دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

 

تابستان فصلی است که سامسونگ هر سال یکی از بهترین  سری گوشی‌های خود را معرفی و روانه بازار می‌کند. تا دو سال پیش، این تنها شامل معرفی یک گوشی از سری Note می‌شد. اما سال 2019 همه چیز تغییر کرد و سامسونگ برای اولین بار از دو گوشی برای این خانواده، یعنی نوت 10 و نوت10+ رونمایی کرد. این شرکت کره‌ای امسال اما روند سال پیش را دنبال نکرد. دو گوشی جدید این خانواده در سال 2020، گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا نام دارند و ما امروز با بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

پس از گلکسی S20 Ultra، این اولین باری است که سری پرچمدار نوت سامسونگ، عضوی با نام Ultra دارند و معمولاً لقب اولترا به گوشی‌هایی نسبت داده می‌شود که هم از نسخه استاندارد و هم پرو در سطح بالاتری قرار داشته باشند. سامسونگ هم احتمالاً به این قضیه باور دارد که نوت 20 اولترا از یک گوشی Pro برتر است و از همین رو نام اولترا را بر روی آن نهاده است. اما این موضوع تا چه اندازه صحیح است؟ برای کشف آن تصمیم گرفتیم تا نوت 20 اولترا را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. برای اطلاع از قیمت نوت 20 اولترا سامسونگ کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

طراحی

نوت 20 اولترا طراحی فوق‌العاده زیبایی دارد؛ به طوری که امکان ندارد آن را در دستتان بگیرید و عاشقش نشوید. به خصوص رنگ برنز این گوشی، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. این گوشی کمی بزرگ است و کار کردن با این گوشی با یک دست تقریبا غیرممکن است؛ اما انتظار دیگری از گوشی‌های نوت نمی‌توان داشت. 

پنل و قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه ویکتوس و از محصولات شرکت گوریلاگلس است. این شیشه از آلومینوسیلیکات ساخته شده است و شرکت سازنده آن ادعا می‌کند که حتی اگر گوشی از ارتفاع 2 متری به زمین بیفتد هیچ آسیبی نمی‌بیند. فریم این گوشی نیز از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. شیشه پشت گوشی به رنگ مات است و این موضوع باعث می‌شود حس فلزی بودن قاب به کاربران القا شود. 

نمایشگر این گوشی بسیار زیبا و خمیده است و کناره‌های آن به سمت فریم گوشی خوابیده شده است. بیش از 90 درصد سطح گوشی را نمایشگر تشکیل می‌دهد و همین امر تجربه کاربری فوق العاده‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کند. دوربین سلفی نیز در یک حفره بسیار کوچک وسط و بالای نمایشگر قرار گرفته است.  

ماژول دوربین که در قاب پشتی قرار گرفته است بسیار برجسته است و این موضوع ممکن است باعث آسیب رسیدن به دوربین‌ها شود. حسگر فراصوت اثر انگشت نیز زیر نمایشگر قرار گرفته است که سرعت و دقت بهتری برای باز کردن قفل گوشی دارد. 

کلیدهای تنظیم‌کننده صدا و دکمه پاور نیز سمت راست قرار گرفته‌اند. اسلات مربوط به سیم کارت و حافظه جانبی نیز بالای گوشی قرار گرفته است. در لبه پایی گوشی نیز به ترتیب از سمت راست میکروفون اصلی، درگاه USB 3.2 Type-C، اسپیکر استریو و قلم S Pen قرار گرفته است. 

نمایشگر 


این گوشی یک نمایشگر 6.9 اینچی QHD+ با حداکثر نرخ‌ نوسازی 120 هرتز، نرخ ثبت لمس 240 و حداکثر روشنایی 1500 نیت هرتز دارد که گواهی استاندارد HDR10+ نیز دریافت کرده است. برای این نمایشگر دو حالت Adaptive (انطباقی) و Standard (استاندارد) در نظر گرفته شده است که در حالت انطباقی، نرخ نوسازی نمایشگر بسته به محتوای در حال پخش تا 120 هرتز افزایش پیدا می‌کند. این قابلیت باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی نیز می‌شود. 

قلم S Pen گلکسی نوت 20 اولترا

گوشی‌های نوت به قلم‌های خود معروف هستند و S Pen موجود در گلکسی نوت 20 اولترا تجربه فوق‌العاده‌ای برای کاربران به ارمغان می‌آورد. با این قلم به راحتی می‌توانید نوت‌برداری کنید و از نوت‌های خود فایل pdf دریافت کنید. حتی این قلم هوشمند می‌تواند دست‌خط شما را تشخیص دهد. عملکرد این قلم نسبت به قلم مدل‌های قبلی بسیار بهبود پیدا کرده است؛ به طوری که سرعت پاسخ‌گویی قلم به 9 میلی‌ثانیه رسیده است. 

وقتی صفحه گوشی خاموش است، با دراوردن قلم صفحه نوت‌برداری باز می‌شود و امکان نوت‌برداری سریع برای شما فراهم می‌شود. از این قلم حتی برای اسکرین شات گرفتن از کل صفحه یا بخشی از صفحه می‌توانید استفاده کنید و بعد می‌توانید دست نوشته‌ای را به اسکرین شات اضافه کنید. 

یکی از قابلیت‌های این قلم هوشمند، Anywhere Actions است که این امکان را به شما می‌دهد تا فرمان‌های حرکتی را برای خود تعریف کنید. در واقع در تمام بخش‌های گوشی خود با استفاده از این قابلیت می‌توانید از قلم به عنوان کنترلر استفاده کنید. با استفاده از قابلیت Airview نیز می‌توانید وظایف مختلفی را برای قلم خود انتخاب کنید. 

دوربین

سخت افزار و مشخصات فنی دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا به شدت شبیه به نمونه ی موجود در گوشی گلکسی S20 اولترا هستند. بنابراین به غیر فوکوس خودکار بهبود یافته، تغییر دیگری بین دوربین های این دو گوشی وجود ندارد. این مورد هیچ اشکالی ندارد چرا که کیفیت دوربین S20 اولترا عالی بود اما همچنان در برابر پرچمداران گوگل و هواوی عملکرد ضعیف تری داشت.

پرچمدار هواوی با فاصله بهترین سخت افزار دوربین را دارد. این در حالی است که گوگل در زمینه ی الگوریتم های پردازشیِ نرم افزاری بی رقیب است. سایر گوشی ها نیز برای به دست آوردن رتبه ی سوم رقابت می‌کنند.

دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. این همان سنسوری است که برای گوشی‌های گلکسی S20 اولترا و شیائومی می ۱۰ نوت مشکلات فراوانی را ایجاد کرد. دلیل این مورد این است که چنین رزولوشن بالایی برای یک گوشی به واقع بی کاربرد است. هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، اندازه ی سنسور نیز باید بزرگتر باشد. سامسونگ برای پرچمدار خود از یک سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی استفاده کرده است که از فناوری pixel-binning نیز پشتیبانی میکند و میتواند با ترکیب پیکسل ها، تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند، اما با این حال یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی برای گوشی مناسب نیست چرا که به عمق میدان لطمه میزند. گفتنی است که سامسونگ از یک سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی رونمایی کرده است که در پرچمداران سال ۲۰۲۱ خود از آن استفاده خواهد کرد.

دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا در طول روز تصاویری زیبا با رنگ های بسیار عمیق ثبت میکند. اما عملکرد دوربین این گوشی در شرایط نوری ضعیف است و در حد و اندازه ی پرچمداران هواوی و شیائومی نیست. اگر با گلکسی نوت ۲۰ اولترا در شرایط نوری ضعیف عکاسی کنید، نویز زیادی در تصاویر وجود خواهد داشت و همچنین منابع نوری نیز سوخته به نظر خواهند رسید. البته با تنظیمات دستی می‌توانید تا حدودی این مشکلات را برطرف کنید. در کل دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا در ۹۹ درصد مواقع عملکرد راضی کننده ای دارد.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

  • باتری 4500 میلی آمپر ساعتی که تمام روز دوام می‌آورد و 200 میلی آمپر ساعت از نوت 10 پلاس بزرگ‌تر است
  • شارژ سریع سیمی 25 واتی که شامل شارژر می‌شود
  • بازگشت شارژ بی‌سیم 15 واتی

با استفاده مداوم باتری نوت 20 اولترا کل روز را دوام می‌آورد. در صورتی که کل روز را با عکس و فیلم گرفتن بگذرانید و از برنامه‌ها استفاده کنید 20 درصد باتری برای روز بعد باقی می‌ماند. با اتصال 5G باتری زودتر تمام می‌شود.

در صورتی که از حالت نوسازی تطبیقی استفاده کنید، حدود 13 ساعت می‌توان ویدیو تماشا کرد. اما اگر آن را در حالت 60 هرتزی بگذارید، قدرت پخش ویدیو به 16 ساعت خواهد رسید.

باتری این گوشی با شارژر 25 واتی، شارژر سریع بی‌سیم 15 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس شارژ می‌شود، پس شما می‌توانید با دستگاه Qi -chargeable شخص دیگری نیز آن را شارژ کنید. همچنین وقتی شارژ آن خیلی کم شده، گزینه‌های ذخیره انرژی زیادی دارد.

شارژر 25 واتی موجود در میان تجهیزات جعبه گلکسی Note 20 Ultra فقط در یک ساعت و 9 دقیقه باتری خالی این گوشی را پر می‌کند، اما تکنولوژی دنیای امروزی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا این زمان شارژ شدن را باز هم کاهش دهد.

سخن پایانی

نوت 20 اولترا یک گوشی قابل ستایش است، کیفیت ساخت آن بسیار بالا بوده، به یک نمایشگر بزرگ و بدون نقص مجهز است و از دوربین خارق‌العاده و قابلیت‌های جذابی همچون قلم S Pen هم بهره می‌برد. با تمام این‌ها شاید بتوان این ابرقهرمان را یک گوشی مردانه دانست؛ چرا که از لحاظ طراحی و ارگونومی خیلی به درد دستان ظریف خانم‌ها نمی‌خورد! در نهایت اگر مشکلی بابت پرداخت قیمت چند ده میلیونی آن ندارید، نوت 20 اولترا می‌تواند تا چندین سال نیاز شما را از یک گوشی به‌صورت کامل برطرف نماید. البته اگر حس می‌کنید که قلم S Pen‌ کارایی زیادی برای شما ندارد، می‌توانید S20 اولترا سامسونگ را بخرید؛ زیرا تجربه‌ای نزدیک به این ابرقهرمان را کسب خواهید کرد و حتی شاید بتوانید چند میلیونی هم پول ذخیره کنید! برای کسب اطلاع از قیمت گوشی های جدید که به تازگی به بازار آمده کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • نمایشگر بدون نقص
  • دوربین باکیفیت و امکانات نرم‌افزاری متعدد
  • عکاسی بسیار عالی در شب و روز
  • زوم ۱۰ برابری بدون افت کیفیت
  • قلم کاربردی S Pen
  • رابط کاربری شیک، ساده و روان با پشتیبانی ۳ ساله

نقاط ضعف

  • برآمدگی بیش از اندازه دوربین!
  • ارگونومی نامناسب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی