دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی موبایل شیائومی می 9

 

شیائومی می 9 به تازگی معرفی شده است. بار‌ها وارد فروشگاه گوشی شدم، کارت اعتباری ام در دستم و قصد خرید آخرین پرچمدار را داشتم. وارد بخش دموی گوشی‌ها شدم، گوشی‌ای که می‌خواستم بخرم را برداشتم و به بخش اپلیکیشن‌ها وارد شدم و قصد خرید آن را داشتم. آب گلویم را قورت دادم و نا خودآگاه از فروشگاه خارج شدم. این وضعیت سال‌ها ادامه داشته است. من عاشق اسمارت فون‌های رده بالا هستم اما وقتی که به هزینه‌هایم فکر می‌کنم، واقعا قیمت این گوشی‌ها برایم بالا است. در عوض به سمت  وان پلاس و دیگر برند‌هایی می‌روم که برای نصف این قیمت عملکردی مشابه ارائه می‌دهند. اکنون نیز، آخرین پرچمدار شیائومی، شیائومی می 9 ، که برای افرادی مانند من بسیار جذاب است وارد بازار شده است.

مشخصات گوشی شیائومی می 9

نمایشگر

صفحه نمایشamoled لمسی خازنی بسیار خوب به نظر میرسد، دارای ((رزولوشن Full HD)) است و از HDR10 پشتیبانی میکند. صفحه نمایش می 9 کمی روشن تر از صفحه نمایش گوشی Galaxy S10 است (صفحه نمایش می 9 حتی بهتر از آخرین آیفون است) فقط اگر آفتاب به صورت مستقیم در صفحه گوشی هوشمند شما باشد دیدن و خواندن تصاویر کمی دشوار است. تصاویر هنگام مشاهده عکس ها کمی واقعی تر به نظر میرسند، همچنین کنتراست نیز بسیار قابل توجه است(60000:1) که البته مربوط به تکنولوژی مورد استفاده در اسکرین است.

دوربین

این اولین باری است که شیائومی از دوربین سه گانه در گوشی خود استفاده کرده و این تصمیم در ابتدای سال 2019، کاملا هوشمندانه و به موقع بوده است. دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 استفاده می کند که در پس لنزی با دهانه دیافراکم F/1.9 قرار گرفته است و پیش از این نمونه آن را در گوشی آنر ویو 20 دیده بودیم. این سنسور سونی از چینش پیکسلی Quad Bayer (ترکیب 4 پیکسل و ساخت یک پیکسل) استفاده می کند که باعث می شود نتیجه خروجی از آن، تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.6 میکرونی و HDR لحظه ای باشد. البته امکان ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی با دوربین اصلی وجود دارد که میزان جزئیات آن تا حدودی بیشتر است؛ با این وجود، میزان جزئیات را نمی توان در حد انتظار از سنسور 48 مگاپیکسلی دانست.

دوربین دوم اما از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که در پس لنزی با دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زوم 2 برابر اوپتیکال را در اختیار خواهد گذاشت. در نهایت نوبت به دوربین سوم 16 مگاپیکسلی و عضو جدید می رسد که در پس لنزی به دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و زاویه دید فوق عریض 117 درجه ای را در اختیار خواهد گذاشت. جالب است بدانید که شیائومی برخلاف سامسونگ، امکان فوکوس خودکار را برای دوربین فوق عریض خود در نظر گرفته است و این دوربین قابلیت عکاسی ماکرو را نیز در اختیار خواهد گذاشت؛ اما متاسفانه هیچ‌یک از دوربین های Mi 9 به لرزشگیر اوپتیکال مجهز نشده اند.

باتری و شارژدهی شیائومی می 9

برخلاف انتظار شیائومی با کاهش ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری می ۹ نسبت به نسل گذشته، از یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در می ۹ بهره برده است. بااین‌حال از آن زمان شاهد بهبود مصرف انرژی در پردازنده‌های نسل جدید بوده‌ایم و به همین دلیل نیز با وجود این کاهش، در بررسی خود به عملکرد بهتر می ۹ از لحاظ شارژدهی پی بردیم. برای بررسی عملکرد باتری می ۹ ابتدا با قرار دادن نور نمایشگر روی ۲۰۰ نیت و فعال کردن حالت پرواز، تمام اتصالات را از گوشی جدا کردیم. می ۹ در انتهای آزمون توانست به مدت ۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه شارژدهی داشته باشد که عملکردی خوب ارزیابی می‌شود.

نکته حائز اهمیت در زمان بررسی شارژدهی تلفن‌های هوشمند به‌ویژه در زمان اجرای بازی‌ها به فاکتورهای مختلف نظیر آنلاین یا آفلاین بودن، گرافیک بازی و میزان روشنایی نمایشگر مرتبط است. در نتیجه صحبت در رابطه با شارژدهی باتری در زمان اجرای بازی‌های مختلف امری مشکل است. بااین‌حال با استنداد به نتایج به‌دست آمده در آزمون می‌توانیم شارژدهی شیائومی می ۹ را برای تجربه بازی‌ها در طول روز مناسب ارزیابی کنیم. شیائومی، می ۹ را به همراه یک شارژی ۲۷ واتی به نام Charge Turbo عرضه کرده است. به‌لطف این شارژر می‌توانید در ۳۰ دقیقه شارژ گوشی را به ۷۰ درصد برسانید.

نتیجه گیری

به‌طور خلاصه شیائومی می ۹ یکی از گزینه‌های خوب برای تجربه بازی‌های موبایل است. چینی‌ها با درنظرگرفتن قشر عظیمی از بازیکنان موبایل سعی کرده‌اند تا تنظیماتی درخور را برای استفاده آسان کاربران در دسترس قرار دهند و همین ویژگی وجه تمایزی را میان این پرچم‌دار با رقبا ایجاد کرده است. پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ و تراشه قدرتمند Andro 640 درکنار مدیریت مناسب دمای بدنه، تجربه‌ای روان را از بازی‌های آنلاین و آفلاین ارائه می‌دهد و بی شک شما را ناامید نخواهد کرد. البته هنوز هم رابط کاربر MIUI 10 در رقابت با سایر پرچمداران حرف چندانی برای گفتن ندارد، به‌خصوص که با انتخاب زبان انگلیسی باز هم بخش اعظمی از نرم‌افزارهای اختصاصی حاضر هنوز هم به زبان چینی هستند. نمایشگر می ۹ در میان نمایشگرهای خوب برای استفاده در زیر نور مستقیم آفتاب جای می‌گیرد و می‌توانید به‌راحتی گوشی خود را زیر نور آفتاب استفاده کنید. باتوجه‌به عملکرد و قیمت مناسب شیائومی می ۹ را می‌توانیم محصول ارزشمند برای خریداری و تجربه بازی‌ها معرفی کنیم. برای اطلاعات بیشتر از جدیدترین گوشی های بازار کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی