دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اپل واچ 6

 

همانطور که در رویداد Apple Time Flies دیدیم، همیشه قرار نیست فقط آیفون به عنوان محصول مهم اپل معرفی شود و این افتخار حتی می‌تواند نصیب یک ساعت هوشمند هم شود.

از سال ۲۰۱۵ که ساعت‌های هوشمند اپل به بازار آمدند تاکنون، هرسال شاهد معرفی آیتم جدیدی برای اپل واچ بوده‌ایم. این ویژگی‌های جدید شامل پشتیبانی از سیم‌کارت، نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) و ردیابی ضربان قلب می‌شوند که با هر سری جدید ساعت هوشمند، معرفی شدند.

قبل از معرفی از اپل واچ ۶، تنها اطلاعاتی که از قابلیت‌های این ساعت هوشمند داشتیم بر اساس اطلاعات لو رفته از شرکت اپل و برخی حدس و گمان‌های مختلف بود.

اما اکنون با معرفی اپل واچ ۶، برخی از حدسیات درست از آب در آمدند و البته برخی نیز رد شدند.

شرکت اپل نیز از قبل اعلام کرده بود که اپل واچ ۶ روی موضوع اهمیت خانواده و سلامتی متمرکز است که با رونمایی از آن، صحت این ادعا معلوم گشت. در ادامه با برخی ویژگی‌های مهم اپل واچ سری ۶ آشنا خواهیم شد. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی اپل واچ 6 را نیز بررسی کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های اپل واچ سری 6

طراحی و نمایشگر

اسمارت واچ اپل 6 مانند چند مدل قبلی اپل واچ است. همانطور که انتظار می‌رود طراحی بسیار باریکی دارد – هنوز چند اسمارت واچ رقیب وجود دارد که ظاهری مشابه به اپل واچ دارند و مانند آن بر روی دست می‌نشیند.

یکی از چیزهای جالبی که درباره اپل واچ سری 6 باید دانست این است که در رنگ کاملا قرمز و آبی و .. عرضه شده است. این خبر خوبی است که اپل واچ وارد قلمروی دنیای رنگی شده است.

اپل ادعا می‌کند که این بار نمایشگر همیشه روشن دو برابر سری قبلی روشن است و در هر مکانی با نور کم و زیاد می‌توان از این ساعت استفاده کرد. اگر زیبایی ساعت هوشمندتان برای شما اهمیت دارد، می‌توانید با خرید کاور و بند ساعت اپل واچ 6 این نیاز را به راحتی برآورده کنید.


سنسورهای کنترل اکسیژن خون سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند. به‌عنوان پالس اکسیمتری (Pulse Oximetry)، کنترل اکسیژن خون در اپل واچ سری 6 به شما اطلاعاتی درباره میزان اکسیژن خود در 15 ثانیه می‌دهد. این سنسور به‌طور مداوم میزان اکسیژن را بررسی می‌کند و حتی در کودکان نیز قابل اجرا است.

اپل می‌گوید که میزان 95% تا 100% ایده‌آل به نظر می‌رسد. اگر میزان اکسیژن خون کمتر از سطح نرمال باشد ساعت هشدار می‌دهد و نشان دهنده مشکلات تنفسی در خواب و ورزش است. حتی در زمان ورزش نیز در صورت افت اکسیژن خون به شما هشدار می‌دهد. این کاهش همچنین ممکن است نشانه کمبود اکسیژن خاموش باشد، یک شرایط خطرناک که تاثیرات بیماری تنفسی را بیشتر می‌کند.

شاید اپل اولین شرکتی نباشد که سنسور کنترل اکسیژن خون را به مشخصه‌های سلامتی خود وارد کرده است، اما این شرکت حاضر است برنامه خود را اجرا کند و باور دارد که این حق را دارد. این ساعت 90% یا 100% سطح اکسیژن خون را در هر بار خواندن به‌درستی اندازه می‌گیرد.

حسگر ها

یکی دیگر از مزیت هایی که اپل در این سری نسبت به نسخه های قبلی توانست ایجاد کند، سنسور حسگر اکسیژن خون می باشد که به تازگی وارد ساع های هوشمند اپل شده است و تجربه فوق العاده خاص و جذابی را از خود به نمایش می گذارد. سنسور های جذاب و دیگری در این ساعت به کار رفته که هرکدام از آنها دارای قابلیت های متنوع و بسیار جذاب می باشند.

اما مهم ترین سنسور این ساعت، سنسور اکسیژن خون می باشد که در پشت دستگاه قرار داده شده است و یکی از اصلی ترین حسگر های اپل واچ سری ۶ محسوب می شود که اپل با قدرت بسیار بالا توانسته این حالت خاص را به وجود بیاورد و یک ترکیب بسیار هوشمندانه و ایده آل را از خود به نمایش گذاشته است.

در تجربه کاربری با این سنسور واقعا از کیفیت و دقت بسیار بالایی برخوردار می باشد و بخاطر همین قابلیت اپل قیمت گذاری این چنینی را برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته است که در بالاترین سطح خود قرار گرفته و حالت های بسیار خاص و جذابی را برای کاربران این ساعت هوشمند و فوق العاده جذاب به وجود می آورد. حسگر های ضربان قلب الکتریکی و حسگر اپتیکال ضربان قلب نسل دوم، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج نیز جزو سنسور های قدرتمند و خاص نیز ساعت به حساب می آیند. بررسی اپل واچ سری ۶

حسگر های هشدار افت و افزایش بیش از حد ضربان قلب، هشدار ریتم نامرتب ضربان قلب، پشتیبانی از ECG، تماس اضطراری، SOS و تشخیص افتادن قابلیت هایی محسوب می شود که اپل در بخش سنسور برای اپل واچ سری ۶ در نظر گرفته شده است و تجربه مناسب و هوشمندانه ای را به وجود می آورد که بسیار هوشمندانه و فوق العاده خاص و جذاب از سوی این شرکت محسوب می شود.

سیستم عامل WatchOS 7 که به تازگی از سوی اپل منتشر شده بود در این ساعت به کار گرفته شده است و می توان حساب ویژه و هوشمندانه ای را از سوی این شرکت به وجود آورده است و در بخش رابط کاربری نیز منو های فوق العاده جذاب و هوشمندانه ای مورد استفاده قرار گرفته است که واقعا از کیفیت بالا و خاصی بهره مند می باشد که این شرکت توانسته به ایده آل ترین حالت ممکن مورد استفاده قرار بگیرد.

از دیگر قابلیت های اپل واچ سری ۶ می توان به بهره گیری از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و همچنین بهره مند شدن از حالت های فوق العاده و بسیار جذاب اشاره کرد که این شرکت توانست این حالت را به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار دهد و شاهد حالت های بسیار خاص و همچنین مناسب از سوی این شرکت قدرتمند برای بخش حافظه و ذخیره سازی خواهیم بود.

این ساعت هوشمند در دو نسخه متفاوت عرضه می شود که نسخه اول دارای GPS می باشد و با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می شود و نسخه دوم نیز علاوه بر فناوری GPS از حالت سلولار بهره مند می باشد که قیمت نهایی برای این نسخه نیز ۴۹۹ دلار می باشد که برای بازار های جهانی عرضه شده است و در بازار ایران نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

شارژدهی و سایر ویژگی های اپل واچ 6

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.
همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

کلام آخر

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی