دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی S10

بازار گوشی های هوشمند یکی دو سالیست که دیگر مانند روزهای پیشین نیست. دیگر همه می دانیم که نوآوری یعنی بالابردن تعداد دوربین، کاهش حاشیه، استفاده از تراشه جدید و غیره! اما سامسونگ با وجود ارتقا گلکسی اس ۹ خود در تمامی موارد گفته شده، یک گوشی بسیار خاص و آینده نگرانه را به کاربرا معرفی کرد. درست است که در حقیقت گلکسی فولد (Galaxy Fold) آینده طراحی گوشی های هوشمند حداقل در ۵ الی ۱۰ سال آینده به شمار می رود، اما اس ۱۰ با رقبای خود فرق دارد.

سامسونگ می دانست که برای قد علم کردن رو به روی رقیب بزرگ خود یعنی اپل، دهمین سالگرد کهکشانی هایش یکی از بهترین فرصت ها خواهد بود. به همین منظور خود را برای جشنی بی عیب و نقص و همچنین عرضه دستگاهی تقریبا بی عیب و نقص از تمامی جهات آماده کرد.

کره ای ها در هدف خود موفق بوده اند؛ گلکسی اس ۱۰ اینجاست.! دستگاهی کامل تر، هوشمندتر، قوی تر و دلرباتر در مقایسه با نسل های پیشین. این شما و این بررسی تخصصی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ. برای اطلاع از قیمت گوشی S10 کلیک کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S10

نمایشگر

بررسی گلکسی S10 را با نقد نمایشگر آن آغاز می‌کنیم. Paul Guzek، مدیر برند سامسونگ اعتقاد دارد که نمایشگر S10 بهتر از رقبای اپلی حال حاضر این این گوشی می‌باشد. Galaxy S10 دارای یک پنل ۶٫۱ اینچی Dynamic AMOLED می‌باشد که می‌توان عملکرد کلی آن را فوق العاده خوب توصیف کرد. لبه‌های این نمایشگر در به طرزی ماهرانه به سمت فریم دستگاه خم شده اند. حداکثر روشنایی این نمایشگر بسیار بالا می‌باشد و پشتیبانی ان از +HDR10 باعث می‌شود تا کنتراست و رنگ‌های تصویر آن بسیار فوق العاده باشند.

همان طور که گفتیم، سامسونگ با استفاده از یک نمایشگر Infinity-O توانسته تا بدون استفاده از notch به یک نمایشگر تمام صفحه‌ی واقعی دست یابد که فقط یک حفره‌ی کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی در آن دیده می‌شود. اما برای متوجه شدن این نکته که آیا استفاده از این نمایشگر با دوربین punch-hole ساده تر از نمایشگرهای دارای notch می‌باشد، نیاز به بررسی‌های بیشتری داریم.

در واقع باید مدتی با گوشی گلکسی اس ۱۰ کار کنیم تا متوجه شویم که آیا نمایشگر Infinity-O آن دارای عیب خاصی می‌باشد یا نه. اما هم اکنون کاملا مشخص است که سامسونگ با به کارگیری دوربین punch-hole توانسته تا فضای بیشتری از نمایشگر را برای استفاده به کاربران  اختصاص دهد.

سخت افزار

مهمترین قیمت هر گوشی هوشمند، تراشه و دیگر مشخصات سخت افزاری آن است. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ بود که شرکت سامسونگ از تراشه Exynos 9820 پرده برداری کرد. این تراشه که بر پایه لیتوگرافی ۸ نانومتری توسعه یافته است، از ۸ هسته پردازشی در ۳ کلاستر استفاده می کند. برای بازارهای به غیر از آسیا و اروپا، این گوشی با تراشه Snapdragon 855 همراه شده که برخلاف تراشه اختصاصی سامسونگ بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری توسعه یافته است.

به دلیل وجود نسخه Exynos در ایران، این نسخه را به صوت تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد اما بنچمارک های نسخه Snapdragon را نیز در جدول مربوطه درج خواهم کرد.

همانطور که گفته شد تراشه Exynos 9820 از ۸ هسته پردازشی استفاده می کند که در سه کلاستر جداگانه به صورت ۲+۲+۴ چیده شده اند. قدرتمندترین کلاستر این تراشه از ۲ هسته Mangoose M4 استفاده می کند که در فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز فعالیت می کنند. کلاستر سطح متوسط دیگر از ۲ هسته Cortex-A75 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و کلاستر آخر نیز از ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتز Cortex-A55 تشکیل شده اند. کلاستر سوم برای وظایف سبک تر مانند وب گردی و یا دیگر کارهای ساده تر طراحی شده اند. وظایف گرافیکی این تراشه نیز بر دوش پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 است.

دوربین

به بررسی گلکسی S10 از نظر دوربین می‌رسیم. با دوربین S10 شما می‌توانید از هر زاویه و سوژه‌ای که دوست دارید عکس بگیرید. این گوشی دارای دوربین اصلی سه گانه، با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد، یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری و یک لنز جدید ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض می‌باشد.دوربین گلکسی S10 عکس‌های فوق العاده‌ای را حتی در هنگامی که نور محیط کم باشد ثبت می‌کند. فوکوس بر روی اشیای بسیار نزدیک خیلی خوب صورت می‌پذیرد و کیفیت تصاویر فوق العاده هستند. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، دوربین اصلی این گوشی می‌تواند از شعله‌های آتش بدون کوچکترین تاری و یا پخش شدن نور، تصویری زیبا ثبت کند.اما یکی از مواردی که در بررسی گلکسی S10 از نظر دوربین متوجه آن خواهید شد، بهتر بودن تصاویر نسبت به دنیای واقعی است! یعنی گاهی اوقات و در برخی شرایط محیطی خاص، دوربین گلکسی S10 رنگ‌ها را پررنگ تر و گیراتر از آنچه که در واقعیت وجود دارند نشان می‌دهد. البته این موضوع آنچنان چشمگیر نیست که باعث غیرواقعی شدن تصاویر شود، اما در مقایسه با آن، دوربین آیفون XS معمولا رنگ‌ها را همانطور که چشم بیننده می‌بیند نشان می‌دهد.

همان طور که گفتیم، لنز ۱۶ مگاپیکسلی ultra-wide گلکسی S10 برای اولین بار در یک تلفن همراه استفاده شده است. زاویه‌ی دید این لنز ۱۲۳ درجه است که برای ثبت یک عکس دسته جمعی از گروه بزرگی از افراد مناسب می‌باشد. کیفیت تصاویر این دوربین نیز بسیار خوب است، اما در مقایسه با دو لنز دیگر، از نبود OIS (لرزشگیر تصویر اپتیکال) رنج می‌برد.

در ادامه به بررسی گلکسی S10 از نظر دوربین سلفی می‌پردازیم. این گوشی دارای یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دوتایی می‌باشد. خوشبختانه علاوه بر دوربین اصلی، هوش مصنوعی برای دوربین سلفی این گوشی هم در نظر گرفته شده است. Scene optimizer در دوربین سلفی S10 دارای ۱۰ دسته بندی جدید می‌باشد.

هوش مصنوعی دوربین این گوشی به قدری بالاست که می‌تواند تفاوت یک سگ با گربه را هم تشخیص دهد تا تنظیمات دوربین (مثل تعادل رنگ سفید) را به مناسب ترین شکل ممکن ست کند. Shot Suggestion هم یک ویژگی جدید است که از موتور پردازش عصبی استفاده می‌کند تا به شما درباره سطح بندی درست شات‌ها یا کادربندی بهتر سوژه‌ها پیشنهاد دهد.

اما در بررسی گلکسی S10 از نظر ضبط ویدیو، نرم افزار این گوشی به منظور ضبط در +HDR10  ارتقا یافته و تثبیت کننده‌ی ویدئو دیجیتال ارائه شده است. سامسونگ می‌گوید که شما با دوربین S10 می‌توانید ویدیوهای  Ultra HD را همانند یک دوربین اکشن، خیلی نرم و روان ضبط کنید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی S10

S10 یک باتری 3400 میلی آمپر ساعتی دارد، یعنی یک کاهش 700 میلی آمپر ساعتی معنا دار نسبت به نسخه پلاس. البته اگر به رقبای همرده مثل iPhone XS با 2658 و Pixel 3 با 2915 میلی آمپر ساعت نگاه کنید، باز هم عدد چندان پایینی نیست.

در تست جستجوی وب Wi-Fi توانستیم بیش از 10 ساعت به گشت و گذار بپردازیم و حدود 13 ساعت هم ویدیو تماشا کنیم. هر دو این اعداد حدود دو ساعت کمتر از نتیجه +S10 است. به همین صورت این دستگاه نتوانست به 24 ساعت تماس تلفنی نسخه پلاس برسد و تنها 21 ساعت و 19 دقیقه را ثبت کرد. امتیاز کلی آن هم به 79 ساعت رسید که از 91 ساعت +Galaxy S10 بسیار کمتر است.

پر کردن باتری هم با همان Adaptive Fast Charger صورت میگرد که از زمان S5 تغییری نکرده است. این شارژر میتواند در حالت های 9V/1.67A و 5V/2A یعنی توان 15 واتی نماینده کره ای ها را شارژ کند. این مقدار توان چندان هم نتیجه ترسناکی نمیدهد، چرا که در تست های انجام شده، درصد شارژ گوشی در نیم ساعت اول به 48 درصد رسیده بود و در 1 ساعت و 31 دقیقه هم به طور کامل شارژ شد.

Pixel 3 با Power Delivery هجده واتی اش سرعت شارژ کمتری دارد، این دستگاه در نیم ساعت اول 45 درصد شارژ شد و شارژ کامل آن هم 1:42 دقیقه زمان برد. در همین حال، iPhone XS کوپرتینویی ها نیز با توان 5V/1A در نیم ساعت 22 درصد شارژ میشود.

جمع بندی

به پایان مطلب بررسی گلکسی S10 می‌رسیم. همان طور که مشخص است، گلکسی S10 قطعا شایسته ترین دستگاه ممکن برای بزرگداشت دهمین مدل از سری گلکسی S سامسونگ می‌باشد. Galaxy S10 به پیشرفته ترین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز شده است و پیشرفت این گوشی نسبت به مدل قبلی (یعنی گلکسی S9) آنچنان زیاد است که قطعا هر کاربری را ترغیب به خریدن آن می‌کند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی