دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

بررسی ایفون 12

ماه ها از راه اندازی آیفون های 2020، که در سپتامبر 2020 رونمایی می شود، فاصله داریم. اما در حال حاضر شایعات مختلفی درباره دستگاه های آینده Apple وجود دارد. ما انتظار داریم اگر اپل از همان اسم نامگذاری شده برای ترکیب آیفون 2019 استفاده کند، آیفون های 2020، iPhone 12 Pro (آیفون 12 پرو) نامیده شوند. به جرئت می توان گفت که آیفون 12 یکی از جذاب ترین و محبوب ترین گوشی های سال 2020 می شود.

آیفون های 2020 به روز رسانی های عمده ای را ارائه می دهند و برخی از اولین تغییرات طراحی را که از زمان عرضه آیفون X در سال 2017 دیده ایم، معرفی خواهیم کرد. ما انتظار داریم چهار آیفون در سه اندازه نمایشگر ارائه شود که می توانند در 5.4، 6.7 و 6.1 اینچ وارد بازار شوند.

شایعات حاکی از آن است که آیفون 6.7 اینچی و یک مدل 6.1 اینچی، دستگاه های OLED با رده بالاتر و دارای دوربین های سه لنز خواهد بود. در حالی که مدل های 5.4 و 6.1 اینچی آیفون های رده پایین با دوربین های لنز دوگانه دارای قیمت مناسب تری هستند. انتظار داریم تمام آیفون ها در سال 2020 بدون توجه به قیمت، از نمایشگرهای OLED استفاده کنند.

از نظر طراحی هوشمندانه، شایعات حاکی از آن است که حداقل یکی از آیفون های جدید، طراحی چشمگیری را با قاب فلزی مشابه قاب آیفون 4 ارائه دهد.

ممکن است یک سیستم دوربین جدید TrueDepth وجود داشته باشد که اندازه شکاف در قسمت جلویی را کاهش دهد. درباره سیستم دوربین سه بعدی لنز سه گانه شایعاتی وجود دارد که از لیزر برای محاسبه اطلاعات عمق برای اشیاء موجود در اتاق استفاده می کند و عکاسی و قابلیت های AR را بهبود می بخشد.

سال 2020 اولین سالی خواهد بود که اپل پشتیبانی 5G را در آیفون معرفی می کند و به دستگاه های جدید این امکان را می دهد تا به شبکه های 5G که بسیار سریعتر از شبکه های 4G LTE هستند وصل شوند. در ادامه به بررسی این محصول خواهیم پرداخت. برای اطلاع از قیمت ایفون 12 کلیک کنید.

بررسی آیفون 12 اپل

طراحی و ظاهر

اما دلایل زیادی برای بررسی آیفون 12 وجود دارد. اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طراحی جدید است. برای اولین طی چند سال اخیر، کل مجموعه یک به روز رسانی عمده در طراحی داشته است. اکنون لبه‌های 90 درجه‌ای قاب و سطوح شیشه‌ای مسطح‌تر در جلو و عقب وجود دارد، بدون این که ذره‌ای از لبه‌ها بالا بزند.

طراحی مجدد یادآور مدل‌های کلاسیک دوران آیفون 4 و 5 است که پس از گذشت نیم دهه با طراحی لبه گرد نوسازی شد. در دست گرفتن آن چندان راحت نیست، اما از آنجا که ابعاد بیرونی نسبت به قبل جمع و جورتر است و وزن آن به میزان قابل توجهی کم‌تر است، می‌تواند کم‌تر از دست ما بلغزد.

کیفیت ساخت بی‌عیب و نقص است و بادوام‌ترین ساختار فیزیگی هم اپل و هم صنعت موبایل را تولید کرده است (به شرطی که موبایل‌های زرهی زمخت را که در دسته‌بندی خاص خودشان قرار دارند، در نظر نداشته باشیم). سری آیفون 12 دارای رتبه‌بندی IP68 است، اما با غوطه‌ور شدن در عمق شش متری، در حال حاضر می‌تواند نسبت به تلفن‌های همراه اندرویدی که بیشتر آنها فقط یک تا سه متر را تحمل می‌کنند، عمق بیشتری را تحمل کند.

نمایشگر

نمایشگر آیفون 12 را می توان گامی بزرگ برای یک گوشی هوشمند در این بازه قیمتی دانست. در حالی که اپل سال گذشته تصمیم گرفته بود که نماشگر های OLED فانتزی و با کنتراست بالا را در اختیار کاربران نسخه های پرو قرار دهد، امسال در تصمیمی جالب توجه نمایشگر های اختصاصی “سوپر رتینا دیسپلی” در نسخه های معمولی آیفون 12 نیز عرضه شد.

بین دیگر نمایشگر ها و صفحه نمایش به کار رفته در آیفون 12 تفاوت های محسوسی دیده می شود، ممکن است در هنگام وب گردی این تفاوت ها را احساس نکنید اما در هنگام مشاهده تصاویر، ویدئو ها و فیلم های رمزنگاری شده HDR کیفیت بالا به وضوح قابل تشخیص است. در نهایت ارتقاء نمایشگر های OLED را می توان جهشی بزرگ در زمینه کیفیت صفحه نمایش ها دانست.

صفحه نمایش iPhone 12 دارای رزولوشن 2532 در 1170 بوده و در تمامی زوایا واضح واضح است. حاشیه ها نازک تر هستند (اگر چه طراحی مربع شکل گوشی به این معنی است که هنوز هم کمی ضخیم به نظر می رسند) و این باعث می شود که آیفون 12 با حفظ صفحه نمایش 6.1 اینچی، کمی کوتاه و باریک تر از نسخه 2019 خود باشد.

در حالی که در گذشته شاهد انتقاد زیادی در ارتباط با استفاده نکردن اپل از فناوری های به روز صفحه نمایش زیاد بود اما در آیفون 12 شاهد ورود به بعدی جدید در این زمینه هستیم!

شاید نکته که ای توجه کاربران را به خود جلب کند استفاده نکردن آیفون از صفحه نمایش 120 هرتزی می باشد، زیرا بسیاری از آیپد ها و پرچمداران اندرویدی امروزه از این نرخ تازه سازی بهره می برند. با این وجود نمایش تصاویر در نرخ تازه سازی 60 هرتز بسیار واضح بوده و در حالت عادی چنین کمبودی به وضوح احساس نمی شود.

با توجه به تمامی این تفاسیر صفحه نمایش به اندازه کافی از روشنایی مناسبی برخوردار است. اما نکته ای که ممکن است کاربران را ناراحت کند روشنایی برابر نمایشگر آیفون 11 با آیفون 12 است! این موضوع که روشنایی در یک نمایشگر ال سی دی و یک نمایشگر اولد برابر است می تواند کمی شما را به فکر فرو برد! با این وجود در زیر نور مستقیم خورشید هیچ کمبودی در این زمینه احساس نخواهد شد.

دوربین

اپل همانند آیفون 11، در سری 12 خود نیز از دوربین های دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی، دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد و لنز آن، دارای دیافراگم f/1.6 می باشد. لازم به ذکر است دیافراگم به کار رفته در آیفون 12، سریع ترین دیافراگم موجود در بین تمامی آیفون ها می باشد. دوربین دوم نیز از حسگر 12 مگاپیکسلی بهره می برد و درون یک لنز فوق عریض، به کار گرفته شده است. به وسیله ی این دوربین ها، می توانید قابلیت هایی مانند فلاش چهارگانه دورنگ، HDR، پانوراما و فیلمبرداری با کیفیت 4K را تجربه نمایید. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد که دارای لنز 23 میلیمتری واید و دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد. اپل ادعا می نماید که آیفون 12 در محیط های کم نور، عملکرد بهتری نسبت به آیفون 11، دارد. همچنین قابلیت نوظهور Computational Photography نیز درون آیفون جدید، وجود دارد. این قابلیت باعث می شود تا جزئیات دقیق تر و بهبود یافته تری در عکس ها وجود داشته باشد.

باتری و شارژدهی گوشی آیفون 12

اپل از آیفون ۵ به بعد پورت اختصاصی Lighting به آیفون‌های خود اختصاص داده است. جدیدترین نسل iPad Pro نیز از اتصال USB-C استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های جدید، اپل، سامسونگ، اوپو و سایر تولیدکنندگان به زودی شارژرهایی را تولید خواهند کرد که با استفاده از تکنولوژی جدید گالیم نیترید (gallium nitride) اندازه آداپتورها با حفظ همان میزان وات، کاهش داده می‌شود. این بدان معنا است که آیفون ۱۲ به جای آداپتورهای ۱۶ اینچی MacBook Pro، ۶۵ وات نیرو را در یک شارژر جمع و جور ارائه خواهد داد.

جمع بندی

امسال، آیفون در یک بستهٔ جمع و جورتر از آنچه که مدت‌ها شاهد بوده‌ایم به دستمان می‌رسد. طراحی یکپارچه جذابی دارد و صفحه نمایش واضح‌تر متقاعد کننده‌تر است. ما توقع عملکرد بیشتری را داشتیم. ممکن است بهتر باشد که کمی صبر کنید و ببینید که شاید آیفون 12 مینی بیشتر برای شما مناسب باشد. برای خرید اقساطی محصولات اپل کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی