دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

ایفون 11 پرو

آیفون 11 پرو با داشتن صفحه نمایش نسبتاً کوچک 5.8 اینچی، یک بازگشت واقعی در بازار امروز گوشی  تبلت های رو به رشد است. اما هنوز افراد زیادی هستند که خواهان تلفن های جمع و جور و فشرده هستند. اما همه چیز در مورد آیفون 11 پرو فرض می کند و عالی است، از جمله پیشرفت های در دوربین های اپل. از حالت شب جدید و ویژگی Smart HDR بهتر گرفته تا محدوده دینامیک گسترده تر در ویدئو، آیفون 11 پرو اکنون به بهترین گوشی دوربین های موجود در بازار تبدیل شده است.

با 999 دلار، قیمت آیفون 11 پرو بسیار بالا است، و با این قیمت انتظار می رود که فضای ذخیره سازی این گوشی بالاتر از 64 گیگابایت باشد. یک ضد حال دیگر: آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی و آیفون 11 ارزانتر، از ماندگاری و دوام باتری بهتری برخوردار است. اما اگر می خواهید یک گوشی هوشمند قوی با طراحی که بتوانید با یک دست با آن کار کنید، داشته باشید، انتخاب آیفون 11 پرو قطعاً گزینه خوبی است.

قیمت این گوشی در مقابل قیمت مناسب آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس  واقعا چیزی نیست، اما در کل، از دید اکثر مردم، آیفون 11 بهترین آیفون است و احتمالاً اکنون بهترین تلفن از نظر قیمت می باشد. برای اطلاع از قیمت ایفون 11 پرو کلیک کنید.

طراحی ایفون 11 پرو

از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد.

 

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

حالا وقتشه! اینو بخون نقد و بررسی گلکسی M30 سامسونگ:قیمت خوب و نمایشگر با کیفیت

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد.

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

دوربین

با وجود سه لنز دوربین در عقب و فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی فیلمبرداری با گوشی آیفون ۱۱ پرو بسیار لذت بخش است. سری آیفون ۱۱ دارای سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در عقب هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربفردی دارند:

دوربین اصلی اول ۱۲ مگاپیکسل و لنز واید ۲۶ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. هم‌چنین قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر را داراست.

دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0 با لنز تله‌فوتو است.  فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال ۲ برابر از ویژگی‌های این دوربین است.

دوربین سوم ۱۲ مگاپیکسل، لنز فوق‌عریض با گشودگی دیافراگم f/2.4 است.

دوربین سلفی در جلو ۱۲ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2 یک سلفی فوق عریض است.

حالت شب این سری جدید آیفون باعث می‌شود در شرایط نور کم نیز عملکرد عالی داشته باشد و با گوشی‌های گوگل و هواوی رقابت کند. عکس‌هایی که با این مدل در تاریکی گرفته شده واقعا خیره‌کننده هستند. حالت پرتره بسیار بهبود یافته است. می‌توان با این دوربین‌ها پرتره‌های زیبا و جذابی ثبت کرد. به طوری که مانند عکس ‌های استودیویی زیبا و حرفه‌ای به نظر می‌آید. ویژگی جدا کردن سوژه از پس زمینه هم به خوبی عمل می‌کند.

باتری ایفون 11 پرو

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی این گوشی با ظرفیت ۳۹۶۹ میلی آمپر ساعت است. اپل ادعا می‌کند که ۴ ساعت بیشتر از iPhone XS دوام می‌آورد.  باتری حتی با یک روز کامل کار خالی نمی‌شود. اپل بالاخره قابلیت شارژ سریع را به گوشی‌های خود افزود. این گوشی با قابلیت شارژ سریع باتری ۱۸ واتی، در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود و نسبت به شارژ ۲۵ واتی نوت ۱۰ بهتر عمل می‌کند.

جمع بندی

آیفون 11 پرو یکی از اخیرترین تلفن های کوچک اما عالی موجود است. و این که همه موارد این گوشی عالی است، اتفاق کوچکی نیست. شما به بهترین وجه ممکن می توانید بهترین دوربین های یک تلفن همراه با عملکرد در حد کلاس پیشرو و صفحه نمایش اولد که اکثر تلفن های اندرویدی از آن برخوردار هستند را خریداری کنید.

تنها عیب آیفون 11 پرو حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایت و باتری آن است، و باتری در عین حال خوب است، اما هنوز هم از آیفون 11 و 11 پرو مکس عقب تر است.

اگر این موارد دغدغه شما هستند می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر برای صفحه نمایش بزرگتر و استقامت باتری بالاتر روی آیفون 11 پرو مکس سرمایه گذاری کنید. اما خرید آیفون 11 معمولی نیز برای کسانی که مایل به دوربین های عالی در یک پکیج فشرده و جمع و جور تر هستند، بسیار ارزشمند می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی