دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

 

در این بررسی به سراغ یکی دیگر از عضو های سری A ساموسنگ یعنی Galaxy A50 رفته ایم. گلکسی A50 یکی از گوشی‌های میان رده بازار است که محصولی دوست داشتنی و پرطرفدار از سامسونگ به حساب می‌آید. این گوشی طراحی خوبی دارد و امکانات جذابی در آن به کار گرفته شده که آن را جزو گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. در این بررسی بخش‌های مختلف این گوشی را با هم زیر ذره‌بین نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که چرا گوشی a50 به گوشی‌ای محبوب تبدیل شده است.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a50

طراحی

طراحی ظاهری گوشی A50 شباهت بسیاری به گوشی M30 دارد که این اتفاق، اتفاقی خوب در صنعت گوشی‌های میان رده می‌باشد. وزن سبک و ارگونومی مهندسی شده A5O این گوشی را به یک گوشی خوش دست و زیبا تبدیل کرده‌است. پنل پشتی این گوشی، کاملا به لبه‌های گوشی متصل شده‌است به طوری که با لمس محل اتصال آن‌ها هیچ چیزی حس نمی‌شود.

قاب میانی گوشی از جنس فلز ساخته شده‌است و مکان کلید‌های پاور و کنترل صدا به خوبی در قسمت راست دستگاه انتخاب شده‌است. در قسمت مقابل نیز شاهد درگاه سیم کارت هستیم که شامل 2 جایگاه خشاب سیم کارت و یک جایگاه کارت حافظه می‌باشد. لبه پایینی گوشی میزبان خروجی اسپیکر، درگاه USB نوع C و جک 3.5 میلی متری صدا است.

شاید متوجه خلا حسگر اثر انگشت در پشت گوشی A50 شده باشید. این به این خاطر است که شرکت سامسونگ از تکنولوژی in-display scanner در ساخت گلکسی A50 استفاده کرده‌است. in-display scanner یا همان «حسگر اثر انشگت زیر صفحه نمایش» چند ثانیه نیاز دارد تا اثر انگشت شما را تشخیص دهد. این تکنولوژی با این که یک تکنولوژی مدرن به نظر می‌رسد ولی گاهی با وجود فشار مناسب و تمیز بودن صفحه شما را نا‌امید خواهد کرد.

صفحه نمایش

همه گوشی‌های گلکسی A یک ویژگی مشترک دارند و آن هم نمایشگر Super AMOLED است. این دستگاهی که داریم در موردش صحبت می‌کنیم نیز استثنا نیست چرا که در آن هم صفحه نمایش 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080p یا 1080 * 2340 پیکسلی وجود دارد تا نسبت بدنه به تصویر آن به 19.5:9 رسیده و تراکم پیکسلی‌اش 403 باشد.

گلکسی A50 به خاطر استفاده از نمایشگر Infinity-U، دارای بریدگی است که شبیه حرف انگلیسی U می‌باشد تا در آن دوربین سلفی جای‌گیری کند. سامسونگ تا کنون در برابر طراحی تمام صفحه محصولاتش مقاومت زیادی کرده ولی بعضاً ناچار شده همراه با ترند بازار پیش برود به طوری که این موضوع خودش را با گلکسی A80 نشان داده است.

نمایشگرهای دارای ناچ امروزه به یک استاندارد پذیرفته شده در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند و ما هم باید با آنها کنار بیاییم. به هر حال، این دستگاه 6.4 اینچی سامسونگ توانسته تا کنون در حالت دستی، نهایتاً 420 نیت واحد روشنایی را به ثبت برساند ولی چنان‌چه از حالت خودکار و سنسور تشخیص دهنده نور محیط بهره ببرد، این عدد به 550 نیت افزایش پیدا خواهد کرد. ضمن اینکه حداقل میزان روشنایی آن 1.8 نیت است.

با خرید سامسونگ گلکسی A50 متوجه خواهید شد که صفحه نمایش آن دقت زیادی در نشان دادن رنگ‌ها دارد که البته دست‌یابی به چنین موفقیتی به حالت استفاده نیز وابسته است. برای مثال، حالت Basic با شیوه نورپردازی sRGB تفاوت رنگی را به 1.7 می‌رساند، حالت AMOLED Photo با شیوه نورپردازی Adobe RGB این عدد را به 1.8 افزایش می‌دهد و با حالت AMOLED Cinema و شیوه نورپردازی DCI-P3 نمره ثبت شده برای تفاوت رنگی 2.0 می‌باشد. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که حالت Adaptive دقت زیادی ندارد و نمره 3.3 برای تفاوت رنگی آن به ثبت می‌رسد.

دوربین

استفاده از دوربین 3 گانه در گوشی های میان رده سامسونگ اولین باری نیست که به چشم می آید، نمونه ای از دوربین 3 گانه را در گوشی گلکسی a7 2018 سامسونگ شاهد بودیم.

گوشی گلکسی ای 50 از یک حسگر قدرت مند 25 مگاپیکسلی با پیکسل های 0.9 میکرومتری و یک لنز 27 میلی متری با f/ 1.7 برای ثبت عکس های عادی استفاده می کند، این لنز از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی نمی کند.

همانند دیگر گوشی های هوشمند سامسونگ شاهد استفاده از یک لنز فوق عریض 13 میلی متری با زاویه دید 120 درجه و فوکوس ثابت هستیم.

لنز 8 مگاپیکسلی دوربین گوشی a50 عکس هایی با روزلیشن 3264 در 2448 ثبت می کند.

دوربین سوم گوشی ای 50 امکان عکاسی 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر عمق و کمک به ایجاد جلوه مورد استفاده قرار میگیرد.

گوشی ای 50 به صورت پیش فرض عکس هایی با رزولیشن 12 مگاپیکسل توسط دوربین اصلی و دوربین سلفی ثبت می کند.

برای ثبت تصاویر با رزولیشن 25 مگاپیکسلی باید از حالت H 4.3 به جای 4.3 استفاده کنید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a50

در بررسی باتری گوشی سامسونگ Galaxy A50 مشخص شد که یک باتری پرظرفیتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دارد. برای شارژ این باتری پرظرفیت نباید نگرانی‌ای داشته باشید به سبب اینکه پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی برایش در نظر گرفته شده. در بخش مدت‌زمان شارژ دهی با یکی از گوشی‌های خوب بازار روبرو هستید که می‌توانید حدود ۱ روز و نیم روی آن حساب کنید.

سخن پایانی 

سامسونگ با امکاناتی فوق‌العاده مانند صفحه نمایش، باتری، پردازنده و دوربین، گلکسی A50 را به بهترین شکل ممکن تولید کرد. البته ممکن است از جهت کیفیت تصویر نتوانیم آن را زیاد موفق بدانیم ولی به طور کلی چنان‌چه نور کافی وجود داشته باشد، عکس‌های خوبی می‌گیرد. حالا اگر بخواهیم در شب عکسبرداری کنیم، جزئیات خوب دیده نمی‌شوند و نویز به چشم خواهد خورد و نسبت به دیگر رقبا ضعیف‌تر خواهد بود اما ویدیوهای 1080p فوق‌العاده‌اند.

رابط کاربری One UI سامسونگ در یک گوشی میان‌رده خودش را به خوبی نشان می‌دهد. همچنین، علی‌رغم اینکه این دستگاه ضد آب نیست ولی به خاطر قیمت مناسبی که دارد، می‌توانیم از این موضوع چشم‌پوشی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و رنگ‌بندی جذاب
  • نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED
  • پردازنده قدرتمند اگزینوس 9610
  • دوربین عالی و کیفیت مناسب تصاویر گرفته شده در روز
  • عکس‌های پرتره، ویدیوهای 1080p و تصاویر سلفی باکیفیت
  • دوام باتری عالی

نقاط ضعف

  • ضد آب نبودن
  • کیفیت ضعیف اسپیکر
  • عملکرد نامناسب دوربین در شرایط کم نور
  • وضوح پایین تصاویر گرفته شده در روز
  • لزوم نصب یک اپلیکیشن برای ضبط ویدیوها با کیفیت 4K

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی