دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اپل واچ سری 6

ساعت‌های هوشمند اپل جزء بهترین ساعت‌های هوشمند بازار هستند. اپل واچ‌ها از همان نسل اول با طراحی جذاب و امکانات زیادی که به همراه داشتند توانستند نظر بسیاری از کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. همین موضوع باعث شده که اپل بتواند به تنهایی نیمی از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.

طبق روال همیشگی اپل، این غول کوپرتینویی در رویداد 15 سپتامبر امسال از نسل ششم ساعت‌های هوشمند خود موسوم به اپل واچ 6 پرده برداری کرد. تفاوتی که رویداد امسال با سال‌های گذشته داشت این بود که اپل واچ 6 در غیاب سری پرچمدار آیفون 12 معرفی شد. به جای آن این شرکت تصمیم گرفت از اولین نسل ساعت‌های هوشمند اقصادی خود موسوم به اپل واچ SE رونمایی کند که در مقاله‌ای دیگر به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.
در اینجا قصد داریم اپل واچ 6 را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و نگاهی به نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند پرچمدار اپل بیندازیم. اگر قصد خرید اپل واچ 6 را دارید پس در ادامه با ما همراه باشید:

بررسی اپل واچ سری 6

طراحی

اپل واچ سری 6 در 11 رنگ و سه ماده: آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ صیقلی و تیتانیوم براق ارائه می شود. گرچه فولاد ضد زنگ گرافیت اکنون جایگزینSpace Black  شده است. و یک ورق فولاد ضد زنگ طلای جدید وجود دارد که از جواهرات الهام گرفته است.

سنسور اندازی گیری سطح اکسیژن خون

برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند اپل، سنسور SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون قرار گرفته است. این سنسور میزان اشباع بودن خون شما از اکسیژن را بررسی می‌کند که با توجه به تاثیر ویروس کرونا روی سطح اکسیژن خون در این روز‌ها بسیار کاربردی است. این حسگر می‌تواند در 15 ثانیه بر اساس پالس‌های مادون قرمز درصد اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند.

اپل اعلام کرده سنسورSpO2 می‌تواند با دقت 95% سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرد. این حسگر می‌تواند شما را از وقفه تنفسی در خواب یا آپنه خواب آگاه کند. همچنین کمبود اکسیژن خون می‌تواند یکی از عوامل کرونا به شمار برود. اپل واچ 6 می‌تواند شما را در صورت داشتن هیپوکسی خاموش آگاه کند که با توجه به وضعیت کرونا در جهان می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در آینده نجات دهد.

اپل اولین شرکتی نیست که سنسور SpO2 را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده است. در گذشته نیز اشاره کرده بودیم که ساعت پرچمدار سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 3 نیز از این سنسور استفاده می‌کند. همانطور که گفتیم اپل اعلام کرده سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون از دقت 95% بهره می‌برد. برای آزمایش دقت سنسور SpO2 در اپل واچ 6 سطح اکسیژن خون را یک بار با این دستگاه و بار دیگر با اکسی متر انداه‌گیری کردیم که نتیجه واقعا شگفت‌انگیز بود. این حسگر تقریبا در تمام موارد سطح اکسیژن را درست اعلام کرد.

متاسفانه سنسور SpO2 در تعداد کمی از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود بنابراین تمام جهان نمی‌توانند از این قابلیت اپل واچ 6 استفاده کنند. همانطور که احتمالا حدس زدید، ایران نیز جزء مناطقی است که سنسور SpO2 در آن جا پشتیبانی نمی‌شود.

تنظیمات خانواده

با قابلیت Family Setup، پدر و مادرها می‌توانند از طریق اپل واچ بر روی رفت آمد فرزندان‌شان کنترل کامل داشته باشند. در واقع این ویژگی لوکیشن دقیق فرزندشان را به آن‌ها نشان خواهد داد.

از سوی دیگر از طریق imessage نیز می‌توانند متوجه شوند که چه کسانی با کودک‌شان در ارتباط است. برای پیگیری این قابلیت‌ها نیازی نیست که کودک هم گوشی آیفون داشته باشد! بلکه از طریق اپل واچ سری ششم این ویژگی‌ها ممکن می‌شود.

مقاومت بیشتر در مقابل آب

گفته می‌شود این ساعت هوشمند با توجه به قابلیت تخلیه آب، بهتر از سری‌های قبلی اپل واچ، در برابر آب مقاوم خواهد بود.

شارژدهی و سایر ویژگی ها

درست مانند نسل قبل، شارژدهی اپل واچ سری ۶ نیز نهایتاً به ۱۸ ساعت می‌رسد که به نظرم کمی آزاردهنده است چرا که اگر از ویژگی پایش خواب استفاده کنید، مجبور هستید که اپل واچ خود را خیلی سریع‌تر شارژ کنید. برای مقایسه می‌توانیم به فیت بیت Versa 2 اشاره کنیم که با یک بار شارژ می‌تواند به مدت ۵ الی ۶ روز ماندگاری داشته باشد و همچنین هواوی GT2 پرو نیز به مدت دو هفته ماندگاری دارد.

البته شارژدهی اپل واچ سری ۶ هم نسبت به نسل قبل بهتر شده است؛ همانطور که گفتیم روشنایی نمایشگر این گجت به میزان ۲.۵ برابر افزایش یافته است و در عین حال همچنان میتواند شارژدهی ۱۸ ساعته را ارائه دهد. این در حالی است که واچ فیس های جذاب این ساعت باعث میشوند که شما بخواهید از ویژگی نمایشگر همیشه روشن استفاده کنید. به شخصه واچ فیس آرتیست را خیلی دوست دارم. همچنین واچ فیس مموجی نیز به اپل واچ اضافه شده است که جذابیت خاص خودش را دارد.


همچنین اپل واچ سری ۶ تمام کارهای مربوط به پایش سلامت را به خوبی انجام می‌دهد چرا که از تمام سنسورهای لازم نظیر سنسور سنجش ضربان قلب، سنسور ECG، سنسور تشخیص سقوط، GPS داخلی و سنسور ارتفاع سنج برخوردار می‌باشد. ویژگی پایش خواب نیز در watchOS 7 عملکرد بسیار دقیقی دارد.

جمع بندی

اپل واچ ۶ مانند یک افزونه ی کوچک نسبت به اپل واچ ۵ احساس می شود. در حالی که مدل سال گذشته نمایشگر “همیشه روشن” را به ارمغان آورد. ارتفاع سنج و سنسور اکسیژن خون موارد جدیدی هستند که اپل واچ ۶ ارائه می دهد.

مهمترین دلیل کاهش جذابیت مصحول برای ما این است که حسگر اکسیژن خون به شما هشدارهای منظم حین حرکت را نمی دهد. این موضوع برای افرادی که کمی نگران تنفس خود هستند. و ممکن است ارتباط  بیشتری دردوران شیوع Covid-19 نسبت به افراد معمول داشته باشند. Watch 6 می توانست ارائه دهنده بری اطلاعات مناسب باشد. ولی در حال حاضر به چشم یک کنجکاوی به عنوان یک قابلیت به جای یک مزیت واقعی برای سلامتی دیده می شود.

اپل واچ ۶ همچنان مدل برتر قابل پوشیدنی است که می توانید خریداری کنید و اگر باتری آسیب ندیده است. رفتن به این مدل صفحه نمایش “همیشه روشن” را به شما ارائه می دهد که تنها ساعتی که این امکان را در اختیار شما می گذارد اپل واچ ۵ است. با این وجود فراتر از گزینه های جذاب جدید رنگی. و پیش نمایش اولیه، هیچ مورد مهم و قابل توجه برای هیجان زده شدن در مقایسه با Watch 5 گذشته پیدا نکرده است. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی