دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی s20 پلاس

در تاریخ 11 فوریه سال 2020 بود که سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود را در سه مدل شامل؛ گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس و سرآمد و نقطه عطف گوشی‌های پرچمدار سامسونگ تاکنون؛ گلکسی اس 20 اولترا را معرفی کرد. تفاوت عمده گلکسی اس 20 پلاس و گلکسی اس 20 را می‌توان در اندازه و ظرفیت باتری آنها دانست. اگر از آن دسته افرادی هستید که نمایشگرهای بزرگ را ترجیح می‌دهید، مدل گلکسی اس 20 پلاس و اگر یک مدل جمع‌و‌جورتر از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید در هنگام خرید گلکسی اس 20 را مدنظر قرار دهید. در اینجا به نقد و بررسی  کامل گوشی گلکسی اس 20 پلاس خواهیم پرداخت. برای اطلاع از قیمت گوشی S20 پلاس کلیک کنید.

طراحی گوشی S20 پلاس

طراحی این گوشی تقریبا با مدل اس 20 فرقی ندارد و تنها تفاوت بارز ابعاد اندکی بزرگ‌تر و استفاده از آنتن‌های 5G به صورت استاندارد است تا قیمت بیشتر این گوشی را توجیح کند. اگر مانند ما طرفدار طراحی‌های اخیر گوشی‌های سامسونگ باشید مشکلی نخواهید داشت و اس 20 پلاس فورا در دست شما یک حس و حال آشنا ایجاد می‌کند. با خرید این گوشی یک دستگاه با کیفیت ساخت فوق‌العاده ممتاز خواهید داشت که از شیشه و فلز ساخته شده و نمای جلوی آن تقریبا تمام صفحه با خمیدگی‌های اندک است.

اندازه معقول 6.7 اینچ این گوشی باعث قرارگیری راحت آن در دست با یک لذت خاص می‌شود. این گوشی به اندازه کافی برای تماشای فیلم، گیمینگ و مطالعه بزرگ است، بدون این که اندازه آن مانند برادر بزرگترش یعنی اس 20 اولترا گاهی دردسرساز باشد.

ما همچنین از تصمیم سامسونگ برای استفاده از حفره نمایشگر در بالا و وسط برای قرار دادن دوربین سلفی داخل آن راضی هستیم، این طراحی را در گوشی گلکسی نوت 10 نیز دیده بودیم. گرچه به نظر ما استفاده از بریدگی نمایشگر در کنار صفحه مانند چیزی که در اس 10 می‌بینیم کمتر مزاحم لذت از نمایشگر است، چون زمانی که گوشی را افقی می‌گیرید، انگشت شستتان طبیعتان آن جا قرار می‌گیرد.

تنها ویژگی طراحی این گوشی که توی ذوق من می‌زند مجموعه دوربین است که ظاهر متفاوت با گوشی پیکسل 4 دارد. گرچه در این بخش 4 دوربین پیشرفته به چشم می‌خورد و از دیدگاه مهندسی واقعا چشمگیر است، ولی از پشت گوشی کاملا بیرون زده است و احساس می‌کنید برای قرارگیری داخل یک قاب محافظ طراحی شده است که در کمال تعجب داخل جعبه فروش وجود ندارد. شدیدا به تمامی خریداران یکی از گوشی‌های سری اس 20 استفاده از قاب را توصیه می‌کنیم. با این حال، طراحی شیشه‌ای پنل پشتی به خودی خود زیبا و خوش ساخت است.

نکته آزاردهنده دیگر حسگر اثرانگشت است. این حسگر زیر نمایشگر قرار گرفته است و به طور کلی خوب کار می‌کند، فقط سرعت به مراتب آهسته‌تری از حسگرهای رقبا مانند گوشی وان پلاس 7T پرو دارد که از فناوری مشابهی استفاده می‌کند. خوشبختانه قابلیت باز کردن گوشی با شناسایی چهره به اندازه کافی دقیق بود تا زیاد مجبور به استفاده از حسگر اثرانگشت نباشم.

نمایشگر

بعد از چند روز استفاده از S20 Ultra، بلافاصله به سراغ کار با S20 Plus رفتم، بنابراین مثل این بود که یک لایه را برداشته باشید. این دستگاه سبک تر و خوش دست تر است. پس مدتی استفاده از این محصول به این نتیجه رسیدم که با وجود اندازه بزرگ آن، این دستگاه بسیار خوب بالانس شده و در دست نگه داشتنش بسیار آسان است. سامسونگ رابط کاربری One UI 2.0 خود را طوری طراحی کرده که برای استفاده یک دستی هم مناسب باشد و این قابلیت در اینجا بسیار کار آمد است.
اولین کاری که بعد از روشن کردن اس20 پلاس کردم، این بود که نرخ ریفرش 120 هرتزی نمایشگر خیره کننده 6.7 اینچی AMOLED آن را فعال کردم که واقعا کار با آن را لذت بخش کرده بودبا اسنپدراگون 865 و رم 12 گیگابایتی، این دستگاه گویی پرواز می کند. چیزی که تعجب آور است، این است که افزایش نرخ ریفرش 120 هرتز تا چه اندازه تاثیر گذار است: البته بعد از مدتی این قابلیت هم کم اهمیت می شود در حال حاضر، باعث شده تا دستگاه هایی با نرخ ریفرش پایین تر به درد نخور به نظر آیند! اینکه این قابلیت به طور پیش فرض فعال نیست کم ناامید کننده است، گویی سامسونگ از یکی از بهترین ویژگی های دستگاه هایش دوری می کند.
البته، دلیل پیش فرض نبودن این ویژگی، جلوگیری از کاهش عمر باتری است، چرا که گفته شده وقتی فعال می شود، تا 25 درصد عمر باتری را کاهش می دهد. اما همانطور که در ادامه خواهید دید، از همان اولین لحظات استفاده از نرخ ریفرش 120 هرتزی S20 Plus لذت برده ام، به حدی که برای من ارزش کاهش عمر باتری را داشت. اگر می خواهید این دستگاه را بخرید، توصیه می کنیم که هر دو حالت 60 و 120 هرتزی را تست کنید و اگر در عمر باتری مورد نیازتان تاثیر زیادی ندارد، حتما از نرخ ریفرش بالاتر استفاده کنید.

دوربین

امسال ترند طراحی گوشی‌های موبایل بیشتر به سمت استفاده از لنزهایی با اندازه‌های نجومی مگاپیکسل رفته است. سامسونگ نیز تصمیم گرفت که یک بازنگری کلی در دوربین پرچمداران خود داشته باشد، به همین دلیل لنزهای بهتری را در گوشی‌های پرچمدار خود مورد استفاده قرار داد. ماژول سه‌گانه این گوشی شامل لنز واید 12 مگاپیکسلی، لنز 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن هم 10 مگاپیکسلی است. در واقع می‌توان دوربین آن را مهمترین ارتقاء آن نسبت به گلکسی اس 10 دانست.

به گفته سامسونگ، سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی کاملاً بازسازی شده و پیکسل‌های بزرگتر آن می‌توانند نور بیشتری را جذب کنند. در رابطه با کیفیت عکس‌های آن هم می‌بایست گفت که روشنایی عکس‌ها عالی بوده و رنگ‌های شاد و سرزنده‌ای را بدون اشباع رنگ بیش از حد، در اختیار شما قرار می‌دهد. عملکرد دوربین S20 پلاس نسبت به رقبایی چون گوشی آیفون 11 و یا گوگل پیکسل 4 قابل‌توجه است. سامسونگ در گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 پلاس سخت افزار دوربین مشابه‌ای را مورد استفاده قرار داده است.

سخت افزار

امسال هم سامسونگ طبق روال سال‌های گذشته دو نوع پردازنده را برای سری پرچمدار سال 2020 خود در نظر گرفت. این سری از گوشی سامسونگ در بازار امریکا با تراشه کوالکام و در بازار اروپا و خاورمیانه با تراشه ساخت خود این شرکت یعنی اگزینوس عرضه شد. این امر انتقاد برخی را از این شرکت در پی داشته؛ به دین جهت که تراشه کوالکام عمکلرد بهتری را همواره نسبت به تراشه سامسونگ از خود نشان می‌دهد. گلکسی اس 20 پلاس به 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR-5 مجهز شده است.

میانگین امتیازی که بنچمارک آنتوتو به این گوشی اختصاص داده 515098 است که یک امتیاز بسیار عالی در بین پرچمداران محسوب می‌شود. هسته‌های پردازنده Exynos 990 دارای حداکثر فرکانس 2.73 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی آن هم Mali-G77 MP11 بوده و عملکرد بی‌نظیری خصوصاً در اجرای بازی‌ها دارد. در رابطه با قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی هم خاطر نشان می‌شود که با رابط کاربری One UI 2.1 بر پایه اندروید 10 اجرا می‌شود. قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی نیز دارد. برای مثال با قابلیت DeX می‌توانید به نمایشگرهای بزرگ وصل شده و یا اینکه همزمان می‌توان از طریق بلوتوث به دو دستگاه متصل شد.

باتری گوشی سامسونگ s20 پلاس

گوشی‌های با چیپست اگزینوس سامسونگ همیشه در تست‌های باتری خوب نبودند. این قضیه به همراه پشتیبانی از شبکه 5G و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز باعث شد جدی‌تر به موضوع ماندگاری شارژ باتری این گوشی رسیدگی کنیم.

عملکرد اس 20 پلاس در این بخش بسیار شبیه به مدل اولترا بود و ماندگاری شارژ باتری به مقدار زیادی به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد. زمانی که نمایشگر را روی حالت 60 هرتز و دقت فول اچ‌دی پلاس قرار می‌دهید، ماندگاری شارژ خوب است. شارژ این گوشی زمان استفاده متوسط به راحتی 1.5 روز دوام می‌آورد. اگر با آن آنلاین فیلم ببینید انتظار خالی شدن 6 تا 10 درصد شارژ باتری را در هر ساعت داشته باشید که تقریبا تمامی پرچم‌دارهای دیگر رفتار مشابهی دارند.

گرچه زمان استفاده از حالت 120 هرتز و حتی با افت دقت نمایشگر، پیش از اتمام روز به شارژ نیاز خواهید داشت. منظور ما حتی زمان استفاده متوسط است یعنی گوش دادن به موزیک در حین رسیدن به سر کار، بررسی منظم پیام‌ها و فیدهای رسانه‌های اجتماعی، چند ساعت تماشای کلیپ در یوتیوب و کمی بازی پابجی موبایل پیش از خوابیدن. خوشبختانه سرعت شارژ به کمک شارژر 25 وات داخل جعبه فروش بالا است و این باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت پس از تقریبا 1.5 ساعت کاملا شارژ خواهد شد.

جمع بندی

گوشی گلکسی S20 پلاس یک گوشی هوشمند اندرویدی عالی است که تمامی گزینه‌های صحیح را تیک می‌زند. اگر به خاطر لانچر این گوشی نبود، یقینا آن را به عنوان بهترین گوشی هوشمند که می‌توانید بخرید معرفی می‌کردیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی