دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی ایفون 11 پرو مکس اپل

آیفون 11 پرو مکس یک نمایشگر امولد داینامیک‌تر در مقایسه با پنل نمایش ال‌سی‌دی آیفون 11 دارد. همچنین این گوشی در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود مجهز به یک لنز تله‌فوتو است. بخواهیم با آیفون 11 پرو نیز مقایسه کنیم با نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری طولانی‌تر روبرو هستیم. در ادامه با نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max با ما همراه می‌شوید، پی می‌برید این گوشی بهترین آیفون تا به امروز است. بنابراین اگر قصد خرید ایفون 11 پرو مکس را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس

طراحی

کیفیت ساخت آیفون‌ها همیشه بالا بوده و آیفون ۱۱ پرو مکس هم از این قضیه مستثنی نیست. به محض اینکه گوشی را در دست خود می‌گیرید کاملا حس می‌کنید که آیفون ۱۱ پرو مکس یک محصول پریمیوم و به شدت خوش ساخت است و هیچ ایرادی نمی‌توان به کیفیت ساخت آن گرفت.
از نظر طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به نسل قبل تفاوت چندانی نکرده. برای مثال اگر این موبایل را کنار آیفون XS Max بگذارید و از جلو به نمایشگر آن‌ها نگاه کنید ممکن است به هیچ وجه تفاوتی میان آن‌ها احساس نکنید. با این حال قضیه در مورد پشت بدنه فرق می‌کند. حالا رنگ بدنه گران‌ترین آیفون فعلی مات شده و دیگر خبری از رنگ‌های براق نیست. علاوه بر این، در پشت آیفون ۱۱ پرو مکس یک دوربین سه‌گانه تعبیه شده که طراحی بحث برانگیز آن، این روزها نقل محافل مختلف است.

این سه دوربین به شکل عجیبی کنار هم قرار گرفته‌اند و طراحی آن‌ها به صورت یک پارچه با بدنه صورت نگرفته. بلکه در پشت آیفون ۱۱ پرو مکس شاهد دوربین سه‌گانه‌ای هستیم که روی یک لایه شیشه‌ای مجزا از بدنه قرار گرفته و باعث شده تا لنزها با فاصله نسبتا زیادی بیرون قاب دستگاه قرار بگیرند. این موضوع کمی ظاهر پشت آیفون ۱۱ پرو مکس را عجیب کرده و باعث شده که کاربران دوربین‌های آن را به چیزهای مختلفی تشبیه کنند.

نمایشگر

آیفون 11 پرو مکس همانند نسل قبلی از نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 1242×2688 استفاده می کند که در نسبت تصویر 19:5:9 چگالی پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد. اپل برای نمایشگر های جدید نام Super Retina XDR را در نظر گرفته است که شاید در ابتدا کلماتی برای بازاریابی به شمار بیایند، اما در حقیقت نشان دهنده تغییرات ایجاد شده هستند.

پسوند XDR در واقع مخفف عبارت eXtreme Dynamic Range می باشد که اپل برای پیشرفت نمایشگر جدید در زمینه HDR در نظر گرفته است. همچنین نمایشگر جدید آیفون 11 پرو مکس، روشن تر از نسل قبلی بوده و حداکثر روشنایی آن به 800 نیت می رسد که در صورت نیاز تا 1200 نیت نیز قابل افزایش است. تغییر بعدی که در نمایشگر جدید ایجاد شده است، مربوط به افزایش نسبت کنتراست می باشد که از 1,000,000:1 به 2,000,000:1 رسیده است.

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که نمایشگر جدید بکار رفته در iPhone 11 Pro Max، روشن تر از نسل قبلی بوده و کنتراست آن 2 برابر نسل قبلی می باشد. همچنین مشابه نسل قبلی، پنل این گوشی نیز از استاندارد هایی مثل HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند و پسوند XDR در آن نشان می دهد که عملکرد این نمایشگر در زمینه رنج داینامیکی، همانند پنل های داینامیک اولد سامسونگ، فراتر از استاندارد های HDR می باشد.

مشابه تمام آیفون های امسال، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس نیز از قابلیت TrueTone بهره می برد. این قابلیت در واقع با استفاده از سنسور نور 6 کاناله، نور سفید نمایشگر و دمای رنگ ها را، بر اساس نور محیط تنظیم می کند که باعث افزایش دقت رنگ های سفید و خاکستری می شود.

گذشته از این موارد، نمایشگر iPhone 11 Pro Max هنگام پوشش فضای رنگی sRGB، رنگ ها را با دقت بسیار خوبی به نمایش می گذارد. البته پنل این گوشی، حدود 118 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد که در مقایسه با پوشش 124 درصدی نمایشگر نوت 10 پلاس، رقم ضعیف تری به شمار می آید. همچنین پنل این گوشی از DCI-P3 نیز پشتیبانی می کند که در صورت نیاز و بسته به محتوای در حال نمایش، فضای رنگی نمایشگر می تواند به آن تغییر کند. حداقل نور نمایشگر نیز حدود 1.9 نیت می باشد که در بین بهترین ها قرار می گیرد و برای استفاده در محیط های کاملا تاریک، ایده آل می باشد.

ناگفته نماند که لایه های لمسی نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دستورات لمسی را با نرخ 120 هرتزی دریافت می کند که باعث می شود تاخیر بسیار کمی در اجرای این دستورات وجود داشته شد. اما باید در نظر داشته باشید که نرخ بازسازی تصاویر در این گوشی، همانند اکثر گوشی های امروزی 60 هرتز است.

دوربین

اپل در نهایت لنز سوم را به دوربین اصلی خودش اضافه کرد. هر سه لنزی که برای دوربین اصلی این گوشی استفاده شده سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارند.

لنز اصلی که پیکسل‌های 1.4 میکرومتری دارد به f/1.8 مجهز شده و به تثبیت کننده اپتیکال تصاویر هم مجهز است در حالی که برایش فوکوس خودکار دوتایی پیکسل‌ها هم استفاده شده.

لنز دوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز تلفوتو به حساب می‌آید و قابلیت زوم 2 برابر اپتیکال را برای این گوشی فراهم می‌کند. این لنز نور بیشتری نسبت به نسل قبل دریافت می‌کند و به f/2.0 مجهز شده و از ویژگی OIS پشتیبانی می‌کند.

لنز سوم هم سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و یک لنز اولترا واید است و می‌تواند تا 120 درجه را پوشش دهد. این لنز از موهبت OIS محروم است.

دوربین سلفی هم در آیفون‌های جدید بهبود داشته‌اند. لنز تایم آو فلایت برای تشخیص چهره، پرتره و Animoji ها به کار می‌رود. لنز اصلی دوربین سلفی سنسور 12 مگاپیکسلی دارد که به f/2.2 مجهز است. زمانی که گوشی را در حالت عمودی نگه می‌دارید آیفون شما زاویه دید 30 میلی‌متری و سلفی 7 مگاپیکسلی را بازسازی می‌کند و زمانی که آن را در حالت افقی بگیرید رزولوشن 12 مگاپیکسلی با دیدی کامل استفاده می‌شود. البته می‌توانید بین هر کدام از این حالت‌ها به صورت دستی سوییچ کنید.

لنزهای اصلی آیفون به صورت دائم با هم در ارتباط هستند و زمانی که بین آن‌ها جا به جا می‌شوید نقطه فوکوس به طور خودکار اصلاح می‌شود و تنظیمات نوردهی هم به همان صورت ذخیره می‌شود. این حالت هم برای عکاسی و هم برای فیلم‌برداری پاسخگو است.

در صفحه ویوفایندر دوربین این گوشی می‌توانید تمام زاویه‌ای که تحت پوشش لنزها است را مشاهده کنید و در نتیجه در همان حالت زنده ببینید که چه سوژه‌ای در تصویر شما قرار دارد و چه سوژه‌ای خارج از سوژه است.

نایت مود گزینه‌ای است که به دوربین این گوشی هوشمند راه پیدا کرده است. با کمک این تکنولوژی می‌توانید عکس‌هایی روشن‌تر در نور کم تهیه کنید. آیکون مربوط به این ویژگی بالای صفحه به نمایش در می‌آید. زمانی که در نور کم عکاسی می‌کنید کنار این آیکون به شما مدت‌زمانی که برای عکاسی نایت مود و نوردهی به سوژه‌ها نیاز است را نمایش می‌دهد که امکان خاموش و روشن کردن یا کم و زیاد کردن زمان به صورت دستی وجود دارد. به طور معمول این عدد بین 1 تا 3 ثانیه است اما برخی مواقع بسته به نوری که در محیط وجود دارد این عدد تا 30 ثانیه هم می‌تواند زیاد شود. نایت مود برای عکاسی با لنز اولترا واید وجود ندارد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس، به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 25 درصد بزرگتر از نسل قبلی بوده و به عنوان بزرگترین باتری بکار رفته در گوشی های آیفون شناخته می شود. همین موضوع در کنار استفاده از نمایشگری با 15 درصد مصرف انرژی بهینه تر و همچنین تراشه بهبود یافته، باعث شده تا اپل شارژدهی این محصول را 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی بداند.

گذشته از این موارد، iPhone 11 Pro Max در آزمایش پخش مداوم ویدئو بیش از 19 ساعت دوام می آورد که باعث می شود آن را یکی از بهترین گوشی های بررسی شده توسط سایمان دیجیتال، در زمینه باتری بدانیم. همچنین در استفاده روزمره و تجربه ای که از این گوشی حین بررسی به دست آوردیم، متوجه شدیم که باتری آیفون 11 پرو مکس در استفاده ترکیبی، به راحتی 1 روز را پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود و حتی می توان از آن تا نصف روز بعد نیز استفاده کرد. با این وجود همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک محصول، برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به نوع استفاده آن ها بستگی دارد.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.

نتیجه گیری

آیفون‌های جدید و به خصوص بهترین مدل آن یعنی پرو مکس همگی قیمت‌های بالایی دارند که به دلیل نرخ بالای ارز و دلایلی نامعلوم قیمت ریالی آن‌ها در ایران نیز سر به فلک می‌کشد اما این قیمت و هزینه بالا نتیجه مزایا و قابلیت‌هایی است که به راحتی آیفون ۱۱ پرو مکس را به بهترین آیفون عرضه شده تبدیل می‌کند. برخی از بزرگترین نقاط ضعف مدل‌های قبلی به خصوص ظرفیت باتری، در مدل‌های جدید دستخوش تغییر و بهبود شده‌اند و از طرف دیگر سخت‌افزار و چیپست جدید آیفون نیز همان کاری را انجام می‌دهد که در آن بهترین است.
نمایشگر چشم‌نواز با روشنایی بسیار خوب، اسپیکر‌های خوش‌صدا با تکنولوژی دالبی اتموس و باتری بادوام همگی باعث می‌شوند آیفون ۱۱ پرو مکس یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین تلفن‌های هوشمند برای تجربه بازی‌های سنگین باشد. تنها گلایه ما از این آیفون جدید، سیستم خنک کنندگی نه چندان خوب و وزن نسبتا زیاد مدل پرو مکس است که کمی بازی کردن با این تلفن جذاب را در طولانی مدت سخت‌ می‌کند. نظر شما در مورد آیفون‌های جدید و به خصوص مدل پرو مکس چیست؟ خودتان با چه تلفن هوشمندی بازی می‌کنید؟ دیدگاه‌های خودتان را حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی