دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 11 پرو

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به طور رسمی از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که یکی از آن ها آیفون 11 پرو است. این آیفون در واقع جایگزین آیفون XS محسوب می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه شوید. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 11 پرو را نیز تجربه کنید.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو

نمایشگر

اپل علاقه زیادی به استفاده کردن کلمات کلیدی و اختصاری دارد و به کیفیت صفحه نمایشiPhone11 pro بسیار اهمیت می دهد ایفون 11 پرو مجهز به نمایشگر Oled Super Retina Xdr با پشتیبانی از Dolby است و با انتخاب گزینه افزایش روشنایی میتوانید صفحه نمایش خود را روشن تر کنید و به وضوح x2،4361،125 برای تراکم  458ppi پیکسل دست یافت واز فناوری   OLED برای ارائه تضاد کامل استفاده می کند وبا تاچ کردن بر روی حالت روشنایی خودکار ،صفحه نمایش در ایفون 11پرو طبق اندازه گیری ها به 766CD/M2 می رسد در حالیکه در ایفون های  XS در حالت ویدیوئی HDR را پخش میکند و سطح روشنایی 120 سانتی متر در مربع افزایش پیدا میکند
در واقعیت شما تفاوت زیادی بین گوشی های امسال و سال گذشته در استفاده روزانه مشاهده نمیکنید
من یک ایفون XSMax را درست در کنار ایفون 11 پرو قرار داده ام اگرچه وضوح صفحه نمایشگر ایفون 11 پرو بیشتر از ایفون های XSMAX بوده اما این تفاوت مربوط به روز وشب نبوده و این نمایشگر شگفت انگیز برای تماشای فیلم ومحتوای تلویزیون با کیفیت بالاست
با استفاده از کالیبراسیون رنگ X-Rite ایفون 11 پرو در تست های کالیبراسیون  SRGB از لحاظ دقت رنگ طیف وسیعی از رنگها را دربرگرفته است.

دوربین

با داشتن سه لنز که دوربین عقب را تشکیل می دهد، و با پشتیبانی از فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی، تصویربرداری جدید آیفون 11 پرو حتی با توجه به استانداردهای تصویربرداری کوپرتینو بسیار جاه طلب است.

تصویربرداری با یک سنسور سه‌گانه 12 مگاپیکسلی آغاز می شود که هر کدام دارای انواع لنزهای مختلفی هستند که منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف شما به تصویر می کشند. مانند آیفون XS و آیفون X قبل از آن، دروبین ثانویه تله فوتو وجود دارد که بزرگنمایی نوری 2 برابری را ارائه می دهد، اپل دارای دوربین عریض با روزنه تصویری ƒ/2.0 تا ƒ/2.4 در پرچمداران سال گذشته است تا نور بیشتری را دریافت کند. در همین حال، دوربین فوق عریض جدید، میدان دید 120 درجه ای شبیه به بزرگنمایی 0.5 برابری ارائه می دهد.

اما همه چیز مربوط به سخت افزار نیست. حالت شب جدید اپل سرانجام آخرین دسته آیفون ها را قادر می سازد تا با عملکرد دوربین در شرایط نور کم گوشی های گوگل و هواوی مطابقت داشته باشند.

این در  تصویری که در یک کافی شاپ در فضای باز با استفاده از حالت شب آیفون 11 پرو گرفته شده است به وضوح، مشخص است. با آیفون های قدیمی، هرگز نمی توانید در این ساعت از عصر، به عکسی با این شفافیت و تعادل رنگ نور و سایه برسید. عکس های در وضعیت نور کم و با استفاده از حالت شب در این گوشی اپل با گوشی های گوگل قابل مقایسه است، در گوگل پیکسل 3 جزئیات روی دال بتنی و یا سوراخ های حصار چوبی به تصویر کشیده نشده است، در صورتیکه در لنزهای اصلی آیفون، جزئیات به خوبی نمایان شده است.

برخی از افراد به شخصه، نمونه های عکس از آسمان تاریک تر با تن رنگ واقعی تر آسمان که با آیفون 11 پرو گرفته شده اند را دوست دارند.

عملکرد چشمگیر آیفون 11 پرو در شرایط نور کم برای طول شب و شرایط نور شب نیز به همین نحو است. عکس های که با آیفون در داخل یک کلوپ شبانه گرفته شده است صحنه پیچیده و واضح تر و دیدنی تری را به نمایش گذاشته است و نور را با رنگ های مختلف و متنوع پیچیده نشان داده است.

در مقایسه با تصویری که پیکسل 3 از این کلوب به نمایش می گذارد، در واقع می توانید وضوح تصویر در پشت بلندگوها که در سمت راست اتاق قرار دارد را ببینید. اما به نظر می رسد اپل برای نشان دادن درخشش در بعضی مکان ها و نمایش عمق تصویر تمایل بیشتری دارد.

عکس هایی که با دوربین آیفون 11 پرو در تاریکی گرفته می شوند بسیار خیره کننده هستند، اگر شما صاحب یکی از آنها باشید، مطمئناً دوستانتان، شما را به عنوان عکاس رسمی گروه معرفی می کنند. آنها اصرار خواهند داشت که از هر صحنه ای که شده عکس بگیرید، اگرچه همانطور که می دانید، قابلیت های آیفون 11 پرو در شرایط نور کم، یک ضعف دارد: پرتره.

لنزهای تله فوتو جدید، در روشنایی روز، عکس های با عمق میدانی کم به تصویر می کشد، اما به طرز عجیبی پرتره هایی را تولید می کند اما اگر شرایط نور ایده آل نباشد، تصویر پر از نویز و تار است. در حالی که اکثر افراد، تصاویر گرفته شده با آیفون که از رنگ های گرم تر و طبیعی تری برخودار هستند را ترجیح می دهند، عکس های گرفته شده با پیکسل 3 بسیار واضح تر هستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آیفون 11 پرو نتواند به همان روشی که عکس های معمولی در شب گرفته می شوند، پرتره های در شرایط نور کم خوبی را ارائه دهد، بنابراین امیدواریم که این مشکل با به روزرسانی نرم افزاری اصلاح شود.

در اینجا تلاش شده است تا تصویری گرفته شده با لنزهای فوق عریض آیفون 11 پرو با یکی از تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ که در ایستگاه بزرگ مرکزی نیویورک سیتی، مقایسه شود. جزئیات این عکس که با دوربین جدید آیفون به تصویر کشیده شده است کمی کسل کننده است. هر چند سایه هایی که بر روی ستون ها می افتد، یا جدایی بین آجرهای موجود در دیوارها، یا تزئین سقف در تصویر گرفته با آیفون به وضوح به نمایش گذاشته شده است، عکس گرفته شده با گوشی سامسونگ وضوح بیشتری دارد.

از طرف دیگر، تصویر گرفته شده با دوربین فوق عریض اپل از گوشه جنوب غربی پارک برایانت شبیه نقاشی است. به استثنای تفاوت نور خورشید در پس زمینه، چمن، برگ های افتاده و حروف روی تابلوهای در پیش زمینه، تنها در آیفون قابل مشاهده تر هستند. همچنین دوربین آیفون با کمک ویژگی پردازش HDR همه رنگ های خاکستری و سفید در ابرهای کمرنگ در آسمان را بیرون آورده است. کنتراست به این صحنه، غنا می بخشد، چیزی که سامسونگ از آن غافل است.

باتری ایفون 11 پرو

باتری بکار رفته در آن نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. در یکی از تست‌های انجام شده، با روشنایی ۱۵۰ نیت و وبگردی بی‌وفقه این باتری توانسته به مدت ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه دوام داشته باشد. برای مقایسه می‌توان گفت که آیفون ۱۱ پرو مکس در همین تست به مدت ۱۱:۵۴ و آیفون ۱۱ میزان ۱۱:۱۶ دوام داشته است. همچنین این گوشی با شارژ سریع همراه شده است که به طور میانگین در کمتر از ۳۰ دقیقه به ۴۷ درصد برسد. اندازه این باتری برابر با ۳۰۴۶ میلی‌آمپر بوده و از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند طی ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ شود. علاوه بر این از شارژ سریع Qi نیز پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی