیم در شب عکسبرداری کنیم، جزئیات خوب دیده نمی‌شوند و نویز به چشم خواهد خورد و نسبت به دیگر رقبا ضعیف‌تر خواهد بود اما ویدیوهای 1080p فوق‌العاده‌اند.

رابط کاربری One UI سامسونگ در یک گوشی میان‌رده خودش را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین، علی‌رغم اینکه این دستگاه ضد آب نیست ولی به خاطر قیمت مناسبی که دارد، می‌توانیم از این موضوع چشم‌پوشی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و رنگ‌بندی جذاب
  • نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED
  • پردازنده قدرتمند اگزینوس 9610
  • دوربین عالی و کیفیت مناسب تصاویر گرفته شده در روز
  • عکس‌های پرتره، ویدیوهای 1080p و تصاویر سلفی باکیفیت
  • دوام باتری عالی

نقاط ضعف

  • ضد آب نبودن
  • کیفیت ضعیف اسپیکر
  • عملکرد نامناسب دوربین در شرایط کم نور
  • وضوح پایین تصاویر گرفته شده در روز
  • لزوم نصب یک اپلیکیشن برای ضبط ویدیوها با کیفیت 4K
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی شیائومی ردمی 7

 

در ماه مارس (March) سال 2019 شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان Xiaomi Redmi 7 رونمایی کرد که قرار شد با قیمتی در حدود 130 یورو در بازار های جهانی عرضه شود. قیمت شیائومی ردمی 7 در مقایسه با ویژگی های سخت افزاری که ارائه می‌کند بسیار مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و همین امر سبب گشته که استقبال پرشوری از این اسمارتفون به عمل آید. اما آیا واقعا گوشی مذکور ارزش خرید را دارد؟ برای پاسخگویی به این سوال ما چیزی در حدود یک هفته این گوشی مقرون به صرفه و خوش قیمت را مورد استفاده قرار دادیم و به طور دقیق عملکرد آن را بررسی کردیم. بنابراین حالا به خوبی می‌دانیم که نقاط قوت و ضعف اصلی آن شامل چه مواردی می‌شود و به واسطه این مقاله اختصاصی می‌خواهیم تجربه خود را با شما به اشتراک بگذاریم.

بنابراین اگر قصد خرید گوشی شیائومی Redmi 7 را دارید و می‌خواهید بهتر با این اسمارتفون اندرویدی زیبا و خوش قیمت آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطب با ما و بررسی شیائومی ردمی 7 همراه باشید. در نظر داشته باشید که نقاط قوت و ضعف گوشی در این نقد و بررسی با توجه و در نظر گرفتن قیمت دستگاه و ویژگی های آن در مقایسه با دیگر اسمارتفون های هم رده مورد مشخص شده است. بنابراین اگر ویژگی را به عنوان نقطه قوت گوشی شیائومی ردمی 7 شیائومی نام می‌بریم، اینطور نیست که دستگاه از آن نظر قادر به رقابت با گوشی های رده بالا و چندین میلیون تومانی بازار باشد. برای آشنایی بیشتر با گوشی Redmi 7 شیائومی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی 7

صفحه نمایش

نمایشگری که برای این میان رده دوست داشتنی استفاده شده است برای یک میان رده مناسب است. IPS LCD اگرچه در حد و اندازه های یک نمایشگر فوق العاده نیست اما برای یک گوشی میان رده کیفیت بالایی را ارائه خواهد کرد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 720*1520 می باشد و در اندازه 6.26 اینچ است و از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کند. شیشه گوریلا گلس 5 نیز که دارای مقاومت بالایی است برای این موبایل به کار رفته است که باز هم یک انتخاب هوشمندانه برای Xiaomi redmi 7 به حساب می آید! با توجه به این صفحه نمایش به کار رفته برای این موبایل، انتخاب سایز تصویر 19.9 می تواند اقدامی هوشمندانه برای بهره مندی از حداکثر کیفیت باشد.

دوربین

دوربین گوشی های رده پایین و میان رده طی چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و ردمی 7 شیائومی یکی از اسمارتفون هایی است که می تواند این مسئله را ثابت کند. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که لنز 2 مگاپیکسلی مذکور از نوع عمقی (Depth Sensor) خواهد بود. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی دستگاه هم دیافراگم F/2.2 را ارائه کرده و از قابلیت فو خودکار مرحله ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می آورد. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، AI Mode، Night Mode و عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور است؟ در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های باز و با نور مناسب واقعا عملکرد خوبی دارد و می تواند عکس های با کیفیت تری نسبت به خیلی از اسمارتفون های هم رده خودش ضبط نماید.

عکسبرداری در حالت پرتره هم به خوبی با دوربین این گوشی انجام می شود و الگوریتمی که شیائومی به منظور تفکیک لبه اشیا و اجسام در عکسبرداری پرتره به کار برده بسیار دقیق و خوب عمل می کند. در محیط های تاریک، کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کاهش پیدا می کند اما با این وجود همچنان می توان عکس های نسبتا خوبی را با آن ضبط کرد. طبیعتا در این شرایط کیفیت عکس های ضبط شده با حالت قبل (محیط با نور مناسب) کمتر خواهد بود. ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی امکانپذیر خواهد بود که کیفیت متوسط و قابل قبولی در این حالت قابل دستیابی خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی شیائومی Redmi 7 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی نسبت به دوربین اصلی کمتر است و با آن می توانید عکس های سلفی خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره ضبط کنید، اما نباید انتظار خیلی زیاد و بالایی از آن داشته باشید. پس به طور کلی می توان اینطور گفت که از بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد دوربین اصلی دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و دوربین سلفی آن کیفیت معمولی را ارائه می کند.

باتری گوشی شیائومی ردمی 7

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi Redmi 7 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که از قابلیت شارژ سریع 10 واتی هم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی ردمی 7 پیش‌بینی می‌کردیم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند کیفیت عملکرد معمولی داشته باشد، اما در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که باتری آن با یک مرتبه شارژ در حالت استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. طبیعتا اگر میزان استفاده شما از دستگاه افزایش یابد یا کارهایی مثل گیمینگ را انجام دهید، مدت زمان شارژدهی باتری Redmi 7 کاهش پیدا می‌کند. اما برای فول شارژ باتری گوشی چه مقدار زمان لازم خواهد بود؟ با اتصال شارژر فابریک این گوشی می‌توانید ظرف حدود 130 دقیقه باتری آن را از 0 تا 100 درصد شارژ نمایید. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه معمولی است اما شارژدهی باتری آن وضعیت مطلوبی دارد.

کلام آخر

در پایان باید بگوییم که شرکت چینی شیائومی شاید هنوز به اندازه سایر شرکت های بزرگ جهانی قدرتمند و شناخته شده نباشد اما می توان آینده روشنی را برای این شرکت و محصولات آن در نظر گرفت. مسیر این روزهای شیائومی مشابه مسیری است که هواوی در روزهای ابتدایی خود طی کرد و همانطور که می بینید امروزه هواوی شانه به شانه ی شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … حرکت می کند و پرچم دارهای آن دست کمی از سایر شرکت ها ندارند! پس اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بدون شک می توانید محصولات شیائومی را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر بگیرید. گوشی Xiaomi redmi 7 به عنوان یکی از بهترین میان رده های سال 2019 می تواند با امکانات و کیفیت مطلوب خود، هر مصرف کننده ای را راضی کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گلکسی اس 9 پلاس

 

سامسونگ بعد از کنار گذاشتن پلاستیک، تحولی در ساخت پرچمدارانش به‌وجود آورد و هر سال آن را بهبود داد. گلکسی S6 (نسخه edge) با طراحی خمیده و خاص خودش نوید آینده‌ای درخشان را می‌داد که در سال بعد بهبود یافت و از گذشته نیز بهتر شد. سال پیش هم که S8 با طراحی انقلابی راهی بازار شد و به‌نوعی بنیان‌گذار سبک طراحی بدون حاشیه گردید. امسال این کمپانی خلاق کره‌ای خط و نشانی برای رقبا کشید و با معرفی خانواده گلکسی S9 و بهبود نواقص نسل گذشته، نشان داد که همچنان یکه‌تاز دنیای اندرویدی‌هاست.

چند روزی هست که نسخه پلاس این خانواده دوست‌داشتنی مهمان آزمایشگاه ما و به ما فرصتی دست داده تا از نزدیک با آن کار کنیم. اگر قصد خرید گوشی اس 9 پلاس را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

طراحی

گلکسی S9 پلاس از آن گوشی‌هایی است که با یک نگاه کوتاه شما را مجذوب خودش می‌کند. گوشی ظاهری بسیار شیک، زیبا و منحصر به فرد دارد و این مسئله به ویژه زمانی مشخص می‌شود که از نمای رو به رو به آن نگاه کنید. صفحه نمایش گوشی تا حد ممکن بدون حاشیه طراحی شده و چیزی در حدود 84.2 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن پوشانده می‌شود. بنابراین زمانی که به پنل جلوی دستگاه نگاه می‌کنید یک صفحه نمایش بزرگ و دو حاشیه بسیار باریک در لبه فوقانی و زیرین آن مشاهده خواهید کرد. این سبک طراحی سبب شده که ظاهر گلکسی اس 9 پلاس بسیار شیک و مدرن به نظر آید. بدنه دستگاه ابعاد 8.5 در 73.8 در 158.1 میلیمتر را ارائه می‌کند و وزن آن چیزی در حدود 189 گرم است. وقتی گوشی را در دست می‌گیرید متوجه خواهید شد که سامسونگ بدنه آن را بلند و باریک طراحی کرده است.

فریم اصلی Galaxy S9 Plus سامسونگ از آلومینیوم ساخته شده و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. این امر سبب شده که ظاهری براق و چشم نواز برای دستگاه ایجاد شود و مقاومت آن هم در برابر خراشیدگی افزایش یابد. اما از سمت مقابل بدنه گوشی در برابر ضربه و جذب چربی دست کاربر بسیار حساس خواهد بود. بنابراین اگر از افرادی باشید که دستتان عرق می‌کند، احتمالاً با مشکل لک شدن قاب پشت گوشی مواجه می‌شوید و حتی امکان سر خوردن دستگاه از دستتان هم بیشتر از حالت عادی خواهد شد. پس بهتر است برای جلوگیری از این مسئله یک قاب محافظ را در گوشی استفاده نمایید.

دو لبه سمت راست و چپ قاب گلکسی S9 پلاس خمیده طراحی شده‌اند و بدین ترتیب ظاهری زیبا و خوش دست برای دستگاه به وجود آمده است. در قاب پشت گوشی لنز دوربین دوگانه و اصلی آن، چراغ فلش LED و اسکنر انگشت گوشی نصب است. دو لنز دوربین اصلی گوشی و اسکنر انگشت آن به صورت عمودی در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب هستند. در بررسی گلکسی اس 9 پلاس مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر انگشت گوشی بسیار عالی و با کیفیت است.

گلکسی S9 Plus سامسونگ از اسکنر عنبیه چشم هم بهره می‌برد و امکان قفل گشایی از نمایشگر دستگاه با این روش هم وجود دارد. این ویژگی یکی از ویژگی‌های خاص و جالب گلکسی S9 پلاس است، اما در مجموع استفاده از آن خیلی ساده نیست چون برای عملکرد صحیح اسکنر عنبیه چشم باید حتماً گوشی جلوی چشمان کاربر گرفته شود که این موضوع در برخی شرایط یک مقدار شرایط را سخت‌تر از حالتی می‌کند که با قرار دادن انگشت روی اسکنر انگشت دستگاه قفل نمایشگر باز می‌شود! گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از طراحی ضد آب هم بهره می‌برد و از استاندارد IP68 پشتیبانی به عمل می‌آورد. به موجب این استاندارد دستگاه می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

ضد آب بودن گوشی گلکسی S9 Plus فقط در حد یک شعار نیست و بارها و بارها در بررسی‌های عملی شاهد این بودیم که دستگاه از غوطه‌ور شدن در آب و باقی ماندن در این شرایط جان سالم به در برده و هیچ مشکلی در عملکرد آن به وجود نیامده است. گلکسی S9 Plus قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد. بنابراین به طور کلی باید گفت که این گوشی از نظر طراحی و ظاهر تقریبا هر آنچه که از یک گوشی موبایل انتظار می‌رود را ارائه کرده است و هیچ نقطه ضعف یا کم و کاستی ندارد. مطمئن باشید با خرید گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ از ظاهر و طراحی آن لذت خواهید برد.

نمایشگر

سال هاست که گوشی های سامسونگ، بهترین نمایشگر های بازار را در اختیار داشته اند و گلکسی اس 9 نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. پنل بکار رفته در هر دو گوشی از نوع سوپر امولد می باشد که مشکی عمیق، رنگ های شاداب، زاویه دید وسیع و روشنایی بالا را در اختیار می گذارد. فرقی نمی کند که به فیلم تماشا کنید، بازی های گرافیکی انجام دهید، به وبگردی بپردازید یا … در هر صورت استفاده از نمایشگر گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس لذت بخش خواهد بود.

نمایشگر سری بی نهایت سامسونگ که حاشیه های ناچیزی داشته و لبه های خمیده ای دارد، این روز ها، به ویژگی تکراری پرچمداران این شرکت تبدیل شده است. اما Infinity Display در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس تغییرات کوچک و مثبتی را به خود دیده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

علاوه بر اینکه حاشیه های بالا و پایین نمایشگر کوچکتر از نسل قبل شده، خمیدگی لبه ها نیز کاهش یافته است. کاهش خمیدگی لبه ها در ظاهر چندان مشهود نیست اما باعث شده است که در دست گرفتن دو گوشی ساده تر از قبل شده و تعداد لمس های تصادفی کاهش یابد. حداکثر میزان روشنایی کهکشانی های جدید سامسونگ در مقایسه با گلکسی اس 8، 15 درصد افزایش یافته است که استفاده از آن ها در محیط های بیرونی را بیش از پیش راحت می کند. حداقل روشنایی نیز بهتر از گذشته شده و با روشن کردن ویژگی فیلتر نور آبی، می توان به راحتی از این دو گوشی در محیط های تاریک استفاده کرد.

گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به ترتیب به صفحه نمایش 5.8 و 6.2 اینچی مجهز شده اند که نسبت تصویر آن 18:5:9 می باشد. حداکثر رزولوشن این دو نمایشگر، 2960×1440 (+QHD) می باشد، با این حال سامسونگ به طور پیش فرض رزولوشن را روی + Full HD قرار داده و کاربران می توانند حتی برای ذخیره بیشتر باتری و مصرف بهینه تر، رزولوشن را به + HD کاهش دهند.

از ویژگی های دیگر صفحه نمایش این دو گوشی می توان به Always On Display اشاره کرد. این ویژگی برای اولین بار با گلکسی اس 7 معرفی شد و رفته رفته در تعداد بیشتری از گوشی های سامسونگ جا افتاد. نمایشگر همیشه روشن علاوه براین که اطلاعات مفیدی در اختیار می گذارد، باعث می شود که تعداد دفعات روشن و خاموش شدن صفحه نمایش کمتر شده و در نتیجه عمر کلی پنل افزایش یابد. در تنظیمات مربوط به نمایشگر هم مواردی چون نوع نمایش رنگ ها، امکان تنظیم میزان سردی و گرمی رنگ ها، تغییر رزولوشن و فیلتر نور آبی به چشم می خورند.

دوربین

اصلی‌ترین وجه تمایز و بهبود این سری از گوشی‌های سامسونگ با سری قبلی در دوربین آنها است. همچنین شاهد بهبود دوربین در گلکسی  +S9 نسبت به S9 نیز هستیم. دوربین اصلی هر دو گوشی مشخصاتی کاملا یکسان دارند و تنها تفاوت نسخه پلاس، داشتن دوربین دوم با لنز تله فوتو برای زوم 2 برابر و ثبت عکس های پرتره می باشد.
برای گلکسی اس 9 پلاس دوربینی مجهز به دیافراگم دوگانه استفاده شده که هر دو لنز سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. لنز اصلی که در بالا قرار دارد به ویژگی‌هایی از جمله اندازه دهانه دیافراگم متغیر از f/1.5 تا f/2.4 مجهز است و لنز دیگر که پایین قرار دارد و لنز تلفوتو نامیده می‌شود برای گرفتن عکس‌های پرتره با افکت بوکه و زوم 2 برابر بدون افت کیفیت مجهز شده است. 
با دوربین گوشی گلکسی اس 9 پلاس، مهم نیست چه زمانی از روز باشد، عکس بگیرید بدون آنکه نگران تاریکی محیط باشید. دیافراگم دوگانه در دوربین گلکسی اس 9 پلاس با دوحالت مختلف f-stop، همانند چشم انسان به صورت خودکار با شرایط نوری مختلف سازگار می شود تا با استعداد هنری خود و تغییر دیافراگم، یک تصویر خاص خلق کنید.

دوربین سلفی گوشی +S9 مشابه نسخه‌ی S9 است. به این صورت که در هر دو گوشی دوربین سلفی تکی است و کیفیت 8 مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها در نور روز عکس‌های خوب و قابل قبولی می‌گیرند که رنگ‌ها در آن‌ها خوب و اشباع هستند. اما چیزی که مهم است شارپ بودن آن‌ها است. عکس‌های دوربین سلفی در گلکسی اس 9  و اس9 پلاس خیلی شارپ هستند و با زوم کردن روی آن‌ها به‌خوبی می‌توانید این شارپ بودن را مشاهده کنید. دوربین دوم در هر دو گوشی امکان گرفتن عکس‌های پرتره دارند که سامسونگ آن را سلفی فوکوس می‌نامد. در این حالت هم دوربین‌ها کارشان را قابل قبول ارائه می‌کنند اما نه به آن خوبی که گوشی‌های مجهز به دو دوربین سلفی انجام می‌دهند.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

از آنجایی که سامسونگ طراحی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را نسبت به نسخه گذشته، متحول نکرده و ابعاد هر دو دستگاه مشابه گذشته است، شاهد بکار گیری باتری هایی با ظرفیت بیشتر در این دو گوشی نیستیم و گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به همان باتری های 3000 و 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند. درست است که پردازنده های جدید، بهینه تر می باشند اما از طرف دیگر قدرت پردازشی آن ها افزایش داشته و همین موضوع باعث شده است که شارژدهی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس نسبت به نسخه های گذشته، تغییر محسوسی نداشته باشد. بنابراین در استفاده نیمه سنگین شامل اجرای بازی، تماشای فیلم، وبگردی و … این دو گوشی شارژردهی یک روزه را در اختیار خواهند گذاشت. هر دو گوشی از شارژ سریع انطباقی سامسونگ استفاده می کنند که در مدت تقریبی 1.5 ساعت می توان هر دو گوشی را به طور کامل شارژ کرد. (بدیهی است که زمان شارژ شدن گلکسی اس 9 کمتر از گلکسی اس 9 پلاس خواهد بود.) نا گفته نماند که هر دو گوشی از شارژ سریع بی سیم نیز پشتیبانی می کنند.

کلام آخر

در پایان بررسی سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس (Samsung Galaxy S9 Plus) حالا نوبت به آن رسیده است که بخش‌های مختلف آن را جمع‌بندی کنیم و ارزش خرید این دیوایس را بررسی کنیم. پرچمداران جدید سامسونگ از همه نظر فوق‌العاده هستند و از همان لحظه‌ی اول که آنها در دست خود می‌گیرید، حس خرید یک کالای لوکس و باکیفیت در ذهنتان تداعی خواهد شد.

کمپانی سازنده در تولید این محصولات جدید کم نگذاشته است و حتی در آیتم‌های داخل جعبه نیز شاهد ادامه‌ی این دست و دل بازی هستیم. برای کسب عنوان بهترین نمایشگر موبایل، بهترین دوربین دوگانه، بهترین دوربین سلفی و قدرتمندترین موبایل از نظر سخت افزاری، قطعا نام این دو پرچمدار جدید سامسونگ در میان کاندیدها قرار دارد و امکانات نرم افزاری هوشمند و بسیار گسترده‌ی آنها نیز در کمتر گوشی دیگری یافت می‌شود.

البته بحث قیمت قطعا نقشی تعیین‌کننده در خرید این محصولات لوکس دارد و با توجه به این که مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی در حال حاضر با قیمتی در حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ تا ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد، خیلی از کاربران از خرید آن صرف نظر می‌کنند. بنابراین اگر توان پرداخت این هزینه‌ی سنگین را دارید و می‌خواهید یک گوشی پرچمدار با بهترین کیفیت ممکن را خریداری کنید، اطمینان می‌دهیم که سری اس ۹ پلاس، بهترین گوشی موبایل ساخته شده توسط سامسونگ تا به امروز است.

برای اطلاع از قیمت ها و خرید آنلاین گوشی کلیک کنید.

  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

 

گوشی‌های هوشمند شیائومی به طور معمول موبایل‌های مقرون به صرفه‌ای هستند، اما به راحتی نام آنها می‌تواند ما سردرگم کنند؛ پسوندهایی مانند T ،SE ،Sو Pro. خط تولید Note Redmi متشکل از گوشی‌های متنوعی است. پسوند T در گوشی ردمی نوت ۸ تی نشان می‌دهد که این یک نسخه اصلاح شده از Note 8 است که در اوایل سال ۲۰۱۹ در برخی از کشورها به بازار عرضه شد. در حقیقت، تنها تفاوت واقعی نوت ۸ از نوت ۸ وجود NFC است. اگر قصد خرید ردمی نوت 8 تی را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

طراحی

استفاده از شیشه در پنل‌های جلو و پشت تلفن‌ها در این صنعت به یکی از رایج‌ترین امور تبدیل شده است و گوشی‌های میان‌رده اقتصادی هم از این قاعده مستثنی نیستند. البته، شرکت‌های تولیدکننده در این تلفن‌ها از شیشه‌های ضدضربه و مقاوم استفاده نمیکنند و فقط به منظور زیبا نشان دادن محصول خود از این شیشه‌ها کمک می‌گیرند.

طراحی ردمی نوت 8T شیک بوده و برای جوانان و بزرگ‌سالان مناسب است. رنگ‌های زیبای این تلفن نگاه هر فردی را به خود جلب می‌کنند. تفاوت بسیار کمی در طراحی این تلفن نسبت به مدل نوت 8 وجود دارد و آن هم بلندتر شدن این مدل است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

در پنل پشتی و جلویی ردمی نوت 8T از گوریلا گلس 5 استفاده شده، اما فریم تلفن از جنس پلاستیک بوده و با رنگ بدنه تطابق یافته است.

در جلوی گوشی یک پنل 6.3 اینچی LCD با رزولوشن 1080p قرار دارد و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسل نیز درون شکاف قطره‌ای شکل آن تعبیه شده است. بلندگوی بسیار باریک مکالمه این گوشی به سختی در بالای صفحه‌نمایش دیده می‌شود. یکی از نکات عجیب این تلفن، عدم وجود چراغ نوتیفیکیشن LED است، چرا که این مدل نسبت به مدل نوت 8 کمی بلندتر است و انتظار می‌رفت که همانند مدل نوت 8 به چراغ نوتیفیکیشن مجهز باشد.

ردمی نوت 8T ظاهری زیبا و شیک دارد. هم‌چنین، در مقابل ذرات آب هم مقاوم است. طراحی آن باعث می‌شود که سطح تلفن کمی لغزنده باشد، البته، این مورد درباره تمامی تلفن‌های دارای پنل شیشه‌ای وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید از یک کیس محافظ برای آن استفاده کرده و از طراحی شیشه‌ای آن لذت ببرید.

نمایشگر

شیائومی ادعا می‌کند که کنتراست صفحه‌نمایش این تلفن معادل 1500:1 است. بررسی‌های ما ادعای شیائومی را تایید می‌کنند. حداکثر روشنایی پنل این گوشی بین 430 تا 460 نیت است. در حداقل نور نمایشگر نیز این مقدار به 0.250 تا 0.330 نیت کاهش می‌یابد.

اگر شما حالت روشنایی خودکار در این پنل را می‌پسندید، بدانید که روشنایی آن می‌توانست کمی بیشتر باشد. هرچند، نور آن در بهترین حالت به 600 نیت می‌رسد که نتیجه خوبی به شمار می‌رود.

دوربین

شیائومی ردمی نوت ۸ تی دارای یک چینش چهارگانه در بخش پشتی برای دوربین است که توسط یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هدایت می‌شود این لنز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌پیوندد. داشتن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با قیمتی که این گوشی دارد یک امتیاز و مزیت بسیار بزرگ است.  تصاویر ثبت شده با ردمی نوت ۸ پرو در مقایسه با سایر گوشی‌های موجود در این برچسب قیمتی، بسیار پر جنب و جوش و در حد قابل قبولی هستند.

لنز اولتراواید آن نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. استفاده از دوربین ماکرو نیز آسان به نظر می‌رسد، اما از آنجا که سنسور آن تنها ۲ مگاپیکسل است، تصاویر چندان چشمگیر نبودند.

در استفاده از برنامه دوربین ردومی نوت ۸ تی احساس راحتی کرده و سریع تغییر حالت‌ها انجام می‌شود. مزیتی که در Redmi Note 8T مشاهده خواهید کرد که در بسیاری از دستگاه‌های دیگر با این برچسب قیمت قابل مشاهده نخواهد بود، تعداد بی‌نظیر حالت‌های موجود در برنامه دوربین است. این امر به دوربین Redmi Note 8T تطبیق‌پذیری و کارایی بیشتری می‌بخشد که ممکن است در دستگاه‌‎های رقیب پیدا نکنید.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

درست مانند سایر گوشی‌های پیشین خط تولید رد می نوت شیائومی، مدل رد می نوت 8 تی هم توسط یک باتری 4000 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود. این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع کووالکوم موسوم به Quick Charge با توان 18 واتی پشتیبانی می‌کند و می‌توان تقریباً 45 درصد آن را در عرض 30 دقیقه شارژ کرد.

در زمینه دوام باتری، این موبایل به راحتی می‌تواند یکی از برترین‌های بازار باشد و با گوشی رد می نوت 8 برابری کند. زمانی که رابط کاربری این دستگاه MIUI 10 بود، باتری آن به مدت 108 ساعت روشن ماند تا امتیاز بالایی را به ثبت رسانده باشد. سایر نمرات کسب شده در دیگر آزمایش‌های تخصصی نیز تقریباً بالا بودند و در حالت استندبای هم توانست بار دیگر خودش را به اثبات برساند و باز هم مانند رد می نوت 8 عمل کرده باشد.

جمع بندی

ردمی نوت 8T یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های میان‌رده به حساب می‌آید. هرچند، این تلفن برتری زیادی نسبت به مدل نوت 8 و حتی نوت 7 ندارد، اما دوربین و طراحی زیبای آن باعث می‌شود که ما به آن علاقه‌مند شویم.

این گوشی از NFC و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل نوت 8 از چراغ نوتیفیکیشن LED بهره‌مند نشده است. وزن و ابعاد آن نیز نسبت به مدل قبلی خود افزایش پیدا کرده است. در حالت کلی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های مناسب (و نه عالی) را دارید می‌توانید ردمی نوت 8T را انتخاب کنید. این تلفن و مدل نوت 8 در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از رقبای این تلفن در بازار اروپا می‌توان به گلکسی A30s، ریل‌می 5s و 5 اشاره کرد. البته، یکی دیگران از رقبای این هندست مدل ردمی نوت 8 پرو است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تراشه سریع‌تر، باتری بهتر و حافظخ رم بیشتر را در اختیار دارد. ردمی نوت 8T در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (3/32 و 4/64 گیگابایت) به بازار عرضه شده است. در صورتی که استفاده طولانی و سنگینی از تلفن خود دارید، ما خرید نسخه 64 گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هیچ مشکلی در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نداشه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، محافظ گوریلاس گلس 5 در هردو طرف، پوشش مقاوم در برابر قطرات آب
  • صفحه‌نمایش بزرگ و روشن با کنتراست عالی
  • عمر باتری
  • دوربین خوب
  • شکاف کارت microSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، رادیو FM، مادون قرمز و NFC

نقاط ضعف:

  • عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از ردمی نوت 7
  • نبود چراغ نوتیفیکیشن LED
  • علی حیدری
  • ۰
  • ۰

بررسی ایفون 11 پرو مکس اپل

آیفون 11 پرو مکس یک نمایشگر امولد داینامیک‌تر در مقایسه با پنل نمایش ال‌سی‌دی آیفون 11 دارد. همچنین این گوشی در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود مجهز به یک لنز تله‌فوتو است. بخواهیم با آیفون 11 پرو نیز مقایسه کنیم با نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری طولانی‌تر روبرو هستیم. در ادامه با نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max با ما همراه می‌شوید، پی می‌برید این گوشی بهترین آیفون تا به امروز است. بنابراین اگر قصد خرید ایفون 11 پرو مکس را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس

طراحی

کیفیت ساخت آیفون‌ها همیشه بالا بوده و آیفون ۱۱ پرو مکس هم از این قضیه مستثنی نیست. به محض اینکه گوشی را در دست خود می‌گیرید کاملا حس می‌کنید که آیفون ۱۱ پرو مکس یک محصول پریمیوم و به شدت خوش ساخت است و هیچ ایرادی نمی‌توان به کیفیت ساخت آن گرفت.
از نظر طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به نسل قبل تفاوت چندانی نکرده. برای مثال اگر این موبایل را کنار آیفون XS Max بگذارید و از جلو به نمایشگر آن‌ها نگاه کنید ممکن است به هیچ وجه تفاوتی میان آن‌ها احساس نکنید. با این حال قضیه در مورد پشت بدنه فرق می‌کند. حالا رنگ بدنه گران‌ترین آیفون فعلی مات شده و دیگر خبری از رنگ‌های براق نیست. علاوه بر این، در پشت آیفون ۱۱ پرو مکس یک دوربین سه‌گانه تعبیه شده که طراحی بحث برانگیز آن، این روزها نقل محافل مختلف است.

این سه دوربین به شکل عجیبی کنار هم قرار گرفته‌اند و طراحی آن‌ها به صورت یک پارچه با بدنه صورت نگرفته. بلکه در پشت آیفون ۱۱ پرو مکس شاهد دوربین سه‌گانه‌ای هستیم که روی یک لایه شیشه‌ای مجزا از بدنه قرار گرفته و باعث شده تا لنزها با فاصله نسبتا زیادی بیرون قاب دستگاه قرار بگیرند. این موضوع کمی ظاهر پشت آیفون ۱۱ پرو مکس را عجیب کرده و باعث شده که کاربران دوربین‌های آن را به چیزهای مختلفی تشبیه کنند.

نمایشگر

آیفون 11 پرو مکس همانند نسل قبلی از نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 1242×2688 استفاده می کند که در نسبت تصویر 19:5:9 چگالی پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. اپل برای نمایشگر های جدید نام Super Retina XDR را در نظر گرفته است که شاید در ابتدا کلماتی برای بازاریابی به شمار بیایند، اما در حقیقت نشان دهنده تغییرات ایجاد شده هستند.

پسوند XDR در واقع مخفف عبارت eXtreme Dynamic Range می باشد که اپل برای پیشرفت نمایشگر جدید در زمینه HDR در نظر گرفته است. همچنین نمایشگر جدید آیفون 11 پرو مکس، روشن تر از نسل قبلی بوده و حداکثر روشنایی آن به 800 نیت می رسد که در صورت نیاز تا 1200 نیت نیز قابل افزایش است. تغییر بعدی که در نمایشگر جدید ایجاد شده است، مربوط به افزایش نسبت کنتراست می باشد که از 1,000,000:1 به 2,000,000:1 رسیده است.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که نمایشگر جدید بکار رفته در iPhone 11 Pro Max، روشن تر از نسل قبلی بوده و کنتراست آن 2 برابر نسل قبلی می باشد. همچنین مشابه نسل قبلی، پنل این گوشی نیز از استاندارد هایی مثل HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند و پسوند XDR در آن نشان می دهد که عملکرد این نمایشگر در زمینه رنج داینامیکی، همانند پنل های داینامیک اولد سامسونگ، فراتر از استاندارد های HDR می باشد.

مشابه تمام آیفون های امسال، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس نیز از قابلیت TrueTone بهره می برد. این قابلیت در واقع با استفاده از سنسور نور 6 کاناله، نور سفید نمایشگر و دمای رنگ ها را، بر اساس نور محیط تنظیم می کند که باعث افزایش دقت رنگ های سفید و خاکستری می شود.

گذشته از این موارد، نمایشگر iPhone 11 Pro Max هنگام پوشش فضای رنگی sRGB، رنگ ها را با دقت بسیار خوبی به نمایش می گذارد. البته پنل این گوشی، حدود 118 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد که در مقایسه با پوشش 124 درصدی نمایشگر نوت 10 پلاس، رقم ضعیف تری به شمار می آید. همچنین پنل این گوشی از DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند که در صورت نیاز و بسته به محتوای در حال نمایش، فضای رنگی نمایشگر می تواند به آن تغییر کند. حداقل نور نمایشگر نیز حدود 1.9 نیت می باشد که در بین بهترین ها قرار می گیرد و برای استفاده در محیط های کاملا تاریک، ایده آل می باشد.

ناگفته نماند که لایه های لمسی نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دستورات لمسی را با نرخ 120 هرتزی دریافت می کند که باعث می شود تاخیر بسیار کمی در اجرای این دستورات وجود داشته شد. اما باید در نظر داشته باشید که نرخ بازسازی تصاویر در این گوشی، همانند اکثر گوشی های امروزی 60 هرتز است.

دوربین

اپل در نهایت لنز سوم را به دوربین اصلی خودش اضافه کرد. هر سه لنزی که برای دوربین اصلی این گوشی استفاده شده سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارند.

لنز اصلی که پیکسل‌های 1.4 میکرومتری دارد به f/1.8 مجهز شده و به تثبیت کننده اپتیکال تصاویر هم مجهز است در حالی که برایش فوکوس خودکار دوتایی پیکسل‌ها هم استفاده شده.

لنز دوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز تلفوتو به حساب می‌آید و قابلیت زوم 2 برابر اپتیکال را برای این گوشی فراهم می‌کند. این لنز نور بیشتری نسبت به نسل قبل دریافت می‌کند و به f/2.0 مجهز شده و از ویژگی OIS پشتیبانی می‌کند.

لنز سوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز اولترا واید است و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد. این لنز از موهبت OIS محروم است.

دوربین سلفی هم در آیفون‌های جدید بهبود داشته‌اند. لنز تایم آو فلایت برای تشخیص چهره، پرتره و Animoji ها به کار می‌رود. لنز اصلی دوربین سلفی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که به f/2.2 مجهز است. زمانی که گوشی را در حالت عمودی نگه می‌دارید آیفون شما زاویه دید 30 میلی‌متری و سلفی 7 مگاپیکسلی را بازسازی می‌کند و زمانی که آن را در حالت افقی بگیرید رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیدی کامل استفاده می‌شود. البته می‌توانید بین هر کدام از این حالت‌ها به صورت دستی سوییچ کنید.

لنزهای اصلی آیفون به صورت دائم با هم در ارتباط هستند و زمانی که بین آن‌ها جا به جا می‌شوید نقطه فوکوس به طور خودکار اصلاح می‌شود و تنظیمات نوردهی هم به همان صورت ذخیره می‌شود. این حالت هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری پاسخگو است.

در صفحه ویوفایندر دوربین این گوشی می‌توانید تمام زاویه‌ای که تحت پوشش لنزها است را مشاهده کنید و در نتیجه در همان حالت زنده ببینید که چه سوژه‌ای در تصویر شما قرار دارد و چه سوژه‌ای خارج از سوژه است.

نایت مود گزینه‌ای است که به دوربین این گوشی هوشمند راه پیدا کرده است. با کمک این تکنولوژی می‌توانید عکس‌هایی روشن‌تر در نور کم تهیه کنید. آیکون مربوط به این ویژگی بالای صفحه به نمایش در می‌آید. زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید کنار این آیکون به شما مدت‌زمانی که برای عکاسی نایت مود و نوردهی به سوژه‌ها نیاز است را نمایش می‌دهد که امکان خاموش و روشن کردن یا کم و زیاد کردن زمان به صورت دستی وجود دارد. به طور معمول این عدد بین 1 تا 3 ثانیه است اما برخی مواقع بسته به نوری که در محیط وجود دارد این عدد تا 30 ثانیه هم می‌تواند زیاد شود. نایت مود برای عکاسی با لنز اولترا واید وجود ندارد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس، به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 25 درصد بزرگتر از نسل قبلی بوده و به عنوان بزرگترین باتری بکار رفته در گوشی های آیفون شناخته می شود. همین موضوع در کنار استفاده از نمایشگری با 15 درصد مصرف انرژی بهینه تر و همچنین تراشه بهبود یافته، باعث شده تا اپل شارژدهی این محصول را 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی بداند.

گذشته از این موارد، iPhone 11 Pro Max در آزمایش پخش مداوم ویدئو بیش از 19 ساعت دوام می آورد که باعث می شود آن را یکی از بهترین گوشی های بررسی شده توسط سایمان دیجیتال، در زمینه باتری بدانیم. همچنین در استفاده روزمره و تجربه ای که از این گوشی حین بررسی به دست آوردیم، متوجه شدیم که باتری آیفون 11 پرو مکس در استفاده ترکیبی، به راحتی 1 روز را پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود و حتی می توان از آن تا نصف روز بعد نیز استفاده کرد. با این وجود همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک محصول، برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به نوع استفاده آن ها بستگی دارد.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.

نتیجه گیری

آیفون‌های جدید و به خصوص بهترین مدل آن یعنی پرو مکس همگی قیمت‌های بالایی دارند که به دلیل نرخ بالای ارز و دلایلی نامعلوم قیمت ریالی آن‌ها در ایران نیز سر به فلک می‌کشد اما این قیمت و هزینه بالا نتیجه مزایا و قابلیت‌هایی است که به راحتی آیفون ۱۱ پرو مکس را به بهترین آیفون عرضه شده تبدیل می‌کند. برخی از بزرگترین نقاط ضعف مدل‌های قبلی به خصوص ظرفیت باتری، در مدل‌های جدید دستخوش تغییر و بهبود شده‌اند و از طرف دیگر سخت‌افزار و چیپست جدید آیفون نیز همان کاری را انجام می‌دهد که در آن بهترین است.
نمایشگر چشم‌نواز با روشنایی بسیار خوب، اسپیکر‌های خوش‌صدا با تکنولوژی دالبی اتموس و باتری بادوام همگی باعث می‌شوند آیفون ۱۱ پرو مکس یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین تلفن‌های هوشمند برای تجربه بازی‌های سنگین باشد. تنها گلایه ما از این آیفون جدید، سیستم خنک کنندگی نه چندان خوب و وزن نسبتا زیاد مدل پرو مکس است که کمی بازی کردن با این تلفن جذاب را در طولانی مدت سخت‌ می‌کند. نظر شما در مورد آیفون‌های جدید و به خصوص مدل پرو مکس چیست؟ خودتان با چه تلفن هوشمندی بازی می‌کنید؟ دیدگاه‌های خودتان را حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

  • علی حیدری