دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون 11 پرو مکس

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به صورت رسمی از سه آیفون جدید با نام های آیفون 11، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و ایفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) رونمایی کرد. حالا نوبت به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max اپل می‌رسد که زیر ذره‌بین قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف خود را نمایان سازد. با توجه به قیمت آیفون 11 پرو مکس انتظار داریم که گوشی پتانسیل بسیار بالا و خوبی هم داشته باشد.

برای درک این مسئله ما چیزی در حدود هفت روز از آیفون 11 Pro Max اپل استفاده کردیم و به طور دقیق بخش های مختلف آن را در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم و حالا در یک مطلب اختصاصی می‌خواهیم تجربه استفاده کوتاه مدت خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین توصیه داریم نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max را از دست ندهید. اگر قصد خرید این اسمارتفون را دارید، بررسی ارائه شده میتواند به تصمیم گیری قطعی شما کمک به سزایی کند. با ما همراه باشید.

صفحه نمایش و صدای گوشی Iphone 11 Pro Max

اگر بین آیفون 11 پرو مکس و آیفون 11 مردد بودید، باید گفت که هر دو از میزان روشنایی بالایی برخوردار هستند. تفاوت این آیفون ها از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش نسبت به سایرگوشی های هوشمند، فاحش و قابل توجه است. در واقع، آیفون 11 پرو مکس با صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR وقتی که در کنار گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته و مقایسه می شود، بسیار بسیار روشن تر است.

هنگام تماشای تریلر جنگ ستارگان قسمت 9 با هر دو آیفون 11 پرو مکس و آیفون ایکس مکس سال گذشته، تغییر رنگ موهای ملکه لیا وقتی ری را بغل کرد بیشتر دیده می شود. این احتمالا به لطف محدوده دینامیک ارائه شده با پنل ارتقاء یافته آیفون 11 پرو مکس است.

نتایج آزمایشگاهی در تست میزان روشنایی حاکی از این است که نمایشگر آیفون 11 پرو مکس دارای روشنایی با متوسط 761 نیت است که در آیفون 11 این میزان روشنایی 652 نیت و درگلکسی نوت 10 پلاس 686 نیت است.

پنل iPhone 11 Pro Max، جزء نمایشگر های رنگارنگ نیست، برای این پنل، رنگ sRGB حدود 118.6 درصد در مقایسه با 124.6 درصد برای نمایشگر نوت 10 پلاس در حالت Natural ثبت شده است. وان پلاس 7 پرو رکورد 180 درصدی را رقم زده است. با توجه به دقت رنگ، برای نمایشگر آیفون 11 پرو مکس متوسط Delta-E حدود 0.28 ثبت شده است (این عدد هر چه به صفر نزدیک تر باشد، بهتر است). این میزان دقت رنگ، عالی (ستاره دار) است، اما کاملا به خوبی گلکسی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) نیست.

کیفیت صدا در آیفون 11 پرو مکس به خوبی میزان روشنایی بالای نمایشگر این گوشی است و اکنون به لطف پشتیبانی از صدای فضایی و دالبی Dolby Atoms بسیار قانع کننده است. هنگام شنیدن تیزر تبلیغاتی Yesterday، آهنگ معروف و روی جلد جک، با iPhone 11 Pro Maxدر مقایسه با آیفون ایکس مکس، ابعاد بیشتر و واضح تری از این آهنگ به گوش می رسید. صدای تارهای گیتار و تحریر خواننده به وضوح شنیده می شد در حالیکه در گوشی سال قبل (آیفون ایکس مکس) این صدا هموارتر و صاف شنیده می شد.

دوربین

همانطور که می دانید، دوربین یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که آیفون 11 پرو مکس در آن بیشترین تغییرات را به خود دیده است. در واقع شرکت اپل برای اولین بار در آیفون 11 پرو و نسخه مکس، از دوربین سه گانه استفاده کرده که از ترکیب سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو شکل گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی از حسگر جدید 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.4 میکرونی استفاده می کند که در پس لنز 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین دارای لرزشگیر اوپتیکال بوده و از فناوری Dual-Pixel نیز پشتیبانی می کند.

دوربین دوم مشابه نسل قبلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های کوچکتر 1.0 میکرونی استفاده می کند که روی آن لنز 52 میلی متری با دیافراگم روشن تر f/2.0 قرار گرفته و از این رو، این دوربین زوم اوپتیکال 2 برابری را نسبت به دوربین اصلی در اختیار می گذارد. بد نیست بدانید که این دوربین همانند دوربین اصلی به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می باشد؛ اما خبری از فناوری Dual-Pixel برای فوکوس آن در کار نمی باشد.

سخت افزار

اپل از آخرین چیپ ست خودش با نام A13 Bionic برای این گوشی بهره برده است. این چیپ ست 7 نانومتری است و از 8.5 میلیارد ترانزیستور ساخته شده. پردازنده‌ای که روی این چیپ قرار گرفته 6 هسته‌ای است که 2 هسته آن فرکانس 2.65 گیگاهرتزی و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی هم همان است که با چیپ ست نسل قبلی معرفی شد و 4 هسته‌ای است اما به ادعای اپل 20 درصد سریع‌تر شده و 40 درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

موتور عصبی‌ای که برای آیفون 11 پرو مکس به کار گرفته شده نسل سوم است و هشت هسته دارد که 20 درصد سریع‌تر شده و 15 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. این موتور عصبی مسئول کارهایی مانند ویژگی پردازش تصاویر در دیپ فیوژن و یا نایت مود است.

اگر با Deep Fusion آشنا نیستید باید بگوییم که این ویژگی نسخه‌ای از HDR+ اپل به حساب می‌آید. قبل از اینکه کلید شاتر را فشار دهید 4 عکس گرفته می‌شود و زمانی که کلید شاتر را لمس می‌کنید 4 عکس دیگر و بعد از آن هم 1 عکس با نوردهی زیاد گرفته می‌شود. در نهایت عکس نهایی با ادغام دیتاهای این تصاویر تهیه می‌شود که نتیجه کار عکس‌هایی روشن‌تر و شفاف‌تر است.

کنار پردازنده‌ای که روی این گوشی به کار گرفته شده می‌توانید حافظه رم را در نسخه 4 گیگابایتی مشاهده کنید. موضوع مهم در مورد گوشی‌های آیفون و سخت‌افزار آن‌ها این است که قدرت عددی بالای سخت‌افزار برای آیفون به آن اندازه مهم نیست که برای گوشی‌های اندروید مهم است؛ به سبب اینکه نرم افزار آیفون دقیقا برای آن بهینه شده و هماهنگی بسیار زیادی بین سخت‌افزار و نرم افزارش وجود دارد، موضوعی که در این یکی دو سال اخیر در گوشی‌های برندهایی مانند سامسونگ و پیکسل به خوبی به آن‌ها پرداخته شده، و همین امر سبب می‌شود سخت‌افزار خیلی قدرتمندی در مقایسه با گوشی‌های اندوریدی نیاز نباشد.

از 4 گیگابایت حافظه رم زمانی که تمام برنامه‌ها بسته باشند حدود 1.20 گیگابایت آزاد است و با باز شدن 15 برنامه میزان حافظه رم آزاد به 450 مگابایت تقلیل پیدا می‌کند.

آیفون 11 پرو مکس در نسخه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود و نسخه‌ای که در اختیار ما قرار دارد نسخه 64 گیگابایتی است. همان ابتدا به 59.6 گیگابایت از این حافظه دسترسی دارید که نسبت به گوشی‌های اندرویدی عدد بسیار خوبی است و فضای کمی در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد.

باتری گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس، به باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که حدود 25 درصد بزرگتر از نسل قبلی بوده و به عنوان بزرگترین باتری بکار رفته در گوشی های آیفون شناخته می شود. همین موضوع در کنار استفاده از نمایشگری با 15 درصد مصرف انرژی بهینه تر و همچنین تراشه بهبود یافته، باعث شده تا اپل شارژدهی این محصول را 5 ساعت بیشتر از نسل قبلی بداند.

گذشته از این موارد، iPhone 11 Pro Max در آزمایش پخش مداوم ویدئو بیش از 19 ساعت دوام می آورد که باعث می شود آن را یکی از بهترین گوشی های بررسی شده توسط سایمان دیجیتال، در زمینه باتری بدانیم. همچنین در استفاده روزمره و تجربه ای که از این گوشی حین بررسی به دست آوردیم، متوجه شدیم که باتری آیفون 11 پرو مکس در استفاده ترکیبی، به راحتی 1 روز را پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود و حتی می توان از آن تا نصف روز بعد نیز استفاده کرد. با این وجود همانطور که بار ها اشاره کرده ایم، شارژدهی یک محصول، برای افراد مختلف، متفاوت بوده و به نوع استفاده آن ها بستگی دارد.

از شارژدهی باتری که بگذریم، نوبت به شارژ باتری می رسد که خوشبختانه اپل بعد از چند سال انتظار، برای پرچمداران 2019 خود سنگ تمام گذاشته است! همانطور که می دانید، آیفون های سال گذشته نیز از شارژ سریع پشتیبانی می کردند؛ اما اپل تجهیزات مربوط به شارژ سریع را در داخل جعبه آن ها قرار نداده بود که باعث می شد یک نکته منفی جدی برای اسمارتفون 1000 دلاری، به شمار بیاید.

امسال اما اپل تصمیم بهتری اتخاذ کرده، و در داخل جعبه آیفون 11 پرو و پرو مکس، شارژر 18 واتی قرار داده است که با استفاده از آن، می توان در عرض نیم ساعت حدود 50 درصد باتری نسخه مکس را شارژ کرد. شارژ کامل دستگاه هم در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد و بد نیست بدانید که این گوشی از شارژ بی سیم با توان 10 وات نیز پشتیبانی می کند، اما متاسفانه خبری از شارژ بی سیم معکوس برای شارژ محصولاتی مثل AirPods 2 وجود ندارد.

نتیجه گیری

آیفون 11 پرو مکس مناسب ترین گوشی است که به ایده ال های اپل و تلفن های هوشمند نزدیکترین است. دوربین ها واقعاً تحولی رو به جلو هستند و این شرکت را حداقل در حال حاضر از سامسونگ و گوگل جلوتر برده است. صفحه نمایش اولد با میزان روشنایی بالا تقریباً صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس را شرمنده کرده است. آیفون 11 پرو مکس همچنین دارای سریعترین پردازنده با تراشه A13 است و از طولانی ترین عمر باتری که از هر آیفون دیده ایم، برخوردار است.

اگرچه ممکن است برخی انتظار داشته باشند که اپل، در سال آینده آیفون با پشتیبانی از نسل 5 (5G) را به بازار عرضه کند، دلایل بسیار کمی برای عبور از iPhone 11 Pro Max وجود دارد. تنها مشکلی که می توان از آن شکایت کرد فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی این گوشی است (حداقل باید دو برابر باشد) و این تلفن کمی سنگین تر از مدل قبلی خود است.

وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی