دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی s20 پلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گوشی گلکسی S20 پلاس عضو دوم خانواده اس 20 امسال سامسونگ است که بالاتر از مدل استاندارد گلکسی S20 و پایین‎تر از هیولایی به اسم اولترا در وسط قرار گرفته است. گلکسی S20 پلاس در جدیدترین پرچم‌دارهای سامسونگ بچه وسط است، ولی اشتباه نکنید چون همچنان با یک گوشی عالی روبرو هستید.

بابت پولی که برای آن پرداخت می‌کنید یک گوشی با نمایشگر عالی، با طراحی همیشگی سامسونگ و تقریبا تمام زرق و برق‌های دیگری می‌خرید که از یک پرچم‌دار امروزی انتظار دارید. بنابراین، اگر دنبال یک گوشی عالی اندرویدی می‌گردید، گلکسی اس 20 پلاس یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید بخرید. تنها عیب‌های این گوشی چیپست با کارآمدی مصرف توان کمتر اگزینوس و یکسری نکات آزاردهنده لانچر سامسونگ است. با این مقدمه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با عضو دیگر خانواده اس 20 سامسونگ آشنا شوید. برای اطلاع از قیمت گوشی s20 پلاس کلیک کنید.

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی s20 پلاس

زمانی که محصول پرچمدار از سوی سامسونگ معرفی می شود، ناخودآگاه یکی از بهترین نمایشگر های بازار نیز به همراه آن متولد می شود و در سری Galaxy S20 نیز شاهد اتفاق مشابهی هستیم. گلکسی اس 20 پلاس از نمایشگر 6.7 اینچی Dynamic Amoled 2X استفاده می کند که اندازه ای نزدیک به نمایشگر 6.9 اینچی نسخه اولترا دارد و در عین حال این اندازه چندان زیاد نمی باشد که ارگونومی دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

عبارت 2X در اسم این نمایشگر، نشان دهنده نرخ بازسازی دو برابر آن می باشد و این اولین باری است که سامسونگ از نمایشگر 120 هرتزی در محصول خود استفاده می کند. (نمایشگر در هر ثانیه، 120 بار تازه سازی یا رفرش می شود). همچنین سامسونگ نرخ بازخورد لمسی را نیز به 240 هرتز افزایش داده است که این دو موضوع در کنار هم، تغییر اساسی در تجربه کاربری ایجاد می کنند؛ به طوری که تمامی انیمیشن ها به صورت روان تری اجرا شده و برخی بازی ها نیز حس و حال روان تری را در اختیار می گذارند. البته باید در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از نرخ بازسازی 120 هرتزی، رزولوشن نمایشگر در 1080P+ قرار خواهد گرفت؛ اما ما به شما اطمینان می دهیم که بخاطر افزایش نامحسوس تراکم پیکسلی، احتمال بسیار کمی دارد که حالت 60 هرتزی و رزولوشن QHD+ را انتخاب کنید.

روشنایی پنل اس 20 پلاس، در حالت دستی حدود 400 نیت می باشد که در حالت خودکار به بیش از 800 نیت افزایش پیدا می کند و این موضوع استفاده بدون دردسر در محیط های پر نور و فضاهای باز را در پی دارد. مشابه چیزی که برای اولین بار در گلکسی اس 10 دیدیم، در نمایشگر این گوشی نیز میزان نور آبی مضر (بدون تغییر در بالانس رنگی نمایشگر) تا 42 درصد کاهش داشته و این موضوع در کنار فیلتر نور آبی و حداقل روشنایی حدود 2 نیت، باعث شده تا استفاده از این گوشی در محیط های کاملا تاریک، بسیار آسان باشد.

به صورت پیشفرض، نمایشگر در حالت Vivid فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد که در آن شاهد رنگ های شاداب و کمی اشباع شده هستیم که البته دقت آن ها چندان هم بد نیست. اما رنگ سفید در این حالت، کمی متایل به آبی نشان داده می شود که با رفتن به تنظیمات نمایشگر و متمایل کردن دمای رنگ ها به گرمی، می توان این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد. اما اگر خواهان رنگ های دقیق هستید، کافی است حالت نمایشگر را به Natural تغییر دهید تا پنل گلکسی اس 20 پلاس با پوشش فضای رنگی sRGB دقیق ترین رنگ ها را به نمایش بگذارد. بد نیست بدانید که چندی پیش به گفته دیسپلی میت، نمایشگر گلکسی اس 20 اولترا توانست رکوردهای جدیدی را در زمینه روشنایی، دقت رنگ، دقت کنتراست و … بر جای بگذارد که مطمئنا با توجه به نوع مشابه پنل آن با نمونه بکار رفته در اس 20 پلاس، می توان برخی رکورد های مشابه را برای آن نیز در نظر گرفت.

اسپیکر

گلکسی اس 20 پلاس همانند پرچمداران اخیر سامسونگ، از اسپیکر استریو استفاده می کند که توسط AKG مهندسی شده است. مطابق معمول اسپیکر اصلی در لبه پایینی قرار دارد و از اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم، بهره گرفته می شود. نکته جالب در مورد اسپیکر مکالمه Galaxy S20 Plus این است که سامسونگ خروجی بزرگ با روکش فلزی برای آن در نظر نگرفته و خروجی آن در واقع شیار باریک بین شیشه محافظ نمایشگر و فریم فلزی است.از این موارد که بگذریم، کیفیت صدای خروجی از این اسپیکر ها بسیار عالی بوده و حجم صدای خروجی از آن ها، بسیار زیاد می باشد. این اسپیکر ها صدایی با وضوح بالا، تفکیک بسیار خوب نوت ها و بیس عمیق در اختیار می گذارند که با استفاده از قابلیت Dolby Atmos می توان حجم صدای آن را تا حدودی افزایش داد.

دوربین

امسال ترند طراحی گوشی‌های موبایل بیشتر به سمت استفاده از لنزهایی با اندازه‌های نجومی مگاپیکسل رفته است. سامسونگ نیز تصمیم گرفت که یک بازنگری کلی در دوربین پرچمداران خود داشته باشد، به همین دلیل لنزهای بهتری را در گوشی‌های پرچمدار خود مورد استفاده قرار داد. ماژول سه‌گانه این گوشی شامل لنز واید 12 مگاپیکسلی، لنز 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن هم 10 مگاپیکسلی است. در واقع می‌توان دوربین آن را مهمترین ارتقاء آن نسبت به گلکسی اس 10 دانست.

به گفته سامسونگ، سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی کاملاً بازسازی شده و پیکسل‌های بزرگتر آن می‌توانند نور بیشتری را جذب کنند. در رابطه با کیفیت عکس‌های آن هم می‌بایست گفت که روشنایی عکس‌ها عالی بوده و رنگ‌های شاد و سرزنده‌ای را بدون اشباع رنگ بیش از حد، در اختیار شما قرار می‌دهد. عملکرد دوربین S20 پلاس نسبت به رقبایی چون گوشی آیفون 11 و یا گوگل پیکسل 4 قابل‌توجه است. سامسونگ در گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس سخت افزار دوربین مشابه‌ای را مورد استفاده قرار داده است.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی s20 پلاس

باتری در این گوشی با وجود اینکه اندازه گوشی خیلی بزرگ نیست و ضخامت زیادی هم ندارد ظرفیت زیادی دارد. سامسونگ از باتری‌ای 4000 میلی آمپرساعتی برای اس 20 استفاده کرده که از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند به علاوه اینکه می‌توانید از شارژ سریع  15 واتی بی‌سیم هم برای آن بهره ببرید.برای تست شارژ متاسفانه ما شارژر اصلی گوشی را در اختیار نداشتیم که تست شارژ شدنش را بگیریم. اما در زمینه شارژ دهی عملکرد خیلی خوبی را از این گوشی می‌بینید. اس 20 به راحتی و بدون دردسر می‌تواند 1 روز کامل را دوام بیاورد در صورتی که استفاده سنگینی از آن داشته باشید البته اگر رفرش ریت 120 هرتزی را انتخاب کنید به طور حتم زودتر از 1 روز کامل به شارژ کردنش نیاز پیدا می‌کنید. از نظر اعداد و ارقام این نتایج برای گوشی به دست می‌آید.

نتیجه گیری

بی تعارف بگوییم، Galaxy S20 Plus بهترین عضو سری S20 سامسونگ است و یعنی بهتری دستگاهی اندرویدی حال حاضر بازار است. البته بدون نقص هم نیست، ولی به بی نقص بودن بسیار نزدیک شده است. با وجود ایراد های کوچکی که از نوع تصویر برداری آن داشتم و سنسور اثر انگشت نه چندان خوب آن، هیچ ایراد دیگه ای نتوانستم از عملکرد دستگاه بگیرم و این فوق العاده است.
با برچسب قیمت بالایی که این دستگاه دارد، اصلا نمی توان آن را یک گوشی ارزان تلقی کرد. ولی اگر به دنبال دستگاه تمام عیاری هستید که از پس هر کاری بر می آید و در برخی بخش ها نیز خارق العاده است، Galaxy S20 Plus بهترین انتخاب ممکن است. هنوز اوایل 2020 هستیم، ولی فکر نمیکنم به این زودی ها اسمارت فونی معرفی شود که بتواند تاج پادشاهی را از این دستگاه بگیرد. اگر قصد خرید دارید کلیک کنید.

مزایا

  • بهترین و با کیفیت ترین نمایشگر ممکن
  • طراحی کلاسیک سامسونگ و کیفیت بالای ساخت
  • مشخصات فنی و عملکرد پردازشی بسیار عالی
  • کیفیت بالای دوربین ها
  • عمر باتری تحسین برانگیز

معایب

  • سرعت و دقت نه چندان زیاد سنسور اثر انگشت
  • عملکرد نه چندان طبیعی دوربین در ثبت جزئیات صورت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی