دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون ایکس اس

زمانی که اپل در سال گذشته از گوشی آیفون X رونمایی کرد، تنها قصد نداشته که یک گوشی جدید را معرفی کند، بلکه می‌خواسته سیاست جدید خود در قبال آیفون‌ها را نشان دهد. حقیقت امر این است که آیفون X  توانست با تغییراتی که با خود به همراه آورده، تبدیل به پرفروشترین گوشی اپل بشود . هم اکنون با معرفی شدن iPhone XS و iPhone XS Max ، باید دید اپل تا چقدر به ایده‌ی جدید خود وفادار مانده است.

آیفون‌های جدید، قدرتمندترین سخت افزار اپل در زمینه گمینگ را به نمایش می‌گذارند و اگر شما یکی از آن‌ها را خریداری کنید، تا مدت‌ها نیازی به تعویض گوشی خود نخواهید داشت، با این توضیحات باید حدس زده باشید که این دو گوشی تا چه حد قدرتمند هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا iPhone XS و iPhone XS Max ارزش پولی را که بابت آن پرداخت می‌کنید را دارند؟ از این قسمت به بعد مسائل مقداری پیچیده می‌شوند. قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم، ابتدا باید بدانیم چه چیزی باعث می‌شود آیفون‌های جدید تا این حد خواستنی به نظر آیند. گفتنی است که شما در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون xs را نیز تجربه کنید. با ما همراه باشید.

بررسی ایفون xs اپل

طراحی 

تشخیص گوشی آیفون XS از مدل X خیلی ساده نیست.

البته این مورد را از تعداد کمی از افراد شنیده ایم اما تا حدودی می توان به این حرف استناد کرد.

رنگ طلایی مختص به مدل XS است که شکوه و جلایی زیبا به این گوشی بخشیده است.

رنگ قسمت پشتی گوشی طلایی کمی روشن تر است که تا حدودی متمایل به صورتی نیز می نماید.

این رنگ در اثر تابیدن نورهای مختلف تا حدودی تغییر می کند که بسیار زیبا است.

در قسمت پایین گوشی و در حاشیه سمت چپ تعدادی حفره ریز دیده می شود.

اپل در طراحی آیفون XS تصمیم گرفت آنتن گوشی را به سمت پایین منتقل کند تا به واسطه تکنولوژی MMO بتواند اتصالی سریع تر و قوی تر به اینترنت را فراهم کند.

در آزمایش غیرعلمی که تیم ما از این تکنولوژی در آیفون XS گرفت سرعت دانلود چیزی در حدود ۶۴ مگابایت و سرعت آپلود ۱۴ مگابایت تخمین زده شد.

سرعت دانلود آیفون XS چیزی در حدود ۷۰ مگابایت و سرعت آپلود نیز ۱۷ مگابایت است.

تکنولوژی LTE به افزایش قدرت و سرعت اتصال اینترنت در آیفون XS کمک بسیاری کرده است.

iPhone XS گوشی موردعلاقه ما از لحاظ سایز خواهد بود. با طراحی مینیمال و متریال مستحکم و عالی به کار رفته در ساخت این گوشی به یکی از بهترین های بازار تبدیل شده است.

اگر فکر می کنید که اندازه این گوشی برای شما کوچک است می توانید آیفون XS MAX را بخرید و از امکاناتی مشابه با این گوشی در اندازه ای بزرگ تر لذت ببرید.

نمایشگر

وقتی ابعاد کلی دستگاه تغییر نکرده باشد، بعید است که با نمایشگر متفاوتی نیز رو‌به‌رو باشیم. همین‌طور هم هست و آی‌فون جدید نسبت به نسل گذشته تغییری در اندازه و نسبت نمایشگر نداشته و همچنان شاهد یک صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع Super AMOLED و با نسبت 19.5:9 در این گوشی هستیم که رزولوشن 2436 در 1125 را ارایه می‌دهد. با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید متوجه شوید که در هر اینچ از نمایشگر این گوشی 458 پیکسل جای گرفته‌ است.

البته خوشبختانه در اینجا شاهد بهبودهایی هستیم و همه چیز همچون سابق نیست. نمایشگر سوپر رتینا آی‌فون Xs با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دیده می‌شود که پیش‌تر نمونه آن را در گوشی گیمینگ ریزر دیده بودیم. این نمایشگر همچنین از داینامیک رنج بسیار خوبی بهره می‌برد و به گفته سازنده نسبت به نسل قبلی تا 60 درصد بهبود داشته است.

سخت افزار

یکی از بخش‌هایی که هر ساله اپل دست به تغییر در آن می‌زدند همین سخت‌افزار است. امسال این کمپانی از جدیدترین چیپست خود با نام A12 در آی‌فون Xs بهره برده است. در این چیپ از سرعت دوبرابری خبری نیست و تنها شاهد بهبودهایی در آن هستیم. A12 به گفته سازنده آن نسبت به نسل قبلی 15 درصد سریع‌تر است و تا 40 درصد بهینه‌تر خواهد بود.

همچنان در این چیپ نیز از 6 هسته پردازشی استفاده شده که شامل 2 هسته برای محاسبات حرفه‌ای و سنگین و ۴ هسته کم مصرف می‌شود. البته ظاهرا اپل بر روی هسته‌های کم‌مصرف تایم بیشتری گذاشته و آن‌ها را با بهینه‌سازی‌های بیشتری همراه ساخته است؛ در نتیجه هنگام استفاده عادی و روزمره انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند تا شاهد بهبود شارژدهی گوشی باشیم.

A12 اپل رسما نخستین چیپست دنیا با فناوری ساخت ۷ نانومتری بوده که در یک محصول تجاری راهی بازار شده است (کایرین 980 هواوی نخستین چیپست 7 نانومتری معرفی شده (!) در دنیاست که هنوز در هیچ دستگاهی دیده نمی‌شود). با تمام این‌ها نمی‌توان به قدرت بالای این چیپست شک کرد. برای مقایسه بد نیست بدانید که کوالکام تمام هنرش را برای ساخت اسنپدراگون 845 به خرج داد اما به گرد پای A11 اپل هم نرسید چه رسد به A12!

واحد گرافیکی این چیپ شامل ۴ هسته شده و نسبت به گذشته ۵۰ درصد بهبود را تجربه می‌کند. بد نیست بدانید که این چیپست به موتور عصبی هشت هسته‌ای نیز مجهز شده که ارتقا قابل توجهی داشته و استفاده آن در پردازش‌های مربوط به یادگیری ماشین است. تمام این مجموعه قدرتمند توسط ۴ گیگابایت رم همراهی می‌شود تا شاهد ارتقا یک گیگابایتی نسبت به آی‌فون X باشیم. این دستگاه در ۳ نسخه 64/256/512 گیگابایتی عرضه خواهد شد و همچون سال‌های گذشته نمی‌توانید این میزان را با کارت حافظه ارتقا دهید. گرچه بدون بررسی آی‌فون Xs و نتایج بنچ‌مارک‌ آن می‌توان این گوشی را قدرتمندترین دستگاه حال حاضر دنیا دانست اما برای اثبات این قضیه می‌بایست مدتی را دندان بر جگر بگذارید.

دوربین

یکی دیگر از مواردی که در آیفون XS نسبت به گذشته (آیفون X) تغییر چندانی نداشته، مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی iPhone XS دقیقا مثل آیفون ایکس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود که سنسور اول دیافراگم F/1.8 را به همراه داشته و سنسور دوم از دیافراگم F/2.4 بهره‌ می‌برد. سنسور دوربین اول این مجموعه زاویه دید گسترده‌ای دارد اما سنسور دوربین دوم مجموعه از نوع تله‌فتو است. هر دو لنز دوربین اصلی iPhone XS هم از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، HDR و تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند. قابلیت زوم اپتیکال 2X هم توسط این مجموعه قابلیت پشتیبانی بوده و توسط لنز دو پیاده‌سازی می‌شود. ضمنا با استفاده از دوربین اصلی آیفون XS اپل قادر به ضبط ویدئوهای 4K با فرم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم خواهید بود.

اما دوربین iPhone XS در عمل چگونه است؟ همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین اصلی یا پشت آیفون XS اپل کیفیت فوق‌العاده عالی دارد. با دوربین اصلی این گوشی تقریبا تحت هر شرایطی می‌توانید عکس های به یاد ماندنی و بسیار با کیفیتی را ضبط کنید. چراغ فلش LED چهارگانه دوربین اصلی آن سیب می‌شود تا در تاریک‌ترین محیط ها هم بتوانید عکس های با نور مناسب را ضبط نمایید. کیفیت عکس ها شاید در محیط های تاریک کمی افت کند اما با این حال کیفیتی فراتر از استانداردهای فعلی دوربین گوشی های هوشمند را ارائه می‌کند. قابلیت عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) هم در iPhone XS با آپدیت هایی ارائه شده که کیفیت ضبط اینگونه تصاویر را بهبود می‌بخشد.

در سمت مقابل دوربین سلفی آیفون XS اپل هم مثل آیفون X از یک سنسور یا لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده است. عکس هایی که با دوربین سلفی iPhone XS اپل ضبط می‌شوند به واقع کیفیت عالی دارند و چیزی فراتر از کیفیت یک لنز دوربین 7 مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند. عکسبرداری سلفی در حالت پرتره آیفون XS بهبود یافته و هم اکنون تفکیک مابین لبه های چهره کاربر و محیط اطراف پشت سر وی به شکل بهتری انجام می‌شود. بنابراین هر دو دوربین اصلی و سلفی آیفون XS اپل کیفیت کم‌نظیری را ارائه می‌کنند و بدون شک رضایت شما را جلب خواهند کرد. اگر به عکسبرداری با گوشی علاقه دارید، مطمئن باشید iPhone XS اپل یکی از بهترین گوشی هایی است که می‌توانید خریداری کنید.

گوشی ایفون xs

باتری گوشی ایفون xs اپل

این بخش از بررسی آیفون XS می‌خواهیم مورد باتری و توان شارژدهی آن در این گوشی صحبت کنیم. اپل برخلاف اغلب شرکت های سازنده گوشی که ظرفیت باتری گوشی های خود را افزایش می‌دهند، ظرفیت باتری آیفون XS را مقایسه با آیفون X کاهش داده است! (برای مطالعه بررسی آیفون X اپل اینجا کلیک کنید). باتری iPhone XS اپل ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعتی دارد، حال آنکه آیفون ایکس اپل از یک باتری 2716 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بود. اگرچه تفاوت مابین ظرفیت باتری این دو گوشی خیلی ناچیز است اما هر حال اشاره به این موضوع جالب به نظر می‌رسید. قدرت و کیفیت شارژدهی باتری آیفون XS تقریبا مثل باتری آیفون X است. به طور میانگین با یک بار شارژ باتری آیفون XS اپل می‌توانید تقریبا 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کنید و اگر از گوشی استفاده مداوم و سنگینی به عمل آورده شود، توان شارژدهی باتری دستگاه کمتر خواهد شد.
آیفون XS اپل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای اپل باتری این گوشی می‌توان ظرف مدت مپزمان 30 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ شود که البته این ادعا در عمل در این حد و اندازه قابل مشاهده نبوده و عملا باتری دستگاه ظرف 30 دقیقه چیزی در حدود 30 الی 40 درصد شارژ می‌شود. به طور کلی وضعیت عملکرد باتری آیفون XS اپل خوب است اما نمی‌توان آن را از نقاط قوت دستگاه محسوب کرد.

نتیجه گیری

نمی‌خواهیم با گفتن این حرف که این آیفون‌های جدید بهترین گوشی‌های ساخته شده توسط اپل هستند، تکرار مکررات کنیم زیرا این حرف مصداق همه‌ی آیفون‌های جدیدی است که اپل هر سال معرفی می‌کند. گوشی‌های آیفون Xs  و Xs Max  کاری را که اپل سال گذشته با آیفون X آغاز کرده را در همه موارد مهم بهبود بخشیده‌اند. آن‌ها نه تنها جایگزین‌های مناسبی برای آیفون‌های سال گذشته محسوب می‌شود، بلکه در نوع خود گوشی‌های فوق العاده‌ای هستند و به لطف تمرکز ویژه‌ای که اپل بر روی یادگیری ماشینی و موتور عصبی A12 Bionic قرار داده، هر دو گوشی در زمینه نرم افزاری موفق ظاهر شده‌اند و قصد دارند همین روند خوب را ادامه دهند.

اما بهتر است به سوالی که در اول این مقاله پرسیده‌ایم، بازگردیم، آیا گوشی‌های اپل ارزش پولی را که بابت آن‌ها پرداخت می‌کنید را دارند؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد، اگر شما هم اکنون از آیفون X استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ این نسل از آیفون‌های اپل نروید و نیازی هم به انجام این کار ندارید. بگذارید مسئله را مقداری شفاف‌تر بیان کنم، اپل کارهای فوق العاده‌ای در این گوشی‌ها انجام داده، اما گوشی آیفون ایکس شما پس از دریافت بروزرسان Ios 12، تفاوتی با آیفون‌های جدید نخواهد داشت و شما عملا چیزی را از دست نخواهید داد، در ضمن پرداخت این همه هزینه چندان منطقی جلوه نمی‌کند. اما اگر شما از کاربران آیفون‌های قدیمی هستید یا قصد دارید از اندروید به Ios‌ کوچ بکنید، سری آیفون Xs می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد. با این حال بهتر است تا ماه دیگر صبر کنید تا گوشی آیفون Xr عرضه شود. زیرا تا زمانی که آیفون Xr  روانه بازار نشود، نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از این آیفون‌های جدید برای شما بهترین گزینه خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی