دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی ایفون 12

 

آیفون ۱۱ با قیمتی مقرون به صرفه ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود. در حالی که آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به ترتیب ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار قیمت دارند. البته مطمئناً پشتیبانی از شبکه ۵G بر قیمت ایفون 12 می‌افزاید.

بیشتر تلفن‌های قدرتمند ۵G که سال گذشته وارد بازار شدند نسبت به مدل‌های معمولی گران‌تر بودند. برای مثال گلکسی اس ۱۰ ۵G (Galaxy S10 5G) با قیمت ۱۲۹۹ دلار وارد بازار شد که ۳۰۰ دلار گران‌تر از گلکسی اس ۱۰ پلاس (Galaxy S10+) بود. گلکسی نوت ۱۰ پلاس ‌۵G (Galaxy Note 10 Plus 5G) نیز ۱۲۹۹ دلار قیمت داشت که ۲۰۰ دلار بیشتر از نوت ۱۰ پلاس (Note 10 Plus) است.

گلکسی اس ۲۰ (Galaxy S20) که به تازگی معرفی شده است از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کند و ۹۹۹ دلار قیمت دارد. اما ۱۰۰ دلار بیش‌تر از سری اس ۱۰ است که یک سال پیش عرضه شد. تحلیل‌گر اپل مینگ چی کو (Ming Chi Kuo) در رابطه با قیمت گذاری اپل اظهار داشت: اپل در مقایسه با محصولات امسال، قیمت آیفون‌های ۵G را به میزان قابل توجهی افزایش نخواهد داد و بسته به ویژگی نسخه‌ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار تخمین زده است.

بررسی ایفون 12 اپل

طراحی

انتظار یک طراحی کاملاً متفاوت را برای آیفون ۱۲ نداشته باشید. شایعاتی در این مورد وجود دارند که ادعا می‌کنند طراحی آیفون ۱۲ با آیفون ۱۱ تفاوت نخواهد داشت. همان لبه‌های خمیده، اما نازک‌تر، بلندتر و حاشیه‌‌های کوچک‌تر برای افزایش فضای صفحه در نظر گرفته خواهد شد.

گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند ناچ که اپل آن را از زمان آیفون ایکس (iPhone X) معرفی کرده است احتمالاً کوچک‌تر خواهد شد. اما در مقابل برخی شایعات دیگر ادعا می‌کنند که ناچ قرار است حذف شود و در عوض اجزای دوربین TrueDepth درون یک حاشیه نازک قرار داده می‌شوند.

یکی از نمونه‌های اولیه نشان می‌دهد که آیفون ۲۰۲۰ دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با سیستم دوربین  Face ID و TrueDepth است که در بزل (bezel) یا ناحیه سیاه بالای صفحه قرار گرفته است.

شایعه دیگر این است که اپل به دنبال حذف لبه گرد است که برای اولین بار در آیفون ۶ دیده شد و تا سری جدید آیفون ۱۱ نیز همچنان باقی ماند. انتظار می‌رود که آیفون جدید، نوار آلومینیومی مات آیفون ۴ را به همراه حاشیه‌های تیزتر با کناره‌های مسطح و صفحات شیشه‌ای جلو و عقب تخت داشته باشد.

دوربین

با توجه به اینکه اپل برای اولین بار از دوربین سه گانه در بدنه پشتی گوشی‌های خود به عنوان دوربین اصلی در سه نسخه آیفون 11 استفاده کرد، انتظار می‎‌رفت که در گوشی آیفون 12 اپل نیز شاهد بکارگیری آرایش چندگانه دوربین باشیم؛ چرا که انتظار می‌رفت یک سنسور دیگر موسوم به سنسور ToF (زمان پرواز) به دوربین‌های اصلی آیفون اضافه شود. برتری این سنسور این است که اندازه‌گیری دقیق بین اجسام یا چهره یک کاربر به خوبی صورت می‌پذیرد و باعث خواهد شد امکان بوکه نیز کارایی بهتری داشته باشد. همچنین دوربین‌های آیفون در سال 2020 از نوع سنسورهای 3 بعدی هستند. با این حال تقویت فناوری واقعیت افزوده نیز در دوربین‌های اپل اتفاق افتاده است.

امکان بزرگنمایی پریسکوپی که دامنه زوم بیشتری خواهد داشت در سایه بهره‌مندی از لنز تله فوتو از دیگر ویژگی‌هایی است که در دوربین‌های آیفون 12 وجود دارد. همچنین خوب است بدانید که در ماه نوامبر سونی سنسور پرچمدار جدیدی به نام IMX686 را مورد آزمایش قرار داد که می‌تواند یکی از سنسورهای مورد استفاده در گوشی‌های اپل آیفون 12 نیز باشد. این سنسور، 64 مگاپیکسلی و از نوع Quad Bayer بوده و امکان عکاسی با حساسیت بالا را نیز فراهم خواهد کرد؛ در نتیجه با بهره‌مندی از آن، تصاویری روشن و شفاف با حداقل نویز توسط دوربین ثبت خواهند شد. خوب است بدانید دوربین‌های گوشی آیفون دارای یک سیر تکاملی بوده است که در اینجا می‌توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید.

باتری و شارژدهی ایفون 12

اگر اخبارهای مربوط به محصولات اپل را دنبال کرده باشید، حتماً شنیده اید که در مدل iPhone 12 قرار است شارژرهای بی سیم برای کاربران ارائه شود.

در رونمایی این محصول نیز این شرکت دوباره اعلام کرد که قرار است از شارژرهای بهره گرفته از تکنولوژی MagSafe استفاده کند.

این شارژرها ۱۵ واتی بوده و بهره گرفته از استاندار Qi می باشد. به این ترتیب با استفاده از MagSafe نیروی مغناطیسی شارژ وایرلس سریعتر شده و امنیت بیشتری دارد.

کلام آخر

به طور کلی این محصول به دلیل شیوع بیماری کرونا کمی دیرتر از سال های گذشته رونمایی شد. در حال حاضر کاربران محدودی می توانند از آن استفاده کنند و هنوز به طور کامل در اختیار عموم مردم قرار نگرفته. اگر به دنبال یک سایت معتبر برای خرید اقساطی محصولات اپل هستید همین حالا کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی