دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

دیجی مگ بان

تخصصی ترین مجله حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل

در مجله دیجی مگ بان همه روزه به بررسی تخصصی بروزترین تکنولوژی حوزه گوشی موبایل، گجت و سخت افزار میپردازیم. با دنبال کردن وبلاگ از ما حمایت کنید

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گوشی نوت 10 لایت

اگر دنبال یک گوشی هوشمند از سامسونگ هستید که دارای ویژگی‌های حرفه‌ای یک گوشی پرچمدار و قیمت مناسب باشد، گزینه سامسونگ نوت 10 لایت بهترین برای شماست. گلکسی نوت 10 لایت به گونه‌ای طراحی شده است که در کنار برچسب قیمت مناسب خود (در مقایسه با گلکسی نوت 10) ویژگی‌های حرفه‌ای داشته باشد و این گوشی به عنوان یک رقیب مستقیم برای Pixel 3a XL معرفی می‌شود. در حالی که ما مطمئن نیستیم که گوشی 6.7 اینچی جدید سامسونگ چقدر قیمت خواهد داشت اما ویژگی‌های زیادی را برای دوست داشتن ارائه می‌دهد.

بررسی گوشی سامسونگ نوت 10 لایت

طراحی و ساخت

اولین نکته و شاید مهمترین نکته راجع به طراحی Galaxy Note10 Lite این است که این نمایشگر این دستگاه تخت است و همین نکته احتمالا محبوبیت زیادی برای این دستگاه به ارمغان آورد، چرا که از زمان معرفی Note 5، هیچ گلکسی نوتی با نمایشگر تخت عرضه نشده بود.حاشیه های این نمایشگر، به اندازه برادران گران قیمت این دستگاه یعنی Galaxy Note10 یا Galaxy Note10 Plus، باریک و تقریبا بی حاشیه نیست. نمایشگر خمیده آن دستگاه ها اگر به سلیقه برخی از کاربران نباشد، ولی حداقل باعث کاهش حاشیه ها و افزایش نسبت نمایشگر به بدنه می شد. از این رو، Galaxy Note10 Lite دیگر آن نمای پرچمدارگونه و بدون حاشیه مدل های گران تر را ندارد و بیشتر از نمای جلو طراحی یک اسمارت فون سری Galaxy A را تداعی می کند. با این وجود، حاشیه بالایی کاملا با حاشیه های کناری یکسان است و تنها حاشیه پایینی کمی از بقیه ضخیم تر است.

 

نوت10 لایت همچنین در نوع بلندگوی تماس هم رویه جداگانه ای را پیش گرفته، به این صورت که یک شیار باریک به جای یک هدفون زیر نمایشگر نوت10 های قبلی قرار گرفته است. کارایی آن هم تنها برای برقراری تماس است، یعنی هیچ بلندگوی استریویی در Note10 Lite وجود ندارد. اما یک چیز این لایت بهتر از نوت های اصلی است و آن کوچکتر بودن حفره دوربین سلفی آن است. این اتفاق در حالی رخ داده که سنسور این دستگاه بزرگتر از آن هاست.

صفحه نمایش

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت با ۱۹۹ گرم وزن، دارای نمایشگر باکیفیت و قدرتمندی بوده که با سایز ۶٫۷ اینچ و وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل به همراه نسبت ابعاد تصویر ۹:۲۰، قطعا برای رقیبان خود خط و نشان کشیده است. توجه داشته باشید که نباید از نسبت نمایشگر به بدنه ۸۶٫۸ درصد آن هم گذشت که یک مهر تایید روی حاشیه کم دستگاه است.

یکی از قابلیت‌های مهم و ویژه گوشی جدید سامسونگ را می‌توان نمایشگر همیشه روشن (Always-On) دانست که البته باعث مصرف زیاد باتری خواهد شد. همچنین از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار و سخت افزار

گوشی هوشمند گلکسی Note 10 Lite دارای رابط کاربری One UI 2.0 بوده که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است. سیستم عامل جدید اندروید دارای قابلیت‌هایی بوده که بدون تردید می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند.

تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس ۹۸۱۰  (تراشه ۱۰ نانومتر) به خوبی می‌تواند از عهده کارهای سنگین و سخت برآید، اما نباید در این مسیر از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 هم غافل شد که وظیفه خود را در نمایش نهایت جزئیات گرافیکی به خوبی انجام می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در نظر بگیرید را می‌توان تولید گرما در اثر کار سنگین تراشه‌ها دانست، اما به نظر می‌رسد  این دستگاه می‌تواند دوام خوبی از خود نشان دهد و گرما را تخلیه نماید. بدون تردید سخت افزار گوشی هوشمند نوت ۱۰ لایت، توانایی بسیار زیادی در نمایش فیلم‌ها و اجرای بازی‌های سنگین با نهایت جزئیات گرافیکی خواهد داشت. قطعا سایز بزرگ نمایشگر هم باعث می‌شود کاربران به فکر تماشای فیلم یا اجرای بازی های جذاب اندروید باشند.

گوشی جدید سامسونگ در دو مدل و بر اساس تفاوت در میزان حافظه رم تولید شده است:

  • ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

گوشی گلکسی Note 10 Lite دارای خشاب کارت حافظه جانبی بوده و می‌توان از طریق حافظه میکرو اس دی، فضای ذخیره سازی را ۱ ترابایت دیگر هم افزایش داد. همچنین حافظه این گوشی از نوع UFS 2.0 است که نشان می‌دهد سرعت نقل و انتقال اطلاعات بالایی خواهد داشت.

دوربین و صدا

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت به یک سیستم دوربین سه گانه مجهز شده است که شامل یک دوربین اصلی واید، یک دوربین اولترا واید و یک دوربین تله فوتو میشود. هر سه دوربین مذکور ۱۲ مگاپیکسلی میباشند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشند و ما بسیار خوشحال هستیم که سامسونگ به جای استفاده از دوربین ماکرو به استفاده از دوربین تله فوتو روی آورده است.

بر خلاف چیزی که ممکن است از عنوان Lite در نام این گوشی برداشت کنید، باید بگوییم که گلکسی نوت ۱۰ لایت به سیستم دوربین بسیار باکیفیتی مجهز شده است. در اکثر مواقع رنگ ها بسیار دقیق و طبیعی به ثبت می‌رسند و فقط در برخی شرایط از عمق کافی برخوردار نمی‌باشند. سوییچ کردن بین دوربین های مختلف نیز تفاوت زیادی در دقت رنگ ها اعمال نمیکند. جزئیات تصاویر در حد مناسبی قرار دارند و تصاویر بیش از حد شارپ نیستند؛ مشکلی که در گلکسی S20 اولترا وجود دارد.

عملکرد HDR در دوربین گلکسی نوت ۱۰ لایت نقاط قوت و ضعف خودش را دارد. ثبت تصاویر از مناظری که گستره پویای بالایی دارند به خوبی انجام میشود و رنگ آسمان نیز در تصاویر تغییر نمیکند. اما در هنگام ثبت تصویر از اشیاء، HDR از دقت کافی برخوردار نیست. به عبارت دیگر، در این شرایط گوشی تصاویری با رنگ های مصنوعی به ثبت می‌رساند.

ناگفته نماند که قابلیت Live Focus یا Portrait Mode از دقت بسیار بالایی برخوردار میباشد و معلوم است که سامسونگ به خوبی بر روی آن کار کرده است. در تصاویر پرتره ی ثبت شده با گلکسی نوت ۱۰ لایت می‌بینیم که سوژه به خوبی از پس زمینه جدا شده است. بر خلاف گوشی گلکسی S10 لایت، گلکسی نوت ۱۰ لایت از ویژگی Live Focus Video پشتیبانی نمیکند.

رزولوشن فیلمبرداری در حال پیش فرض بر روی ۱۰۸۰p تنظیم شده است اما شما میتوانید با رزولوشن ۴K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کنید. همچنین شما می‌توانید در حین فیلمبرداری ۴K بین دوربین های مختلف سوییچ کنید. گلکسی نوت ۱۰ لایت قابلیت فیلمبرداری ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد اما در این حالت شما فقط به دوربین اصلی محدود خواهید بود.

کیفیت فیلم ها نیز در گلکسی نوت ۱۰ لایت بسیار خوب است. فیلم ها از جزئیات بسیار بالا، رنگ های دقیق و گستره ی پویای بسیار مناسب برخوردار می‌باشند. همچنین سیستم لرزشگیر دست نیز عملکرد مناسبی دارد. شما همچنین میتوانید از آپشن Super Steady Stabilization استفاده کنید اما با انتخاب این آپشن فقط به دوربین اصلی محدود خواهید شد.

خوشبختانه گلکسی نوت ۱۰ لایت از جک ۳.۵ میلی متری هدفون برخوردار می‌باشد که قطعاً باعث خوشحالی کاربران می‌باشد. این گوشی در لبه ی پایینی خود یک اسپیکر نه چندان باکیفیت دارد. این اسپیکر صدای بلند و رسایی را تولید میکند، اما اندازه ی آن کوچک است و گوش دادن به موسیقی با این اسپیکر هیچ لذتی ندارد.

گوشی سامسونگ نوت 10 لایت

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ نوت 10 لایت

Galaxy Note 10 Lite یک باتری غول‌پیکر 4،500 میلی‌آمپرساعتی را به مراتب بزرگتر از بسته‌های 3500 میلی‌آمپرساعتی گلکسی نوت 10 استفاده می‌کند. با توجه به تست‌هایی که توسط Tom’s Guide انجام داده شده است، نشان داده می‌شود که باتری نوت 10، تنها در حدود 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می‌آورد. بنابراین ما امیدوار هستیم که باتری غول‌پیکر گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 لایت، بیشتر از این‌ها توانایی داشته باشد.

برای گوشی جدید، سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت، این شرکت از تراشه اگزینوس استفاده کرده است که برخی افراد را نگران می‌کند چرا که هنوز مشخص نیست که این گوشی با قیمت مناسب‌تر خود، آیا می‌تواند عملکرد ارائه شده در گوشی گلکسی نوت 10 را داشته باشد یا خیر چرا که نوت 10 از تراشهSnapdragon 855 Qualcomm بهره می‌برد.نوت 10 Lite در نسخه‌های متنوعی ارائه می‌شود که هر کدام از این نسخه‌ها کارایی خاص خود را دارد. این گوشی در دو مدل است که یکی از آن‌ها دارای 6 گیگابایت حافظه رم و دیگری دارای 8 گیگابایت حافظه رم است که برای آن‌ها 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. این حافظه رم بسیار کمتر از 12 گیگابایت حافظه رمی است که می‌توانید در نوت رده بالاتر به آن دست پیدا کنید. نوت 10 همچنین به طور پیش فرض 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد، بنابراین Note 10 Lite را نمی‌توان یک نسخه قوی‌تر از برادر خود یعنی نوت 10 دانست چرا که این گوشی از نظر بهره‌وری می‌تواند بسیار کمتر از نوت 10 باشد.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Lite) پرداختیم. این گوشی با قیمتی ارزان تر در مقایسه با نسخه اورجینال فبلت Note 10 می‌تواند برای آن دسته افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه کمتر محصولی از این خانواده گوشی های سامسونگ را داشته باشند، گزینه خرید مناسبی باشد. اگرچه این گوشی در برخی زمینه ها واقعا با نسخه اصلی فبلت نوت 10 و نسخه پلاس آن قابل مقایسه نیست. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی مذکور در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند. برای خرید گوشی های سامسونگ کلیک کنید.

مزایا

  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • سیستم عامل به روز و بستر نرم افزاری خوب
  • پردازنده و رم خوب
  • شارژدهی خوب و سرعت شارژ مطلوب
  • قیمت مناسب

معایب

  • قاب پشت پلاستیکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی