دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اپل واچ se

به گزارش ایمنا، پیش‌تر دو افشاگر معروف به نام جان پراسر و کومیا پیش بینی کرده بودند که ساعت هوشمندی ارزان قیمت از شرکت اپل در حال ساخت است و به زودی معرفی و روانه بازار می‌شود. در آخرین مراسم رونمایی اپل این اتفاق افتاد و برای اولین بار شاهد استفاده از عبارت SE در محصولات سری اپل واچ هستیم. اپل با معرفی این محصول قصد دارد محبوبیت ساعت‌های هوشمند خود را بیش از پیش افزایش دهد و امکان دسترسی افراد بیشتری را به اپل واچ فراهم کند. در ادامه به بررسی اپل واچ se خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی اپل واچ se

طراحی و نمایشگر

طراحی Apple Watch SE اساساً از طراحی سایر ساعتهای اپل دیده می شود. Apple Watch SE با یک قاب آلومینیومی در دسترس خواهد بود (Apple Watch 6 در استیل ضد زنگ و تیتانیوم نیز موجود است) ، اما شما می توانید از بین گزینه های نقره ای ، طلایی و خاکستری فضایی یکی را انتخاب کنید.

Apple Watch SE دارای صفحه نمایش و پردازنده S5 همانند5 Apple Watchکه 30٪ بزرگتر از Apple Watch 3 است – هرچند که گزینه نمایش همیشه روشن با SE وجود ندارد ، همانطور که در Apple Watch 6 وجود دارد و Apple Watch 5. من می دانم که اپل سعی می کند بین SE و Apple Watch 6 تمایز قائل شود صفحه نمایش Apple Watch SE بسیار پاسخگو بود و با یک حرکت ساده مچ دست من روشن شد.


وضوح صفحه مدل 44 میلی متری که آزمایش کردم 368 44 448 پیکسل است. مدل کوچکتر 40 میلی متر دارای صفحه نمایش 324 x 394 پیکسل است. خوب است که اپل SE را در دو اندازه ارائه می دهد. 

پایش خواب و ویژگی های سلامتی

شاید اپل واچ اس ای فاقد سنسور ECG و سنسور سنجش اکسیژن خون باشد اما بی انصافی است اگر به سنسور بسیار دقیق سنجش ضربان قلب اشاره نکنیم. وقتی در بررسی اپل واچ اس ای دقیق تر می شویم می بینیم که قابلیت سنجش ضربان قلب در این ساعت به حدی دقیق کار می کند که هر زمان که ضربان قلب شما بیش از حد تند یا کند شود بلافاصله به شما اخطار می دهد. این ویژگی برای این ساعت ارزان قیمت واقعا تحسین برنگیز است. این ساعت از ارتفاع سنج نیز بی بهره نمانده است. هر زمان که از سیری بخواهید می تواند به شما اعلام کند که در چه ارتفاعی قرار دارید. این قابلیت برای کوه نوردان بسیار کاربردی به نظر می رسد.

قابلیت پایش خواب نیز دیگر نکته قابل توجه در بررسی اپل واچ اس ای است که البته تقریبا در تمامی اپل واچ ها دیده می شود. متاسفانه این قابلیت در این ساعت در همان فرم آماتور خود مانده است و نمی توانید انتظار اتفاق ویژه ای از این قابلیت داشته باشید. این قابلیت هیچ اطلاعات ویژه ای راجع به خواب شما در اختیارتان نخواهد گذاشت و تنها میزان ساعاتی که در رختخواب بوده اید را به نظر شما خواهد رساند.

اما یک نکته مثبت دیگر در قابلیت های اپل واچ اس ای وجود دارد که قابلیت تشخیص سقوط است. در زمانی که ساعت تشخیص دهد که شما در حال سقوط از ارتفاعی هستید، بلافاصله با شماره های اضطراری تماس خواهد گرفت. بنابراین این ویژگی ممکن است روزی جان شما را نجات دهد. من این قابلیت را تست نکردم اما زمانی که در حال بازی والیبال بودم، ساعت به صورت اشتباهی حرکت مرا به عنوان سقوط در نظر گرفت و با شماره اضطراری تماس گرفت. بنابراین هرچند این قابلیت آنچنان هوشمند عمل نمی کند اما می توانید خوشحال باشید که آن چنان بی مصرف نیز نخواهد بود.

عمر باتری اپل واچ se

مانند اپل واچ 3 و اپل واچ 6 ، ساعت هوشمند اپل واچ SE نیز دارای عمر باتری 18 ساعته است ، به این معنی که هر روز ساعت خود را دوباره شارژ می کنید. وقتی نوبت به پخش موسیقی و استفاده از GPS می رسد ، عمر باتری Apple Watch SE کمی کمتر از Apple Watch 6 است.

مشهودترین تفاوت در زمان شارژ است: فقط 90 دقیقه برای Apple Watch 6 در مقابل 2.5 ساعت برای Apple Watch SE برای شارژ کامل. 

سخن پایانی

به نظر می‌رسد پس از ۲۴ ساعت استفاده، Apple Watch SE یک دستگاه چشمگیر و موفق باشد و می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند – تمام قابلیت‌هایی که بیشتر به آنها توجه خواهید کرد در این ساعت وجود دارد و اگر به دنبال ردیاب‌های خیلی پیشرفته سلامتی نیستید و می‌توانید بدون نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display)، ساعت هوشمند اپل را تحمل کنید Apple Watch SE گزینه عالی و مقرون به صرفه‌ای برای شما خواهد بود.
لازم به یادآوری است که قیمت اولیه واچ SE در بازار ۲۷۹ دلار / ۲۶۹ پوند برای مدل کوچک‌تر و بدون درگاه سیم‌کارت است و اگر می‌خواهید مدل بزرگ‌تر را داشته باشید و یا گزینه پیدا کردن تلفن هوشمند را به آن اضافه کنید و ساعتتان سیم‌کارت بخورد، قیمت به سرعت افزایش می‌یابد؛ البته در مقایسه با مدل های قبلی، Watch SE تمام ویژگی‌هایی را که بسیاری از کاربران خواهان آنها هستند با اندکی تلخیص و قیمتی کمتر از آنچه که از یک اپل واچ انتظار دارند خواهند یافت. برای مشاهده مشخصات کامل این ساعت می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
ما در طی روزهای آتی Watch SE را به درستی و تمام و کمال آزمایش خواهیم کرد تا ببینیم دوام باتری تا چه میزان است و آیا این مدل ارزش آن را دارد که هر کاربر طرفدار ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی بخواهد به سمت آن برود یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی