دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اپل واچ 3

نسل سوم این ساعت که با نام اپ واچ Series 3 معرفی شده است می تواند دیگر کاربران را از جابجایی همیشگی گوشی های آیفون بی نیاز کند چرا که این ساعت علاوه بر برخورداری از قابلیت های ردیاب سلامتی و سرویس پرداخت همراه، امکان برقراری و دریافت تماس های صوتی را نیز فراهم می کند. اگرچه این ساعت، تمامی ویژگی های یک گوشی آیفون همانند دوربین را در خود جای نداده و پاسخگویی به ایمیل ها و پیام های متنی برای کاربران، اندکی دشوار است اما با این حال، می تواند به عنوان یک محصول جانبی در کنار گوشی های آیفون، بسیار مفید واقع شود. این ساعت هوشمند در حال حاضر به عنوان بهترین محصول در کلاس خود به حساب می آید و اپل امیدوار است که با اضافه کردن قابلیت های جدید، بتواند بیش از پیش بر محبوبیت این اسمارت فون بیافزاید. سوال مهمی که در اینجا پیش می آید این است که آیا قیمت اپل واچ 3 نسبت به کارایی ها و کیفیت خود مقرون به صرفه است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

بررسی اپل واچ 3

ضد آب

حال اگر از آن دسته افرادی هستید که طرفدار ورزش‌های آبی هستند، این اطمینان خاطر وجود دارد که به راحتی و با خیالی آسوده تا عمق 50 متری آب از این دستگاه استفاده کنید چرا که اپل واچ سری 3 کاملا ضد آب بوده و تمام تمرین‌هایی که در داخل آب انجام شد‌ه را تحلیل و ثبت می‌کند. درنهایت‌ زمانی که از آب بیرون می‌آیید ترکیبی از ویبره و صدا، آب وارد شده به دستگاه را از طریق اسپیکر به بیرون خارج می‌کند.

این دستگاه با استفاده از GPS داخلی، مسافت، مسیر طی شده و سرعت تمرین‌های ورزشی را ثبت نموده و زمانی که به ارتفاعات صعود می‌کنید یک سنسور ارتفاع سنج، میزان صعود شما را محاسبه و تمام جزئیات را در برنامه فعالیت‌های ورزشی ثبت می‌کند.

همه می‌دانند موزیک و ورزش دو جزء جدایی ناپذیر هستند. با این سری از اپل واچ به بیش از 40 میلیون آهنگ دسترسی داشته و یا از سیری به عنوان دی‌جی شخصی استفاده کنید. برای این کار کافی ست دستتان را بالا آورده و به سیری بگویید تا آهنگ‌های پاپ، راک یا هر سبک دیگر را برای شما اجرا کند. اما این پایان کار نیست. شما با نصب نرم فزار‌های ورزشی می‌توانید میزان قدرت و پرتاب دست را در بازی تنیس و یا تعداد موج‌هایی را که در ورزش موج سواری با موفقیت گذرانده‌اید را آنالیز کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خصوصیات سلامت

اپل واچ با بررسی تمام مسیر‌هایی که در روز پیموده‌اید مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، بالا پایین کردن طبقات را محاسبه کرده و نتیجه کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سه حلقه به شما نشان می‌دهد که چه مقدار در طول روز فعال بوده‌اید. زمانی که تمام فعالیت‌ها از جمله میزان پیاده روی، تمرین ورزشی و مدت زمان ایستادن کامل شود، سه حلقه سلامتی تکمیل خواهد شد. اما معلولان عزیز چه کنند؟ اپل واچ سری 3 با آنالیز دقیق فعالیت‌های کاربران ویلچری از جمله مقدار نیروی وارده بر چرخ ویلچر، مصرف کالری و فعالیت‌های روزمره را محاسبه می‌کند.

با اپل واچ می‌توانید سلامت بدن خود را به صورت کامل تحلیل و بررسی کنید. این دستگاه شما را قادر می‌سازد تا ضربان قلب خود را اندازه گیری کرده و نمودار تغییر آن را مشاهده کنید. اپل واچ در تمام طول روز ضربان قلب شما را بررسی می‌کند چنانچه در یک بازه زمانی ده دقیقه‌ای فعالیتی نداشته باشید و ضربان قلب‌تان از حالت استاندار فرا‌تر برود، به شما هشدار می‌دهد. همچنین زمانی که ضربان قلب شما الگوریتم نامنظمی در تپش داشته و غیر عادی عمل کند Apple Heart Study آریتمی قلبی را شناسایی می‌کند. این مطالعات توسط همکاری شرکت اپل با قسمت پزشکی دانشگاه استنفورد انجام شده است. اما در این شرایط بحرانی چه باید کرد؟ اپل واچ شرایط تان را به مخاطبین اضطراری ارسال کرده و تمام اطلاعات‌های پزشکیتان را به پرسنل اورژانس ارائه خواهد داد.

اما این اطلاعات کجا ذخیره خواهند شد؟ تمام اطلاعات مربوط به سلامت شما در برنامه Health که به صورت پیش فرض در آیفون موجود است، ذخیره خواهد شد. شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت جامع در یک صفحه مشاهده و میزان سلامت خود را محک بزنید.

طراحی

شرکت اپل در Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) تغییرات خاصی اعمال نکرده تا بتوان در نگاه نخست تفاوت های بسیاری را بین دو مدل جدید و پیشین شاهد بود. اما باید بیان داشت که اپل بهبودیهایی را در نظر گرفته و کاملا نسل جدید را با طراحی مشابه سال قبل همراه نکرده است. در مدل ارتباط سلولی و غیرسلولی از قاب آلومینیومی در کنار شیشه سخت و قاب عقبی با سنسور ضربان قلب بهره می برد تا هنگام گرفتن به دست احساس پریمیومی و باکیفیتی را به افراد القا کند.اپل معتقد است در ساختار طراحی Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) بهبودی صورت گرفته و به نوعی بهینه شده است تا کیفیت ساخت بهتری توسط افراد احساس شود. ساعت هوشمند مورد اشاره در دو مدل ۴۲ و ۳۸ میلیمتری با صفحه نمایش OLED به فروش می رسد که در کنار ضخامتی جذاب، کیفیت تصویر بالایی ارائه می دهد. تنها تفاوت طراحی اپل واچ ۳ با سری ۲ سوئیچ قرمز رنگی بوده که در قسمت کناری قرار گرفته و ظاهری زیباتر به آن بخشیده است. اگر شما در نسل دوم اپل واچ با طراحی ناامیدانه ای رو به رو شدید، قطعا Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) شما را امیدوار خواهد کرد.

اپل واچ 3

برنامه ها و نرم افزار

در  بخش نرم افزاری تفاوتی بین اپل واچ جدید و قبل مشاهده نمی شود و به نوعی دو ساعت یکسان هستند. شرکت اپل قصد داشته در ۱۹ سپتامبر سیستم عامل watchOS 4 را برای هر سه ساعت هوشمند خود منتشر کند. البته با توجه به سخت افزاری قدرتمندتر در Apple Watch 3 (اپل واچ ۳)، باید تفاوت هایی در عملکرد پردازشی دو مدل شاهد باشیم. همچنین احتمال داشته عملکرد سیری نیز سریعتر از نسخه دوم باشد.اما جالب ترین نکته درباره اپل واچ جدید، موجی از برنامه های تازه برای این ساعت است. انتظار داریم بزودی دو برنامه Spotify و Audible را در نسل سوم ساعت هوشمند اپل مشاهده کنیم. همچنین نسخه های غیرارتباط سلولی Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) ممکن است تجربه هیجان انگیز کمتری نسبت به مدل ارتباط سلولی Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) داشته باشد. همین امر موجب شد تا اپل برنامه ای برای ادامه فروش ساعت هوشمند پیشین خود نداشته باشد و افزایش فروشی را برای مدل جدید به ارمغان آورد.

باتری و شارژدهی اپل واچ 3

طول عمر باتری اپل واچ 3 مشابه سری دوم 18 ساعت اعلام شده است. در هنگام انجام کارهای معمولی همچون پاسخ دادن به پیام ها، مشاهده برخی اعلانات و کنترل برخی فعالیت‌های ورزشی، اپل واچ 3 حد اکثر می تواند تا 2 روز را دوام بیاورد و بیشتر از این مقدار ممکن نخواهد بود. اما هنگام استفاده از بلوتوث، LTE و GPS، عمر باتری به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و به 4-5 ساعت کاهش می یابد. شارژ باتری این ساعت زمان قابل قبولی را می طلبد و در طول یک و نیم ساعت، تا 80 درصد شارژ می شود و شارژ کامل آن زمانی در حدود 2 ساعت را می‌طلبد.

کلام آخر

تغییرات عمده ای چون طراحی بهبودیافته، سخت افزار قدرتمندتر، ارتباط سلولی و برخی دیگر، Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را نسبت به سری ۲ ارزشمندتر ساخته است. بنابراین اگر در بین دو راهی هستید که کدامیک از نسل های ساعت هوشمند اپل ارزش خرید بیشتری دارند و باید آن را مناسب دانست، قطعا باید نسل جدید را انتخاب کرد. زیرا اپل با افزودن ویژگی های جدید، تجربه ای متفاوت به کاربران خود ارائه می دهد و Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) یک دستگاه فوق العاده برای تجربه جدید است.

اگرچه در نگاه نخست تغییرات چشمگیر نباشند اما با اندکی کاربری می توان به ویژگی ها و تفاوت ها پی برد. به هر حال شرکت اپل از ۲۲ سپتامبر فروش Apple Watch 3 (اپل واچ ۳) را آغاز می کند و پیش فروش نیز پیشتر آغاز شده است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و کامل هستید، قطعا این نسل از محصول اپل شما را راضی نگه خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی