دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی سامسونگ نوت 10

سامسونگ گلکسی نوت 10 طبق اطلاع رسانی شرکت سامسونگ، دارای سیستم  “شارژ سریع” خواهد بود. علاوه بر این با توجه به ویدئوی پخش شده از این محصول که شکل بیرونی نوت 10 پلاس را نشان می‌دهد ظاهر این گوشی تلفن همراه با سایه های قرمز و آبی است. همچنین به نظر می رسد که Galaxy Note 10 نسبتاً “مقرون به صرفه” است. منظور ما این است که ممکن است هزینه ای بیش از نوت 9 نداشته باشد، امروزه روند افزایش قیمت تلفن های هوشمند برتر جدید، بیشتر و بیشتر می شود.

سامسونگ گلکسی نوت 10 برای حفظ توجه مردم نیاز به تأثیر جدی بر مصرف کنندگان دارد،  بسیاری از خبرهای بیرون آمده و شایعات نشان می‌دهد که ممکن است گلکسی نوت 10 با وجود تمام مشکلات به کار خود ادامه دهد.

حتی نام گلکسی نوت 10 در تصویر نصب شده در دانشگاه سامسونگ کره نیز دیده می‌شود. شنیده شده که مدیرعامل سامسونگ سئو دی جی، خیلی زود نام گوشی را طی مصاحبه میزگرد اعلام کرده است.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10

طراحی و ظاهر

مثل همیشه نقد و بررسی را با زیر ذره‌بین قرار دادن سه عامل طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت آغاز می‌کنیم. گلکسی Note 10 از نظر سبک و زبان طراحی نسبت به نسخه های قبلی سری محصولات گلکسی نوت تغییرات زیادی داشته و واقعا ظاهری به روزتر و منحصر به فردتر را ارائه می‌کند. با یک نگاه ساده به این فبلت به خوبی متوجه این امر و ظرافتی که در طراحی آن بکار رفته خواهید شد. حاشیه های فوق‌العاده باریک صفحه نمایش، نحوه تعبیه لنز دوربین سلفی، محل نصب لنز دوربین اصلی، شکل قاب گوشی و جنس آن همگی زیبا و جذاب طراحی شده‌اند. بدنه دستگاه ابعاد 7.9 در 71.8 در 151 میلیمتری را ارائه کرده و نسبت به نسخه های دیگری فبلت نوت 10 کوچک تر است و حمل و نقل آن و به ویژه قرار دادن گوشی در جیب به مراتب ساده تر خواهد بود. وزن این گوشی هم به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد که وزن مناسبی برای یک گوشی با نمایشگر 6.3 اینچی است.

فریم اصلی Galaxy Note 10 از آلومینیوم مقاومی ساخته شده و روی قاب پشت و پنل جلوی دستگاه با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود که علاوه بر افزایش مقاومت گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن، بر زیبایی های ظاهری آن هم می‌افزاید. قاب پشت گوشی به گونه‌ای است که در محیط های روشن و تحت تابش نور حالتی هفت رنگ پیدا می‌کند و بسیار چشم نواز و خاص به نظر می‌آید. این مسئله در نسخه سفید رنگی فبلت Note 10 به خوبی قابل درک خواهد بود. فبلت نوت 10 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی می‌کند که به موجب آن قادر خواهد بود مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد.

در بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ مشخص شد که گوشی واقعا مقاومت عالی در برابر آب خوردگی دارد و این مسئله از ویژگی های خوب آن است. گوشی از قابلیت سامسونگ پی (Samsung Pay) هم پشتیبانی می‌کند که خیلی برای ما ایرانی ها فایده‌ای ندارد. اما یکی از اصلی ترین ویژگی های فبلت نوت 10 (مثل دیگر نسخه های این سری از محصولات سامسونگ) مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس (S Pen) اختصاصی می‌شود. قلم نوت 10 نسبت به گذشته دقیق‌تر، حساس تر و ظریف تر شده و کارایی های جالبی را هم ارائه می‌کند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. با قلم استایلوس گوشی می‌توانید خیلی سریع یادداشت هایی در صفحه گوشی ایجاد کنید یا حتی به لطف پشتیبانی قلم S Pen از قابلیت بلوتوث به کنترل از راه دور دوربین فبلت بپردازید.

بهره‌مند بودن فبلت Note 10 از قلم S Pen یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که آن را به یک محصول خاص تر تبدیل می‌کند. این قلم درست در گوشه سمت راست و پایین قاب فبلت نوت 10 نصب می‌شود و در داخل مجرای اختصاصی که برایش تعبیه شده کیپ خواهد شد. گلکسی نوت 10 از قابلیت اسکن عنبیه چشم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد و به هیچ اسکنر فیزیکی هم مجهز نیست، بلکه بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. در بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر زیر نمایشگر گوشی خوب است اما فضایی که این اسکنر در بر گرفته به اندازه کافی بزرگ نیست و این موضوع سبب می‌شود در خیلی از مواقع کاربر انگشت خود را در مکان درستی برای اسکن شدن قرار ندهد.

نکته بعدی این است که محل اسکن انگشت روی نمایشگر گوشی کمی بیش از حد بالا در نظر گرفته شده و بهتر بود مکان آن کمی به لبه زیرین قاب دستگاه نزدیک تر می‌شد. البته با چند روز استفاده از گوشی به محل صحیح قرار دادن انگشت برای اسکن شدن عادت می‌کنید و این موضوع نمی‌تواند خیلی برایتان دردسر ساز شود اما در برخی مواقع این مسئله و کوچک بودن فضای اسکنر می‌توانند منجر به بروز اختلال در پروسه شناسایی اثر انگشتتان شوند. یکی دیگر از ویژگی هایی که باید در بررسی گلکسی نوت 10 به آن اشاره کنیم مربوط به سبک طراحی لبه های راست و چپ قاب گوشی می‌شود که برخلاف اغلب گوشی های امروزی حالتی زاویه‌دار دارد. به عقیده ما این سبک طراحی هم منجر به خاص به نظر رسیدن Note 10 می‌شود.

 

وقتی از نمای رو به رو به فبلت گلکسی Note 10 نگاه کنید، خیلی زود صفحه نمایش بدون حاشیه گوشی توجهتان را جلب می‌کند. حاشیه های صفحه نمایش دستگاه بسیار باریک هستند و نمایشگر گوشی چیزی در حدود 90.9 درصد از کل مساخت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم لنز دوربین سلفی گوشی دیده می‌شود که درون نمایشگر تعبیه شده و به عقیده ما بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می‌آید. برخی افراد مدعی هستند که این لنز در حین استفاده از گوشی و مشاهده محتوای روی نمایشگر حالتی آزاردهنده ایجاد می‌کند، اما ما در بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ به هیچ وجه مشکل این چنینی نداشتیم.

قاب پشت گوشی هم براق، جذاب و زیباست و هفت رنگ به نظر رسیدن آن در محیط های تحت تابش نور زیبایی هایش را دو چندان می‌کند. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی هم سه لنز دوربین اصلی دستگاه به صورت عمودی نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED هم در کنار آن ها وجود دارد. وقتی فبلت نوت 10 را در دست بگیرید واقع حس عالی به شما منتقل می‌شود. حسی که این گوشی به کاربر منتقل می‌کند توسط کمتر گوشی اندرویدی مشابهی قابل انتقال خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی با کیفیت، زیبا، خوش دست و خاص داشته باشید، گلکسی نوت 10 سامسونگ یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

نمایشگر

درست است که Note 10 یک اسمارت فون کامپکت محسوب میشود، ولی یک نمایشگر 6.3 اینچی دارد که تقریبا هم اندازه Note 8 است. این نمایشگر رزولیشن 2280 در 1080 دارد که تراکم 401 پیکسل در اینچ را ایجاد میکند.


این نمایشگر با کیفیت و خیره کننده، روشنایی بسیار زیادی هم دارد. در تست هایی که انجام شد، حداکثر نور این پنل حدود 800 نیت بود که تقریبا هم اندازه نسخه پلاس است. البته لازم به ذکر است که این مقدار روشنایی در حال خودکار به دست می آید، اگر بخواهید روشنایی را به صورت دستی به حداکثر برسانید این مقدار از  366 نیت بیشتر نخواهد شد.


رنگ بندی نمایشگر Note 10 هم با دو گزینه Natural و Vivid قابل تغییر است. به طور پیش فرض تنظیمات نمایشگر در حالت طبیعی است که البته محتوای sRGB را با دقت نمایش میدهد و deltaE میانگین آن هم 1.8 است. با اینحال اما گمان میرود اکثر کاربران سریعا تنظیمات را به حالت Vivid تغییر خواهند داد. چرا که رنگ های کمی پویا تر است و به همان اندازه دقیق به نمایش در می آید.

دوربین ها

در پشت گوشی نوت ۱۰ شما سه دوربین مشاهده می کنید. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیرf/1.5  و f/2.4 که بسته به شرایط متفاوت تغیر می کند، یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و همچنین یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافاگم f/2.1 که توانایی بزرگنمایی تصاویر تا دو برابر را داراست.

هر دو دوربین اصلی و تله فوتو گلکسی نوت ۱۰ همچون گلکسی اس ۱۰ دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال هستند. در این گوشی شاهد افکت های تصویری جدیدی بر پایه واقعیت مجازی هستیم. همچنین، برای قلم دیجیتالی اس پن نیز، ژست های حرکتی ای در نظر گرفته شده که به کمک آن ها می توانید بدون نیاز به لمس صفحه، با نرم افزار دوربین کار کنید. مابقی قابلیت های موجود در دوربین این گوشی نیز، درست همانند خانواده گلکسی اس ۱۰ است.

سامسونگ در این گوشی ها توجه ویژه ای به پردازش تصاویر توسط دوربین داشته است که در نهایت، منجر به ثبت عکس هایی بسیار زیبا برای اشتراک در شبکه های اجتماعی می شود. تصاویر روشنایی و شدت رنگی بسیار خوبی دارند که به خوبی با تصاویر ثبت شده توسط دیگر گوشی های مطرح بازار رقابت می کنند. همچنین در پردازش تصاویر کمی زیادی عکس ها شارپ می شوند که در نهایت منجر به ثبت عکس هایی با جزییات بیشتر می شود. این شارپ بودن تصاویر، در هر سه دوربین این گوشی به چشم می خورد.

نرم افزار دوربین این گوشی بسیار ساده، کاربردی و سریع است. اگر بخواهیم با نرم افزار دوربین گوشی هایی همچون هواوی و گوگل مقایسه کنیم، نرم افزار دوربین سامسونگ یک سرو گردن از دیگر برند ها بالا تر است. تغییر حالت میان هر سه دوربین و یا اعمال فیلتر های موجود در دوربین به سرعت و بدون وقفه ای انجام می شود و منجر به تجربه ای لذت بخش می شود.

سامسونگ حالت عکس برداری در شب را نیز به نوت ۱۰ اضافه کرده است. به کمک این قابلیت می توانید در محیط های کم نور، عکس هایی واضح با جزییات بسیار خوب و روشنایی کاملا قابل قبولی ثبت کنید که چشم ها را خیره می کنند. این قابلیت به خوبی کار می کند و البته، در برخی مواقع متوجه می شوید که تصاویر ثبت شده در این مود بعضا بسیار روشن هستند. در نتیجه، این تصاویر می توانند کمی مصنویی و غیر واقعی به نظر برسند. این بسیار عالی است که دوربین اصلی این گوشی می تواند در شرایط نوری متفاوت، تصاویری با گشودگی دیافراگم متفاوتی بگیرد و عمق میدان و نوردهی مناسبی برای عکس ایجاد کند.

افکت های موجود در دوربین این گوشی نیز بسیار کاربردی هستند. حالت پرتره این گوشی، به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا می کند و پس زمینه ای بوکه شده و تار را در تصویرتان به وجود می آورد. همچنین، افکت Color Point که در دوربین این گوشی ها از محبوبیت بالایی برخوردار است نیز بسیار جذاب است. به کمک این افکت می توانید سوژه خود را به صورت رنگی ثبت کرده و پس زمینه آن را سیاه و سفید کنید. افکتBig Circle  نیز یکی از دیگر افکت های محبوب این دوربین است که ریوی حالت پرتره اعمال می شود. البته، این افکت کمی تصویر را شلوغ و به هم ریخته جلوه می دهد.

یکی از محبوب ترین افکت های دوربین این گوشی، AR Doodles است. با استفاده از این افکت، می توانید با قلم گوشی روی تصویر خود نقاشی هایی بکشید که هنگام حرکت کردن سوژه های درون تصویر، به دنبال آن ها حرکت کنند. از آن جایی که این نقاشی ها نیاز به ظرافت و دقت بسیاری دارند، می توان گفت که در کل، این افکت ها مخصوص هنرمندان و طراحانی است که با دقت و حوصله فراوان به نقاشی کشیدن روی ویدیو ها می پردازند و صحنه های جذاب و خنده داری را به وجود می آورند.

هنگامی که به حالت فیلم برداری تغییر حالت می دهید، قابلیت های بیشتری نیز به چشم می آیند. به طور مثال، می توان به قابلیت زوم صدا در تصویر اشاره کرد. به کمک این قابلیت، می توانید صدای فیلم را متمرکز به نقطه خاصی بکنید تا این صدا بلند تر به گوش برسد و همزمان، صدای پس زمینه نویز کمی داشته باشد. از دیگر قابلیت های بسیار جذاب دوربین این گوشی، قابلیت فوکوس زنده در حالت فیلم برداری است. به کمک این قابلیت می توانید سوژه را از پس زمینه جدا کرده و پس زمینه را بوکه کنید.

نکته قابل توجه در فیلم برداری این گوشی، این است که افکت های Color Point و Big Circle در حالت فیلم برداری این گوشی نیز در دسترس هستند.  بخواهیم دقیق تر بگوییم، با توجه به کیفیت فیلم برداری این گوشی مخصوصا در حالت فورکی، می توان ویدیو هایی با کیفیت و افکت های بی نظیر ثبت کرد.

دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدیو های فورکی با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه، ویدیو های فول اچ دی با نرخ فریم ۲۴۰ فریم بر ثانیه و ویدیو های اچ دی با نرخ فریم ۹۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. بدین شکل، شما می توانید ویدیو هایی صحنه آهسته با کیفیت فول اچ دی را توسط این گوشی تهیه کنید که جزییات بسیار زیادی را در تصویر ثبت می کنند.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10

برای گلکسی نوت 9 سامسونگ اندازه باتری این رده را به 4000 میلی آمپر ساعت افزایش داده اند و این باتری در طی یک روز از شارژ تخلیه می‌شود. این حرکت بسیار خوبی بود، اما ما می خواهیم شاهد پیشرفت های بیشتری در مورد گلکسی نوت 10 سامسونگ باشیم، به خصوص با توجه به اینکه باتری ها با گذشت زمان از بین می روند، بنابراین اگر قصد دارید باتری را به مدت دو سال روی تلفن خود نگه دارید، ممکن است متوجه شوید که طول عمر آن به اندازه‌ی چشم‌گیری کاهش می‌یابد. در این گوشی نوت جدید، اگر سامسونگ بتواند روند زوال باتری را کندتر کند، تحسین برانگیز خواهد بود.

جمع بندی

برخی از کاربران گلکسی نوت، معتقد هستند که قلم اس پن به ندرت به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد و سامسونگ بر این باور می باشد که اصلی ترین دلیل خرید گلکسی نوت های این کمپانی، همان قلم اس پن می باشد. در گوشی گلکسی نوت 10 نیز با کوچکتر شدن نمایشگر، از اهمیت قلم کاسته نشده و حتی شاید به دلیل خوش دست تر بودن گوشی، استفاده از آن نیز آسان تر شده است. بدین ترتیب اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه قابلیت های قلم اس پن را تحسین کرده اید، اما از اندازه غول پیکر گوشی های سری نوت بیزار بوده اید، گلکسی نوت 10 با اندازه جمع و جور، گزینه ای عالی برای شما خواد بود. این گوشی، از طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی بهره می برد که عملکرد سریع و روانی را در اختیار می گذارد و کیفیت دوربین و نمایشگر آن، عالی است. اما تمامی این موارد دلیل اصلی برای خرید این گوشی نیستند و مطابق گفته سامسونگ، دلیل اصلی خرید آن، قلم اس پن می باشد. بنابراین، اگر قلم اس پن برای شما از اهمیت چندان زیادی برخوردار نمی باشد، می توانید گزینه هایی مثل گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس را انتخاب نمایید که از طراحی زیبا، کیفیت ساخت عالی، عملکرد سریع، دوربین و نمایشگر با کیفیت بهره می برند و مهمتر از همه این موارد، قیمتی پایین تر از گلکسی نوت 10 دارند. برای اطلاع از قیمت گوشی کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی