دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی ایفون ایکس مکس

ایفون ایکس مکس یا iPhone XS Max ( که Ten S Max تلفظ می شود) بزرگترین گوشی هوشمند بود که اپل در دسامبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد. اپل آیفون ایکس اس مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی است. مطمئنا این گوشی جدیدترین محصول Max اپل نیست، بعد از تولید این گوشی شرکت اپل سه گوشی جدیدتر آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس را به بازار عرضه کرد و در حال حاضر این سه گوشی جزء جدیدترین محصولات این شرکت می باشند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی ایفون ایکس مکس بپردازیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی اپل ایفون ایکس مکس

طراحی

آیفون XS Max همان طراحی گوشی آیفون X را دارد، با این تفاوت که آیفون XS Max از صفحه نمایشی بزرگتر استفاده میکند. با توجه به طراحی بزرگ این گوشی، راحت در دست جای نمیگیرد و برای کسانی که دست کوچکی دارند میتواند مشکل ساز باشد.جنس اطراف گوشی از جنس استیل است که با فرمول حدید شیشه در پنل های جلو و عقب گوشی از مقاوتی حتی بالاتر از آیفون X برخوردار است. همچنین مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار و آب نیز به طور ویژه ای افزایش داشته است. آیفون ایکس اس مکس را میتوان تا عمق دو متر بدون هیچ عارضه ای و برای مدت ۳۰ دقیقه در آب نگه داشت. با این حال ضمانت نامه اپل همانند سایر تولید کنندگان، آسیب “تماس مایع” را پوشش نمیدهد و با توجه به قیمت این گوشی باید خیلی مواظب بود.ایفون XS Max بدون جک هدفون عرضه می شود که در حال حاضر و بعد از گوشی آیفون ۶s این پورت در گوشی های آیفون حذف شده است. آیفون یک جفت EarPod را در جعبه گوشی جای گذاری کرده است که با کانکتور میتوان به گوشی وصل شد.دکمه پاور همانند طراحی بسیاری از گوشی های دیگر در قسمت سمت راست گوشی جای دارد و به آسانی قابل لمس با انگشت شست است، با این حال کلید های کنترل صدا در قسمت چپ گوشی جای گرفته اند.

صفحه نمایش

 اپل امسال سه مدل تلفن هوشمند را آماده عرضه کرده بود که بزرگ‌ترین آن‌ها آیفون XS Max با سایز 6.5 اینچ است. این تلفن هوشمند با نمایشگر 6.5 اینچی تولید شده است که بزرگ‌ترین تلفن هوشمند کوپرتینویی‌ها به حساب میاید. رزولوشن بسیار بالای نمایشگر سوپر رتینا به همراه روکش شفافی که در روی آن قرار گرفته، باعث شده تا به جرئت بتوان گفت که آیفون XS Max باکیفیت ترین نمایشگر را در دنیای تلفن‌های هوشمند امروزی دارد.

طراحی بدون حاشیه نمایشگر نیز باعث شده تا در زمان استفاده از آیفون XS Max کاربر هیچ مرزی را در اطراف آن احساس نکند و تنها یک نمایشگر یکپارچه بزرگ را در مقابل خود مشاهده کند.

اپل برای به رخ کشیدن این کیفیت فوق‌العاده، والپیپرهای ویژه‌ای را نیز برای آن طراحی کرده که به فورس تاچ کردن آن می‌توان تغییرات و افکت‌های تصویری را در آن مشاهده کرد. رزولوشن نمایشگر آیفون ایکس اس مکس 1242 x 2688 پیکسل بوده و تراکم پیکسلی در آن 458 PPI است. از طرفی نسبت ابعادی آن نیز 19 به 5.9 است که در دنیای تلفن‌های هوشمند امروزی تا حدودی عجیب و غیرعادی به نظر می‌رسد.

سخت افزار

امسال در گوشی‌های جدید اپل شاهد استفاده از پردازنده نسل جدید اپل هستیم. A12 Bionic پردازنده جدید اپل است که به گفته این کمپانی 15 درصد از نسل قبل بهینه‌تر عمل می‌کند و در عمل تغییر محسوسی در رفتار آیفون‌های جدید اپل با نسل‌های قبل دیده نمی‌شود. پردازنده گرافیکی A12 به گفته اپل عملکرد 50 درصدی بهتری نسبت به نسل قبلی خودش دارد اما این عملکرد زمانی به چشم می‌آید که مدت زمانی طولانی از عمر دستگاه‌های جدید اپل گذشته باشد.

در مبحث پردازنده مهم‌ترین تفاوت در بخش موتور عصبی دستگاه است که نسخه جدیدی از این هوش مصنوعی استفاده شده و سبب افزایش سرعت ماشین در یادگیری می‌شود. سال گذشته اپل ادعا کرده بود که موتور عصبی A11 می‌تواند 600 میلیارد پردازش را در هر ثانیه انجام دهد و امسال مدعی شده که این موتور عصبی جدید توانایی 5 تریلیون پردازش را در هر ثانیه دارد. این ادعا اگر صحت داشته باشد بسیار ادعای بزرگی است به خصوص اینکه انرژی کمتری هم توسط پردازنده مصرف می‌شود؛ اما در دنیای واقعی این چیزها هنوز خیلی ملموس نیست و استفاده از این موتور عصبی در چند برنامه واقعیت افزوده ساده و ویژگی‌های جدید دوربین خلاصه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این پردازنده 7 نانومتری بودن آن است. با اینکه هوآوی اولین بار پردازنده‌های 7 نانومتری را معرفی کرد اما اپل اولین کمپانی‌ای است که از این نوع پردازنده‌ها در محصولات خودش به صورت تولید انبوه استفاده کرده است. یکی از الطافی که با کمک این پردازنده نصیب آیفون شده است مصرف کمتر باتری است.

مانند همیشه آیفون‌های جدید اپل در اجرای برنامه‌ها و بازی‌هایی که در اپ استور وجود دارند هیچ مشکلی ندارند. این توانایی آیفون‌ها به لطف هماهنگی زیاد سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون‌ها با هم است. آیفون‌های جدید اپل در نسخه‌های 64/256/512 گیگابایت عرضه می‌شوند. برای اولین بار در دنیای آیفون‌ها شاهد حضور فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی هستیم. مانند همیشه پشتیبانی از حافظه خارجی وجود ندارد و حافظه رم هر دو گوشی هم 4 گیگابایت است.

نرم افزار

آیفون 10 اس مکس با آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب iOS عرضه شده است. نسخه 12 از سیستم‌عامل iOS روی این گوشی نصب شده که تغییرات ظاهری چشمگیری ندارد و اپل بیشتر سعی داشته روی قابلیت‌های پایداری این نسخه تمرکز کند و به همین خاطر است که دستگاه‌های قدیمی‌تری که این نسخه از iOS را دریافت کرده‌اند اکنون با سرعت بیشتری کار می‌کنند و احیا شده‌اند. به‌هرحال این نسخه با نسخه قبلی تفاوت‌هایی دارد که در ادامه مفصل به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سریع‌تر: اپل ادعا می‌کند که این نسخه از آی او اس در برخی بخش‌ها که کاربر دائم با آن‌ها در تماس است سریع‌تر عمل می‌کند. به‌طور مثال برنامه دوربین 70 درصد سریع‌تر اجرا می‌شود، صفحه‌کلید برای تایپ کردن 50 درصد سریع‌تر نمایان می‌شود یا برنامه‌ها زمانی که گوشی زیر فشار سنگین کاری است 2 برابر سریع‌تر اجرا می‌شوند.

فیس تایم: این بخش که تماس صوتی و تصویری بین کاربران اپل را ممکن می‌کند بخش مهمی برای کسانی است که از سیستم‌عامل‌های اپل استفاده می‌کنند. اکنون کاربران این نرم‌افزار می‌توانند با بیش از 32 نفر همزمان به صورت صوتی یا تصویری ارتباط برقرار کنند.

مموجی: پیش از این اپل قابلیت Anemoji را با آیفون 10 معرفی کرده بود. اکنون در آیفون 10 اس و البته iOS12 می‌توانید از قابلیت جدیدی به نام Memoji بهره ببرید که به شما امکان ساخت صورتکی را می‌دهد که شبیه به شما است و می‌توانید با استفاده از آن در فیس تایم و آی مسیج اموجی خودتان را بفرستید یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

گوشی ایفون ایکس مکس

دوربین

در قسمت سلفی نیز آیفون از یک دوربین ۷ مگاپیکسلی بهره گرفته است. که مشخصه های دوربین اصلی همانند فیلتر های جذاب، HDR و … در قسمت سلفی نیز یافت می شود. دوربین سلفی این گوشی برای کسانی که روزانه عکس های سلفی زیادی ثبت میکنند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند بسیار مناسب است.آیفون XS Max از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی به همراه یک فلش Tone True Tone استفاده مینماید که بسیار به آیفون ایکس شباهت دارد. هر دو گوشی دارای حالت Smart HDR هستند که حالت بهبود یافته HDR است باعث می شود که تمامی قسمت های عکس به خوبی روشن و دقیق ثبت شوند و سوژه ها طبیعی تر بنظر برسند.این گوشی از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم های f/2.4 و f/1.8 استفاده میکند. کار با برنامه دوربین اپل ساده و آسان است و میتوانید به سرعت عکس دلخواه خود را ثبت نمایید.

باتری گوشی اپل ایفون ایکس مکس

باتری آیفون XS Max از نوع لیتیوم یونی با قابلیت فست شارژ است که می‌تواند در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود. ظرفیت باتری این تلفن هوشمند 3174 میلی آمپر ساعت استکه برای استفاده شبانه روزی از یک تلفن هوشمند به صورت حرفه‌ای و سنگین کاملاً مناسب است.

جمع بندی

آیفون XS Max در حقیقت پرچم‌دار تلفن‌های هوشمند اپل در سال 2018 و همچنین قدرتمندترین تلفن هوشمند امسال به حساب میاید. این تلفن هوشمند از لحاظ قدرت پردازش، کیفیت نمایشگر و دوربین، عمر باتری و همچنین بازدهی در هنگام اجرای نرم افزارهای سنگین و استفاده مالتی تسکینگ بهترین محصول از نوع خود به حساب میاید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید ایفون کلیک کنید.

 

نظرات (۱)

  • فروشگاه اپل آیدی
  • سلام سوالی درباره اپل آیدی داشتم

    اپل آیدی آمریکا با اعتبار از کجا تهیه کنیم؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی