دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

شرکت نوکیا گوشی نوکیا ۶٫۲ و ۷٫۲ را با ظاهری جذاب معرفی کرد. ما شما را با مشخصات فنی و ویژگی های گوشی Nokia 6.2 آشنا خواهیم کرد.

شرکت نوکیا از گوشی های جدید خود با نام‌های نوکیا ۶٫۲ و ۷٫۲ در نمایشگاه IFA 2019 رونمایی به عمل آورد. شرکت فنلاندی نوکیا پس از آغاز همکاری با HMD Global توانست موفقیت‌های زیادی را به دست آورد و هم اکنون هم با این دو گوشی هوشمند جدید، نظرات زیادی را به خود جلب کرده است. ما در این مقاله به بررسی مشخصات نوکیا ۶٫۲ خواهیم پرداخت که به پاسخ این سوال که آیا قیمت گوشی نوکیا 6.2 نسبت به کارایی که دارد مناسب است یا خیر؟ برسیم. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی نوکیا 6.2

صفحه نمایش

نوکیا 6.2 مجهز به نمایشگر مشابه با نوکیا 7.2 است که دقت 1080 در 2280 پیکسل، نسبت تصویر 19:9 و تراکم پیکسلی 400 پیکسل در هر اینچ دارد.حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر در حالت تنظیم نور صفحه به صورت دستی 514 نیت و در حالت خودکار 580 نیت است.نسبت کنتراست این گوشی بسیار خوب و 1525:1 است.در بحث تنظیمات نمایشگر باید بگوییم حالت پیشفرض Dynamic color است و در این حالت بازتولید رنگ برای محتویات فعلی روی نمایشگر تنظیم می‌شود و نباید انتظار دقت رنگ با یک هدف خاص را داشته باشید.اگر این حالت را خاموش کنید، نمایشگر از فضای رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‌کند که بازتولید رنگ نسبتا خوب است.این نمایشگر همچنین یک گزینه به اسم تعادل سفید خودکار دارد ولی شدت تاثیر آن بستگی به نور محیطی دارد و شبیه به قابلیت True Tone گوشی‌های اپل است. در این حالت بازتولید رنگ نمایشگر براساس دمای نور محیطی تنظیم می‌شود و به صورت بالقوه رنگ‌های واقعی‌تر تولید می‌کند.

دوربین

بازار گوشی هایی که دوربین سه‌گانه دارند، حسابی گرم بوده و به نظر می‌رسد نوکیا ۶٫۲ هم از قافله عقب نمانده است. این گوشی موبایل جدید نوکیا مجهز به دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۵ مگاپیکسل سنجش عمق است. اینطور که پیداست، دوربین سه‌گانه بخش عقب دارای ویژگی HDR و پانوراما خواهد بود. Nokia 6.2 در بخش جلو هم مجهز به سنسور سلفی ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد و قطعا توانایی ثبت تصاویر باکیفیت و کاربرپسند را خواهد داشت.

صدا 

نوکیا 6.2 مجهز به یک بلندگو است که در بخش پایینی دستگاه قرارداده شده است. کیفیت صدای آن برای یک گوشی میان‌رده خوب است اما نباید از آن انتظار عملکرد قوی داشت.

هدفون‌های باسیم در جعبه این گوشی وجود دارند که بهتر است همان ابتدا آنها را دور بیاندازید چراکه کیفیت صدایشان افتضاح است. البته می‌توانید آنها را نگه دارید و گهگاهی به عنوان یک هندفری ساده از آنها استفاده کنید که البته اصلا این را پیشنهاد نمی‌کنیم.

سخت افزار

نوکیا 6.2 مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 636 است که یک گزینه محبوب برای گوشی‌های میان‌رده است. ولی این چیپست کمی قدیمی بوده و نوکیا می‌توانسته است گزینه‌های بهتری نیز انتخاب کند.

در مورد عملکرد گوشی Nokia 6.2 اخبار بد و همچنین خوب وجود دارد. نکته خوب داغ نشدن این گوشی و همچنین عدم افت عملکرد پردازنده تحت فشار است. سطح عملکرد پیوسته و متعادل است و سیستم عامل اندروید و همچنین بسیاری از بازی‌های محبوب اکثر اوقات روان اجرا می‌شود.

خبر بد قدیمی بودن چیپست اسنپ‌دراگون 636 است تا نوکیا 6.2 از نظر سطح عملکرد پشت سر رقبا قرار بگیرد. قضیه حتی بدتر هم خواهد شد، چون با آن که پردازنده چند سال دوام خواهد آورد ولی پردازنده گرافیکی خیلی زود قدرت کافی برای اجرای بازی‌های روز را نخواهد داشت.

باتری گوشی نوکیا 6.2

به لطف برخورداری از یک باتری 3500 میلی‌آمپری شرکت نوکیا ادعا کرده که تنها با یک بار شارژ، نوکیا 6.2 می‌تواند دو روز دوام داشته باشد. به نظر می‌رسد که نوکیا 6.2 برای از دور خارج کردن گوشی‌های مقرون به صرفه در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی، یک رقیب جدی است. این گوشی در مقابل برچسب قیمتی عالی یک طراحی دلپذیر، مشخصات کافی و  دوربین عالی را در اختیار کابران قرار داده است. 

جمع بندی

نوکیا 6.2 یکی از خوش‌دست‌ترین و زیباترین گوشی‌های بازار است که از نسخه خام اندروید بهره می‌برد و می‌تواند تصاویر پرتره واقعاً باکیفیتی بگیرد. متأسفانه مواردی که گفتیم، تنها نقاط قوت اصلی این موبایل به شمار می‌روند.

در واقع انتظار می‌رفت محصولات میان‌رده و جدید ساخته شده توسط شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال بهتر از این عمل کنند. البته این کمپانی در زمینه شیوه طراحی موبایل‌ها کم نمی‌گذارد ولی از نظر انتخاب چیپ‌ست یا دوربین چندان خوب کار نمی‌کند. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی