دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 11 پرو مکس

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به صورت رسمی از سه آیفون جدید با نام های آیفون 11، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) رونمایی کرد. حالا نوبت به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max اپل می‌رسد که زیر ذره‌بین قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف خود را نمایان سازد. با توجه به قیمت آیفون 11 پرو مکس انتظار داریم که گوشی پتانسیل بسیار بالا و خوبی هم داشته باشد

برای درک این مسئله ما چیزی در حدود هفت روز از آیفون 11 Pro Max اپل استفاده کردیم و به طور دقیق بخش های مختلف آن را در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم و حالا در یک مطلب اختصاصی می‌خواهیم تجربه استفاده کوتاه مدت خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین توصیه داریم نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max را از دست ندهید. اگر قصد خرید این اسمارتفون را دارید، بررسی ارائه شده میتواند به تصمیم گیری قطعی شما کمک به سزایی کند. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 11 پرو مکس را نیز تجربه کنید؛ با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون ۱۱ پرو مکس از روبرو از لحاظر ظاهری بسیار مشابه آیفون ۱۰ اس مکس است. ابعاد و نوع بریدگی صفحه درست همانند قبل باقی مانده است و دوربین Face ID همچنان در وس بریدگی تعبیه شده است. وجه تمایز طراحی آیونف ۱۱ با آیفون ۱۰ در مقایسه پشت این دو گوشی مشهود است. دوربین سه گانه این گوشی موبایل به سرعت توجه شما را به خود جلب می کند. این دوربین ها بزرگ، برجسته و اگر صادق باشیم، کمی زشت هستند. درست همانند بریدگی صفحه نمایش، دوربین سه گانه تعبیه شده در پشت این گوشی نیز، جزو محدود مواردی هستند که شاید مشتریان کمتری آن ها را بپسندند. البته، این دوریبن ها از نزدیک بهتر به نظر می رسند و اگر این گوشی را خریداری کنید نیز به سرعت به آن عادت می کنید.

جنس بدنه پشت این گوشی نیز شیشه مات است که نه تنها ظاهر زیبایی دارد، بلکه در دست گرفتن آن حس فوقالعاده ای نیز دارد. در مقایسه با دیگر گوشی هایی که جنس بدنه پشت آن ها از شیشه است، لکه اثر انگشت بر روی این گوشی باقی نمی ماند. بدنه این گوشی کمی لیز است ولی اگر شما هزار دلار صرف خرید این گوشی کرده اید، عجیب است که یک کاور برای آن خریداری نکنید. اما دوست ندارید از کاور استفاده کنید، اپل می گوید که بدنه این گوشی قوی ترین شیشه به کار رفته در گوشی های هوشمند است. بدنه این گوشی نوعی اختصاصی از شیشه گوریلا گلس است که اطلاع زیادی نیز در مورد این نوع سفارشی در دسترس نیست. آیفون ۱۱ پرو مکس دارای گواهی IP68 نیز است که به معنی ضد آب و غبار بودن این گوشی است.

آیفون۱۱ پرو مکس شاید بزرگ تر و نازک تر از نسخه پیشین خود باشد اما این گوشی دوام بیشتری نسبت به پیشینیان خود دارد.

اپل برای بیشتر کردن ظرفیت باتری این گوشی مجبور شده تا این گوشی را به سنگین ترین آیفون تاریخ تبدیل کند. این گوشی وزنی حدودا ۱۸ گرم بیشتر از آیفون ۱۰ مکس دارد که شما تفاوت آن را نیز حس خواهد کرد. اما این گوشی نازک تر هم هست. وزن زیاد این گوشی ممکن است به مزاج بعضی ها خوش نیاید. اما، برای برخی دیگر نیز، ممکن است نشان از دوام بیشتر این گوشی نیز داشته باشد. من به شخصه چندان به دنبال گوشی های نازک تیر نیستم. خصوصا زمانی که پای افزایش ظرفیت باتری گوشی در میان باشد.

مابقی بدنه این گوشی نیز برای مخاطبین آشنا به نظر می رسد. جنس بدنه دور گوشی نیز درست همانند آیفون ۱۰ از نوع فلز است و دو دکمه کنترل صدا و دکمه بی صدا کردن گوشی در سمت چپ آن تعبیه شده است. دکمه پاور این گوشی نیز در سمت راست تعبیه شده. تنها تفاوت آیفون ۱۱ و ۱۰ در محل قرارگیری دکمه ها است که در آیفون ۱۱ دکمه ها کمی پایینتر واقع شده اند.

اپل گوشی آیفون ۱۱ را در چهار رنگ نقره ای، سبز نیمه شبی، خاکستری فضایی و طلایی به بازار عرضه کرده است. این رنگ ها خوب به نظر می رسند اما به نظر من کمی خسته کننده هستند. به نظرم اگر اپل رنگ های قرمز و زرد را هم به کاربران پیشنهاد می داد خوب بود. اما باز هم این مورد به سلیقه کاربران بر می گردد.

نمایشگر

به‌جز دوربین، صفحه‌نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس، یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش این گوشی همراه گران‌قیمت است. آنچه می خواهید ۶٫۵ اینچ از صفحه‌نمایش است با یک صفحه OLED که بار دیگر توسط اپل تصفیه شده است. این ویژگی از فناوری True Tone برای مطابقت بهتر با شرایط روشنایی محیط (تغییر در متعادل‌سازی رنگ سفید با توجه به وضعیت روشنایی که در آن قرار دارید) و همچنین برخوردار از صفحه‌نمایش فلوید – اگرچه کاملاً روان نیست مانند آنچه در iPad Pro دیده بودیم، است.

به نظر می‌رسد که صفحه OLED جدید، رنگ زرد بیشتری داشته باشد، وقتی‌که در حال مشاهده صحنه‌های سفید یا نگاه کردن به عکس‌ها هستید؛ این رنگ‌ها زمانی که تصاویر بر روی صفحه کامپیوتر مشاهده می‌شوند، وجود ندارد، بنابراین به نظر می‌رسد که با کالیبراسیون دستگاه مرتبط باشد. این رنگ زمانی قابل‌ توجه است که آیفون ۱۱ پرو مکس در کنار iPhone XS Max از سال ۲۰۱۸ قرار گرفته می‌شود – اما اندک است و تصاویر وقتی به تنهایی مشاهده می‌شوند، بد به نظر نمی‌رسند.

یکی از به‌روزرسانی‌های مهم در اینجا قابلیت پخش محتوای Dolby Vision است؛ ممکن است بیشتر از مرحله HDR10 (نسخه معمولی پخش با دامنه پویا بالا که بیشتر تلفن‌ها برای پر کردن قسمت‌های تاریک و سبک صحنه استفاده می‌کنند و همه چیز را از نظر بصری جذاب‌تر می‌کند) به نظر نرسد اما تفاوت ایجاد می‌کند.

دوربین

هرچند طی این چند سال اخیر اپل توانسته گوشی دوربین های اندرویدی را کنار بزند، اپل در آیفون 11 پرو مکس خود پای خود را فراتر گذاشته و هر سه دوربین خود را با بهترین کیفیت و ویژگی ها روی این آیفون قرار داده است. این گوشی جدید، سه دوربین پشت 12 مگاپیکسلی ستاره دار شامل دوربین عریض، دوربین تله فوتو با زوم 2 برابری و دیافراگم بازتر که این امکان را فراهم می کند تا نور بیشتری وارد شودو یک دوربین فوق عریض با زاویه میدان دید 120 درجه ای دارد.در حالکیه که شما با دوربین عریض معمولی فیلم برداری می کنید، رابط دوربین آیفون 11 پرو مکس با پیش نمایش فضای زنده بیرون لنز (سوژه) به طور خودکار مناسب ترین لنزی را که می توان بهترین فیلمبرداری را داشت انتخاب و با آن لنز شروع به فیلم برداری می کند حتی اگر روی حالت فوق عریض بوده باشید. انتخاب حالت ها همراه با تاچ عالی و تغییر بین آنها براحتی انجام می شود. می توانید حالت ها را تغییر داه و عکس های جالب و مورد نظر خود را بگیرید.در اینجا یکی از عکس های گرفته شده از برایانت پارک با دوربین فوق عریض iPhone 11 Pro Max پرو در مقابل گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته شده است. همانطور که می بینید دوربین اپل تصویر گرمتر و شت رنگ طبیعی تری را به تصویر کشیده است. همانطور، در تصویر نوت 10 پلاس جزئیات شارپ تری خواهید دید.یکی دیگر از ویژگی های جدید و عالی دوربین آیفون 11 پرو مکس، حالت شب است که وقتی آیفون تشخیص می دهد که میزان نور فضا زیر 10 لوکس است، دوربین به طور خودکار روی حالت شب تنظیم می شود. در مقایسه با نوت 10 پلاس، اپل به طور قابل توجهی تلاش بیشتری نسبت سامسونگ داشته است. تصویر نوت 10 پلاس کاملا دانه دانه ای است در حالیکه در آیفون 11 پرو مکس چوب و دکوراسیون واقعی تر به نظر می رسند.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس پرظرفیت‌ترین باتری‌ای را دارد که تا امروز در یک آیفون دیده‌ایم. اپل از باتری‌ای با ظرفیت 3969 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی استفاده کرده که نسبت به نسل قبلی یعنی آیفون 10 اس مکس 25 درصد بزرگ‌تر است. این گوشی داخل جعبه خودش با شارژری 18 واتی عرضه می‌شود و نیازی نیست که هزینه اضافی برای خرید آداپتور شارژ پرداخت کنید.

اگر با این شارژر و با کابل مخصوصی که داخل جعبه قرار دارد گوشی خودتان را شارژ کنید در مدت‌زمان33 دقیقه به ظرفیت 50 درصد و در مدت 113 به ظرفیت 100 درصد می‌رسید.مدت‌زمان ماندگاری باتری آیفون 11 پرو مکس طبق انتظاری که داریم بسیار خوب است اگر کاربری باشید که استفاده خیلی سنگینی از گوشی داشته باشد می‌توانید به راحتی یک روز کامل را از گوشی استفاده کنید و در نهایت در انتهای روز هم مقداری شارژ برای شما باقی مانده باشد اما اگر کاربری باشید که استفاده سبکی از آیفون خودتان دارید حدود 1 روز و نیم به شارژ نیاز پیدا نمی‌کنید.

کلام آخر

بدون شک آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفونی است که تا امروز عرضه شده و اگر کاربری باشید که با قیمت زیاد و البته اکوسیستم تقریبا بسته و محدود اپل مشکلی نداشته باشید این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب شما در بازار به حساب بیاید.

در این آیفون با وجود اینکه طراحی تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و وزن زیاد یکی از معضلات آن است اما هنوز هم می‌توانید حس کاملا لوکسی را تجربه کنید و اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که علاوه بر لوکسی امکانات جذابی برای دوربین در کنار کیفیت خوب تصاویر ثبت شده داشته باشد این آیفون می‌تواند به انتخاب خوبی برای شما تبدیل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی