دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی ایفون 8 پلاس اپل

طبق روال هر سال فصل سرد پاییز با ورود آیفون‌های جدید برای طرفداران اپل و به‌خصوص آیفون بازان گرم می‌شود و همه آن‌ها در تکاپوی خرید آیفون‌های جدید می‌افتند. امسال دهمین سالگرد تولید آیفون بود و همان‌طور که انتظار داشتیم اپل با معرفی آیفونی متفاوت این سالگرد را جشن گرفت. اما تنها عضو جدید خانواده بزرگ اپل آیفون 10 نبود و دو گوشی دیگر به نام‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هم در مراسمی معرفی شدند که در سالن استیو جابز برگزار شد. در این بررسی آیفون 8 را زیر ذره‌بین می‌بریم و به‌زودی با بررسی آیفون 8 پلاس و در آینده نزدیک با ورود آیفون 10 به بازار با متفاوت‌ترین گوشی ‌ایفون تا امروز همراه شما هستیم. برای اطلاع از قیمت ایفون 8 پلاس کلیک کنید.

بررسی قیمت ایفون 8 پلاس

طراحی

بحث را با ظاهر آیفون 8 پلاس شروع می‌کنیم که به نظر ما چندان نقطه قوتی برای این گوشی به عنوان یک اسمارتفون برتر در سال 2017 محسوب نمی‌شود! اپل تقریبا از نظر ظاهری چندان تفاوتی مابین آیفون 8 پلاس و آیفون نسل پیشین یعنی 7 پلاس ایجاد نکرده و شکل کلی گوشی تقریبا یکسان باقی مانده است. در حالی که اغلب شرکت‌ها رو به سمت طراحی گوشی‌های با نمایشگر بدون حاشیه سوق پیدا کرده‌اند، اپل آیفون 8 پلاس را با زائده‌های بزرگ در لبه‌ها و پایین و بالای نمایشگر طراحی کرده است.

اما این موضوع بدان معنا نیست که آیفون 8 پلاس ظاهری زشت یا بدترکیب دارد! بلکه کاملا عکس این موضوع صادق است. زمانی که این اسمارتفون را در دست می‌گیرید، حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود. اپل بدنه آیفون 8 پلاس را از آلومینیوم سری 7000 و روکش شیشه مقاوم شده ساخته است. بنابراین این گوشی از نظر مقاومت در برابر ضربه و خراش بسیار خوب طراحی شده است. همچنین آیفون 8 پلاس از استاندارد ضد آب IP67 هم بهره می‌برد.  

با ابعاد 7.5 در 78.1 در 158.4 میلیمتری و وزن 202 گرمی نمی‌توانیم مدعی شویم که آیفون 8 پلاس اپل یک گوشی خیلی ظریف با بدنه‌ای باریک و سبک است. اما روکش شیشه‌ای که روی بدنه گوشی بکار رفته زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین این امر سبب شده که آیفون 8 پلاس اپل بعد از مدت‌ها از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند. بنابراین به صورت کلی باید کفت آیفون 8 پلاس اپل از نظر سبک طراحی یک گوشی خوب محسوب می‌شود اما ظاهر چندان مدرن و متفاوتی را در مقایسه با سایر اسمارتفون‌های برتر و حتی نسل پیشین آیفون‌های اپل به همراه ندارد.

نمایشگر و سخت افزار

اپل همواره نشان داده که اعتقادی به رقابت های عددی ندارد. شاید خواسته بعدی طرفداران این کمپانی QHD کردن کیفیت صفحه نمایش آیفون ها باشد اما فعلا در آیفون 8 پلاس از صفحه نمایش 5.5 اینچی FHD با پنل IPS استفاده شده است. با در نظر گرفتن کیفیت صفحه و ابعاد آن چگالی پیکسلی گوشی نیز در حدود 400ppi است که شاید به اعدادی مانند 520ppi نوت 8 نزدیک نباشد اما بدون شک برای کاربران تفاوتی ایجاد نمی کند. شاید در نگاه اول همه به داشتن چگالی پیکسلی روی نمایشگر گوشی تاکید داشته باشند اما نه تنها در عمل چشم انسان قادر به تفکیک این دو کیفیت نیست، بلکه استفاده از پنل FHD در افزایش طول عمر باتری دستگاه نیز کمک شایانی به اپل داشته است. کیفیت صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در هر شرایطی بسیار خوب ارزیابی می شود. حتی زیر نور مستقیم آفتاب هم می توان به راحتی تصاویر و منوها را مشاهده کرد؛ رنگ ها نیز با کیفیت و گیرا به نمایش در می آیند و خبری از کم بودن کیفیت رنگ ها یا اغراق بیش از اندازه و اشباع نیست.

از نظر سخت افزاری هم نیاز به هیچ گونه توضیح اضافه ای نیست. پردازنده A11 Bionic در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده بین تلفن های هوشمند جهان به حساب می آید و این ویژگی در اجرای بازی ها و برنامه ها، انجام پردازش های سنگین و سرعت بارگزاری منوها خود را به خوبی نشان می دهد.با این حال نکته ای که درباره بخش سخت افزاری آیفون 8 پلاس قابل ذکر است استفاده این گوشی از 3 گیگابایت حافظه رم می باشد. اپل با هماهنگ کردن سخت افزار و نرم افزار توانسته بهترین عملکرد را از مجموعه گوشی خود دریافت کند. در هنگام باز کردن برنامه ها و بازی ها، می توان سرعت بالاتر آیفون 8 پلاس نسبت به همه رقبا را به وضوح احساس کرد اما بعد از خروج از هر اپلیکیشن و برای ورود مجدد به آن، به دلیل کم بودن ظرفیت حافظه می بایست یک بار دیگر منتظر لود شدن هر چند سریع اپ ها بود. این در حالیست که برای مثال 6 گیگابایت رم در نوت 8 باعث می شود هرگز برای ورود دوباره به یک برنامه تاخیری وجود نداشته باشد.  

دوربین

اپل برای آی‌فون 8 پلاس از دوربین دوگانه استفاده کرده که با چینش افقی در گوشه بالا و سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند. علاوه بر بیرون زدگی بیش از حد لنز، محل قرار گیری آن‌ها هم چندان خوب نیست و هنگام عکاسی در برخی حالت‌های خاص احتمال اینکه انگشت‌تان گوشه‌ای از تصویر را به خودش اختصاصی دهد، بالاست. البته این بخش توسط سفایر محافظت می‌شود و می‌توان گفت که در برابر خط و خش کاملا مقاوم است.آی‌فون 8 پلاس به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز است. با این حال تنها شباهت این دو لنز به همین میزان مگاپیکسل باز می‌گردد و کارایی آن‌ها شباهتی به هم ندارد. لنز اصلی 28 میلی‌متری با گشادگی دیافراگم F/1.8‌ بوده که از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. لنز دوم 56 میلی‌متری با F/2.8 از نوع تله‌فوتو است که علاوه بر کمک به ثبت تصاویر پرتره زیبا، می‌تواند زوم دو برابری اپتیکال را برای گل سرسبد محصولات اپل به ارمغان آورد. یک فلاش LED چهارگانه دو رنگ نیز به کمک این دو آمده تا در محیط‌های کم‌نور روشن کننده راه‌پای‌شان باشد.

بر طبق گفته‌های اپل پردازش تصویر در آی‌فون 8 پلاس بهبودهایی داشته و حالا در کنار نویز کمتر، جزئیات بیشتری هم شاهد هستیم. این مدل همچنین توانسته تا در کنار گلکسی نوت 8 سامسونگ، امتیاز 94 را از DxOMark کسب کند (گرچه معیار خوبی برای سنجش دوربین گوشی‌ها نیست!) تا حداقل با دید بازتری به دوربین نگاه کنیم.

تصاویر گرفته شده توسط آی‌فون 8 پلاس بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند. رنگ‌ها خیلی خوب دیده شده و جزئیات تصویر حتی در محیط‌های کم‌نور نیز عالی‌ست. به لطف دوربین دوگانه عکاسی پرتره با این گوشی بسیار جذاب است. تصاویری که در این حالت با آی‌فون 8 پلاس گرفتیم با جزئیات بسیار بالایی به ثبت رسیدند و بک‌گراند تصویر نیز به خوبی مات می‌شود. البته همچنان در برخی مواقع دوربین مرز بین سوژه و محیط را به خوبی تشخیص نمی‌دهد و شاید برخی تصاویرتان آن‌طور که باید و شاید به نظر نرسند اما به صورت کلی عکاسی پرتره با این گوشی لذت بخش است. از لحاظ نرم‌افزاری نیز اپل برای این ویژگی سنگ تمام گذاشته و همین عکاسی پرتره ساده با 5 حالت مختلف صورت می‌گیرد و می‌توان با آن‌ها تصاویر خاص‌تری را به ثبت رساند. به عنوان مثلا می‌شود به‌جای تار کردن، بک‌گراند را کاملا سیاه کرد تا سوژه جذاب‌تر به نظر برسد.

باتری و شارژدهی گوشی ایفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس اپل از یک باتری 2691 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی بهره می‌برد که خوشبختانه از فناوری‌های شارژ بیسیم و شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. اگرچه این دو موضوع برای آیفون بازها یک قابلیت جدید هستند، اما طرفداران گوشی‌های اندرویدی مدت‌هاست که شاهد پیاده‌سازی و قابلیت مذکور در گوشی‌های مختلف هستند. خوشبختانه توان شارژدهی باتری آیفون 8 پلاس اپل مطلوب است. باتری این گوشی در بررسی که سایت فون‌آرنا انجام داد توانست امتیاز بسیار عالی 10 ساعت و 35 دقیقه را به ثبت برساند.

اما برای شارژ مجدد باتری آیفون 8 پلاس تقریبا زمان زیادی نیاز است. این مدت زمان توسط سایت فون‌آرنا برابر با 178 دقیقه عنوان شده است. یعنی چیزی در حدود 3 ساعت طول می‌کشد تا باتری آیفون 8 پلاس از 0 درصد تا 100 درصد شارژ شود. همچنین طبق تجربه‌ای که ما داشتیم، روشن بودن اینترنت سیم کارت یا وصل بودن دائم آیفون 8 پلاس به شبکه اینترنت وای فای منجر می‌شود تا شارژ باتری با سرعت بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی خالی شود.

کلام آخر

پرچمدار جدید اپل یک محصول کامل به نظر می‌رسد و شاید برای 90 درصد افراد (مخصوصا ایرانی‌ها) یک گوشی ایده‌آل باشد. شما با خرید چنین مدلی به یک دستگاه با دوربین عالی، سخت‌افزار مناسب، سیستم‌عامل خوب و روان و همچنین ویژگی‌های امنیتی همچون تاچ‌آی‌دی دسترسی دارید و در واقع ضمن خرید یک کالای لوکس، می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما برای یک کاربر حرفه‌ای و کسی که به معنای واقعی کلمه یک گیک باشد، آی‌فون 8 پلاس یک زندان به تمام معناست.

با همه اینها ای‌ کاش اپل کمی در نام‌گذاری این گوشی دقت بیشتری به خرج می‌داد و مثلا با نامی همچون آی‌فون 7s پلاس گوشی جدیدش را راهی بازار می‌کرد چراکه این مدل بیش از یک تغییر نسل، به یک آپدیت نسبتا خوب برای نسل قبلی شباهت دارد. برای خرید گوشی اپل کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی