دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

 

در این مقاله به بررسی شیائومی ردمی نوت 9 پرو خواهیم پرداخت که در واقع همان ردمی نوت 9 اس با دوربین اصلی متفاوت و شارژ سریع با توان بیشتر می‌باشد. همچنین تفاوت این گوشی با نسخه پرو مکس تنها به سرعت شارژ و دوربین سلفی آن‌ها باز می‌گردد.

طراحی و ظاهر گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ردمی نوت 9 پرو یک گوشی میان‌رده به حساب می‌آید. با این حال، برخلاف پرچمدار سامسونگ (گلکسی نوت20)، شیائومی این گوشی را با بدنه شیشه‌ای طراحی و راهی بازار کرده است. بدنه جلو و پشت این گوشی با پوشش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از همین رو در دست گرفتن آن به هیچ وجه به شما حس یک گوشی ارزان قیمت را منتقل نخواهد کرد. شیائومی این گوشی را سه رنگ سبز (Tropical Green)، سفید (Glacier White) و خاکستری (Interstellar Gray) راهی بازار کرده است.

نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، رنگ خاکستری آنست. بدنه این گوشی براق و آینه‌ای است و برخلاف نام رنگ آن، در بسیاری از زوایا آبی تیره به نظر می‌آید. ابعاد این دستگاه 165.8×76.7×8.8 میلیمتر است. چهار طرف قاب گوشی مانند لبه‌های دو طرف قاب پشت خمیده طراحی شده و در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر منتقل خواهد کرد. اما وزن 209 گرمی ردمی نوت 9 پرو استفاده طولانی مدت از آن را به خصوص برای دستان ظریف خسته کننده خواهد کرد. از طرف دیگر به لطف بدنه شیشه‌ای، قاب این گوشی به شدت مستعد جذب اثر انگشت است. از این رو بهتر است حتما از قاب محافظ موجود در جعبه هم برای جلوگیری از جذب اثر انگشت و هم محافظت بیشتر استفاده کنید.

در قسمت بالای قاب پشتی، یک محفظه مستطیلی شکل برای دوربین‌ها در وسط قرار گرفته است. چهار سنسور دوربین، یک فلش LED و عبارت 64MP Camera این مجموعه را تشکیل می‌دهند. برآمدگی این دوربین‌ها در مقایسه با سطح گوشی نسبتاً محسوس است و اگر بخواهید بدون قاب و بر روی سطح صاف با گوشی کار کنید، شاهد لق زدن آن خواهید بود. با این حال، در صورت استفاده از قاب چنین موضوعی را تجربه نخواهید کرد. در موازات دوربین‌ها در پایین قاب هم لوگوی Redmi و توضیحات کشور و شرکت سازنده گوشی حک شده است.

در قاب جلوی گوشی، نمایشگر بخش بزرگی را به خود اختصاص داده است. باوجود حاشیه‌هایی که در اطراف این گوشی به ویژه در قسمت پایین نمایشگر مشاهده می‌شود، نمی‌توان به این نمایشگر لقب تمام صفحه را داد. نسبت نمایشگر به بدنه 84.5 درصدی هم تا حد زیادی این موضوع را تأیید می‌کند. شیائومی برای دوربین سلفی این گوشی یک حفره در قسمت وسط بالای نمایشگر در نظر گرفته است. کمی بالاتر از آن و در فاصله میان پنل نمایشگر و لبه بالایی دستگاه، بلندگوی مکالمه قرار گرفته است. اما نکته هیجان انگیز در خصوص این قسمت اینست که یک چراغ LED سفید بسیار ریز برای اعلانات گوشی و شارژ دستگاه تعبیه شده است. گزینه‌ای که این روزها آن را به ندرت در میان گوشی‌های هوشمند می‌بینیم.

قاب شیشه‌ای پشت و جلوی گوشی توسط یک فریم پلاستیکی مات به یکدیگر متصل شده‌اند. در لبه سمت راست این فریم کلیدهای تنظیم صدا و پاور دستگاه قرار گرفته است. سنسور اثر انگشت گوشی نیز با کلید پاور یکپارچه شده است. در لبه سمت بالا میکروفون حذف نویز و فرستنده مادون قرمز قرار دارد. در لبه سمت راست گوشی شیار سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه قرار گرفته و لبه پایین گوشی جایگاه بلندگوی اصلی دستگاه، میکروفون مکالمه، پورت شارژ USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون است.
شیائومی با نادیده گرفتن بازه قیمتی ردمی نوت 9 پرو، این گوشی را به خوبی طراحی کرده است. بدنه شیشه‌ای جذاب با پوشش P2i (که مانع جذب آب می‌شود) و گوریلا گلس 5 با امکانات مناسبی مانند جک هدفون، سنسور اینفرارد مواردی هستند که در کنار طراحی خوب و ارگونومی مناسب دستگاه، مجموعه نسبتاً کاملاً هستند که تجربه خوبی در کار با این گوشی برای کاربر به ارمغان می‌آوردند. البته همچنان وزن نسبتا زیاد دستگاه و جذب اثر انگشت ایرداتی هستند که این روزها تقریباً در تمامی گوشی‌ها، حتی بالارده نیز آنها را تجربه می‌کنیم.

نمایشگر

در  این بخش یک نمایشگر 6.67 اینچی با نسبت تصویر 20:9 تعبیه شده که برای تعبیه دوربین سلفی هم یک حفره در بخش مرکزی ایجاد شده است. رزولیشن این پنل FullHD+ است و در تنظیمات پیش فرض رنگ ها زنده و غنی به نمایش در می آیند. اگرچه در مقایسه با رقبایی مثل Poco X2 یا Realme 6 Pro، دستگاه از نرخ ریفرش بالا برخوردار نیست. با اینکه مزیت های پنل های 90 یا 120 هرتزی برای اسمارت فون های میان رده اندکی بحث برانگیز است، اما جای هیچ شکی نیست که این فرصتی بود که Note 9 Pro را در مقایسه با رقبا یا نسل های قبلی از سری خودش، در جایگاه بهتری قرار دهد.

دوربین

ردمی نوت 9 پرو دارای 4 دوربین می باشد که داخل یک مربع سیاه در قاب پشتی جای گرفته اند. دوربین اصلی یک سنسور 48 مگاپیکسلی (نوت 9 پرو 64 مگاپیکسلی است) با سنسور Quad-Bayer و بازشدگی دریچه دیافراگم F/ 1.79 می باشد. دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و زاویه دید 119 درجه با دریچه دیافراگم F/ 2.2 است، همچنین دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/ 2.4 که در کنار آن یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان قرار گرفته است.

دوربین 64 مگاپیکسلی به طور پیش فرض تصاویری با کیفیت 12 مگاپیکسل را ذخیره می کند. جزئیات در عکاسی با این گوشی هرچند خیلی فوق العاده نیست اما با این بودجه مالی قابل قبول است، نویز در عکس ها بسیار پایین است و کنتراست قابل قبولی دارد، همچنین دامنه دینامیکی گسترده ای را ارائه می کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

نوت 9 پرو به یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی مجهز شده است و همین رقم بزرگ می‌توانست خیال ما را تا حد زیادی راحت کند. با این حال، تکیه به اعداد و ارقام روی کاغذ برای بررسی گوشی، راه صحیحی نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با استفاده از گوشی میزان عملکرد باتری آن مورد سنجش قرار دهیم.

باتری بزرگ ردمی نوت 9 حتی در استفاده شدید و طولانی مدت از دستگاه هم شما را ناامید نخواهد کرد. با یک استفاده معمول از گوشی و در حالت فعال بودن تم تاریک، این دستگاه بیش از یک روز و نیم شارژدهی داشت و حتی در مواردی تا دو روز هم نیاز به شارژ پیدا نکرد. این یعنی با مصرف سنگین‌تر از گوشی باز هم می‌توان از یک روز شارژدهی کامل مطمئن بود. البته باز هم همه چیز به الگوی مصرف شما بستگی دارد.

در تست بنچمارک باتری PCMark، ردمی نوت 9 پرو شیائومی رکوردشکنی کرد و توانست بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌هایی که تا امروز مورد بررسی قرار دادیم،کسب کند. امتیاز این دستگاه 18 ساعت و 38 دقیقه بود و این امتیاز فوق العاده به خوبی عملکرد خوب باتری این گوشی را به تصویر می‌کشد.


یکی دیگر از نقاط مثبت کار در رابطه با باتری این گوشی پشتیبانی از شارژر 30 وات است که خوشبختانه شیائومی این شارژر را درون جعبه نیز قرار داده است. 30 دقیقه زمانیست که باتری دستگاه از 0 تا 60 درصد شارژر خواهد شد. برای شارژ کامل دستگاه هم به چیزی کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

در بخش تنظیمات، باتری به طور پیش‌فرض در حالت بهینه قرار دارد و تنها یک حالت برای مصرف کمتر (Battery Saver) وجود دارد که با فعال کردن آن، زمان شارژدهی دستگاه بالاتر خواهد رفت. در این بخش امکان مشاهده میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف، ایجاد محدودیت برای هر برنامه به صورت مجزا و زمانبندی برای خاموش یا روشن کردن دستگاه وجود دارد.

جمع بندی

ردمی نوت 9 پرو همانند ردمی نوت 9 اس یک محصول با ارزش خرید بالا در رده قیمتی خود می‌باشد. این محصول به عنوان جانشین ردمی نوت 8 پرو، تغییرات مثبتی در زمینه دوربین، سخت‌افزار و باتری به خود دیده است که انتظار می‌رود بار دیگر به یکی از محصولات پرفروش شیائومی تبدیل شود. با این حال بد نیست بدانید که تفاوت‌های این گوشی با ردمی نوت 9 اس، چندان زیاد نمی‌باشد؛ بنابراین با سبک سنگین کردن نیازهای خود و در نظر گرفتن بودجه، قطعا می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی