دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مشخصات ایرپاد 2

ایرپاد 2

وجود ویژگی‌های جدید در ایرپاد 2 اپل مانند شارژ بی‌سیم، برخورداری از دستیار صوتی (Siri) و جفت شدن سریع‌تر نسبت به نسل اول، بسیار مفید هستند. اما به‌جز این موارد، پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل خود ندارند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که اگر ایرپاد اپل نسل اول را در اختیار دارید نیازی نیست که برای خرید ایرپاد نسل دوم اپل هزینه بیشتری بپردازید.

کیفیت صدا ایرپاد 2

طراحی ایرپاد نسل اول بسیار عالی و آینده نگرانه بود و اپل در ایرپاد ۲ آن را تغییر نداد. در حالی که انتظار می‌رفت کیفیت صدا با توجه به کیفیت رقبا بهبود یابد، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده است. در حالی که نسل به نسل کیفیت صدا در محصولات دیگر همانند آیفون و مک بهبود می‌یابد، اما اپل چنین کاری را برای ایرپاد ۲ نکرده است.

بنابراین کیفیت صدا دقیقا همانند نسل قبل است اما این چیز خوبی است؟

در یک کلمه: خیر. در حالی که ایرپاد به طور کلی عملکرد خوبی دارد اما آن‌ها بهترین نیستند. صداهای پایین نادیده گرفته می‌شوند و صداهای بالا بیش از حد شنیده می‌شوند. البته این جمله نمی‌تواند یک جمع بندی کامل از صدای ایرپاد باشد. اگر به صداها با اکولایزر تنظیم شده با دقت گوش دهید می‌توایند صداها را بشنوید. اما به طور کلی فرکانس بالا بیش از اندازه غالب است.

اتصال

ایرپاد ۲ دارای یک تراشه جدید است که ارتباط بی‌سیم و سایر ویژگی‌های هوشمند دستگاه را مدیریت می‌کند. ایرپاد نسل اول از تراشه W1 بهره می‌برد و نسل دوم ایرپاد از تراشه H1 استفاده می‌کند که در مطلبی به طور کامل به آن پرداختیم.

مهمترین ویژگی این تراشه پشتیبانی از قابلیت هی سیری است. دیگر نیازی نیست که از جسچرهای نسبتا سخت دوبار روی گوشی زدن، استفاده کنید و با گفتن عبارت هی سیری می‌توانید دستیار صوتی هوشمند اپل را فراخوانید. اگر از سیری استفاده می‌کنید این ویژگی برای شما لذت بخش خواهد بود.

با نسل جدید تاخیر صدا نیز کمتر شده است. با هدفون‌های بی‌سیم معمولا این مشکل وجود دارد که پخش صدا کمی با تاخیر صورت می‌گیرد، این مسئله به خصوص زمانی که در حال بازی یا مشاهده فیلم هستید حس می‌شود. با وجود اینکه نسل اول ایرپاد در این زمینه بد عمل نمی‌کرد، اما نسل جدید بهتر شده است. این مسئله را با انجام یک تست کوچک با دو نسل ایرپاد می‌توان متوجه شد.

با H1 زمان سوییچ بین دستگاه نیز کاهش یافته است. شما می‌توانید ایرپاد را با چند دستگاه جفت سازی کنید و در صورتی که بین دستگاه منبع قصد سوییچ داشته باشید این کار سریعتر انجام می‌شود. کافی است که ایرپاد را از دستگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید تا ظرف چند ثانیه صدای آن از ایرپاد پخش شود. اپل گفته بود که این زمان تقریبا نصف شده است اما در تست ما کاهش در حدود ۳۰ درصد بود که  پیشرفت خوبی است اما هنوز هم راه برای آنی شدن این تغییر وجود دارد.

راحتی ایرپاد 2

از آنجاییکه ایرپاد 2 ابعادی مشابه نسل قبل دارد، وزن کم ایرپاد 2 از اهمیت زیادی برخوردار است. ایرپادز به آرامی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. همین که آنها را در گوش خود قرار دهید، در زمینه محو می‌شوند و به راحتی می‌توانید حرف بزنید. این قابلیت گاهی ترسناک می‌باشد و احساس می‌کنید فرد دیوانه شده است.

ایرپادزها کوچک هستند و حتی برای گوش‌های بسیار کوچک مناسب می‌باشند. بیشتر افراد همیشه نگران از دست دادن ایرپاد خود هستند و احساس می‌کنند وقتی می‌دوند، از پله‌ها پایین می‌آیند و یا اینکه حرکات سنگین انجام می‌دهند یکی از ایرپادها گم خواهد شد، اما آنها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و امکان گم کردن آنها کم است.

سرعت 

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

جمع بندی

به طور کلی اگر در حال حاضر صاحب نسل ۱ ایرپاد هستید و باتری آن هنوز سالم است ، خرید این محصول را به شما پیشنهاد نمیکنیم اما اگر  قصد خرید یک هدفون بی سیم جدید را دارید نسل دوم Airpod گزینه خوبی برای شماست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی