دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

 

گوشی‌های هوشمند شیائومی به طور معمول موبایل‌های مقرون به صرفه‌ای هستند، اما به راحتی نام آنها می‌تواند ما سردرگم کنند؛ پسوندهایی مانند T ،SE ،Sو Pro. خط تولید Note Redmi متشکل از گوشی‌های متنوعی است. پسوند T در گوشی ردمی نوت ۸ تی نشان می‌دهد که این یک نسخه اصلاح شده از Note 8 است که در اوایل سال ۲۰۱۹ در برخی از کشورها به بازار عرضه شد. در حقیقت، تنها تفاوت واقعی نوت ۸ از نوت ۸ وجود NFC است. اگر قصد خرید ردمی نوت 8 تی را دارید با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

طراحی

استفاده از شیشه در پنل‌های جلو و پشت تلفن‌ها در این صنعت به یکی از رایج‌ترین امور تبدیل شده است و گوشی‌های میان‌رده اقتصادی هم از این قاعده مستثنی نیستند. البته، شرکت‌های تولیدکننده در این تلفن‌ها از شیشه‌های ضدضربه و مقاوم استفاده نمیکنند و فقط به منظور زیبا نشان دادن محصول خود از این شیشه‌ها کمک می‌گیرند.

طراحی ردمی نوت 8T شیک بوده و برای جوانان و بزرگ‌سالان مناسب است. رنگ‌های زیبای این تلفن نگاه هر فردی را به خود جلب می‌کنند. تفاوت بسیار کمی در طراحی این تلفن نسبت به مدل نوت 8 وجود دارد و آن هم بلندتر شدن این مدل است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

در پنل پشتی و جلویی ردمی نوت 8T از گوریلا گلس 5 استفاده شده، اما فریم تلفن از جنس پلاستیک بوده و با رنگ بدنه تطابق یافته است.

در جلوی گوشی یک پنل 6.3 اینچی LCD با رزولوشن 1080p قرار دارد و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسل نیز درون شکاف قطره‌ای شکل آن تعبیه شده است. بلندگوی بسیار باریک مکالمه این گوشی به سختی در بالای صفحه‌نمایش دیده می‌شود. یکی از نکات عجیب این تلفن، عدم وجود چراغ نوتیفیکیشن LED است، چرا که این مدل نسبت به مدل نوت 8 کمی بلندتر است و انتظار می‌رفت که همانند مدل نوت 8 به چراغ نوتیفیکیشن مجهز باشد.

ردمی نوت 8T ظاهری زیبا و شیک دارد. هم‌چنین، در مقابل ذرات آب هم مقاوم است. طراحی آن باعث می‌شود که سطح تلفن کمی لغزنده باشد، البته، این مورد درباره تمامی تلفن‌های دارای پنل شیشه‌ای وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید از یک کیس محافظ برای آن استفاده کرده و از طراحی شیشه‌ای آن لذت ببرید.

نمایشگر

شیائومی ادعا می‌کند که کنتراست صفحه‌نمایش این تلفن معادل 1500:1 است. بررسی‌های ما ادعای شیائومی را تایید می‌کنند. حداکثر روشنایی پنل این گوشی بین 430 تا 460 نیت است. در حداقل نور نمایشگر نیز این مقدار به 0.250 تا 0.330 نیت کاهش می‌یابد.

اگر شما حالت روشنایی خودکار در این پنل را می‌پسندید، بدانید که روشنایی آن می‌توانست کمی بیشتر باشد. هرچند، نور آن در بهترین حالت به 600 نیت می‌رسد که نتیجه خوبی به شمار می‌رود.

دوربین

شیائومی ردمی نوت ۸ تی دارای یک چینش چهارگانه در بخش پشتی برای دوربین است که توسط یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی هدایت می‌شود این لنز به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌پیوندد. داشتن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با قیمتی که این گوشی دارد یک امتیاز و مزیت بسیار بزرگ است.  تصاویر ثبت شده با ردمی نوت ۸ پرو در مقایسه با سایر گوشی‌های موجود در این برچسب قیمتی، بسیار پر جنب و جوش و در حد قابل قبولی هستند.

لنز اولتراواید آن نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. استفاده از دوربین ماکرو نیز آسان به نظر می‌رسد، اما از آنجا که سنسور آن تنها ۲ مگاپیکسل است، تصاویر چندان چشمگیر نبودند.

در استفاده از برنامه دوربین ردومی نوت ۸ تی احساس راحتی کرده و سریع تغییر حالت‌ها انجام می‌شود. مزیتی که در Redmi Note 8T مشاهده خواهید کرد که در بسیاری از دستگاه‌های دیگر با این برچسب قیمت قابل مشاهده نخواهد بود، تعداد بی‌نظیر حالت‌های موجود در برنامه دوربین است. این امر به دوربین Redmi Note 8T تطبیق‌پذیری و کارایی بیشتری می‌بخشد که ممکن است در دستگاه‌‎های رقیب پیدا نکنید.

باتری گوشی شیائومی ردمی نوت 8 تی

درست مانند سایر گوشی‌های پیشین خط تولید رد می نوت شیائومی، مدل رد می نوت 8 تی هم توسط یک باتری 4000 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود. این دستگاه از تکنولوژی شارژ سریع کووالکوم موسوم به Quick Charge با توان 18 واتی پشتیبانی می‌کند و می‌توان تقریباً 45 درصد آن را در عرض 30 دقیقه شارژ کرد.

در زمینه دوام باتری، این موبایل به راحتی می‌تواند یکی از برترین‌های بازار باشد و با گوشی رد می نوت 8 برابری کند. زمانی که رابط کاربری این دستگاه MIUI 10 بود، باتری آن به مدت 108 ساعت روشن ماند تا امتیاز بالایی را به ثبت رسانده باشد. سایر نمرات کسب شده در دیگر آزمایش‌های تخصصی نیز تقریباً بالا بودند و در حالت استندبای هم توانست بار دیگر خودش را به اثبات برساند و باز هم مانند رد می نوت 8 عمل کرده باشد.

جمع بندی

ردمی نوت 8T یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های میان‌رده به حساب می‌آید. هرچند، این تلفن برتری زیادی نسبت به مدل نوت 8 و حتی نوت 7 ندارد، اما دوربین و طراحی زیبای آن باعث می‌شود که ما به آن علاقه‌مند شویم.

این گوشی از NFC و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل نوت 8 از چراغ نوتیفیکیشن LED بهره‌مند نشده است. وزن و ابعاد آن نیز نسبت به مدل قبلی خود افزایش پیدا کرده است. در حالت کلی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های مناسب (و نه عالی) را دارید می‌توانید ردمی نوت 8T را انتخاب کنید. این تلفن و مدل نوت 8 در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از رقبای این تلفن در بازار اروپا می‌توان به گلکسی A30s، ریل‌می 5s و 5 اشاره کرد. البته، یکی دیگران از رقبای این هندست مدل ردمی نوت 8 پرو است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تراشه سریع‌تر، باتری بهتر و حافظخ رم بیشتر را در اختیار دارد. ردمی نوت 8T در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (3/32 و 4/64 گیگابایت) به بازار عرضه شده است. در صورتی که استفاده طولانی و سنگینی از تلفن خود دارید، ما خرید نسخه 64 گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هیچ مشکلی در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نداشه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، محافظ گوریلاس گلس 5 در هردو طرف، پوشش مقاوم در برابر قطرات آب
  • صفحه‌نمایش بزرگ و روشن با کنتراست عالی
  • عمر باتری
  • دوربین خوب
  • شکاف کارت microSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، رادیو FM، مادون قرمز و NFC

نقاط ضعف:

  • عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از ردمی نوت 7
  • نبود چراغ نوتیفیکیشن LED

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی