دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دریافت

گوشی شیائومی Mi Note 10 یکی از بهترین گوشی‌هایی است علاوه بر قیمت مناسب امکانات بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در واقع شیامی با دوربینی که به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است لقب بهترین (بالاترین مگاپیکسل دوربین) در سال ۲۰۲۰ را از آن خود کرد. این گوشی در بازار چین با نام Mi CC9 شناخته می‌شود. اگر شما هم دوست دارید با Note 10 شیامی بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید.

بررسی گوشی شیائومی Mi Note 10

نمایشگر

همان‌طور که گفتیم شیامی از صفحه نمایش AMOLED  با لبه‌های خمیده برای نوت ۱۰ استفاده کرده است. این صفحه نمایش رزولوشن ۱۰۸۰ دارد و تراکم پیکسلی آن حدود ۳۹۸ پیکسل بر اینچ است. رنگ مشکی در این صفحه نمایش عمق بالایی دارد و تصاویر کاملا واضح‌اند. روشنایی صفحه نمایش رضایت بخش است اما در زیر نور آفتاب کمی انعکاس نور در صفحه مشاهده می‌شود. یکی از ایرادات این صفحه نمایش این است که به دلیل انحنای آن برخی حروف صفحه کلید پیش فرض درقسمت های کناری قرار می‌گیرند و بهتر است یک صفحه کلید دیگر روی گوشی نصب کنید. حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش تعبیه شده و بدون اغماض باید گفت مانند دیگر حسگرهای زیر صفحه نمایش دقت آن بالا نیست و بهتر است برای قفل دستگاه از گزینه‌های دیگری چون شناسایی چهره استفاده کنید.

دوربین

شیامی برای علاقه مندان به عکاسی کم نگذاشته و نوت ۱۰ را با ۵ لنز ارائه داده است. لنز اصلی عکس‌هایی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل (بله درست شنیدید ۱۰۸ مگا پیکسل) می‌گیرد البته بازهم یادآور می‌شویم همیشه عدد بالاتر مگاپیکسل نشان‌دهنده کیفیت عکس‌ها نیست؛ اما تمام ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. به ترتیب سنسورهای دوربین به این شکل است: سنسور اول ۵ مگاپیکسل با بزرگنمایی ۵ برابر و سنسور دوم ۱۲ مگاپیکسل با بزرگنمایی ۲ برابر، سنسور سوم ۱۰۸ مگاپیکسل و سنسور چهارم ۲۰ مگاپیکسل الوترا واید و سنسور آخر ۲ مگاپیکسل مایکرو است. مشخصات کامل دوربین‌های دستگاه به شرح زیر است:به صورت پیش فرض دوربین اصلی روی رزولوشن ۲۷ مگاپیکسل تنظیم شده است و برای گرفتن عکس‌های ۱۰۸ باید به صورت دستی آن را تنظیم کنید. در عمل کیفیت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قابل قبول و رضایت بخش است می‌توانید به عکس ها امیدوار باشید تصاویر از جزییات و رنگ خوبی برخوردار هستند. همچنین پرتره های گرفته شده کیفیت خوبی دارند و زمینه به خوبی بوکه می‌شود. دوربین مایکرو هم عکس‌های جالبی از فاصله نزدیک می‌گیرد. هنگامی‌که بزرگنمایی ۵ برابری روی تصویر می‌کنید کیفیت تصاویر چندان افت نمی‌کند اما زوم ۵۰ برابری با اینکه خیلی هیجان انگیز است با افت شدید کیفیت همراه می‌شود. کیفیت دوربین در نور روز کاملا انتظارات را از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی برآورده می‌کند اما هنگامی‌که نور کم می‌شود نویز در عکس ها به خوبی نمایان است. سایز کوچک دوربین مایکرو نیز باعث می‌شود تا بافت عکس‌های مایکرو در تصاویر مشخص باشند. دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی نیز سنسوری از سامسونگ دارد و کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن رضایت بخش است. جزییات تصاویر گرفته شده کاملا مشخص است و رنگ ها طبیعی هستند.

نرم افزار

سیستم‌عامل دستگاه اندروید نسخه 9 است و رابط کاربری می یو ای نسخه 11 روی آن نصب شده که رابط کاربری‌ای بسیار دوست داشتنی است. این رابط کاربری علاوه بر اینکه ظاهر خیلی جذاب و چشمگیری دارد قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی هم دارد که سبب می‌شود خیلی خوب بتوانید از پتانسیل گوشی خودتان استفاده کنید.همه چیز در این رابط کاربری زیبا و دوشت داشتنی است. می‌توانید به خوبی به عنوان یک رابط کاربری که مدت‌ها شما را خسته نمی‌کند روی آن حساب کنید به علاوه اینکه کاملا نرم و روان کار می‌کند. صفحه قفل طراحی ساده اما کاربردی‌ای دارد. در صفحه اصلی می‌توانید دو حالت را برای نمایش برنامه‌ها انتخاب کنید که در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همان صفحه اصلی به نمایش در می‌آیند که پیش از این هم در گوشی‌های شیائومی این روند را می‌دیدیم اما حالتی جدید به این رابط  کاربری اضافه شده که به وسیله آن می‌توانید برنامه‌های نصب شده روی گوشی را در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور داشته باشید و از صفحه اصلی برای استفاده از برنامه‌های پرکاربرد خودتان و ویجت‌ها بهره ببرید.نوتیفیکیشن بار بخشی کارآمد در این رابط کاربری به حساب می‌آید که علاوه بر نوتیفیکیشن‌ها که کامل و جامع هستند به تعداد زیادی سوییچ دسترسی دارید که به شما امکان کنترل کاملی روی گوشی می‌دهد بدون اینکه به بخش تنظیمات مراجعه زیادی داشته باشید.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی Mi Note 10

باتری‌ای پرظرفیت برای می نوت 10 در نظر گرفته شده. شیائومی از باتری‌ای با ظرفیت 5260 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده که ظرفیت خیلی بالایی بین گوشی‌های پرچم‌دار به حساب می‌آید. طبق انتظار باتری ماندگاری خیلی خوبی دارد و به راحتی در استفاده سنگین می‌توانید 1 روز کامل را با آن کار کنید و در استفاده سبک و معمولی 1 روز و نیم تا 2 روز دوام می‌آورد. البته ما انتظار بیشتری از این باتری داشتیم ولی همین میزان عمر باتری هم برای گوشی‌ای پرچم‌دار مناسب است.باتری این گوشی از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند که با کمک آداپتور 30 واتی داخل جعبه می‌توانید در مدت زمان 27 دقیقه باتری را تا 50 درصد و در مدت 60 دقیقه تا 100 درصد شارژ کنید که برای باتری‌ای با این ظرفیت بالا عدد بسیار خوبی است.

نتیجه گیری

نوت ۱۰ شیامی قابلیت‌های چشمگیری برای یک گوشی ۵۰۰ یورویی ارائه می‌دهد. قابلیت‌هایی که اگر بخواهید همه آن‌ها را در یک گوشی از برندهای دیگر داشته باشید باید هزینه بسیار بالاتری برای آن‌ها بپردازید. در مقابل باید گفت بهتر بود شیامی از پردازنده قوی تری برای این گوشی استفاده می‌کرد. در مجموع باید گفت در این رنج قیمتی اگر بخواهید سراغ یک گوشی از برندهای دیگر بروید باید به دنبال نسل های قبلی پرچم دارانشان باشید؛ مثلا سامسونگ اس ۹ و یا گلکسی A80 می‌توانند گزینه‌های جایگزین این گوشی باشند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی