دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی شیائومی mi note 10 pro

شیائومی به عنوان شرکتی شناخته می شود که سعی دارد خواسته های کاربران از گوشی های هوشمند را در قیمتی پایین تر به بازار عرضه کند. به عنوان مثال گوشی پوکوفون اف وان یا می 9 تی پرو از این کمپانی برای کسانی که خواستار سخت افزاری قدرتمند در قیمتی پایین هستند، طراحی شده بود. می نوت 10 و می نوت 10 پرو اما در عین داشتن ظاهری شبیه به گوشی هایی مثل پی 30 پرو، محصولی نسبتا متفاوت در بین محصولات شیائومی شناخته می شود که با تمرکز در زمینه دوربین، طراحی و توسعه داده شده است.

همانطور که می دانید، در سال 2019، حسگر های 48 مگاپیکسلی بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار گرفتند و نمونه های زیادی از آن ها را حتی در گوشی های میان رده شاهد بودیم. در نیمه دوم امسال اما گوشی هایی با حسگر های 64 مگاپیکسل معرفی شدند که جایگزینی برای حسگر های 48 مگاپیکسلی بودند. شیائومی اما قدم را فراتر گذاشت و در اواخر امسال، با همکاری شرکت سامسونگ، از دوربین 108 مگاپیکسلی برای گوشی های می نوت 10 و گوشی شیائومی mi note 10 pro استفاده کرد که پیش از این، نمونه آن را فقط در گوشی مفهومی میکس آلفا دیده بودیم. ما در این مطلب قصد داریم خصوصیات گوشی شیائومی mi note 10 pro را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

بررسی گوشی شیائومی Mi note 10 pro

طراحی و ساختار

Mi Note 10 در حقیقت نسخه جهانی گوشی می سی سی 9 پرو است که در چین معرفی شد. ما رنگ سبز گوشی را در اختیار دارم که رنگی خاص و متفاوت از این گوشی به حساب می‌آید. بر خلاف ردمی نوت 8 پرو قاب پشتی در بازتاب نور دو رنگ نمی‌شود و یکدست به رنگ سبز است. قاب پشتی طراحی براق دارد و همین امر سبب می‌شود اثرانگشت روی آن بماند اما در رنگ سبز اصلا خودش را نشان نمی‌دهد و هیچ اثر نامطلوبی روی ظاهر گوشی نمی‌گذارد. مانند گوشی‌های گلکسی یا پی 30 پرو هم لبه‌های قاب پشتی و هم لبه‌های قاب جلو خمیدگی دارند که باعث می‌شود می نوت 10 خوب در دستان کاربر قرار بگیرد.نوت 10 هم گوشی سنگینی است و هم ضخیم و در سال 2019 ضخامتی برابر 9.7 میلی‌متر برای گوشی‌ای هوشمند خیلی جالب نیست اما این وزن و ضخامت زیاد را باید به پای لنزهای بزرگ و باتری پرظرفیتش بگذاریم و به شیائومی حق بدهیم که چاره‌ای جز این نداشته باشد.

در قاب جلو صفحه‌نمایش بزرگی را می‌بینیم که به لطف حاشیه‌های بسیار کم و خمیدگی زیاد در لبه‌ها و البته ناچ قطره‌ای کوچک بالای خودش توانسته فضای زیادی در حدود 88 درصد از قاب جلو را در اختیار داشته باشد و همین امر سبب شده اندازه شاسی گوشی خیلی بزرگ نباشد.لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را می‌بینم با طراحی کاملا شبیه به هم و کمی پایین‌تر هم در گاه سیم کارت‌ها قرار دارند.سمت چپ هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود. بالای گوشی که مثل پایین گوشی و مثل پی سی پرو طراحی کاملا تخت دارد درگاه اینفرارد و میکروفون دوم را می بنیم و پایین گوشی درگاه ارتباطی تایپ سی را کنار جک 3.5 میلی‌متری صدا، میکرفون اصلی  اسپیکر می‌بینیم.

نمایشگر

سری محصولات CC شیائومی که مشهور به سری «جذاب های رنگی» این برند است، علاوه بر بدنه شیشه‌ای که در سیطره فریم آلومینیومی است، با رنگ های سفید، مشکی و سبز آماده میزبانی از سلایق مختلف مخاطبان است. شاید ضخامت 9.7 میلی متری این گوشی چندان مذاق شما را شیرین نکند اما اگر بگوییم این ضخامت 9.7 میلی متری را به صدقه باتری قدرتمند 5260 میلی آمپر ساعتی داریم، کمی خیالتان آسوده می‌شود.
89 درصد از قاب رویی این موبایل هوشمند در اختیار صفحه نمایش 6.47 اینچی است که روی پنل سوپر امولد سوار شده است و پوشش محافظ گوریلا گلس 5 دارد. البته محافظ صفحه گوریلا گلس 5، روی قاب پشتی نیز کشیده شده و شما بابت استحکام قاب پشتی شیشه‌ای، نگرانی نخواهید داشت.
نمایشگر شیائومی می نوت 10 پرو یک فول اسکرین واقعی با حداکثر روشنایی 600 نیت، وضوح رضایت بخشی زیر نور مستقیم آفتاب خواهد داشت.
شفافیت تصویر با رنگ‌های گرم این نمایشگر، دومین مشخصه‌ای است که نظر شما جلب می‌کند خصوصا اگر اهل تماشای ویدئو با موبایل باشید. این ویژگی جذاب را مدیون گستره رنگی DCI-P3 و HDR10 نمایشگر هستیم که با تمام قوا نمایشگر می نوت 10 پرو را به یک نمونه رقابتی تبدیل کرده است.

دوربین

نوکیا 9 پیورویو راه برای موبایل های پنج لنزی هموار کرد اما شیائومی با رونمایی از شیائومی می نوت 10 پرو ، تا انتهای این مسیر پیش رفت. این اسمارتفون که ماژول پنجگانه دارد، با 5 لنز 108، 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی به عنوان یک اسمارتفون حرفه ای در عکاسی رجزخوانی می‌کند. هرچند در روزهای نخست ورود به عرصه رقابت مورد تمسخر کمپانی فوجی فیلم چینی تبار قرار گرفت اما واقعیت این است که جسارت و خلاقیت شیائومی قابل تقدیر است.
لنز 108 مگاپیکسلی که از سنسور ISOCELL Bright HMX استفاده کرده است، گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد و استاد ثبت صحنه های نسبتا تاریک است. علاوه بر این، به واسطه زاویه دید گسترده، یک لنز واید مجهز به لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس لیزری است.
البته شیائومی تمام برگ های برنده خود را در لنز 108 مگاپیکسلی رو نکرده و جانب اعتدال را بین 4 لنز بعدی نیز رعایت کرده است. لنز تله فتوی 12 مگاپیکسلی علاوه بر فوکوس خودکار Dual Pixel با قابلیت تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر و Laser AF هم دارد. در ادامه، لنز 5 مگاپیکسلی تله فتو با زوم اپتیکال 5 برابر، لنز الترا واید 20 مگاپیکسلی و لنز 2 مگاپیکسلی وجود دارد که در کنار فلاش چهارگانه مجموعه عکاسی شیائومی می نوت 10 پرو را تکمیل کرده است.
هرچند در نگاه اول جای خالی سنسور تشخیص عمق به چشم می‌آید اما به جای آن، لنز 12 مگاپیکسلی تله فتو دارد که بتوانیم عطایش را به لقایش ببخشیم.
بخش فوقانی نمایشگر xiaomi mi note 10 pro میزبان یک بریدگی کوچک است که لنز سلفی 32 مگاپیکسلی را جای داده است. با وجود گشودگی دیافراگم f/2.0 میتوان به عملکرد موفقیت آمیز این لنز در عکاسی سلفی در نور کم امیدوار بود و به صدقه سر پیکسل‌های 0.8µm تصاویر ثبت شده شفاف و واضح خواهند بود.

اسپیکر

به نظر می رسد شیائومی همچنان اعتقادی به استفاده از اسپیکر دوگانه در اسمارتفون هایش ندارد و گوشی می نوت 10 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اسپیکر تک کاناله این گوشی که روی لبه پایینی قرار دارد، در تست پخش موسیقی، شدت خروجی میانگین 77 دسی بل را به ثبت می رساند که رقم قابل قبولی برای یک اسپیکر، می باشد. همچنین از نظر کیفیت، این اسپیکر عملکرد مطلوبی دارد و جزئیات صدا را در حداکثر حجم صدا نیز حفظ می کند؛ اما در زمینه عمق بیس، این اسپیکر انتظار ها را برآورده نمی کند.اما یک نکته مثبت در بخش صدا برای می نوت 10 پرو وجود دارد که حفظ جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد. در واقع شیائومی با تولید این محصول نشان می دهد که با وجود جک هدفون هم می توان باتری به بزرگی 5260 میلی آمپر ساعت در داخل یک اسمارتفون قرار داد و این بهانه برای حذف جک هدفون، چندان منطقی نبوده است. از این رو، کاربران می نوت 10 پرو به راحتی و بدون نیاز به تبدیل مخصوص می توانند از هدفون های سیمی و یا کابل AUX برای انتقال صدا، استفاده نمایند.

گوشی شیائومی mi note 10 pro

سخت افزار

چیپ ستی که برای این گوشی در نظر گرفته شده اسنپدراگون 730 جی است که روی خودش پردازنده 8 هسته‌ای، حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد. خبری هم از پشتیبانی از کارت حافظه خارجی نیست. از 128 گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به 109 گیگابایتش دسترسی دارید.بازی کردن با این گوشی واقعا لذت بخش است. بازی کال آو دیوتی با وجود اینکه با گرافیک متوسط اجرا می‌شود اما کاملا نرمه و کوچک‌ترین لگی ندارد. بازی آسفالت 9 هم در نهایت کیفیت به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود. هیچ داغ شدنی در هیچ نقطه‌ای از گوشی مشاهده نمی‌شود حتی با بازی بسیار طولانی‌مدت.

امنیت

سنسور اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. این سنسور جایش کمی بالاتر از حالت عادی است و عملکردش هم کاملا مناسب. این سنسور سرعت خوبی دارد؛ هرچند سرعتش از برخی گوشی‌های دیگر و حتی از سنسور اثرانگشت گوشی‌ای مثل می 9 تی پرو کمتر است اما در مجموع کاملا رضایت‌بخش است.قابلیت تشخیص چهره هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که با کمک دوربین سلفی انجام می‌گیرد. این قابلیت در می نوت 10 عملکرد خوبی دارد و هم در نور کافی و هم در نور خیلی کم توانایی خوب و کاملی در تشخیص چهره دارد و قفل گوشی را باز می‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی mi note 10 pro

اگر ضخامت 9.7 میلی متری می note 10 پرو کمی خاطرتان را مکدر کرده است، بد نیست توجهتان را جلب کنم به باتری خارق العاده 5260 میلی آمپر ساعتی که علاوه بر ظرفیت حیرت انگیزش، به فناوری شارژ سریع 30 واتی تجهیز شده است. در 30 دقیقه، حدود 58 درصد و در 65 دقیقه نسخه باتری در هم پیچیده میشود و فول شارژ می‌شود. با این گوشی پاور بانک خود را به دوستان خود هدیه دهید چون تقریبا نیازی به آن نخواهید داشت.

جمع بندی

می نوت 10 مجموعه‌ای کامل و جذاب است. طراحی خیلی زیبایی دارد، صفحه‌نمایشش بسیار با کیفیت است، باتری با وجود ظرفیت بالایی که دارد خیلی سریع شارژ می‌شود، سخت‌افزارش برای بازی کردن و کارکردهای روزمره کاملا مناسب است و در نهایت دوربین‌هایش کیفیت خوبی دارند و هم خیلی جذاب‌اند. در کنار این‌ها نباید از قیمت بسیار رقابتی آن بگذریم که قیمتی برابر گوشی‌های بالا رده اکثر برندها را دارد در حالی که رقیبی برای پرچم‌دارها به حساب می‌آید.

البته این گوشی کاملا بدون عیب نیست؛ وزن و ضخامت زیاد، بیرون‌زدگی زیاد لنزها، عمر باتری نامتناسب با ظرفیت، که اگرچه عمر باتری خوبی دارد اما با ظرفیت بالایش همخوانی ندارد و در نهایت مجهز نبودن به چیپ ستی که در پرچم‌دارها می‌بینیم از معایبش هستند.

در کل می نوت 10 را می‌توان گوشی‌ای دوربین محور خیلی خوب دانست که می‌توانید آن را به هر کسی معرفی کنید که به دنبال خرید گوشی بالا رده تمام عیار است.

مزایا

  • کیفیت ساخت بالا
  • نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت بسیار خوب تصاویر در محیط های روشن
  • باتری بزرگ و پشتیبانی از شارژ سریع 30 وات
  • عملکرد بسیار خوب اسنپدراگون 730G

معایب

  • نبود اصالت در طراحی
  • فیلمبرداری نه چندان خوب
  • کیفیت نه چندان خوب دوربین های فوق عریض و تله فوتو در محیط های کم نور
  • وزن و ضخامت بالا
  • عدم استفاده از تراشه پرچمدار

نظرات (۱)

مطلب جالبی بود

مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی