دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی اپل واچ 6

 

ساعت‌های هوشمند اپل جزء بهترین ساعت‌های هوشمند بازار هستند. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی جذاب و امکانات زیادی که به همراه داشتند توانستند نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. همین موضوع باعث شده که اپل بتواند به تنهایی نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.

طبق روال همیشگی اپل، این غول کوپرتینویی در رویداد 15 سپتامبر امسال از نسل ششم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 6 پرده برداری کرد. تفاوتی که رویداد امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که اپل واچ 6 در غیاب سری پرچمدار آیفون 12 معرفی شد. به جای آن این شرکت تصمیم گرفت از اولین نسل ساعت‌های هوشمند اقصادی خود موسوم به اپل واچ SE رونمایی کند که در مقاله‌ای دیگر به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.

در اینجا قصد داریم اپل واچ سری 6 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و نگاهی به نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند پرچمدار اپل بیندازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید:

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی

شکل کلی این ساعت هوشمند مانند نسخه های قبلی می باشد و از طراحی تقریبا تکراری بهره مند می باشد که اپل در این بخش نمره پایینی را به دست آورده اما اضافه کردن المان های قدرتمندی مانند سنسور اکسیژن خون و دیگر قابلیت های جذاب باعث شده تا این اتفاق کلا از بین برود و کاربر محول قابلیت های فوق العاده و بسیار هوشمندانه این ساعت هوشمند باشد.

ترکیب قرارگیری سنسور در پشت دستگاه به همراه بلندگو ها در کناره ها و همچنین دکمه صدا در کناره دستگاه طراحی اپل واچ ۵ را یاد آوردی می کند که تقریبا شکل تکراری و نه چندان جالب از سوی اپل می باشد که واقعا یک نمره بسیار بزرگ منفی برای بخش طراحی دریافت می کند که انتظارات بسیار زیادی از اپل برای شکل کلی این ساعت هوشمند وجود داشت.

صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت بخشی از طراحی بد این محصول را جبران کرده و بهره گیری از بند های متنوع در جنس های مختلف هم باعث شده تا بخش بد طراحی از بین برود و به نوعی اپل تراز مثبت و منفی بودن در بخش طراحی را با اضافه کردن قابلیت و حالت های متفاوت به ساعت هوشمند توانسته عیب های کلی این ساعت هوشمند را از بین ببرد.

بدنه فلزی یک قابلیت دیگر در بخش طراحی این ساعت هوشمند محسوب می شود که با ترکیب رنگبندی های متفاوت در بخش بند ساعت، تجربه جذابی برای کاربران به وجود می آورد که واقعا از کیفیت و نوع ساخت فوق العاده ای بهره مند می باشد که این شرکت فوق العاده قدرتمند توانسته آنرا در ایده آل ترین بخش و حالت ممکن برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

نمایشگر

یکی از مهم ترین فاکتور های ساعت های هوشمند، صفحه نمایش و نمایشگر آن می باشد که یکی از اصلی ترین بخش های ساعت محسوب می شود و کاربر تقریبا تمامی کار های خود را مربوط به ساعت از همین بخش نمایشگر انجام می دهد، اپل در این نسخه نسبت به سری قبلی از اندازه بزرگی بهره مند شده تا کاربران با وضوح رنگی بسیار بالا تجربه کیفیت فوق العاده ای را از این ساعت هوشمند داشته باشند.

صفحه نمایش ۱.۵۷ اینچی با کیفیت LTPO OLED که به همراه قابلیت همیشه روشن ساخته شده است که کیفیت بالایی دارد و داشتن رنگ هایی با وضوح بالا و کیفیت قابل قبول و قابل توجه برای این محصول یکی از ارکان مهم و فاکتور های بسیار جذاب این ساعت هوشمند و بسیار قدرتمند اپل برای بازار های جهانی محسوب می شود که واقعا خاص و هوشمندانه می باشد.

رزولوشن ۳۲۴×۳۹۴ پیکسل نیز خود گویای کیفیت بالای صفحه نمایش این محصول می باشد که اپل توانسته به بهترین شکل ممکن این قابلیت جذاب و فوق العاده را در داخل این محصول مورد استفاده قرار دهد که در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد و می توان حساب بسیار ویژه و مناسبی از سوی این ساعت هوشمند نسبت به محصولات مشابه در بازار باز کرد.

روشنایی ۱۰۰۰ نیت یک آمار دیگر از کیفیت صفحه نمایش می باشد که همگی قدرت بالای اپل را در بخش صفحه نمایش و قدرت خاص این نمایشگر به رخ می کشد که واقعا در بالاترین سطح خود قرار دارد و این شرکت توانسته بهترین ترکیب ممکن را از خود به نمایش بگذارد و ما نیز شاهد حالت های خاص و بسیار حساس و جذاب از سوی این شرکت قدرتمند دنیای فناوری خواهیم بود.

سنسور کنترل سطح اکسیژن خون

پیش‌تر اخباری مبنی بر دارا بودن اپل واچ سری 6 به سنسور کنترل اکسیژن خون بود که بسیاری آن را جزء شایعات پیرامون این محصول می‌دانستند. حال با انتشار ویدیو کمپانی اپل، مهر تاییدی به این موضوع زده شده است. سری ششم اپل واچ مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت برآورد کردن سطح اکسیژن خون را تنها در 15 ثانیه دارد.علاوه بر این در سری ششم اپل واچ این قابلیت برای کودکان نیز قابل اجرا می‌باشد. این فناوری که با نام SpO2 نیز شناخته می‌شود به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را بررسی می‌کند. در مواقع خاصی مانند هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی اکسیژن خون افراد با افت مواجه می‌شود. این فناوری موجود در ساعت اپل واچ سری ۶ در صورت افت بیش از حد سطح اکسیژن به کاربر خود هشدار می‌دهد. همانطور که پیشتر گفته شد، قابلیت تشخیص سطح اکسیژن خون در کشور ایران غیرفعال است و این موضوع را یکی از کاربران توئیتر با انتشار عکسی اعلام کرد.

ردیاب خواب

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این ساعت کنترل ردیاب خواب است که قرار بود با این نسخه ارائه شود. برنامه ردیاب خواب اپل واچ سری 6 کاربر را موجب می‌کند تا یک برنامه دقیق برای زمان خواب خود داشته باشد و بتواند 7 ساعت کامل در طی شب بخوابد.

این برنامه به شما یادآوری می‌کند در چه ساعتی باید بخوابید و چه زمانی خواب شما تکمیل خواهد شد.

باتری اپل واچ سری 6

درست است که فرق زیادی بین اپل واچ 5 و 6 وجود ندارد، اما سنسور کنترل اکسیژن خون می‌تواند یک ابزار مفید برای شما باشد، مخصوصا زمانی که بر روی موضوعی مانند اهمیت آگاهی شما درباره سلامت شخصی تاکید می‌کند.

باید از چیزهایی مانند نرم‌افزار خوب این ساعت و حتی طراحی باریک سری 6 تشکر کرد، اما باز هم اپل فقط سعی می‌کند سیستم ساعت هوشمند خود را آپدیت ‌کند. همچنین باید اشاره کرد که به نظر می‌رسد کاربران اهمیتی نمی‌دهند که اپل اولین شرکتی باشد که یک مشخصه را در ساعت خود قرار می‌دهد و تنها موضوعی که برای آنها اهمیت دارد راحتی این اسمارت واچ است.

در اینجا موضوع رقابت از قبل مهم‌تر شده است. سامسونگ گلکسی واچ 3 (Samsung Galxy Watch 3) و فیت بیت سنس (Fitbit Sense) از جمله ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به سنسور الکتروکاردیوگرام و کنترل اکسیژن خون شده‌اند. حتی باید گفت که اپل واچ اس ای با قیمتی کمتر از اپل واچ 6 عرضه شده است و تقریبا شبیه آن است. اما باز هم این ساعت زیبایی و طراحی خاص خود را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی