دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نقد و بررسی ایفون xs

گوشی ایفون xs

زمانی که اپل در سال گذشته از گوشی آیفون X رونمایی کرد، تنها قصد نداشته که یک گوشی جدید را معرفی کند، بلکه می‌خواسته سیاست جدید خود در قبال آیفون‌ها را نشان دهد. حقیقت امر این است که آیفون X  توانست با تغییراتی که با خود به همراه آورده، تبدیل به پرفروشترین گوشی اپل بشود . هم اکنون با معرفی شدن iPhone XS و iPhone XS Max ، باید دید اپل تا چقدر به ایده‌ی جدید خود وفادار مانده است.

آیفون‌های جدید، قدرتمندترین سخت افزار اپل در زمینه گمینگ را به نمایش می‌گذارند و اگر شما یکی از آن‌ها را خریداری کنید، تا مدت‌ها نیازی به تعویض گوشی خود نخواهید داشت، با این توضیحات باید حدس زده باشید که این دو گوشی تا چه حد قدرتمند هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا iPhone XS و iPhone XS Max ارزش پولی را که بابت آن پرداخت می‌کنید را دارند؟ از این قسمت به بعد مسائل مقداری پیچیده می‌شوند. در ادامه به بررسی گوشی ایفون xs خواهیم پرداخت. برای کسب آگاهی از قیمت ایفون xs کلیک کنید.

طراحی ایفون xs

سال گذشته طراحی آی‌فون X مهم‌ترین ویژگی آن به‌شمار می‌رفت، در حدی که در زمان معرفی تمام نگاه‌ها را به خودش خیره ساخته بود. مطابق سنت هرساله اپل، امسال نیز ما انتظار تغییر چندانی را در طراحی نداشتیم اما حداقل به‌دنبال رفع نواقص که بودیم! کاری که اپل هیچ توجهی به آن نداشت. تقریبا به‌جز یک رنگ طلایی جدید و زیبا، از لحاظ ظاهری آی‌فون Xs با آی‌فون X که سال گذشته کلی سر و صدا به راه انداخت، هیچ تفاوت دیگری ندارد!

همچنان شاهد استفاده از نسبت نمایشگر عریض هستیم و دکمه معروف هوم اپل نیز از زیر نمایشگر رخت بر بسته تا حاشیه‌های اطراف آن کاهش یابد. از لحاظ ابعاد، آی‌فون Xs با چیزی که سال گذشته معرفی شده بود حتی یک میلی‌متر نیز تفاوت ندارد و دقیقا همانی است که در آی‌فون X دیده بودیم! تنها تفاوت در جدول مشخصات این گوشی نسبت به برادر بزرگ‌تر خودش، افزایش وزن دستگاه آن هم به اندازه ۳ گرم است و بس! همچنان دوربین دستگاه از بدنه اصلی بیرون‌زده و اپل پس از گذشت یک سال نیز نتوانسته فکری برای آن بکند. بنابراین اگر این گوشی را در دست بگیرید حس متفاوت و جدیدی نخواهید داشت. البته می‌توان از جنبه دیگری به قضیه نگاه کرد و گفت حداقل قاب محافظی که برای آی‌فون X خریده بودید همچنان کاربردی است و در آی‌فون Xs نیز قابل استفاده خواهد بود!

در سمت راست گوشی کلید پاور دیده می‌شود و سمت چپ میزبان کلیدهای کنترل صدا و کلید اختصاصی گوشی‌های این کمپانی است. اسپیکر و پورت لایتنینگ نیز در بخش زیرین دیده می‌شود و دیگر تعجبی ندارد اگر بگوییم که خبری از جک استاندارد صدا در این گوشی نیست. اپل حتی تبدیل لایتنینگ به جک هدفون را نیز از جعبه گوشی حذف کرده تا رسما با هدفون‌های سیمی خداحافظی کرده باشد!

در طراحی این مدل همچنان شاهد یک بریدگی در بالای نمایشگر هستیم که از آن با نام ناچ یاد می‌کنند. این بخش میزبان سنسورهای متعددی از جمله دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره آی‌فون Xs است. در رابطه با طراحی بد نیست اشاره کنیم که این دستگاه توانسته گواهینامه IP68 را دریافت کند که به منزله افزایش مقاومت آن در برابر آب نسبت به چیزی است که در آی‌فون X دیده بودیم. یادتان نرود که همچنان در آی‌فون Xs با مشکل جذب اثر انگشت بر روی بدنه نیز دست و پنجه نرم خواهید کرد.

با تمام این‌ها در صورت خرید آی‌فون Xs شما یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین گوشی‌های روز دنیا را خواهید داشت که علی‌رغم ظاهر به شدن تکراری آن، از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی به گفت اپل بدنه شیشه‌ای آن مقاومت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد.

دوربین

در حالی که اپل برای تغییر دوربین آیفون X اقدامی انجام نداد اما در تولید آیفون XS جدید تغییرات شگرفی را در دوربین انجام داد.

مشخصات ظاهری دوربین iPhone XS مانند لنز ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱٫۸ درست شبیه به مدل آیفون X است.

هردوی این دوربین ها دارای ثبات لنزی هستند و توسط آن ها می توانند ویدئوهایی به حجم۴۰ K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه گرفت.

سنسور دوربین آیفون XS نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر و در نورهای کم و تاریکی می توان عکس های باکیفیت تری گرفت.

ایرادی که در مدل های قبلی آیفون وجود داشت در آیفون XS برطرف شده است. رنگ ها و جزییات تصویر در آیفون XS تا حد بسیار زیادی بهبود داده شده است و سرعت باز شدن دوربین و عکسبرداری نیز نسبت به مدل های قبلی آیفون بسیار بیشتر است.

با وجود تکنولوژی اسمارت HDR در تصاویر گرفته شده توسط آیفون XS رنگ ها و شفافیت اغراق آمیز نخواهیم دید و تصاویر به طبیعی ترین حالت خود نمایش داده خواهند شد.

حالت عکسبرداری پرتره و نور این نوع از تصاویر هم به لطف وجود سنسورهای بزرگ تر و تکنولوژی اسمارت HDRدر آیفون XS بسیار بهبود یافته است.

اپل در حال حاضر یکی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی ها در زمینه دوربین تلفن همراه را در اختیار دارد.

تکنولوژی دیگری که در دوربین آیفون XS وجود دارد با نام کنترل عمیق شناخته می شود. این تکنولوژی به شما اجازه می دهد که نقاط نامشخص و محو در تصاویر پرتره را تغییر دهید. می توانید نقاط محو را بیشتر کنید و یا آن را به طور کلی از تصویر حذف کنید. این خصوصیت اجازه می دهد تا در هر محیطی که خواستید عکس های تکی و با نمایش جزییاتی که می خواهید را داشته باشید.

اپل همچنین عنوان می کند که حالت پویایی تصاویر در ویدئوهای ضبط شده با دوربین آیفون XS بیشتر شده است.

همچنین نورپردازی این ویدئوها نیز بهبود داده شده است. ثبات این تصاویر بسیار عالی و بالا خواهد بود و ویدئوها بسیار طبیعی و نزدیک به زندگی واقعی هستند. صدای ضبط شده با تصویر نیز کیفیت استریو بالایی دارد و به بالاتر رفتن کیفیت ویدئوها کمک شایانی می کند.

در حال حاضر آیفون XS بهترین دوربین را در میان سایر محصولات اپل دارد، اما آیا در بین تمام گوشی های همراه به روز دنیا هم آیفون XS رتبه اول را از آن خود کرده است؟

باتری ایفون xs

به بررسی آِیفون XS از نظر باتری می رسیم. مثل همیشه، اپل در معرفی آِیفون های خود حرفی از سایز باتری نزد و ترجیح داد تا از نقاط قوت دستگاه خود تعریف کند! باتری آیفون X دارای ظرفیت ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت بود که می توانست به سختی تا یک روز پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. چیپست جدید آیفون XS عمر این باتری را در حدود ۳۰ دقیقه افزایش می دهد که البته رقم بالایی نیست.

آِیفون XS دارای تکنولوژی شارژ سریع و وایرلس می باشد، اما متاسفانه فست شارژر آن در هنگام خرید در درون جعبه نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. شاید بهتر بود که اپل این مقدار هزینه‌ی اضافی را به کاربران خود تحمیل نکند و همانند سامسونگ و وان پلاس، فست شارژر را به همراه دستگاه به فروش برساند.

در بررسی آِیفون XS از نظر باتری به طور کلی تغییر خاصی را نسبت به آیفون X نمی بینیم، زیرا همان طور که گفتیم ابعاد این ۲ دستگاه با هم برابر بوده و اپل فضایی برای افزایش سایز باتری در اختیار نداشته است.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به بررسی آیفون XS اپل (iPhone XS) پرداختیم. این گوشی قیمت بسیار گرانی دارد و در مقایسه با آیفون X اپل چندان ویژگی های برتر و جدیدی را ارائه نمی‌کند. برخی از اصلی ترین نقاط قوت این محصول شامل مواردی همچون صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، قدرت پردازشی بی‌نظیر و دوربین عالی می‌شوند. در ادامه نقاط قوت و ضعف آیفون XS اپل را در دو دسته‌بندی مجزا عنوان کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • صفحه نماش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین فوق‌العاده
  • بهره‌مندی از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته

نقاط ضعف:

  • قیمت گران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی