دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

ردمی نوت 9 پرو

 

سال 2020 نسل نهم از گوشی‌های سری ردمی نوت شیائومی معرفی و روانه بازار شد که یکی از آنها نسخه Pro بود. امروز با بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی در خدمت شما عزیزان هستیم. پس با ما همراه باشید.

Redmi، برند زیرمجموعه شرکت چینی شیائومی به حساب می‌آید که با پیروی از سیاست‌های شرکت مادر، دو مشخصه را در محصولات خود به خوبی رعایت می‌کند؛ مشخصات جذاب و قیمت رقابتی. در حال حاضر، گوشی‌های ردمی شیائومی یکی از خوش قیمت‌ترین محصولات بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند که با استقبال خوبی از سمت کاربران ایرانی نیز همراه شده است.

ردمی نوت 9 پرو قدرتمندترین عضو خانواده ردمی 9 به حساب می‌آید که بر روی کاغذ مشخصات بسیار جذابی دارد. نمایشگر بزرگ و تمام صفحه، پردازنده 8 نانومتری، دوربین 64 مگاپیکسلی، سیستم عامل اندروید 10 و باتری 5020 میلی آمپرساعتی از مشخصاتی به حساب می‌آیند که شاید همه آنها را در یک گوشی بالارده و پرچمدار هم نبینیم. نوت 9 یک گوشی میان‌رده‌ی خوش قیمت و کاملاً ایده‌ال به نظر می‌آید. اما برای اینکه ببینیم این گوشی تا چه اندازه گوشی ارزشمندی برای خرید به حساب می‌آید، تصمیم گرفتیم به بررسی ردمی نوت 9 پرو شیائومی بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

طراحی و نمایشگر

سال گذشته شیائومی در زمینه به‌کارگیری الگوی طراحی کاملا جدید Aura Balance پیشتاز بود. این سبک طراحی نخستین بار با اسمارت‌فون ردمی نوت 7 پرو معرفی شد و اکنون ردمی نوت 9 پرو نیز بر مبنای همین سبک تولید شده است.

پنل پشتی ردمی نوت 9 پرو احتمالا بارزترین و متفاوت‌ترین مولفه طراحی این هندست به‌شمار می‌رود. در این قسمت از الگوی رنگ‌آمیزی سایه‌دار هیچ خبری نیست؛ در عوض شاهد به‌کارگیری یک روکش شیشه‌ای براق از جنس گوریلا گلس 5 هستیم. پنل آینه‌ای پشتی گوشی در عین زیبایی استعداد فراوانی برای جذب لکه‌های چربی و اثرانگشت دارد. در صورت عدم تمایل نسبت به نظافت پیوسته گوشی، استفاده از کیس ارائه شده در بسته‌بندی آن کاملا ضروری است.

این‌بار نیز همانند ردمی نوت 8 پرو، ماژول دوربین در مرکز پنل پشتی گوشی قرار گرفته است؛ با این‌حال در عوض به‌کارگیری چیدمان عمودی، هر 4 حسگر دوربین همراه با فلاش درون یک ماژول مستطیلی‌شکل کشیده قرار گرفته‌اند. ماژول دوربین ظاهر زیبایی به دستگاه بخشیده است؛ اما برجستگی دوربین هنگام قرار دادن گوشی در جیب شلوار کمی مشکل‌ساز خواهد بود.

انتقال اسکنر اثرانگشت به بخش جانبی گوشی و یکپارچگی آن با دکمه پاور یک تغییر اساسی به‌شمار می‌رود. عملکرد این حسگر هنگام بازگشایی قفل گوشی بسیار سریع است. دکمه پاور در موقعیت مناسبی قرار دارد و دسترسی به آن حتی با استفاده از یک دست نیز بسیار آسان است؛ به‌ گونه‌ای که تنظیم بلندی صدا بدون استفاده از هر 2 دست یا جابه‌جا کردن گوشی عملا غیرممکن خواهد بود.

درگاه USB-C و جک صوتی هدفون در قسمت تحتانی گوشی قرار دارند؛ در حالی‌که درگاه سیم‌کارت با قابلیت دریافت 2 سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه میکرو اس‌دی در سمت چپ لبه فوقانی دستگاه تعبیه شده است. همچنین درگاه مادون‌قرمز نیز در بخش فوقانی گوشی قرار دارد.

بخش جلویی ردمی نوت 9 پرو با یک نمایشگر 6.67 اینچی با نسبت ابعاد 20:9 و حفره‌ای جهت استقرار دوربین سلفی پوشانده شده است. این پنل با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خود رنگ‌ها را به شکلی چشم‌نواز نمایش می‌دهد. با این‌حال نرخ نوسازی پنل مذکور با نمایشگر هندست‌هایی نظیر پوکو X2 و ریلمی 6 پرو قابل رقابت نیست. ردمی نوت 9 پرو فاقد نمایشگری با نرخ نوسازی بالا است. اگرچه مزایای استفاده از نمایشگر 90 یا 120 هرتزی در یک اسمارت‌فون میان‌رده تا حدودی بحث‌برانگیز است؛ اما فقدان چنین مشخصه‌ای در ردمی نوت 9 پرو موجب می‌شود تا این محصول در رتبه‌ای پایین‌تر از برخی رقبای خود قرار گیرد.

وزن 209 گرمی گوشی، کار کردن طولانی‌مدت با آن‌را تا حدودی دشوار می‌کند. ردمی نوت 9 پرو یک گوشی ضدآب نیست؛ اما استفاده از روکش محافظ P2i موجب افزایش مقاومت نسبی آن در برابر مایعات شده است.

دوربین

ردمی نوت ۹ پرو به چهار دوربین مجهز شده است: دوربین اصلی واید ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی.

این ترکیب لنزها و حسکرها را این روزها روی هر میان‌رده‌ای شاهد هستیم و تازگی ندارد اما باید ببینیم کیفیت تصاویر این لنزها چگونه است.

در روز و زیر نور خورشید، کیفیت عکس‌هایی که از مناظر، درختان و گل‌ها بگیرید؛ خوب و رضایت‌بخش است. جزئیات تصاویر با دوربین اصلی و در حالت کراب بهتر بوده ولی وضوحی تصاویر نزدیک با دوربین ماکرو بهتر است.

عملکرد دوربین در نور کم و شب نیز قابل قبول است. وقتی حالت Night یا عکاسی در شب را انتخاب کنید؛ کیفیت نوردهی و روشن شدن سایه‌ها و به طور کلی کیفیت عکس بهبودهایی دیده می‌شود.

دوربین اولتراواید در نور کم کیفیت خوبی ندارد و چون از حالت Night هم پشتیبانی نمی‌کند؛ زیاد به کارتان نمی‌آید.

دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز f/2.5 است. می‌توانید فیلم‌هایی ۴K در نرخ ۳۰ فریم در ثانیه بگیرید و ولی در رزولوشن ۱۰۸۰p تا ۱۲۰ فریم در ثانیه قدرت مانور فیلم‌برداری دارید.

باتری و شارژدهی گوشی ردمی نوت 9 پرو

نوت 9 پرو به یک باتری 5020 میلی آمپرساعتی مجهز شده است و همین رقم بزرگ می‌توانست خیال ما را تا حد زیادی راحت کند. با این حال، تکیه به اعداد و ارقام روی کاغذ برای بررسی گوشی، راه صحیحی نیست، بنابراین تصمیم گرفتیم تا با استفاده از گوشی میزان عملکرد باتری آن مورد سنجش قرار دهیم.

باتری بزرگ ردمی نوت 9 حتی در استفاده شدید و طولانی مدت از دستگاه هم شما را ناامید نخواهد کرد. با یک استفاده معمول از گوشی و در حالت فعال بودن تم تاریک، این دستگاه بیش از یک روز و نیم شارژدهی داشت و حتی در مواردی تا دو روز هم نیاز به شارژ پیدا نکرد. این یعنی با مصرف سنگین‌تر از گوشی باز هم می‌توان از یک روز شارژدهی کامل مطمئن بود. البته باز هم همه چیز به الگوی مصرف شما بستگی دارد.

در تست بنچمارک باتری PCMark، ردمی نوت 9 پرو شیائومی رکوردشکنی کرد و توانست بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌هایی که تا امروز مورد بررسی قرار دادیم،کسب کند. امتیاز این دستگاه 18 ساعت و 38 دقیقه بود و این امتیاز فوق العاده به خوبی عملکرد خوب باتری این گوشی را به تصویر می‌کشد.

یکی دیگر از نقاط مثبت کار در رابطه با باتری این گوشی پشتیبانی از شارژر 30 وات است که خوشبختانه شیائومی این شارژر را درون جعبه نیز قرار داده است. 30 دقیقه زمانیست که باتری دستگاه از 0 تا 60 درصد شارژر خواهد شد. برای شارژ کامل دستگاه هم به چیزی کمتر از یک ساعت زمان نیاز خواهد بود.

در بخش تنظیمات، باتری به طور پیش‌فرض در حالت بهینه قرار دارد و تنها یک حالت برای مصرف کمتر (Battery Saver) وجود دارد که با فعال کردن آن، زمان شارژدهی دستگاه بالاتر خواهد رفت. در این بخش امکان مشاهده میزان مصرف باتری توسط برنامه‌های مختلف، ایجاد محدودیت برای هر برنامه به صورت مجزا و زمانبندی برای خاموش یا روشن کردن دستگاه وجود دارد.

کلام آخر

مثل همیشه، انتخاب این دستگاه تا حد زیادی به اولویت های کاربر و سلیقه او بستگی دارد. Redmi Note 9 Pro از حیث ارزش دستگاه در برابر قیمت موفق ظاهر شده است. یک دوربین بهتر از حد متوسط، سخت افزار بسیار قوی و طراحی زیبا با قیمت حدود 170 دلار بسیار راضی کننده است.
البته اگر یکی از اولویت های شما بحث بازی و گیمینگ است، باید بگوییم که دستگاه هایی مثل Poco X2 با چیپست اسنپدراگون 730 و نرخ ریفرش 120 هرتزی می تواند تجربه بهتری ارائه دهد. از سوی دیگر، Realme 6 از  نظر عملکردی ضعیف تر است اما تجربه تصویر برداری بهتری را به کاربر هدیه می دهد

به نظر می رسد که رقابت میان رده های اقتصادی سرانجام به نفع شیائومی پیش می رود. البته این نکته هم حائز اهمیت است که هر دستگاهی برای گروه خاصی مناسب است و ردمی نوت 9 پرو هم با قابلیت ها و امکانات خود، به خوبی می تواند در بازار میان رده ها مشتریان زیادی را جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و خیره کننده
  • عملکرد پردازشی قدرتمند
  • عمر باتری عالی

نقاط ضعف

  • عملکرد ناامید کننده دوربین محیط های تاریک
  • نرخ ریفرش معمولی پنل نمایشگر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی