دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی A01

گوشی سامسونگ A01 با قیمت فوق‌العاده ارزان در کنار مشخصات فنی قابل قبول معرفی شد. ما با نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy A01 همراه شما هستیم.

گوشی های پرچمدار زیادی تاکنون با فناوری های جدید طراحی و تولید شده‌اند که البته قیمت بالای آن‌ها سبب می‌شود کاربران زیادی توانایی خرید نداشته باشند. این مسئله باعث به وجود آمدن خطوط تولید گوشی های میان رده شد و در سال جاری میلادی، غول تکنولوژی کره جنوبی توانست با راه‌اندازی سری جدید گوشی های میان رده خود با نام Galaxy A، موفقیت‌های زیادی را به دست آورد، اما کاربران زیادی هم وجود دارند که شاید خرید گوشی های میان رده هم برایشان سخت باشد که همین موضوع سبب شد گوشی جدید سامسونگ با نام گلکسی ای ۰۱ (Galaxy A01) با قیمت بسیار پایین معرفی شود و برآوردها نشان می‌دهد فروش بسیار بالایی را کسب خواهد کرد. ما در این مقاله قصد داریم مشخصات فنی گوشی گلکسی ای ۰۱ را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A01

نمایشگر

از زمانی که سامسونگ استفاده از طراحی infinity را در گوشی هایش باب کرده است همواره با گوشی های خوش ساختی روبرو بوده ایم که نسبت به قیمت خود، برتر به نظر می رسند. سامسونگ گلکسی A01 نیز از infinity-V استفاده می کند که باعث زیبایی هر چه بیشتر آن در بخش صفحه نمایش شده است. صفحه نمایش گوشی گلکسی A01 حدود 5.7 اینچی است و کیفیت اچ دی پلاس، یعنی رزولوشن 720×1520 را ارائه می کند. این صفحه نمایش بر خلاف رویه جاری در گوشی های سامسونگ که از نوع سوپر امولد هستند، از نوع PLS TFT است. البته در اینجا یک نقطه ضعف وجود دارد و آن نرخ 75 درصدی پوشش قاب جلویی توسط صفحه نمایش است که نسبت به بسیاری از دیگر گوشی های سامسونگ که از صفحه نمایش infinity استفاده می کنند کم است و زیبایی که در یک پوشش 85 تا 91 درصدی می شود دید را ارائه نمی کند.همانطور که از چنین سطح قیمتی انتظار می رود شاهد استفاده گسترده از پلاستیک در این گوشی هستیم. فریم این گوشی و قاب پشتی آن به طور کامل از پلاستیک ساخته شده اند. وزن این گوشی به 149 گرم می رسد و طول، عرض و ضخامت آن به ترتیب: 146.2، 70.9 و 8.3 میلی متر است. اجزای سامسونگ گلکسی A01 مقداری متفاوت از سایر گوشی های این شرکت است. در بالای این گوشی شاهد جک 3.5 میلی متری هدفون هستیم. در پایین گوشی جک USB و میکروفون آن قرار گرفته است. در سمت راست شاهد دکمه پاور و سینی سیمکارت و میکرو اس دی هستیم. در سمت چپ نیز دکمه کنترل صدا قرار گرفته است. همانطور که مشاهده می شود این چینش متفاوت از سایر گوشی های Samsung است و ممکن است اگر از گوشی های حال حاضر این برند استفاده می کنید در استفاده از این گوشی مقداری گیچ شوید و مدتی طول بکشد تا به آن عادت کنید. اسپیکر های گوشی نیز به صورت دو شیار بر پشت گوشی قرار گرفته است.  این گوشی در رنگ های مشکی، قرمز و آبی عرضه می شود.

دوربین

امروزه حتی در گوشی های پایین رده بازار نیز شاهد استفاده دوربین های چندگانه هستیم. گلکسی A01 نیز از دوربین دوگانه به عنوان دوربین اصلی استفاده می کند. این دوربین شامل یک دوربین 13 مگاپیکسلی F2.2 و یک دوربین 2 مگاپیکسلی با F2.4 برای عمق بخشی به تصویر است. کیفیت دوربین در مقابل قیمتش مناسب است و طبیعتا نباید انتظارات بالایی داشته باشید. به طور مثال دوربین دوم با اینکه برای عمق بخشی به تصویر به خصوص در هنگام عکاسی پرتره استفاده می شود ولی انتظار زیادی از آن نیست. این شرکت برای این گوشی یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز قرار داده است.

سخت افزار

سامسونگ در گوشی a01 از چیپست اسنپدارگون 439 استفاده کرده است که شامل یک پردازنده 8 هسته ای می شود. این پردازنده از 4 هسته با قدرت 1.95 گیگاهرتز و 4 هسته با قدرت 1.45 گیگاهرتزی استفاده می کند که همگی از نوع کورتکس A53 هستند. پردازنده گرافیکی A01 از نوع Adreno 505 است. با مرور این سخت افزار می توان متوجه شد این گوشی کاربران اصلی خود یعنی کاربرانی که نیازی بیش از کار های روزمره با گوشی خود ندارند را به خوبی راضی کرده است چرا که با چنین سخت افزاری به راحتی می توانید به مرور وب، مرور شبکه های اجتماعی، تماشای فیلم و… بپردازید. البته نباید به انجام بازی ها گرافیکی فکر کرد چرا که سخت افزار این گوشی، به خصوص پردازنده گرافیکی آن ضعیف هستند. سامسونگ، گوشی جدید خود را به 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز کرده است که البته با وجود میکرو اس دی می توانید آن را افزایش دهید.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A01

 برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A01 از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت استفاده شده و با توجه به ویژگی های فنی این اسمارتفون، انتظار می‌رود که باتری 3000 میلی آمپر ساعتی آن بتواند انرژی مورد نیازش را بدون مشکل برطرف سازد. خوشبختانه در بررسی Galaxy A01 هم شاهد دستیابی به همین نتیجه بودیم و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 1 روز بدون مشکل از آن استفاده کند. البته قدرت و میزان دقیق شارژدهی باتری گوشی مستقیما به نوع استفاده کاربر بستگی دارد و مقداری که ما عنوان می‌کنیم فقط یک حد میانگین است. پس با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که در حالت نرمال و استاندارد قدرت شارژدهی باتری گوشی A01 معمولی است.

اما چه مقدار زمان برای شارژ کردن باتری 3000 میلی آمپر ساعتی این گوشی لازم خواهد بود و آیا سرعت شارژ باتری آن مثل اغلب گوشی های جدید امروزی بالاست؟ متاسفانه گوشی سامسونگ گلکسی A01 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و یک شارژر معمولی با پورت میکرو یو اس بی دارد. بدین ترتیب برای شارژ باتری آن با استفاده از شارژ اورجینال گوشی تقریبا باید مدت زمانی در حدود 100 دقیقه صبر کنید. با توجه به اینکه اغلب گوشی های مدرن و جدید از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و به شارژر های قدرتمندتری مجهز هستند، مدت زمان طولانی مورد نیاز برای شارژ باتری گوشی A01 می‌تواند تا حدی آزاردهنده باشد.

نتیجه گیری

گوشی سامسونگ گلکسی A01 نگاهی مینیمالیستی به دنیای گوشی‌ها است. گوشی کوچک و خوش دست بوده ولی طراحی فوق‌العاده و چشمگیری ندارد. با توجه به قیمتی که در قبال این گوشی می‌پردازید نباید توقع چندانی هم داشته باشید، اما اگر عاشق گوشی با قابلیت‌های جدید اما حال و هوای قدیمی و کلاسیک هستید، بدون شک به این گوشی هم حسابی علاقمند خواهید شد. برای اطلاع از قیمت ها و خرید گوشی سامسونگ کلیک کنید.

نظرات (۱)

سلام
یه گوشی خوب معرفی می کنید؟
که دوربینش و حافظش اوکی باشه و شارژ زیاد نگه داره و هنگ هم نکنه قیمتش هم زیاد بالا نباشه
لطفاً 🙏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی