دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 12

هرساله بسیاری از طرفداران گوشی آیفون منتظرند تا شرکت اپل محصولات جدید خود را معرفی و روانه بازار کند. در اکتبر سال ۲۰۲۰ ، اپل از آخرین مدل گوشی های آیفون، تحت عنوان iPhone 12 رونمایی کرد. از این رو برای نقد و بررسی جدیدترین مدل گوشی های آیفون با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی ایفون 12 هستید کلیک کنید.

بررسی آیفون 12

نمایشگر 

گوشی جدید آیفون مجهز به نمایشگر 6.1 اینچ Super Retina XDR OLED با وضوح 1170×2532 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن هم معادل 9:19.5 است. اینطور که پیداست، شرکت اول سعی کرده است نمایشگر باکیفیت را در مدل پایه آیفون 12 قرار دهد و بدین ترتیب، گامی قابل توجه برای افزایش کیفیت قطعات در مدل‌های ارزان قیمت، بردارد که می‌تواند سیگنال مثبت را برای کاربران و خریداران ارسال کند.

شاید برای شما جای سوال باشد که آیا این مسئله می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد؟ بله، قطعا همینطور بوده و ارزش آن هنگام مشاهده تصاویر، فایل‌های ویدیویی و سایر موارد، بیشتر هم احساس خواهد شد.

با این که در سال‌های گذشته، انتقادها به شرکت اپل مبنی بر عدم استفاده از قابلیت‌های جدید در نمایشگر، زیاد بود، اما این موضوع در آیفون 12، کمتر بوده و می‌توان عملکرد اپل را مثبت ارزیابی کرد. همچنین نمایشگر آیفون 12 را باید یک صفحه نمایش 120 هرتز معرفی کنیم که نرخ تازه‌سازی بالای آن، موجب ایجاد تعادل میان محصول جدید اپل و سایر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، باید گفت روشنایی آیفون 12، اندکی کمتر از آیفون 12 پرو بوده و این در حالی‌ست که هنگام نمایش محتوای HDR از حداکثر میزان روشنایی صفحه برخوردار خواهد بود. همچنین نمای نمایشگر در طول روز، اندکی تاریک‌تر بوده که اگر از این مسئله بگذریم، می‌توانیم بگوییم تاثیر قابل قبولی در افزایش دوام باتری خواهد داشت. لازم به ذکر است نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی آیفون را باید 86 درصد عنوان کنیم که پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است.

دوربین

هر سال آیفون جدید چند قابلیت جدید و چند ارتقا و بهبود جدید در بخش دوربین دریافت می کند. اپل خیلی با دقت این بهبود ها را اعمال می کند، به این صورت که اگر هر سال آیفون خود را عوض کنید به سختی متوجه این تفاوت ها خواهید شد، اما اگر بعد از 2 یا 3 آیفون خود را ارتقا دهید، به خوبی بهبود های صورت گرفته را درک خواهید کرد.
اما چه چیزی جدیدی در آیفون 12 امسال وجود دارد؟ همان سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی وجود دارد ولی حالا لنز آن ارتقا یافته است. دیافراگم آن هم اندکی عریض تر شده و به F/1.6 رسیده است که در جذب بیشتر نور و ثبت عکس ها بهتر در شرایط محیطی کم نور بسیار کارآمد خواهد بود. اپل مدعی است که سیستم Deep Fusion تغییر کرده و حالا بهتر از قبل عمل می کند و همچنین Smart HDR 3 هم بهتر می تواند چندین عکس با نوردهی های مختلف را با هم ادغام کند.
در واقعیت هم عکس های ثبت شده با iPhone 12 اندکی از مدل همتای سال قبل بهتر شده اند. به طور کلی دوربین آیفون های امسال هم مثل همیشه عملکرد بسیار خوبی دارند و در واقع جزو بهترین گوشی های موبایل  بازار خواهند بود.

دوربین فوق عریض به نوعی تنظیم شده تا تنظیمات و رنگ های دوربین اصلی را داشته باشد، تا وقتی بین دوربین ها تعویض می کنید، عکس ها از نظر خصوصیات بنیادین با هم تفاوتی نداشته باشند. این سنسور هم 12 مگاپیکسلی است و کار خود را به خوبی انجام می دهد. جزئیات تصاویر جزو بهترین های بازار نیست ولی تکنولوژی Smart HDR کمک شایانی در خلق فوق عریض های حیرت انگیز کرده است

در بخش جلویی هم یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر تعبیه شده که از نظر کیفیت و عکس های ثبتی کاملا شبیه به iPhone 11 سال قبل است.
از ویژگی های جدید آیفون جدید این است که حالا می توانید با هر سه دوربین دستگاه به حالت Night Mode دسترسی داشته باشید. این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد، چون آیفون 11 این حالت را تنها برای دوربین اصلی در دسترس کاربر قرار می داد.

باتری گوشی آیفون 12

آیفون 12 یک باتری 2815 میلی آمپر ساعتی دارد که ظرفیت آن نسبت به آیفون 11 حدود 10 درصد کاهش یافته، اما اپل قول داده است که عمر باتری به لطف تراشه A14 Bionic بازدهی بیشتری خواهد داشت. این گوشی در تست های ما آمار خوبی از خود به جای گذاشته است، آیفون 12 می تواند 20 ساعت در تماس ها و 13 ساعت در هنگام وبگردی و تماشای ویدئوی آنلاین شارژ رسانی کند. متأسفانه این گوشی مناسب گیمرها نیست چرا که میزان شارژدهی در بازی های 3 بعدی توسط این گوشی فقط 3 ساعت است. خبری از شارژر همراه گوشی در جعبه نیست، اما شما می توانید شارژ سریع 20W را جدا تهیه کنید، شارژ این گوشی با شارژر 20 وات از 0 تا 60 درصد تقریباً 30 دقیقه زمان نیاز دارد. آیفون 12 از شارژر 15 وات بیسیم MageSafe نیز پشتیبانی می کند، شارژر MagSafe می تواند آیفون 12 را در مدت زمان 30 دقیقه 30 درصد شارژ کند که عدد جالبی نیست. 

کلام آخر

براساس شایعاتی که پیرامون آیفون ۱۲ وجود دارد مشخص است که به روزرسانی تلفن ۲۰۲۰ اپل برای کاربران بسیار هیجان‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با توجه به گزارش‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که بیشترین پیشرفت‌ها قرار است در زمینه‌های اتصال ۵G، پشتیبانی از برنامه‌های واقعیت افزوده همراه با سنسور زمان پرواز باشد. اما با این حال هنوز اطلاعات زیادی هست که در مورد آیفون ۱۲ نمی‌دانیم. به همین دلیل باید منتظر اطلاعات جدیدی که ماه‌های آینده منتشر می‌شوند باشیم. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی