دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی شیائومی Redmi 7

 

در ماه مارس (March) سال 2019 شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان Xiaomi Redmi 7 رونمایی کرد که قرار شد با قیمتی در حدود 130 یورو در بازار های جهانی عرضه شود. قیمت شیائومی ردمی 7 در مقایسه با ویژگی های سخت افزاری که ارائه می‌کند بسیار مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و همین امر سبب گشته که استقبال پرشوری از این اسمارتفون به عمل آید. اما آیا واقعا گوشی مذکور ارزش خرید را دارد؟ برای پاسخگویی به این سوال ما چیزی در حدود یک هفته این گوشی مقرون به صرفه و خوش قیمت را مورد استفاده قرار دادیم و به طور دقیق عملکرد آن را بررسی کردیم. بنابراین حالا به خوبی می‌دانیم که نقاط قوت و ضعف اصلی آن شامل چه مواردی می‌شود و به واسطه این مقاله اختصاصی می‌خواهیم تجربه خود را با شما به اشتراک بگذاریم.

بنابراین اگر قصد خرید گوشی شیائومی Redmi 7 را دارید و می‌خواهید بهتر با این اسمارتفون اندرویدی زیبا و خوش قیمت آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطب با ما و بررسی شیائومی ردمی 7 همراه باشید. در نظر داشته باشید که نقاط قوت و ضعف گوشی در این نقد و بررسی با توجه و در نظر گرفتن قیمت دستگاه و ویژگی های آن در مقایسه با دیگر اسمارتفون های هم رده مورد مشخص شده است. بنابراین اگر ویژگی را به عنوان نقطه قوت گوشی ردمی 7 شیائومی نام می‌بریم، اینطور نیست که دستگاه از آن نظر قادر به رقابت با گوشی های رده بالا و چندین میلیون تومانی بازار باشد. برای آشنایی بیشتر با گوشی Redmi 7 شیائومی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت ردمی 7 کلیک کنید.

بررسی گوشی شیائومی Redmi 7

نمایشگر

نمایشگری که برای این میان رده دوست داشتنی استفاده شده است برای یک میان رده مناسب است. IPS LCD اگرچه در حد و اندازه های یک نمایشگر فوق العاده نیست اما برای یک گوشی میان رده کیفیت بالایی را ارائه خواهد کرد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 720×1520 می باشد و در اندازه 6.26 اینچ است و از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می کند. شیشه گوریلا گلس 5 نیز که دارای مقاومت بالایی است برای این موبایل به کار رفته است که باز هم یک انتخاب هوشمندانه برای Xiaomi redmi 7 به حساب می آید! با توجه به این صفحه نمایش به کار رفته برای این موبایل، انتخاب سایز تصویر 19.9 می تواند اقدامی هوشمندانه برای بهره مندی از حداکثر کیفیت باشد.

دوربین

دوربین گوشی های رده پایین و میان رده طی چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و ردمی 7 شیائومی یکی از اسمارتفون هایی است که می‌تواند این مسئله را ثابت کند. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که لنز 2 مگاپیکسلی مذکور از نوع عمقی (Depth Sensor) خواهد بود. لنز 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی دستگاه هم دیافراگم F/2.2 را ارائه کرده و از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) پشتیبانی به عمل می‌آورد. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، AI Mode، Night Mode و عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم توسط دوربین اصلی گوشی قابل پشتیبانی هستند. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی دستگاه چطور است؟ در بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های باز و با نور مناسب واقعا عملکرد خوبی دارد و می‌تواند عکس های با کیفیت تری نسبت به خیلی از اسمارتفون های هم رده خودش ضبط نماید.

عکسبرداری در حالت پرتره هم به خوبی با دوربین این گوشی انجام می‌شود و الگوریتمی که شیائومی به منظور تفکیک لبه اشیا و اجسام در عکسبرداری پرتره به کار برده بسیار دقیق و خوب عمل می‌کند. در محیط های تاریک، کم نور و بسته کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کاهش پیدا می‌کند اما با این وجود همچنان می‌توان عکس های نسبتا خوبی را با آن ضبط کرد. طبیعتا در این شرایط کیفیت عکس های ضبط شده با حالت قبل (محیط با نور مناسب) کمتر خواهد بود. ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی امکانپذیر خواهد بود که کیفیت متوسط و قابل قبولی در این حالت قابل دستیابی خواهد بود.

در سمت مقابل دوربین سلفی شیائومی Redmi 7 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی این گوشی نسبت به دوربین اصلی کمتر است و با آن می‌توانید عکس های سلفی خوبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و غیره ضبط کنید، اما نباید انتظار خیلی زیاد و بالایی از آن داشته باشید. پس به طور کلی می‌توان اینطور گفت که از بررسی شیائومی ردمی 7 مشخص شد دوربین اصلی دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و دوربین سلفی آن کیفیت معمولی را ارائه می‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 7

برای باتری ظرفیت 4000 میلی‌آمپری در نظر گرفته شده که برای این گوشی یک عدد بسیار خوب به حساب می‌آید. این باتری کار خیلی سختی پیش روی خودش ندارد زیرا پردازنده کم مصرف است و در عین حال صفحه‌نمایش قرار نیست با کیفیت HD فشار زیادی را روی آن وارد کند. اگر کاربری عادی با استفاده معمولی از گوشی هوشمند خودتان هستید می‌توانید به‌راحتی یک روز و نیم بدون نیاز به شارژ با گوشی کار کنید اما اگر کاربری پر استفاده هستید باتری 1 روز بیشتر برایتان دوام نمی‌آورد.

به همراه این گوشی شارژری 10 واتی عرضه می‌شود که در حقیقت از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. با کمک این آداپتور می‌توانید ردمی 7 را در مدت 50 دقیقه از صفر تا 50 درصد و در مدت 2 ساعت از صفر تا 100 درصد شارژ کنید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 پرداختیم. این اسمارتفون یک محصول میان رده و خوش قیمت است که با صرف هزینه‌ای ناچیز قادر به خرید آن خواهید بود. پتانسیلی که این گوشی در قبال قیمت خود ارائه می‌کند واقعا مطلوب بوده و کمتر گوشی را می‌توان پیدا کرد که در این رنج قیمتی، کیفیت این چنینی داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی خوش قیمت و با کیفیت داشته باشید، شیائومی Redmi 7 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی جداگانه مشخص شده‌اند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی به روز و زیبا
  • بهره‌مندی از اسکنر انگشت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • سیستم عامل به روز و جدید (اندروید 9 پای)
  • پردازنده و رم خوب
  • دوربین اصلی با کیفیت
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب
     

نقاط ضعف:

  • حساسیت بالای قاب پشت گوشی در برابر خراشیده شدن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی