دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی ایرپاد پرو

اپل ایرپاد پرو از طراحی بسیار عالی برخوردار است و یک پیروزی بزرگ برای اپل به شمار می‌آید. استفاده از ایرپاد پرو بسیار راحت است و کیفیت صدای عالی دارد. پرو مجهز به محفظه شارژ بی‌سیمی شده است و بهترین قابلیت آن حذف صداهای محیطی است. این قابلیت حذف صدای بیرونی یا نویز کنسلینگ بسیار عالی است و می‌تواند کاربر را از شر صداهای اضافی نجات دهد.

وقتی اپل شایعات وجود اپرپاد پرو را تائید کرد و اسم و زمان حضور این دستگاه را در بازار اعلام کرد، بیشتر رسانه‌های تکنولوژی شکه شدند. حالا اپل ایرپاد پرو آماده است و هر کسی می‌تواند نسخه جدید ایرپاد بی‌سیمی را با قابلیت حذف صدای محیطی تهیه کند.

AirPods Pro نه تنها یک ابزار ارتباطی است، بلکه راهی برای گوش دادن به موسیقی و فیلم‌ها می‌باشد. مثل همیشه اپل تعجب همه را برانگیخته و یک جفت ایرپاد عالی ارائه داده است.

طراحی ایرپاد پرو

در اولین تست ایرپاد پرو متوجه شدیم آنها بسیار سبک هستند و پس از قرارگرفتن در گوش، به سختی می‌توان متوجه وجود آنها شد. البته این نکته‌ای منفی نیز بشمار می‌رود چراکه ممکن است پس از افتادن آن از گوش، از این اتفاق مطلع نشوید.

بخش بیرونی این دستگاه نسبت به ایرپاد 2 بسیار کوچک‌تر شده ‎است. باتوجه به اینکه در ایرپاد 2 بوسیله لمس بدنه آن می‌توانستید به آهنگ بعدی گوش دهید یا سیری را فعال کنید، بنظر می‌رسد در ایرپاد پرو اینکار کمی سخت‌تر خواهد شد. البته تجربه نشان می‌دهد  در صورت استفاده مداوم، پس از مدت کوتاهی به آن عادت می‌کنید.

همچنین می‌توانید کاری که پس از لمس بدنه خارجی ایرپاد انجام می‌شود را تغییر دهید؛ برای مثال از آن برای تنظیم سیری یا فعالسازی قابلیت حذف صداهای مزاحم استفاده نمایید.

چیزی که نبود آن بشدت احساس می‌شود، امکان تغییر میزان صدا از طریق بدنه ایرپاد است. در Powerbeats Pro برای نمونه این قابلیت وجود دارد اما واقعا استفاده از گوشی برای هر بار تغییر صدا در ایرپاد پرو اعصاب خردکن است. بعضی افراد می‌گوید خب می‌شود از سیری برای اینکار استفاده نمود، دلایلی که ما برای رد این قضیه داریم:

  •  همیشه بدرستی کار نمی‌کند
  •  زمان لازم برای تایید و فعالسازی 4 ثانیه است
  • صدا بسیار زیاد یا بسیار کم می‌شود

 درحین تلاش برای کم و زیاد کردن صدا با سیری، شاید اطرافیان فکر کنند شما دیووانه شده‌اید.
در ایرپاد پرو سنسور شتاب سنج تعبیه شده تا هنگام گذاشتن یا درآوردن از گوش، موزیک متوقف شود. همچنین این هدفون دارای گواهی IPX4 است که آنرا در برابر نفوذ آب مقاوم می‌سازد. افتادن ناگهانی آنها از گوش نیز نسبت به ایرپادهای معمولی بسیار بهبود یافته اما هنوز بی‌نقص نشده است.

قابلیت حذف نویز

همانطور که بیشتر هدفون‌ها دارای قابلیت حذف صدای بیرونی هستند، ایرپاد پرو نیز گزینه‌ای برای حذف تمامی صداهای بیرونی دارد و یا اینکه می‌توانید اجازه ورود صداها را به داخل بدهید.

اپل نام این مشخصه را «حالت شفاف» (Transparency Mode) گذاشته است. صدایی که از دنیای بیرون وارد می‌شود به طور حیرت انگیزی طبیعی است و احساس می‌کنید هدفون را از گوش خود بیرون آورده‌اید.

این مشخصه برای زمانی خوب است که در خیابان هستید و می‌خواهید از تقاطع عبور کنید. خوب می‌شد، اگر این مشخصه مانند آمازون اکو بادز قابل تنظیم بود، چرا که در آن می‌توان انتخاب کرد چه مقدار از صدای بیرون را شنید.

چیزی که بیشتر از حالت شفاف اپل چشمگیر و جذاب است، این است که چطور تکنولوژی نویز کنسلینگ آن کار می‌کند. صادقانه باید گفت که شکه کننده است.

کیفیت صدا

اولین چیزی که پس از استفاده از ایرپاد پرو متوجه خواهید شد این است که کیفیت صدای این هدفون بسیار بهتر از ایرپادهای اورجینال است زیرا صدای bass بیشتری دارد. طراحی جدید و منحصر به فرد و به همچنین درایورهای سازگار با این طراحی، دلیل اصلی وجود صدای bass قویتر در ایرپاد پرو میباشند. کیفیت صدای ایرپادهای در محیط های آرام بسیار خوب است اما از آنجایی که این هدفون از قابلیت حذف نویز بی بهره هستند، نمی‌توانند به خوبی نویز مزاحم محیط اطراف را خنثی کنند. تکنولوژی حذف نویز در ایرپاد پرو به علاوه طراحی خاص که صدا را در داخل گوش ایزوله میکند، باعث میشود که تأثیر منفی نویز های مزاحم محیط اطراف کاربر به کمترین میزان ممکن برسد.

ایمنی و راحتی

این نوع هدفون بسیار کارآمد است و به افراد اجازه می دهد هنگامی که دستشان پر است، بتوانند به راحتی تماسی برقرار کرده یا آهنگی گوش دهند. این هدفون اپل در مقایسه با دو نسل پیشین بهبودی در بحث طراحی و عملکرد داشته که به خوبی توانست رضایت ما را جلب کند.

با هدفون AirPods Pro این گجت ضد عرق است و جنس بدنه باکیفیتی برای آن در نظر گرفته شد. ما در کاربری که با AirPods Pro داشتیم، ارگونومی بالایی روی گوش خود احساس کردیم. شما می توانید با دستگاه iOS خود به راحتی سینک شوید و برای سه جفت سرپوش اضافی باید 4 دلاری پرداخت کنید تا همیشه هدفون تمیز و کارآمدی داشته باشید.

عمر باتری

ایرپاد پرو با یک بار شارژ تا ۴.۵ ساعت عمر باتری دارد که کمی کمتر از ۵ ساعت ایرپاد معمولی است. با در نظر گرفتن ویژگی‌ها جدید و کاهش اندازه، این کاهش عمر باتری قابل قبول است.

با این حال همانند نسل‌های قبلی شما با حضور قاب آن می‌توانید ۲۴ ساعت با آن به موزیک گوش دهید.

برای مقایسه، جدیدترین Galaxy Buds سامسونگ با هر بار شارژ ۶ ساعت دوام می‌آورد اما قاب آن‌ها فقط ۷ ساعت دیگر به عمر کارشان اضافه می‌نماید و مجموعا ۱۳ ساعت می‌شود.

با این حال WF-1000XM3 سونی با هر بار شارژ ۶ ساعت کار می‌کند و در کل با حضور قابش ۲۴ ساعت کارایی دارد. اما قاب آن بزرگتر است و نمی‌توان آن را برتر از ایرپاد پرو دانست.

جمع بندی

اگر قصد خرید ایرپاد پرو را دارید، این کار را انجام دهید. اپل محصولی تولید کرده که هرکسی با یک بار استفاده از آن می‌تواند به راحتی و با خیال راحت آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد؛ به خصوص اگر کاربر آیفون باشید. ایرپاد پرو از بسیاری از جهات شبیه به ایرپادهای قبلی است اما توانسته با بهبود برخی جزییات مهم نسبت به آن‌ها برتری داشته باشد. با وجود اینکه هیچ محصولی نمی‌تواند برای همه کاربران بی عیب و نقص باشد اما ایرپاد پرو بهترین و کامل‌ترین نسخه از ایرپادها است که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید. نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا خرید ایرپاد پرو اپل را به دیگران توصیه می‌کنید؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی