دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 11 پرو مکس

بر خلاف بسیاری دیگر از همکارانم، من تا کنون گوشی آیفون نداشته ام. با صرف نظر از این موضوع، آیفون های جدید اپل بسیار برای من وسوسه کننده هستند. دستگاه های اپل بسیار بی نظیر هستند. حتی برای آن دسته از کاربرانی که دیگر به پلتفرمی جز اندرید هم نگاه نمی اندازند، این دستگاه ها جذابیت خاص خود را دارند؛ چرا که خط مشی آینده رقابت بین دستگاه های اندرویدی و آیفون ها را نشان می دهد. چه دوست داشته باشیم و چه نه، تولید کنندگان دستگاه های اندرویدی اغلب توجه بسیاری به ویژگی های جدید دستگاه های اپل دارند. درست همانند بریدگی صفحه نمایش اپل، که به سرعت در بسیاری از گوشی های جدید اندرویدی اعمال شد. اکنون نیز به همین دلیل بر آن شده ایم تا نگاه نزدیک تری به پرچمدار جدید اپل یعنی گوشی ایفون 11 پرو مکس بیاندازیم. با ما همراه باشید.

نمایشگر گوشی ایفون 11 پرو مکس

به‌جز دوربین، صفحه‌نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس، یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش این گوشی همراه گران‌قیمت است. آنچه می خواهید ۶٫۵ اینچ از صفحه‌نمایش است با یک صفحه OLED که بار دیگر توسط اپل تصفیه شده است. این ویژگی از فناوری True Tone برای مطابقت بهتر با شرایط روشنایی محیط (تغییر در متعادل‌سازی رنگ سفید با توجه به وضعیت روشنایی که در آن قرار دارید) و همچنین برخوردار از صفحه‌نمایش فلوید – اگرچه کاملاً روان نیست مانند آنچه در iPad Pro دیده بودیم، است.

به نظر می‌رسد که صفحه OLED جدید، رنگ زرد بیشتری داشته باشد، وقتی‌که در حال مشاهده صحنه‌های سفید یا نگاه کردن به عکس‌ها هستید؛ این رنگ‌ها زمانی که تصاویر بر روی صفحه کامپیوتر مشاهده می‌شوند، وجود ندارد، بنابراین به نظر می‌رسد که با کالیبراسیون دستگاه مرتبط باشد. این رنگ زمانی قابل‌ توجه است که آیفون ۱۱ پرو مکس در کنار iPhone XS Max از سال ۲۰۱۸ قرار گرفته می‌شود – اما اندک است و تصاویر وقتی به تنهایی مشاهده می‌شوند، بد به نظر نمی‌رسند.

یکی از به‌روزرسانی‌های مهم در اینجا قابلیت پخش محتوای Dolby Vision است؛ ممکن است بیشتر از مرحله HDR10 (نسخه معمولی پخش با دامنه پویا بالا که بیشتر تلفن‌ها برای پر کردن قسمت‌های تاریک و سبک صحنه استفاده می‌کنند و همه چیز را از نظر بصری جذاب‌تر می‌کند) به نظر نرسد اما تفاوت ایجاد می‌کند.

دوربین

 یکی از اصلی ترین تغییراتی که در آیفون 11 پرو مکس نسبت به نسل های قبلی به وجود آمده مربوط به بهره‌مندی آن از دوربین اصلی سه‌گانه می‌شود که با اندازه‌ای بزرگ و ظاهری نه چندان جالب در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) انتخاب شده‌اند و دیافراگم F/1.8، F/2.0 و F2.4 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های فوق‌العاده‌ای ضبط کنید که شاید خیلی از دوربین های DLSR هم قدرت ضبط عکس های مشابه آن را نداشته باشند! در محیط های با نور کم به مقدار ناچیزی افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود اما بخش عظیمی از افت کیفیت با فعالسازی حالت Night Mode برطرف خواهد شد. بنابراین به عقیده ما با دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس هم در محیط های روشن و هم در محیط های تاریک می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید. عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی این گوشی به شکل فوق‌العاده عالی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی و پس زمینه عکس با کیفیت بالایی انجام می‌گیرد.

ضمنا دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین اولترا واید امکان افزایش زاویه دید و فضای عکسبرداری در تصاویر را هم حتی پس از ضبط عکس فراهم می‌سازد که ویژگی جالبی به نظر می‌رسد. در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد و از نوع واید است. لنز دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت هایی مثل HDR، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فرم در ثانیه، gyro-EIS و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار با کیفیت و مناسبی در محیط های با نور خوب ضبط کنید. در محیط های کم نور ممکن است کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت کند اما با این حال عملکرد آن بسیار عالی خواهد بود.

پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی اهمیت می‌دهید شک نداشته باشید که آیفون 11 پرو مکس اپل یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید در محیط های مختلف عکس های بسیار عالی ضبط کنید که اغلب کیفیتی فراتر از کیفیت عملکرد دوربین یک گوشی را ارائه خواهند کرد. دوربین سلفی دستگاه هم می‌تواند ضبط عکس های سلفی را با بهترین کیفیت ممکن برایتان امکانپذیر سازد. پس آیفون 11 Pro Max از نظر دوربین یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند است.

باتری ایفون 11 پرو مکس

اپل به یکی از شکایت هایی که اکثر کاربران درباره اینکه آیفون ایکس اس مکس از آیفون 11 پرو مکس از نظر عمر باتری با دوام تر است پاسخ داده است. به لطف تراشه A13 و صفحه نمایش کارامدتر و همچنین باتری بزرگتر، این آیفون جدید در تست باتری، بیشتر از یک ساعت نسبت به آیفون های دیگر دوام آورد و طول عمر بیشتری داشته است. این تست باتری شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G LTE با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت انجام شده است.

در حالیکه آیفون ایکس اس مکس با ماندگاری 10 ساعت و 38 دقیقه در تست باتری دوام آورد، آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه بالاترین استقامت باتری را به ثبت رسانده است.

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با متوسط 10 ساعت 9 دقیقه بود و بعد از آن وان پلاس 7 پرو با تقریباً 2 ساعت کمتر از آیفون 11 پرو مکس با 9 ساعت و 31 دقیقه در رتبه بعدی قرار گرفت.

قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.

وقتی شارژ را بررسی می کنیم، خبر خوب این است که اپل در نهایت شارژرهای سریع را در جعبه های بسته بندی آیفون های خود قرار می دهد. خبر بد هم این است که شارژرهای 18 واتی به سرعت شارژهای گوشی های اندروید برتر نیستند. با این شارژر، باتری آیفون 11 پرو مکس تنها در 30 دقیقه به 48 درصد می رسد (این عدد برای آیفون 11 پرو که باتری کوچکتری دارد به 55% در 30 دقیقه می رسد).

این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

جمع بندی

بدون شک آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفونی است که تا امروز عرضه شده و اگر کاربری باشید که با قیمت زیاد و البته اکوسیستم تقریبا بسته و محدود اپل مشکلی نداشته باشید این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب شما در بازار به حساب بیاید.

در این آیفون با وجود اینکه طراحی تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و وزن زیاد یکی از معضلات آن است اما هنوز هم می‌توانید حس کاملا لوکسی را تجربه کنید و اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که علاوه بر لوکسی امکانات جذابی برای دوربین در کنار کیفیت خوب تصاویر ثبت شده داشته باشد این آیفون می‌تواند به انتخاب خوبی برای شما تبدیل شود. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی