دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی موبایل ایفون 11

شرکت اپل در ماه سپتامبر (September) سال 2019 از سه آیفون جدید خود رونمایی کرد و گوشی ایفون 11 مقرون به صرفه ترین نسخه از آیفون های این شرکت بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم.

نمایشگر گوشی ایفون 11

نمایشگر آیفون ۱۱ دقیقاً همان نمایشگری است که اپل در گوشی آیفون XR استفاده کرده بود؛ یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۷۹۲ × ۸۲۸ با تمام نقاط قوت و ضعفش. این نمایشگر دقت رنگ بالایی دارد و مینیمم و ماکسیمم روشنایی آن خوب ارزیابی میشود. ناگفته نماند که این نمایشگر از حجم رنگی P3 و تکنولوژی TrueTone نیز پشتیبانی میکند. اما فارغ از بحث رزولوشن پایین، این نمایشگر یک نمونه ی ایده آل نیست.

این نمایشگر به هیچ وجه نمی‌تواند رنگ های جذاب و کنتراست فوق العاده ی پنل های OLED را تولید کند. همچنین مشکل همیشگی پنل های LCD یعنی مشکل motion blur در این نمایشگر نیز حضور دارد. به شخصه فکر میکنم که نمایشگر این گوشی، ضعیف ترین بخش آن به شمار میرود. این نمایشگر خیلی معمولی است و بهتر بود که اپل از یک نمایشگر OLED در این گوشی استفاده کند.

دوربین

همانطور که شما هم متوجه شده اید، یکی از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آیفون 11 ، مربوط به دوربین می باشد. اپل در کنار دوربین اصلی، یک دوربین ثانویه با زاویه دید فوق عریض را برای این گوشی در نظر گرفته است که این روز ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

البته تغییر ایجاد شده در دوربین، تنها مربوط به اضافه شدن ماژول دیگر نمی باشد و دوربین اصلی نیز با بهبود های بزرگی همراه شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی از سنسور جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می کند که حساسیت آن در برابر جذب نور افزایش یافته است. همچنین لازم است بدانید که این دوربین در پشت لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است که به سیستم لرزشگیر اوپتیکال نیز مجهز می باشد و از قابلیت های دیگر آن می توان به سیستم فوکوس خودکار پیشرفته Dual-Pixel و پشتیبانی از Night Mode جدید اپل اشاره کرد.

عضو جدید دوربین در آیفون 11 هم مشابه دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند که البته اندازه پیکسل های آن، 1.0 میکرون می باشد. این دوربین در پس لنز 13 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است که زاویه دید 120 درجه ای را در اختیار می گذارد و مشابه نمونه بکار رفته در پرچمداران سامسونگ، شاهد بکارگیری از فوکوس خودکار و لرزشگیر اوپتیکال برای آن نیستیم.

رابط کاربری دوربین جزو موارد دیگری است که در قسمت دوربین با تغییراتی رو به رو شده است. این رابط کاربری از نظر شکل و شمایل و نحوه استفاده، تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته است و از اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن می توان به امکان نگه داشتن کلید شاتر برای فیلمبرداری اشاره کرد. قابلیت جدید دیگر، نوار زوم می باشد که امکان بزرگنمایی با انیمیشن نرم و روان را در اختیار می گذارد و یک قابلیت دیگر که Deep Fusion نام دارد، امکان عکاسی با جزئیات بسیار زیاد را در اختیار خواهد گذاشت. البته باید در نظر داشته باشید که این قابلیت در حال حاضر به صورت رسمی عرضه نشده و احتمالا در ios 13.2 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

باتری گوشی ایفون 11

در این محصول اپل یک باتری 3110 میلی‌آمپری به کار رفته که در مقایسه با ظرفیت 2940 میلی‌آمپر بر ساعت آیفون ایکس آر شاهد افزایش ناچیزی هستیم. ضمن اینکه می‌توانیم ادعا کنیم که توان منبع نیروی این گوشی با باتری آیفون 11 پرو تقریباً برابری می‌کند. این دستگاه از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی خواهد کرد و کاربران می‌توانند آن را به وسیله شارژرهای Qi شارژ کنند. به علاوه، به خاطر بهره‌مندی از فناوری USB Power Delivery می‌توانیم شارژر سریع 18 واتی را به آن وصل و باتری‌اش را شارژ نماییم هرچند همراه با گوشی یک شارژر 5 واتی به فروش می‌رسد.

متأسفانه به خاطر اینکه اپل شارژر سریع 18 واتی را همراه با این محصولش به فروش نمی‌رساند، باید حداقل 4 ساعت صبر کنید تا منبع نیروی آیفون 11 پر شود. ضمناً، در عرض 30 دقیقه تنها 18 درصد باتری شارژ می‌گردد اما چنان‌چه شارژر سریع 18 واتی ساخت اپل یا دیگر شرکت‌ها را خریداری کردید، می‌توانید در مدت نیم ساعت، باتری آیفون 11 را به میزان 55 درصد پر کنید.

با توجه به آزمایش‌های تخصصی انجام شده، باتری آیفون 11 عملکرد خوبی از خود به جا می‌گذارد. در صورتی که با این گوشی صحبت یا وبگردی کردید و یا فیلم دیدید، منبع نیروی آن به ترتیب به میزان 18، 15 ساعت و نیم و 18 ساعت و نیم دوام خواهد آورد. ضمن اینکه چنان‌چه این دستگاه را در حالت استندبای قرار دادید، به مدت 94 ساعت روشن خواهد ماند تا نسبت به دوام 76 ساعتی آیفون ایکس آر و 86 ساعتی آیفون 11 پرو عملکرد بهتری از خود به ثبت برساند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) پرداختیم. این آیفون در واقع مقرون به صرفه‌ترین نسخه آیفون های جدید اپل است. آیفون 11 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد اما از نظر ظاهر کاملا یکسان با iPhone XR سال گذشته به نظر می‌رسد و فقط به جای یک لنز دوربین اصلی از دو لنز دوربین بهره‌ می‌برد. اگرچه این گوشی به عنوان آیفون مقرون به صرفه اپل روانه بازار شده است، اما با این وجود قیمت خیلی پایینی ندارد. قدرت پردازشی عالی، دوربین بسیار خوب و صفحه نمایش مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 هستند. سایر نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی به شرحی هستند که در بخش زیر عنوان کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

نقاط قوت:

 

  • طراحی با کیفیت و پشتیبانی از استاندارد IP68
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • قابلیت تشخیص چهره بسیار دقیق
  • بستر نرم افزاری روان و انحصاری و دریافت بی‌وقفه آپدیت های iOS
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری
     

نقاط ضعف:

 

  • ظاهر مشابه با آیفون XR
  • قیمت نه چندان ارزان
  • عدم ارائه شارژر 18 واتی به همراه گوشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی