دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 گوشی a20s

سامسونگ گلکسی A20s ممکن است چالش بر انگیزترین گوشی در حال رقابت با سایر برندها باشد. گرچه گوشی A20s یک گوشی رده پایین است با قیمت مناسب است اما گوشی های میان رده چینی مانند Xiaomi Redmi Note 8 (4GB), Realme 5, Huawei y9 2019 را با محدوده قیمت مشابه پیدا کرد که از نظر امکانات بسیار قوی تر است. برای اطلاع از قیمت گوشی a20s کلیک کنید. در ادامه همراه ما باشید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A20s

نمایشگر

متاسفانه برخلاف نسل قبلی این گوشی صفحه نمایش از سوپر امولد به ال‌سی‌دی تنزل پیدا کرده است. عجیب است غول کره‌ای تصمیم به این اقدام گرفته است. اگر تنها علت آن افزایش عمر باتری باشد، باید بگوییم گلکسی A20 عمر باتری خوبی داشت. گرچه دلیل این تصمیم کاهش هزینه‌ها نیز می‌تواند باشد.صفحه نمایش گلکسی A20s دقت 720 در 1560 پیکسل دارد؛ گرچه محتویات آن در فضای بسته به خوبی خوانا است ولی در محیط بیرون نیز زمانی که نور صفحه حداکثر است به شکل معقولی می‌توانید محتوای روی صفحه را ببینید.

تنها چالش زمان پخش فیلم یا بازی کردن در روز روشن است. به طور کلی کیفیت رنگ‌های نمایشگر شفاف آیکون‌ها شارپ و متن خوانا است. لانچر One UI سامسونگ مجموعه‌ای از منوهای مختلف برای بالا بردن خوانایی متن دارد. گرچه کیفیت این نمایشگر در حد پنل‌های امولد نیست ولی لذت تماشای فیلم و بازی کردن روی چنین نمایشگر بزرگی خوب است.

سخت افزار 

Galaxy A20s از چیپست قدیمی اسنپ‌دراگون 450 به همراه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که می‌توانید در کنار آن یک کارت حافظه خارجی با حداکثر گنجایش 1 ترابایت قرار دهید.این گوشی با وجود پردازنده آهسته‌ای که دارد برای کارهای متوسط مانند تماس، پیامک دادن، پخش موسیقی، گردش در رسانه‌های اجتماعی، پخش فیلم و بازی عملکرد قابل قبولی را نشان داد.بدون شک باید در نظر بگیرید سامسونگ گلکسی A20s را برای کارهای سنگین نساخته است. با آن که گوشی توانست بازی‌هایی مانند subway surf را روان اجرا کند ولی در بین جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها تاخیر را شاهد بودیم. زمان بازی پابجی به ویژه افت فریم دیده شد و گاهی اوقات صدا و تصویر همخوانی نداشتند.برای بالا بردن سطح امنیت خود می‌توانید از حسگر اثرانگشت یا قابلیت باز کردن گوشی با اسکن چهره استفاده کنید ولی سرعت هر دو عالی نیست. هر دو روش جدا از باز کردن گوشی چند قابلیت بیشتر دارند. برای باز کردن بعضی از اپلیکیشن‌ها از قفل می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید.

دوربین

یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی سامسونگ A20s مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که از سه لنز مختلف تشکیل شده است. سه لنز دوربین اصلی این گوشی به ترتیب 13، 8 و 5 مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/1.8، F/2.2 و F/2.2 دارند. این سه لنز به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth Sensor) در نظر گرفته شده‌اند و یک ترکیب خوب را برای گوشی میان رده‌ای مثل Galaxy A20s ایجاد می‌کنند. قابلت هایی همچون امکان عکسبرداری با زاویه دید گسترده، عکسبرداری پرتره (لایو فوکوس)، HDR، عکسبرداری پانوراما، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF) و ضبط ویدیو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شود. اما برای درک بهتر کیفیت عملکرد دوربین دستگاه باید حتما در عمل ارزیابی لازم صورت پذیرد.

در بررسی گلکسی A20s مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب واقعا کیفیت مطلوبی دارد و با استفاده از آن می‌توان عکس های معمول، پرتره یا با زاویه گسترده بسیار خوبی را ضبط کرد. تفکیک مابین سوژه اصلی تصویر و پس زمینه در اینگونه مواقع و زمانی که حالت لایو فوکوس (پرتره) برای عکسبرداری انتخاب شود به خوبی انجام خواهد شد و دقت عملکرد مجموعه دوربین گوشی در نقاط حساسی مثل موی سر کاربر بسیار مطلوب خواهد بود. بنابراین در محیط های با نور مناسب واقعا می‌توانید از عکسبرداری با دوربین اصلی Galaxy A20s لذت ببرید.

اما در محیط های با نور کم کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت می‌کند و دیگر مثل قبل نخواهد بود. هر چقدر نور محیط کمتر باشد، افت کیفیت عکس هایی که ضبط می‌شوند بیشتر می‌شود و در محیط های خیلی تاریک و وضعیت هایی مثل شب، کیفیت ضبط عکس دوربین اصلی گوشی به طرز قابل ملاحظه و چشمگیری کاهش می‌یابد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین Galaxy A20s در محیط های با نور مناسب می‌تواند بازده عالی برایتان داشته باشد اما در محیط های با نور کم کیفیت عملکرد آن خوب نیست و با افت زیادی همراه می‌گردد.در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی A20s از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل می‌شود. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی هم درست مثل دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب خوب است و در محیط های با نور کم افت می‌کند. به عقیده ما دوربین سلفی گوشی برای ضبط عکس هایی که با هدف اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام گرفته می‌شوند عملکرد خوبی دارد اما کیفیت فراتر و حرفه‌ای را ارائه نمی‌کند. در مجموع می‌توان کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A20s را مطلوب در نظر گرفت.

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی A20s

 هنگام بازی یا در میانه فعالیت‌های روزانه نیازی نیست گوشی را به شارژ بزنید زیرا Galaxy A20s دقیقاً مانند نسخه قبلی خود به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است. با چنین ظرفیت باتری، تا یک روز کامل و برای نیازهای رومزه دوام دارد. حتی هنگامی که با استفاده از PCMark برای Android با سطح روشنایی۵۰٪ ،صفحه نمایش آزمایش شده‌، این گوشی هوشمند می‌تواند ۱۱ ساعت ۳۴ دقیقه روشن بماند. باتری با شارژ سریع ۱۵ واتی از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود.

جمع بندی

با نگاهی به هر آنچه را که از لحاظ امکانات برخوردارست می‌توانم بگویم که سامسونگ گلکسی ای ۲۰ اس در حال حاضر برای نیازهای کاربران به طور کلی بسیار مناسب است. با قیمت نسبتاً مقرون به صرف ، می‌توانید گوشی هوشمندی را تهیه کنید که به اندازه کافی قابل اعتماد باشد تا در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرد. رقابت میان رده تلفن های هوشمند با وجود محصولات Redmi به طور فزاینده ای شدید است. برای رقابت با این محصولات، سامسونگ ناگزیر است دستگاه‌هایی را معرفی و راه اندازی کند که از ارزش بالایی برخوردار باشند و با قیمت‌های مناسب‌تری ارائه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

مزایا

  • عملکرد عالی برای کارهای عادی و روزمره
  • عمر طولانی باتری
  • دوربین کاملاً قابل اطمینان
     

معایب

  • طراحی نسبتاً خسته کننده است.
  • صفحه نمایش AMOLED نیست.

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی